Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Folkert

Nee het is zo, als je tot de laatste 4 races een theoretisch kans maakt , maak je kans. Dat jij dat neit wilt zien is snap ik niet. Je hebt gelijk dat het niet aan nemelijk was, maar dat maakt niet uit.

Ik lees je post wel, maar veelal is het gewoon niet waar wat je zegt.
En er is een verschil tussen afwijzen van een hoger beroep en neit in hogerberoep mogen. Voorzever ik weet moet je duidelijke argumenten gebruiken om een hoger beroep aan te vragen.
Maar goed het gaat niet over Schumacher, gaat over nieuwe WK.


Wat zei kimi tegen Massa? Heb je een link of iets?
Heb wel gehoord dat hij hem bedankte, maar waar voor precies was mij niet duidelijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

leuke boel hier op dit forum ;D
Niet vergeten dat kimmi in frankrijk dor pech moest tevreden zijn met de 2e plaats en in canada ook had kunnen winnen voordat hij geramd werd.Was dat niet gebeurt dan stond hij ZEKER voor massa in het klassement !
Dat hij dit seizoen al teveel fouten gemaakt heeft doet niet terzake want massaheeft er ook een paar gemaakt en dat had niks met pech te maken dus kan je niet zeggen dat mmassa beter is dan kimmi.
Het verschil tussen die 2 is wel minder groot dan tussen schummi en massa maar massa was toen nieuw en
zoals bekend een nr 2.

Wizard

Citaat van: Burorri op 02 augustus 2008 - 00:23:14
Nee het is zo, als je tot de laatste 4 races een theoretisch kans maakt , maak je kans. Dat jij dat neit wilt zien is snap ik niet. Je hebt gelijk dat het niet aan nemelijk was, maar dat maakt niet uit.

Dus, was Massa in (2006 net niet) 2007 EN in 2008 (ik ga er vanuit dat Massa nog 8 punten haalt komende 4 races, dus zal hij de laatste 4 races gewoon een theoretische kans hebben op de titel) gewoon een titelkandidaat!!

CitaatIk lees je post wel, maar veelal is het gewoon niet waar wat je zegt.

Wat is niet waar wat ik roep? Op de rondetijden reageer je niet (je kunt het gewon nakijken hoor). Als ik zeg, Massa was dus ook een titelkandidaat in 2007, want hij was dichterbij dan Kimi in 2005, negeer je dit compleet, het enige wat je doet is zeggen dat Kimi beter is en zeggen dat ik geen gelijk heb. Zo kan ik het ook.

CitaatEn er is een verschil tussen afwijzen van een hoger beroep en neit in hogerberoep mogen. Voorzever ik weet moet je duidelijke argumenten gebruiken om een hoger beroep aan te vragen.
Maar goed het gaat niet over Schumacher, gaat over nieuwe WK.

Jij begon over Schumacher, niet ik en Ferrari mocht niet in hoger beroep gaan omdat het een beslissing was, die je toch niet kunt terugdraaien. Bovendien, ik heb weinig verstand van juridische zaken, maar nogmaal mag je in hoger beroep gaan, als je nieuwe (tegen)bewijzen hebt. En nieuwe tegenbewijzen had Ferrari niet, du zelfs al was het wel mogelijk was de beslissing terug te draaien, zelfs dan had het nie gemogen.

CitaatWat zei kimi tegen Massa? Heb je een link of iets?
Heb wel gehoord dat hij hem bedankte, maar waar voor precies was mij niet duidelijk.

Voor zijn hulp tijdens de GP van Brazilië. Massa zei ook dat hij uit teambelang heeft gehandeld en dat hij de overwinning van zijn thuis GP even moet uitstellen.

Mja, ook al hadden ze dat niet gezegd, de rondetijden zeggen genoeg. Je bent niet ineens 3 seconde langzamer zonder dat er iets voordoet.

Mja, om er een ontopic wending aan te geven, ik hoop dat Ferrari zich herpakt op Hongarije en dan geef ik beide rijders een goeie kans op het WK, dus zowel Kimi als Massa.

Als ik tussen Kimi en Massa moest kiezen, had ik het erg moeilijk. Massa wil nog wel eens zijn hoofd laten hangen als het tegenzit terwijl Kimi dan juist snoeihard kan rijden en ijzer sterk is, dus geef ik Kimi het voordeel van de twijfel. Desondanks geloof ik best dat Massa het ook kan. ;)

scho0634

Als ik alleen kijk naar rijders en niet naar het materiaal is Lewis Hamilton tot dusver de enige die de titels verdient. Zonder euforisch te worden heeft hij de afgelopen 2 races werkelijk formidabel gereden. Op een manier waarop ik de Ferrari toppers nog niet heb zien rijden. Hij heeft mindere races gekend maar de laatste 2 waren van ongekend hoog nivo.

Folkert

Citaat
Dus, was Massa in (2006 net niet) 2007 EN in 2008 (ik ga er vanuit dat Massa nog 8 punten haalt komende 4 races, dus zal hij de laatste 4 races gewoon een theoretische kans hebben op de titel) gewoon een titelkandidaat!!
2007 was hij dat niet meer, omdat hij in de meeste races niet meer echt een vuist kon maken. EN ja theoretisch was hij titelkandidaat. Maar in 2006 absoluut niet, want dat zou Ferrari niet toelaten. En dit jaar maakt hij inderdaad een kans ja, maar ik zie dat niet gebeuren. Op Duitsland na, reed hij elke keer achter Kimi. Frankrijk won hij met geluk, Engeland was hij nergens, en Canada reed hij wel sterk, maar pas nadat de 2 andere kandidaten uit de race waren. Ok, hij had wel pech met pitstop, maar Kimis pech was toch groter.
Citaat
Wat is niet waar wat ik roep? Op de rondetijden reageer je niet (je kunt het gewon nakijken hoor). Als ik zeg, Massa was dus ook een titelkandidaat in 2007, want hij was dichterbij dan Kimi in 2005, negeer je dit compleet, het enige wat je doet is zeggen dat Kimi beter is en zeggen dat ik geen gelijk heb. Zo kan ik het ook.
Bijvoorbeeld dat Kimi in 2005 nooit een kans heeft gehad WK te worden. Dat Schumacher genaait is door de FIA met zijn straf in Monaco.
Maar Ik gaf je wel degelijk argumenten dat Kimi beter is, maar daar lees jij over heen. Kimi kon in 2005 veel makkelijker winnen dan Massa in 2007. Hij zat er qua punten wel dichter bij, maar in de realiteit absoluut niet.
Massa miste gewoon de snelheid om Kimi, Alonso of Hamilton bij te houden. Ik negeer het toch niet compleet? Ik reageer er wel degelijk op.
En de ronde tijden argument heb ik bewust even genegeerd omdat ik het idee had dat het geen 3 seconde waren maar minder en dat hij wel een fout maakte. Ben nu even op zoek er naar.
Citaat
Jij begon over Schumacher, niet ik en Ferrari mocht niet in hoger beroep gaan omdat het een beslissing was, die je toch niet kunt terugdraaien. Bovendien, ik heb weinig verstand van juridische zaken, maar nogmaal mag je in hoger beroep gaan, als je nieuwe (tegen)bewijzen hebt. En nieuwe tegenbewijzen had Ferrari niet, du zelfs al was het wel mogelijk was de beslissing terug te draaien, zelfs dan had het nie gemogen.
Maakt het uit wie er over begonnen is? Nee, zeg ook niet dat jij begon. Zeg alleen dat het niet van toepassing is hier.
Citaat
Voor zijn hulp tijdens de GP van Brazilië. Massa zei ook dat hij uit teambelang heeft gehandeld en dat hij de overwinning van zijn thuis GP even moet uitstellen.

Mja, ook al hadden ze dat niet gezegd, de rondetijden zeggen genoeg. Je bent niet ineens 3 seconde langzamer zonder dat er iets voordoet.
Ja, de hulp van Massa dat hij 2de is geworden en zo de benodigde punten van Hamilton en Alonso hebben afgepakt.
Klopt inderdaad dat Massa Kimi heeft geholpen. Nogmaals: ik ga zelf de ronde tijden eens bekijken. Als ik me goed herinner is het juist de in en out lap geweest waar Massa tijd verloor.

Citaat
Mja, om er een ontopic wending aan te geven, ik hoop dat Ferrari zich herpakt op Hongarije en dan geef ik beide rijders een goeie kans op het WK, dus zowel Kimi als Massa.

Als ik tussen Kimi en Massa moest kiezen, had ik het erg moeilijk. Massa wil nog wel eens zijn hoofd laten hangen als het tegenzit terwijl Kimi dan juist snoeihard kan rijden en ijzer sterk is, dus geef ik Kimi het voordeel van de twijfel. Desondanks geloof ik best dat Massa het ook kan.

Massa zou het ook kunnen qua snelheid, Maar ik denk dat hij net niet het laatste beetje heeft. Te vaak Koppie er bij laten hangen of net iets te wisselvallig. Turkije vorig jaar bewees hij dat hij hard kan gaan, maar ik heb het idee dat hij geen seizoen vol kan gaan en elke race weer het onderste uit de kan haalt. Ik denk dat Hamilton de grootste kans heeft, want hoe hij de laatste 2 gps heeft gewonnen is toch fenomenaal. Hij heeft al bewezen bloed snel te zijn en dat hij over een paar jaar zich kan scharen tussen de allergrootste.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

De vraag is natuurlijk ook of die mclaren niet zoveel sneller is dan de concurrentie!
Dit neemt niet weg dat hamilton met (tractiecontrole wieltje) sterke dingen laat zien en ik geloof dat hij
de te kloppen man van de volgende decennium wordt.

Wizard

#321
Citaat van: Burorri op 02 augustus 2008 - 12:37:562007 was hij dat niet meer, omdat hij in de meeste races niet meer echt een vuist kon maken. EN ja theoretisch was hij titelkandidaat.

Net als Kimi in 2005.

CitaatMaar in 2006 absoluut niet, want dat zou Ferrari niet toelaten.

Dus ligt dat balletje bij Ferrari, niet bij Massa.

CitaatEn dit jaar maakt hij inderdaad een kans ja, maar ik zie dat niet gebeuren. Op Duitsland na, reed hij elke keer achter Kimi.

Hoe kan hij in Barhain en Turkije dan gewonnen hebben? Tjeezus gast, denk je überhaupt wel naar voordat je iets post? Bovendien reed Massa in Monaco ook een sterkere race dan Kimi.

CitaatFrankrijk won hij met geluk, Engeland was hij nergens, en Canada reed hij wel sterk, maar pas nadat de 2 andere kandidaten uit de race waren.

Wat los staan van sterk rijden. Alsof Massa minder hard had gereden als Kimi en Hamilton nog meereden.

CitaatOk, hij had wel pech met pitstop, maar Kimis pech was toch groter.

Ja, Kimi viel uit, Massa niet, desalnietemin werd Massa toch gepiepelt en wat Kimi betreft snap ik geen eens waarom hij daar stond i.p.v achter aansloot bij Kubica.

Citaat
Bijvoorbeeld dat Kimi in 2005 nooit een kans heeft gehad WK te worden. Dat Schumacher genaait is door de FIA met zijn straf in Monaco.
Maar Ik gaf je wel degelijk argumenten dat Kimi beter is, maar daar lees jij over heen. Kimi kon in 2005 veel makkelijker winnen dan Massa in 2007. Hij zat er qua punten wel dichter bij, maar in de realiteit absoluut niet.

Kimi had dan ook de snelste wagen van het veld, Massa had dat vorig jaar niet, plus dat de concurentie van de snellere Hamilton, de snellere Alonso en de minstens even snelle Kimi waardigere concurentie was dan Alonso in de langzamere maar betrouwbare Renault. Alonso reed ook nog eens op safe-modus in 2005, iets wat vorig jaar niet gebeurde.

CitaatMassa miste gewoon de snelheid om Kimi, Alonso of Hamilton bij te houden.

Als Kimi al won, was het verschil Kimi-Massa roch minimaal (mits hij geen problemen had of pech). Tussen Kimi en Massa is het vanaf dag 1 en tot de dag van vandaag al stuivertje wisselen. Geen één die significant sneller is.

CitaatEn de ronde tijden argument heb ik bewust even genegeerd omdat ik het idee had dat het geen 3 seconde waren maar minder en dat hij wel een fout maakte. Ben nu even op zoek er naar.

Rondetijden heb ik voor je opgezocht en de ronde van Massa heeft een hele tijd op youtube gestaan (als "bewijs"). Voor de rest kun je het in archieven van diverse sites ook gewoon opzoeken. Mja, je beticht mij ervan, de races niet goed te volgens, terwijl jij diegene bent,die op de hoogte is van de details, zo blijkt.

Citaat
Maakt het uit wie er over begonnen is? Nee, zeg ook niet dat jij begon. Zeg alleen dat het niet van toepassing is hier.

Waarom begin je er dan over??

Citaat
Ja, de hulp van Massa dat hij 2de is geworden en zo de benodigde punten van Hamilton en Alonso hebben afgepakt.
Klopt inderdaad dat Massa Kimi heeft geholpen. Nogmaals: ik ga zelf de ronde tijden eens bekijken. Als ik me goed herinner is het juist de in en out lap geweest waar Massa tijd verloor.

Alweer lees je mijn post bijzonder slecht, zo wordt de discussie behoorlijk langdradig. Ik doe nog één poging; Massa maakte zijn pitsstop, na zijn pitsstop reed hij 2 ronden lang 1:12'ers, op het moment dat Kimi kwam pitten, liet Massa (uit teambelang, zo zegt hij thans zelf) zijn rondetijden terugzakken tot 1:15. Precies genoeg om Kimi ervoor te krijgen.

Citaat
Massa zou het ook kunnen qua snelheid, Maar ik denk dat hij net niet het laatste beetje heeft. Te vaak Koppie er bij laten hangen of net iets te wisselvallig. Turkije vorig jaar bewees hij dat hij hard kan gaan, maar ik heb het idee dat hij geen seizoen vol kan gaan en elke race weer het onderste uit de kan haalt. Ik denk dat Hamilton de grootste kans heeft, want hoe hij de laatste 2 gps heeft gewonnen is toch fenomenaal. Hij heeft al bewezen bloed snel te zijn en dat hij over een paar jaar zich kan scharen tussen de allergrootste.

Maar ook Hamilton is niet foutloos. We kunnen er lang en breed over twisten, iedereen houdt er zijn eigen visie op na. Wat ik wel weer frapant vind, is dat 3 races geleden bijna niemand Hamilton meer een serieuze kans gaf, prompt 3 races later, is hij weer favoriet. ;D

scho0634

Citaat van: Wizard op 02 augustus 2008 - 18:34:32
Maar ook Hamilton is niet foutloos. We kunnen er lang en breed over twisten, iedereen houdt er zijn eigen visie op na. Wat ik wel weer frapant vind, is dat 3 races geleden bijna niemand Hamilton meer een serieuze kans gaf, prompt 3 races later, is hij weer favoriet. ;D
Misscheien, heeel misschien, komt dat doordat hij toen 10 punten achter stond en nu 4 voor.....

Wizard

Of omdat de media/fans een coureur veelste snel uitvlakken?   ;)

scho0634

neee, ga weg zeg. Dat gebeurt nooooit ;)

Wizard


scho0634

Vooruit, voor één keer kom je daarrmee weg  ;)

leproffesseur

Hamilton heeft het meest kans op titel en niet omdat hij aan de leiding staat maar gewoon omdat ze sneller vooruit gaan bij mclaren.Beide ferrari schrijf ik zeker niet af maar ik denk dat ze geen 2 jaar na elkaar veel geluk zullen hebben.Alle respect voor de verdiende titels van vorig jaar maar bij mclaren hebben ze wel hun lesje geleerd.

Folkert

CitaatNet als Kimi in 2005.
Kijk eerst seizoen van 2005 nog eens. Is misschien handig voor als je dingen gaat roepen.
Citaat
Dus ligt dat balletje bij Ferrari, niet bij Massa.
Deels wel, deels niet, want echt mengen in de strijd deed hij ook niet echt.
Citaat
Hoe kan hij in Barhain en Turkije dan gewonnen hebben? Tjeezus gast, denk je überhaupt wel naar voordat je iets post? Bovendien reed Massa in Monaco ook een sterkere race dan Kimi.
Sorry, was anders bedoelt, al weet ik niet meer wat. Maar ik denk weldegelijk na, maar ook ik maak fouten.
Vraag me alleen af wat jij wel keek in 2005, want F1 kan het niet zijn geweest.
Citaat
Wat los staan van sterk rijden. Alsof Massa minder hard had gereden als Kimi en Hamilton nog meereden.
Minder sterk dan Kimi en HAmilton ja. Kimi reed in die race zelfs sterker dan Massa, want hij kon aardig zelfde ronde tijden rijden als massa, met kapotte motor. Erg knap.
Citaat
Ja, Kimi viel uit, Massa niet, desalnietemin werd Massa toch gepiepelt en wat Kimi betreft snap ik geen eens waarom hij daar stond i.p.v achter aansloot bij Kubica.
Als jij niet snapt dat hij naast Kubica gaat staan daar, dan snap je werkelijk waar echt niets van F1 en heb je ook niet gezien waarom hij er naast stond.
Citaat

Kimi had dan ook de snelste wagen van het veld, Massa had dat vorig jaar niet, plus dat de concurentie van de snellere Hamilton, de snellere Alonso en de minstens even snelle Kimi waardigere concurentie was dan Alonso in de langzamere maar betrouwbare Renault. Alonso reed ook nog eens op safe-modus in 2005, iets wat vorig jaar niet gebeurde.
Dus wie maakte er Theoretisch meer kans op een titel? Juist Kimi, handig zo discussieren als je tegenstander zich zelf ompraat :D
Citaat
Als Kimi al won, was het verschil Kimi-Massa roch minimaal (mits hij geen problemen had of pech). Tussen Kimi en Massa is het vanaf dag 1 en tot de dag van vandaag al stuivertje wisselen. Geen één die significant sneller is.
Klopt het is stuivertje wisselen. Maar Kimi is vaker significant beter in een race dan Massa, in vergelijking met de race die zij winnen.
Citaat
Rondetijden heb ik voor je opgezocht en de ronde van Massa heeft een hele tijd op youtube gestaan (als "bewijs"). Voor de rest kun je het in archieven van diverse sites ook gewoon opzoeken. Mja, je beticht mij ervan, de races niet goed te volgens, terwijl jij diegene bent,die op de hoogte is van de details, zo blijkt.
Ik heb het met 1 race, jij met 2 hele jaren. Verschil niet?
Citaat
Waarom begin je er dan over??
Om jou non argumenten de grond in te slaan. Als jij eerder normaal had gereageerd en had gezegt: inderdaad gaat over WK, hoefde ik dit ook niet te zeggen. Ik haalde schumacher aan, jij ging er uitgebreid op verder.

Citaat
Alweer lees je mijn post bijzonder slecht, zo wordt de discussie behoorlijk langdradig. Ik doe nog één poging; Massa maakte zijn pitsstop, na zijn pitsstop reed hij 2 ronden lang 1:12'ers, op het moment dat Kimi kwam pitten, liet Massa (uit teambelang, zo zegt hij thans zelf) zijn rondetijden terugzakken tot 1:15. Precies genoeg om Kimi ervoor te krijgen.
Zeg toch dat ik het zelf ook ff ga opzoeken? Wat begrijp jij daar niet aan?

Citaat
Maar ook Hamilton is niet foutloos. We kunnen er lang en breed over twisten, iedereen houdt er zijn eigen visie op na. Wat ik wel weer frapant vind, is dat 3 races geleden bijna niemand Hamilton meer een serieuze kans gaf, prompt 3 races later, is hij weer favoriet.
Niemand is foutloos. Noem mij 1 foutloze coureur aan en je krijgt miljoen euro van mij.
Dat is niet frappant? Hij wint de laatste 2 races met overmacht en reed gister ook sterke kwalificatie. Canada reed hij ook sterk en had voor de winst kunnen gaan alleen kegelt zich zelf er uit.
Frankrijk was gedoemd te falen. En er waren nog meer dan genoeg mensen die hem tipte als WK. Maar door de Media werd alle aandacht gericht op zijn blunder, niet zijn prestaties.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#329
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 02:14:25
Kijk eerst seizoen van 2005 nog eens. Is misschien handig voor als je dingen gaat roepen.

Krijg ik dan een ander 2005 te zien ofzo? Nogmaals, theoretisch heeft Kimi tot de laatste 4 races van het seizoen kans gehad (net als Massa dat in 2007 had en in 2008 zal hebben), in de praktijk was de Mercedes te onbetrouwbaar om een serieuze gooi te doen. Ik heb er niet in geloofd in 2005. Zou de Mercedes niet zo onbetrouwbaar zijn geweest, was het een ander verhaal. Maar met een motor die om de haverklap stuk gaat wordt het een moeilijke opgave kampioen te worden. Zeker als je strijdt tegen iemand die A snel is, B betrouwbaar. Dat Alonso kampioen zou worden in 2005 was een kwestie van tijd.

Citaat
Deels wel, deels niet, want echt mengen in de strijd deed hij ook niet echt.

Toen hij compertitief werd, mocht hij het niet meer (teambelang).

Citaat
Vraag me alleen af wat jij wel keek in 2005, want F1 kan het niet zijn geweest.

Gast, doe normaal. We hebben beide 2005 gekeken en jij hebt wel geloofd in een eventueel WK (alhoewel ik meer denk dat het hoop is geweest) en ik niet. Dat ik daar niet in geloofd heb, ligt dan ook niet aan Kimi maar aan Mercedes, dus ik snap je probleem niet zo. En reageer ook eens op het feit dat Massa in Turkije, Bahrein en Monaco wel sneller was dan Kimi en niet te vergeten in Duitsland (wat dus al bijna de helft van de races zijn).

CitaatMinder sterk dan Kimi en HAmilton ja. Kimi reed in die race zelfs sterker dan Massa, want hij kon aardig zelfde ronde tijden rijden als massa, met kapotte motor. Erg knap.

Waar heb jij het nu over? Wanneer reed Kimi sterker met een kapotte motor?

CitaatAls jij niet snapt dat hij naast Kubica gaat staan daar, dan snap je werkelijk waar echt niets van F1 en heb je ook niet gezien waarom hij er naast stond.

Oh, dus als ik eens iets niet weet, heb ik gelijk totaal geen verstand van F1? Hou toch op met zulk soort uitspraken, als je een beetje karakter zou hebben gehad, had je me uitgekegd waarom Kimi daar ging staan, i.p.v gelijk te roepen dat ik geen verstand heb van F1.  Dat ik je de vorige keer arrogant noemde, is dan ook volkomen terecht, dat bewijs je nu wel weer.

Citaat
Dus wie maakte er Theoretisch meer kans op een titel? Juist Kimi, handig zo discussieren als je tegenstander zich zelf ompraat :D


Ten eerste vind ik mezelf niet een TEGENSTANDER, maar het geeft wel goed weer hoe jij je hier opsteld. Ik zie jou als discussie partner. Punt 2 praat ik mezelf niet om, ik geef aan waarom Kimi wel kon winnen met grote voorsprong in 2005 en waarom Massa dan niet kon in 2007. Dat heeft totaal geen donder te maken met betrouwbaarheid en de betrouwbaarheid is datgeen waarom ik ook niet geloofd heb in een titel van Kimi (2005). Lees dan ook eens, dan hoef niet constant te herhalen wat ik post.

CitaatKlopt het is stuivertje wisselen. Maar Kimi is vaker significant beter in een race dan Massa, in vergelijking met de race die zij winnen.

Wat is vaker? 1 keer op 10 races? Nogmaals het is gewoon stuivertje wisselen. De ene keer is Kimi sneller, de andere keer is Massa. Statistisch gezien is Massa de betere (dit seizoen). Vandaar dat ik het krom vind, als je gaat roepen Kimi is duidelijk de betere, want dat is Kimi gewoon niet. Ze zijn gewaagd aan elkaar en Kimi krijgt de lichte voorkeur van de twijfel, alhoewel hij zich voorzichtigaan wel mag gaan herpakken want ben geneigd om Massa al de betere te noemen, gekeken naar 2008.