Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 26 juli 2008 - 12:07:41
Massa voldoet niet genoeg aan die criteria en is voor mij zeker niet de top!
Raikonnen zal hem wel weer inhalen denk ik.

Aan welke creteria voldoet Massa niet waar Kimi wel aan voldoet?

leproffesseur

Kimmi sprong er op heel jonge leeftijd uit tijdens debuutjaar .Hij was meteen gewild bij topteams.
1 jaar na debuut (ok anderhalf jaar) won hij al een gp.En dat terwijl mclaren niet in staat was om het ferrari
echt moeilijk te maken dat jaar.Massa kan volgens mij geen gp winnen als hij geen goede condities heeft.
Dus een winnende wagen die het snelst is en team die heel copetief is en voor de titel kan gaan.
Hij is nog jong en ik kan er naast zitten maar denk niet dat hij ooit kampioen wordt daarvoor zijn zijn prestaties iets te wisselvallig.

Karre

Citaat van: leproffesseur op 29 juli 2008 - 12:44:07
Kimmi sprong er op heel jonge leeftijd uit tijdens debuutjaar .Hij was meteen gewild bij topteams.
1 jaar na debuut (ok anderhalf jaar) won hij al een gp.En dat terwijl mclaren niet in staat was om het ferrari
echt moeilijk te maken dat jaar.Massa kan volgens mij geen gp winnen als hij geen goede condities heeft.
Dus een winnende wagen die het snelst is en team die heel copetief is en voor de titel kan gaan.
Hij is nog jong en ik kan er naast zitten maar denk niet dat hij ooit kampioen wordt daarvoor zijn zijn prestaties iets te wisselvallig.

Ik kan me herinneren dat Kimmi zijn 1ste superlicentie maar met heel veel moeite heeft behaald... Nugoed, je hebt ergens een punt dat Massa soms een heel onzekere indruk kan nalaten. Als Massa eens niet goed eindigt dan is het metteen zijn fout en roept iedereen dat hij niet uit het juiste hout is gesneden, als Raikonnen het minder doet, zal het wel aan de wagen hebben gelegen en iedereen gelooft er rotsvast in dat hij zal terugkomen. Akkoord, Kimmi laat een volwassener indruk na dan Massa, maar dat zijn maar indrukken, karakters, ... Kijk maar hoe Massa iedereen naar huis rijdt op circuits als die van Bahrein en Turkije.

leproffesseur

Dat vind ik ook zo vreemd aan massa.De ene race doet hij het heel goed en de  andere races snap ik niet goed hoe hij zich laat inhalen of fouten maakt.Een twijfelgeval dus.

Vortex

Of zoals je al eerder zei: Te wisselvallige prestaties

Doefie

Räikkönen was zeker niet gewild door de topteams en het was met moeite dat ze Peter Sauber konden overtuigen voor de eerste test, gezien hij toen nog maar net Formule Renault 2.0 reed. Pas na de eerste test wou Sauber hem een kans geven maar de FIA wou geen superlicentie geven door zijn geringe ervaring (wat niet meer dan normaal is). Net voor de eerste training werd hij getest op racesituaties en aan de hand daarvan kreeg hij voor één race een superlicentie. Toen hij zesde werd in diezelfde hebben ze hem zijn definitieve superlicentie gegeven. Pas dàn kwamen de topteams.

Massa is snel maar te wisselvallig, dat is de enige reden dat ik hem niet als "de" kampioen zie. Hij is snel genoeg voor overwinningen, maar is een beetje het 'type Coulthard': een winnaar maar geen killer. En in tegenstelling tot Massa slaagt Räikkönen er meestal wel in om in een slechte race toch nog een degelijk resultaat neer te zetten. In Engeland maakte hij zoveel fouten en ja hij werd op een ronde gezet, maar werd wel mooi vierde voor o.a. Kovalainen en Alonso, die minder fouten maakten. Massa daarentegen maakte evenveel fouten maar bengelde achteraan mee.

Het grootste "probleem" voor de coureurs dit jaar is volgens mij gewoon het wegvallen van de tractiecontrole, waar 80% van het deelnemersveld mee heeft leren rijden. Ze zijn het niet meer gewend om zonder tractiecontrole te rijden en de ene heeft er meer moeite mee om zich aan te passen dan de andere. Massa zit bij die eerste. Kijk naar de fouten in de eerste twee races en Engeland, is puur omdat hij de tractiecontrole mist. Räikkönen kon er beter mee overweg maar de laatste races lijkt hij zijn vorm wat kwijt, wat in het voordeel is van een Hamilton en een Kubica.

Ik geloof dan ook niet dat we nu al kunnen zeggen wie wereldkampioen wordt. Het is opnieuw zo'n klassiek seizoen waar er virtueel zes coureurs wereldkampioen kunnen worden en we zijn al halfweg ;) Dit is hoe je het ook draait of keert opnieuw een heel spannend seizoen en na de voorbije jaren willen we toch niet liever? Uiteindelijk zal degene die het minste fouten maakt wereldkampioen worden.

Citaat van: leproffesseur op 29 juli 2008 - 12:44:07
1 jaar na debuut (ok anderhalf jaar) won hij al een gp.En dat terwijl mclaren niet in staat was om het ferrari
echt moeilijk te maken dat jaar.Massa kan volgens mij geen gp winnen als hij geen goede condities heeft.
Dus een winnende wagen die het snelst is en team die heel copetief is en voor de titel kan gaan.

Correctie, 36 races (=2 jaar en 2 races ;) )

Wizard

Citaat van: Doefie op 29 juli 2008 - 19:29:32
Massa is snel maar te wisselvallig, dat is de enige reden dat ik hem niet als "de" kampioen zie.

Kimi exact het zelfde. De ene race rijdt-ie Massa naar huis, de andere race zijn de rollen omgedraait. Heel simpel, het ene circuit ligt je net wat beter dan het andere circuit. Bovendien, Hamilton heeft ook wisselvallig gepresteerd. Van dominante races winnen tot de domste fouten maken. Er is niemand die er dit seizoen met hoofd en schouders bovenuit steekt. Ik geef Massa evenveel kans als Kimi. Als je na 10 races voor j teamgenoot staat, is dat niet te wijten aan alleen geluk.

CitaatHij is snel genoeg voor overwinningen, maar is een beetje het 'type Coulthard': een winnaar maar geen killer. En in tegenstelling tot Massa slaagt Räikkönen er meestal wel in om in een slechte race toch nog een degelijk resultaat neer te zetten. In Engeland maakte hij zoveel fouten en ja hij werd op een ronde gezet, maar werd wel mooi vierde voor o.a. Kovalainen en Alonso, die minder fouten maakten. Massa daarentegen maakte evenveel fouten maar bengelde achteraan mee.

Deels deels wel. Massa laat wat sneller zijn hoofd hangen mischien. Karaktertrek. Mja, zo vind ik Kimi veelste vaak passief rijden zoals op Hockenheim waarin hij veelste lang achter de Toyota van Trulli blijft hangen zonder de druk hoog te houden, terwijl de Toyota ook nog eens zwaarder was en het dus niks met tactiek te maken had.

Waar ik niet op heb gereageerd, ben ik het mee eens. ;)

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 29 juli 2008 - 17:29:30
Dat vind ik ook zo vreemd aan massa.De ene race doet hij het heel goed en de  andere races snap ik niet goed hoe hij zich laat inhalen of fouten maakt.Een twijfelgeval dus.

Kimi toch exact het zelfde? Snap niet dat het bij Massa opvalt en bij Kimi niet.

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 29 juli 2008 - 12:44:07
Kimmi sprong er op heel jonge leeftijd uit tijdens debuutjaar .Hij was meteen gewild bij topteams.
1 jaar na debuut (ok anderhalf jaar) won hij al een gp.En dat terwijl mclaren niet in staat was om het ferrari
echt moeilijk te maken dat jaar.Massa kan volgens mij geen gp winnen als hij geen goede condities heeft.
Dus een winnende wagen die het snelst is en team die heel copetief is en voor de titel kan gaan.
Hij is nog jong en ik kan er naast zitten maar denk niet dat hij ooit kampioen wordt daarvoor zijn zijn prestaties iets te wisselvallig.

Van Hamilton, Kimi, Heidfeld en Kubica ook. Dus we krijgen geen kampioen?

Ik denk dat diegene die het minste fouten maakt, de grootste favoriet is. Massa geef ik evenveel kans als Kimi. Tussen die 2 zit zó weinig verschil.....

The REAL BUTTON Freak

Ferrari constructeurs kampioen. En Standard kampioen, voor de piloten zal het nog even afwachten worden, maar ik denk toch dat het een ferrari piloot gaat worden.

leproffesseur

Ook al is kimmi dit jaar niet echt super hou er ook rekening mee dat massa won in frankrijk door
de pech van kimmi(uitlaat) en raikonnen in canada (hoogwaarschijnlijk)gewonnen had indien hij niet gramd werd.
Dan had hij zeker(nipt) voor massa gestaan momenteel.

Folkert

Citaat van: Wizard op 29 juli 2008 - 11:03:08
Citaat van: leproffesseur op 26 juli 2008 - 12:07:41
Massa voldoet niet genoeg aan die criteria en is voor mij zeker niet de top!
Raikonnen zal hem wel weer inhalen denk ik.

Aan welke creteria voldoet Massa niet waar Kimi wel aan voldoet?
Al een titel op zak hebbn ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Massa is goeie coureur, maar hij mist net dat laatste beetje.
Kimi had al 3 keer WK kunnen zijn, massa niet eens 1 keer. Ok, naast Schmacher heeft hij in mijn ogen nooit echt de kans gekregen, maar daarnaast heeft hij het op enkele keer na ook niet moeilijk gemaakt.
Kimi heeft al paar races briljant gereden en het hele veld zoek gereden.
Bv Monza 2005 was een race van wereld klasse, waarre het niet de vermaaldeide band die kapot ging.

Het word of Hamilton of Kimi. En gezien de vorm van Hamilton denk ik dat hij het word.
Trotse vader van Rosalie(L)

Karre

ik denk ook dat het Hamilton wordt...

meatball

Citaat van: Burorri op 31 juli 2008 - 11:16:26
Massa is goeie coureur, maar hij mist net dat laatste beetje.
Kimi had al 3 keer WK kunnen zijn, massa niet eens 1 keer. Ok, naast Schmacher heeft hij in mijn ogen nooit echt de kans gekregen, maar daarnaast heeft hij het op enkele keer na ook niet moeilijk gemaakt.
Kimi heeft al paar races briljant gereden en het hele veld zoek gereden.
Bv Monza 2005 was een race van wereld klasse, waarre het niet de vermaaldeide band die kapot ging.

Het word of Hamilton of Kimi. En gezien de vorm van Hamilton denk ik dat hij het word.
Wanneer had Kimi dan 3 keer wk kunnen worden? Je moet zelf al tot 2005 teruggaan om een goede race van hem op te noemen,echt zielig hoor voor een topper.
Vorig seizoen had Massa af te rekenen met veel tegenslag,anders was hij op punten vlak bij Kimi geeidigd,maar ja toen was het de Fin zijn eerste jaar bij Ferrari dit jaar zou hij  Massa wel eens snel naar huis rijden ;D
Feiten zij feiten,het seizoen is een heel eind weg en Massa staat voor,dus als Massa niet goed genoeg is dan is die gestoorde Fin het ook niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat