Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Ferrari 2010

Citaat van: Vortex op 11 juli 2008 - 11:23:15
Daar kan ik inkomen. Ik heb geen verstand van wielrennen, maar als ik het goed begrijp gaat het daar toch ook om de totaal tijd over meerdere ritten?
Bij een ronde, zoals de tour de france enzo, wel ja, maar het wereldkampioenschap zelf wordt op 1 dag in 1 rit beslist. Eigenlijk wordt het dus gewoon in 1 sprint beslist.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Interesant gegeven:uit een onderzoek blijkt dat kubica volgens de statistieken het meest de titel verdient.
Dat is gebaseert op de fouten,punten,opgaves tot nu toe gemaakt.
Terecht vind ik want als je weet dat hij niet de beste wagen heeft!
Het enige waar hij minder in is overwinningen maar hij heeft daar ook de wagen niet voor.

Vortex

Ben ik het ook mee eens.

Maar aan de andere kant zou je ook kunnen stellen dat in het geval van raikkonen degene die het minst opgeeft en gewoon blijft gaan ondanks dat hij een winnende auto heeft ook de titel verdient. Mits het niet door rijders fouten gebeurt ( de achterstand).

Kubica zou ik inderdaad een mooie kampioen vinden. A voor Kubica. B zou het wel mooi vinden als BMW weer een titel wint.

Ben zelf Raikkonen fan en zou het ook niet erg vinden als hij zijn titel prolongeert. Vind dat hij het meer verdient dan Massa van deze 2.

Hamilton heeft nog tijd genoeg:P


leproffesseur

Klopt .Hamilton heeft nog een 10 jaar of meer te gaan als hij wilt dus tijd genoeg!
Mansel,hill,prost,schummie waren ruim de 30 gepasseerd toen ze nog kampioen werden dus niet panikeren als het dit jaar of volgend jaar niet lukt.Laat kimmi nog 1 of 2 titels nemen.

robbert

Ja maar als Ferrari zo blijft voort doen of als het weer zo slecht blijft, dan denk ik dat Hamilton nog makkelijk kampioen word dit jaar :(

Vortex

Makkelijk gaat Hamilton het helemaak niet hebben. Er komen genoeg races waar ze het woord regen niet eens in het woordenboek hebben staan.
Dan is het denk ik een dubbeltje op zn kant  tussen ferrari en mclaren. En als 1 van die 2 ff iets minder is komt kubica met zn stofzuiger en zuigt de puntjes lekker bij elkaar!
Dit kampioenschap kan nog alle kanten op gaan.

leproffesseur

Een beetje onrealistisch maar vergeet niet dat ....heidfeld met 12 punten minder ook nog kans maakt!
Wie weet wordt hij wereldkampioen zonder een gp te winnen dat zou pas sensationneel zijn.

janke

Zeker een (klein) beetje onrealisme lijkt me.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

De laaste 22 jaar werdt de de correur kampioen met minstens 5 overwinningen in het seizoen.
Mag gerust wat minder zijn .Waar is de tijd dat keke rosberg kampioen werdt met 1 overwinning...


Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 19 juli 2008 - 10:33:38
De laaste 22 jaar werdt de de correur kampioen met minstens 5 overwinningen in het seizoen.
Mag gerust wat minder zijn .Waar is de tijd dat keke rosberg kampioen werdt met 1 overwinning...
Minder? :-\
Eerlijk gezegd vind ik dat vrij eerlijk. de meeste overwinningen is niet speciaal nodig, 1 of 2 meer of minder hoeven het niet te maken, maar iemand met 1 overwinning zou geen kampioen mogen kunnen worden tegen mensen met 5 ofzo (tenzij dat die met 5 verder niet scoorde en die met 1 wel natuurlijk). Het puntensysteem is goed zoals het is, lijkt mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Het ziet er ondanks het miniem verschil niet zo goed uit voor ferrari.
En vergeet niet dat ze vorig jaar kampioen werden door de fouten van mclaren.


Vortex

Sluit me aan bij Ferrari 2008

Pas als er een kampioenschap voor meest aantal GP overwinningen is telt nog altijd het punten totaal.
Al wint hij met 19 5e plaatsen achter elkaar:P

leproffesseur

Ik heb nooit gezegd dat het puntensysteem slecht is.

janke

Citaat van: Vortex op 17 juli 2008 - 09:36:16
Makkelijk gaat Hamilton het helemaak niet hebben. Er komen genoeg races waar ze het woord regen niet eens in het woordenboek hebben staan.
Dan is het denk ik een dubbeltje op zn kant  tussen ferrari en mclaren. En als 1 van die 2 ff iets minder is komt kubica met zn stofzuiger en zuigt de puntjes lekker bij elkaar!
Dit kampioenschap kan nog alle kanten op gaan.

Regen stond ook niet in het boekje van Hockenheim. En zie wat daar gebeurde. En Kubica presteerde de laatste wedstrijden minder. Maar dan hebben ze Heidfeld die de kostbare puntjes pakt. De laatste 2 races waren toch goed te noemen van hem met die langzame BMW.
Some things are too important to be left in the past.

Vortex

He Janke,

Ik zou het liever omschrijven als "iets minder snelle BMW":)