Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Jasper


waard500

Kimi is de terechte kampioen van 2007. Als er iemand de afgelopen jaren pech heeft gehad..dan is het Kimi wel! Hamilton heeft het zelf laten liggen.

Verder vind ik dat Alonso wel geluk heeft gehad bij zijn kampioenschappen. In 2005 had Kimi kampioen moeten worden ( McLaren was onbetrouwbaar...en traag in t begin vh jaar). En in 2006 Schumacher natuurlijk. Ik vind Alonso zeker een snelle rijder...alleen in 2005 en 2006 reed hij vooral verdedigend..beetje jammer. Hij profiteerde van andermans pech 8)
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

janke

#197
McLaren heeft wat steekjes laten vallen en Ferrari maakte daar met Kimi optimaal gebruik van. Niks mis mee, dat is racen. Het zal niet gebeuren dat BMW kampioen wordt, maar als Ferrari en/of McLaren het laten liggen dan is BMW erbij. Door het hele seizoen (2007) heeft Kimi gewoon de punten gepakt. Het zit toch allemaal niet op één race vast, dat WK. We zijn bijna op de helft van het seizoen, Ferrari maakt optimaal gebruik van de pech en fouten van McLaren. En er zijn ook races  geweest dat McLaren alleen maar tegen de versnellingsbak mocht kijken van een Ferrari, ook van een BMW. Om de simpele reden dat ze sneller waren. Er zijn races dat Kubica sneller was dan Heikki. En het pits gebeuren niet te vergeten. Want laat ik eerlijk zijn, daar heeft Kubica/Heidfeld/BMW optimaal gebruik van gemaakt. En dat is ook racen. Tot nu toe doet BMW het ook beter dan McLaren, zelfs na de voor mij zéér matige race in Frankrijk. Iedereen kan wel zeggen dat BMW langzamer is, maar racen bestaat niet alleen uit snelheid. Gelukkig maar. Kubica is weer een paar punten weggelopen van Hamilton. Bijna op de helft, er kan nog zoveel gebeuren. Iedereen heeft zijn mening, zijn team en coureur. Prima. Maar als je nu al gaat zeggen dat hij of hij wint of niet wint, is dat gokken en niks anders. Glazen bol om het met een cliché te zeggen. Daarom zei ik ook Kubica wordt de wereldkampioen. En hij doet nog steeds mee. ;)
Some things are too important to be left in the past.

waard500

Dan doet Trulli ook nog mee!:D Trulli kampioen!:P hehe

Nouja, wie weet dat Toyota een seconde heeft gevonden tijdens de test in silverstone... :P:P:P
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

leproffesseur

Kijk eens als kubica na 7 races zo dicht staat en mclaren er niet in staat om hem tot nu toe
uit de titelstrijd te houden dan is het zeker mogelijk!Alleen is de kans veel kleiner omdat mclaren
en rijders de fouten zouden moeten beperken vanaf nu want ze hebben er toch al genoeg gemaakt.
Niemand zegt dat ze daar zullen in slagen maar de kans dat bmw dit seizoen de achterstand op mclaren zullen
wegwerken is eerder klein.

janke

Citaat van: waard500 op 28 juni 2008 - 09:36:46
Dan doet Trulli ook nog mee!:D Trulli kampioen!:P hehe

Nouja, wie weet dat Toyota een seconde heeft gevonden tijdens de test in silverstone... :P:P:P
Kijk eens wat er achter de laatste zin staat. ;) En Trulli? Wordt een keer derde en het is gelijk hosanna met Toyota. :P Dat McLaren en Ferrari de betere papieren hebben weet ik ook wel, vooral Ferrari. Daar hoef je geen F1 kenner voor te zijn. Maar dan heb je het alleen over snelheid en een betere auto. Betrouwbaarheid en blunderen horen nu eenmaal ook bij de F1. En op dit moment is dat beter voor elkaar bij BMW als bij McLaren. Dan kun je wel sneller zijn maar als velgen breken en je van de baan gaat en een ander in de pits uit de race rijdt en je zelf erbij, en een paar plaatsen terug gezet wordt op de grid, draagt dat niet bij tot de kansen op een Wereldkampioenschap.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: waard500 op 27 juni 2008 - 21:57:49
Kimi is de terechte kampioen van 2007. Als er iemand de afgelopen jaren pech heeft gehad..dan is het Kimi wel! Hamilton heeft het zelf laten liggen.

Verder vind ik dat Alonso wel geluk heeft gehad bij zijn kampioenschappen. In 2005 had Kimi kampioen moeten worden ( McLaren was onbetrouwbaar...en traag in t begin vh jaar). En in 2006 Schumacher natuurlijk. Ik vind Alonso zeker een snelle rijder...alleen in 2005 en 2006 reed hij vooral verdedigend..beetje jammer. Hij profiteerde van andermans pech 8)
Kimi was inderdaad de terecht winnaar van 2007.
Maar Alonso was zeker de terecht Winnaar van 2006. Niks geluk. Hij was simpel weg de betere van dat jaar.
En ja 2005 is dat geluk of gewoon logisch gevolg van een snelle onbetrouw bare auto?
Hij heeft beide WKs eerlijk gewonnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Klopt.En als ze bij mclaren wat slimmer waren geweest had hij ook wereldkampioen geweest.

Wizard

Citaat van: waard500 op 27 juni 2008 - 21:57:49
Kimi is de terechte kampioen van 2007. Als er iemand de afgelopen jaren pech heeft gehad..dan is het Kimi wel! Hamilton heeft het zelf laten liggen.

Verder vind ik dat Alonso wel geluk heeft gehad bij zijn kampioenschappen. In 2005 had Kimi kampioen moeten worden ( McLaren was onbetrouwbaar...en traag in t begin vh jaar). En in 2006 Schumacher natuurlijk. Ik vind Alonso zeker een snelle rijder...alleen in 2005 en 2006 reed hij vooral verdedigend..beetje jammer. Hij profiteerde van andermans pech 8)

Waarom had Kimi kampioen moeten worden? De McLaren was gewoon te traag, toen wat aan de snelheid werd gedaan, waren ze onbetrowbaar. Ik snap niet waarom dit afbreuk zou doen aan de welverdiende titel van Alonso.

Folkert

Citaat van: Wizard op 06 juli 2008 - 12:57:13
Citaat van: waard500 op 27 juni 2008 - 21:57:49
Kimi is de terechte kampioen van 2007. Als er iemand de afgelopen jaren pech heeft gehad..dan is het Kimi wel! Hamilton heeft het zelf laten liggen.

Verder vind ik dat Alonso wel geluk heeft gehad bij zijn kampioenschappen. In 2005 had Kimi kampioen moeten worden ( McLaren was onbetrouwbaar...en traag in t begin vh jaar). En in 2006 Schumacher natuurlijk. Ik vind Alonso zeker een snelle rijder...alleen in 2005 en 2006 reed hij vooral verdedigend..beetje jammer. Hij profiteerde van andermans pech 8)

Waarom had Kimi kampioen moeten worden? De McLaren was gewoon te traag, toen wat aan de snelheid werd gedaan, waren ze onbetrowbaar. Ik snap niet waarom dit afbreuk zou doen aan de welverdiende titel van Alonso.
Hij heeft wel klein puntje, maar het een gaat samen met het ander. Snel kan je wel wezen, maar als je niet Finished heb je er niets aan.
Kimi was 2005 bloedsnel en had eigenlijk ook WK moeten worden in mijn ogen, maar Alonso was gewoon betrouwbaar en constant.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

McLaren verkoos snelheid boven betrouwbaarheid, daar heb je geen donder aan plus doet het niks af, dat Alonso een terechte WK is. Stel de bevriezing van de ontwikkeling van motoren was niet geweest e Renault zou zo haar motoren afstellen dat ze iedere race veruit de snelste zjn, maar niet finishen. Doet dat dan afbreuk aan de titel van diegene die kampioen wordt? Ik vind van niet. Je totaal pakket, dat moet perfect zijn, ds zowel de snelheid, betrouwbaarheid als de coureur. Mis je één van die "elementen", wordt je geen kampioen.

leproffesseur

Alonso is verdiend 2X kampioen geweest.Dat kimmi meer pech had lag aan de betrouwbaarheid en iedereen weet
dat een snelle wagen niet genoeg is want je moet hem nog over de finisch te krijgen.

Wizard

Juist, en dat doet verder ook niks af aan de prestaties van Alonso.

Folkert

Om ff duidelijk te zijn: Ik vond ook dat Alonso terecht WK is geworden, maar Kimi was toch wel iets terechter in mijn ogen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ah, dus als Renault de mogelijkheid had om het motorvermogen flink op te schroeven, en iedere race vooraan reed, maar wel uitviel doordat de zaak bezwijkt zou diegene die in de Renault rijdt een terechtere WK zijn?? Erg simplistisch als je het mij vraagt. Dat McLaren/ Mercedes vermogen verkoos boven betrouwbaarheid, maakt van Kimi nog geen waardig WK. Een combinatie van team/coureur vind ik geen waardig WK als je weet ik hoevaak naast de baan staat met een defecte motor. Dan heb je je zaakjes gewoon niet goed voor elkaar.