Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 mei 2008 - 11:35:14
Citaat van: Burorri op 18 mei 2008 - 11:20:20
Maar wat je zegt over  dat een titel altijd verdient is, is niet waar. Als Schumacher in 97WK was geworden na het incident, was dat zeker niet verdient, net zoals 94 in mijn ogen. En zo zijn er meer titels die ik niet verdient vond.
Tis inderdaad spijtig voor hem en ik zeg niet dat hij nu eigenlijk WK moet zijn, maar ik vond dat er hier toch heel makkelijk werd gedaan over dat het alleen en enkel alleen aan hem heeft gelegen dat hij geen WK is geworden. China vorig jaar vond ik ook groot deel te wijten aan het team.
Dat lag inderdaad niet volledig aan hem, hij kon onmogelijk weten hoe het men zen band zat en dus is het idd aan het team om hem dat te vertellen. Zolang het maar duidelijk is dat men Kimi de titel niet gewoon heeft geschonken, hij heeft hem zelf verdiend.

Hoe het met Schumi zen titels in de jaren 90 zat weet ik niet, maar als je koste wat het kost wk wil worden, en je doet daar dingen voor en die dingen worden niet bestraft, dan waren ze toegelaten en heb je bijgevolg die titel verdiend. Zo zie ik het, anderen zien het anders :) Ieder zijn mening daarin :)
Dat staat zowieso voorop, Kimi verdiende die titel zeer zeker wel en heeft gedaan wat hij moest doen. Jammer dat ik toch geen 50 euro op hem heb gewed voor de titel :(

In de jaren 90 heeft hij maar 2 titels gehaald, waar van ik 1 niet verdiend vind.
MAar ben niet met je eens dat als iets niet bestrafd is, dat het dan ok of verdiend is.

OT: Las op andere sites dat Hamilton dit jaar onmogelijk WK kan worden omdat de Ferraris gewoon te sterk z ijn. Na Turkije weet ik zo net niet of Ferrari nog zo dominant blijft. Hamilton moeset een gedwonge 3stopper maken wegens bande problemen. Ok Ferrari had verkeerde bande keuze gemaakt, maar denk dat Mclaren toch nog wel wat heeft gewonnen sinds spanje.
Persoonlijk hoop ik dat Kimi WK word, want hij had al veel eerder WK moeten zijn en had nu al 3voudig WK kunnen zijn als pech hem niet had tegen gehouden. Maar word een spannend seizoen einde :D
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 mei 2008 - 12:22:42
OT: Las op andere sites dat Hamilton dit jaar onmogelijk WK kan worden omdat de Ferraris gewoon te sterk z ijn. Na Turkije weet ik zo net niet of Ferrari nog zo dominant blijft. Hamilton moeset een gedwonge 3stopper maken wegens bande problemen. Ok Ferrari had verkeerde bande keuze gemaakt, maar denk dat Mclaren toch nog wel wat heeft gewonnen sinds spanje.
Persoonlijk hoop ik dat Kimi WK word, want hij had al veel eerder WK moeten zijn en had nu al 3voudig WK kunnen zijn als pech hem niet had tegen gehouden. Maar word een spannend seizoen einde :D
Zolang je vrije baan hebt, is een 3-stopper niet bepaald slechter dan een 2-stopper. Ik denk niet dat ze met een 2-stopper sowieso hadden gewonnen. De snelste ronde is bovendien gereden door Kimi. Ok, das zo'n feit dat niet veel zegt, maar de Ferrari was absoluut niet trager dan de Mac denk ik ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 mei 2008 - 13:13:35
Citaat van: Burorri op 18 mei 2008 - 12:22:42
OT: Las op andere sites dat Hamilton dit jaar onmogelijk WK kan worden omdat de Ferraris gewoon te sterk z ijn. Na Turkije weet ik zo net niet of Ferrari nog zo dominant blijft. Hamilton moeset een gedwonge 3stopper maken wegens bande problemen. Ok Ferrari had verkeerde bande keuze gemaakt, maar denk dat Mclaren toch nog wel wat heeft gewonnen sinds spanje.
Persoonlijk hoop ik dat Kimi WK word, want hij had al veel eerder WK moeten zijn en had nu al 3voudig WK kunnen zijn als pech hem niet had tegen gehouden. Maar word een spannend seizoen einde :D
Zolang je vrije baan hebt, is een 3-stopper niet bepaald slechter dan een 2-stopper. Ik denk niet dat ze met een 2-stopper sowieso hadden gewonnen. De snelste ronde is bovendien gereden door Kimi. Ok, das zo'n feit dat niet veel zegt, maar de Ferrari was absoluut niet trager dan de Mac denk ik ;)
Nee ok, maar misschien heeft het wat voor hun strategie verkloot door te meoten veranderen. Maar misschien ook niet. Dat zullen we nooit weten.Denk dat de Ferrari nog wel iets sneller is, maar de macs l iggen (in turkije) niet ver achter.
Hamilton heeft nog steeds een redelijke kans om WK te worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Denk je? Ik denk dat McLaren een fractie te kort komt. Mja, Kimi en Massa mogen eens stoppen met knullige fouten te maken, anders wordt Hamilton met die te kort komende McLaren lachende derde. ;) Zonder gekkigheid, ik denk dat het wel los zal lopen voor Ferrari.

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 mei 2008 - 22:56:38
Denk je? Ik denk dat McLaren een fractie te kort komt. Mja, Kimi en Massa mogen eens stoppen met knullige fouten te maken, anders wordt Hamilton met die te kort komende McLaren lachende derde. ;) Zonder gekkigheid, ik denk dat het wel los zal lopen voor Ferrari.
Dat heeft Mclaren ook de titel gekost vorig jaar.
Maar ik weet nog niet. Turkije was Mclaren snel, Monaco weer. Ik zie Mclaren nog wel tot het eind mee strijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

McLaren was snel door omstandigheden. ;) Langzaam zijn ze zeker niet maar denk wel dat ze overal een fractie te kort komen. Mja, dat is een gevoel. Ik kan er net zo goed naast zitten. Tijd zal het ons leren.

Folkert

FF tussen door, welk jaar en race knalde Schumacher nu op Albers?
Dacht dat het china 2004 was, maar nu weet ik het niet zeker meer.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 01:07:57
FF tussen door, welk jaar en race knalde Schumacher nu op Albers?
Dacht dat het china 2004 was, maar nu weet ik het niet zeker meer.
2005 zowiezo, China dacht ik?

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 29 mei 2008 - 09:49:19
Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 01:07:57
FF tussen door, welk jaar en race knalde Schumacher nu op Albers?
Dacht dat het china 2004 was, maar nu weet ik het niet zeker meer.
2005 zowiezo, China dacht ik?
Dan is het inderdaad china 2005.
Thanks.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Wizard op 28 mei 2008 - 23:39:26
McLaren was snel door omstandigheden. ;) Langzaam zijn ze zeker niet maar denk wel dat ze overal een fractie te kort komen. Mja, dat is een gevoel. Ik kan er net zo goed naast zitten. Tijd zal het ons leren.
In de loop van het seizoen kunnen verhoudingen tussen de teams zo hard veranderen door tussentijdse ontwikkelingen. Ik begrijp nog altijd niet dat mensen zo vroeg in het seizoen kunnen zeggen dat iemand nog weinig kans maakt om wereldkampioen te worden als iedereen nog dicht bij elkaar staat in de stand. Zeker niet na vorig jaar. Bovendien hebben we nog niet echt veel races in "normale" omstandigheden gehad dit jaar.

Australiƫ was een gekke race
In Maleisiƫ was er de kwalificatiestraf voor McLaren
In Bahrein was er iets gebeurd met Hamilton (weet niet meer wat) waardoor die achteraan is terechtgekomen en heel de race z'n motor heeft gespaard
Spanje was dan de eerste normale race (Hamilton maar op 4.1s, maar Ferrari misschien niet voluit gegaan)
Turkije was maar half normaal met de nadelige strategie van McLaren (Hamilton toch op 3.7s)
Monaco was ook niet normaal

Ik durf dus echt niet zeggen dat het ene team beter is dan het andere.

Wizard

Citaat van: Jasper op 29 mei 2008 - 14:08:53
In de loop van het seizoen kunnen verhoudingen tussen de teams zo hard veranderen door tussentijdse ontwikkelingen. Ik begrijp nog altijd niet dat mensen zo vroeg in het seizoen kunnen zeggen dat iemand nog weinig kans maakt om wereldkampioen te worden als iedereen nog dicht bij elkaar staat in de stand. Zeker niet na vorig jaar. Bovendien hebben we nog niet echt veel races in "normale" omstandigheden gehad dit jaar.

Ik zeg niet dat ze weinig kans hebben, maar ik reageer inhoudelijk op de topicvraag en onderbouw dat puur en alleen op gevoelens. Dat er veel kan veranderen ben ik dan ook volkomen met je eens, vandaar dat ik ook zeg, "ik kan er net zo goed naast zitten".

CitaatIk durf dus echt niet zeggen dat het ene team beter is dan het andere.

Op dit moment lijkt Ferrari de snellere van de teams.

Jasper

Je zegt het zelf he, "lijkt". In de loop van oktober zullen we de slotconclusie trekken. :)

Mijn opmerking over mensen die nu al zeggen dat Ferrari of McLaren weinig kans maakt op de titel, was trouwens algemeen bedoeld en niet specifiek naar jou toe, want je post is inderdaad redelijk relativerend. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 mei 2008 - 16:52:06
Je zegt het zelf he, "lijkt". In de loop van oktober zullen we de slotconclusie trekken. :)
En die zal luiden: Ferrari en Kimi, dat je daar nog aan durft twijfelen Jasper, McLaren wordt geen wk in dit decenium :) ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Massa heeft momenteel de overhand bij Ferrari, dus zo zeker van de zaak zou ik niet zijn. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 29 mei 2008 - 17:44:40
Massa heeft momenteel de overhand bij Ferrari, dus zo zeker van de zaak zou ik niet zijn. ;)
Als ik mij niet vergis staat Kimi nog steeds een punt (ja, een volledig punt :P) voor Massa. Ik ga niet beweren dat Kimi de overhand heeft, maar Massa allessinds ook niet. Iets waar Massa wel goed is, is de kwali, hij is er zo verdomd verdomd goed in, hij blijft me verbazen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.