Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Mikacouli

Hamilton komt terug net zoals Kimi vorig jaar dat deed... Al krijgt hij wel niet de hulp van een spionageschandaal...
7 puntjes stellen niks voor.
6 races voor het einde vorig jaar stond kimi er nog 20 achter en toch nog wk zijn...bizar. Hamilton kan dat ook...

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 16 mei 2008 - 09:36:43
6 races voor het einde vorig jaar stond kimi er nog 20 achter en toch nog wk zijn...bizar. Hamilton kan dat ook...
'Bizar' is niet het juiste woord...onkunde, dat past beter.  :)

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 16 mei 2008 - 09:36:43
Hamilton komt terug net zoals Kimi vorig jaar dat deed... Al krijgt hij wel niet de hulp van een spionageschandaal...
En wat is de link tussen het spionageschandaal en de prestaties van Kimi en Lewis? De rijders zijn volledige gevrijwaard gebleven in het onderzoek, niets straffen. Kimi heeft nergens hulp gehad en Hamilton heeft men nergens tegengewerkt bij mijn weten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Al de onrust en het team aan de schandpaal zal niet hebben geholpen. Net als de interne onrust trouwens.

alonsolover

Kimi is de kampioen van 2008

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 16 mei 2008 - 20:18:37
Al de onrust en het team aan de schandpaal zal niet hebben geholpen. Net als de interne onrust trouwens.
Volgens mij geen reden om te zeggen dat de prestaties van Kimi en Hamilton in de laatste races daarvan afhingen. Het spionageschandaal was toen toch al gepasseerd, die laatste races zijn volledig de prestaties van de rijders, en Hamilton heeft daar  keer dikke dikke pech gehad en/of geblunderd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ben ik met je eens, hoor. ;)

Ik zeg alleen dat de onrust waarschijnlijk niet hielp. Zeker niet omdat hij nog een rookie is/was. Maar dat doet niks af aan de titel van Ferrari of het verprutsen van de titel door Mac.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 mei 2008 - 08:22:34
Citaat van: 0634 op 16 mei 2008 - 20:18:37
Al de onrust en het team aan de schandpaal zal niet hebben geholpen. Net als de interne onrust trouwens.
Volgens mij geen reden om te zeggen dat de prestaties van Kimi en Hamilton in de laatste races daarvan afhingen. Het spionageschandaal was toen toch al gepasseerd, die laatste races zijn volledig de prestaties van de rijders, en Hamilton heeft daar  keer dikke dikke pech gehad en/of geblunderd.
Misschien had Hamilton er meer last van dan Kimi, hij is toch een rookie en jong. Hij stond in negatief nieuws met zijn team.
Denk dat zoiets als rookie toch erg kan mee spelen.

doet natuurlijk niets af aan Kimis prestatie.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 mei 2008 - 14:39:43
doet natuurlijk niets af aan Kimis prestatie.
Zolang dat maar duidelijk blijft :) Dat hij er eventueel niet mee om kon, doet niet terzake, dat ligt aan hem en enkel aan hem ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 mei 2008 - 16:06:24
Citaat van: Mikacouli op 16 mei 2008 - 09:36:43
Hamilton komt terug net zoals Kimi vorig jaar dat deed... Al krijgt hij wel niet de hulp van een spionageschandaal...
En wat is de link tussen het spionageschandaal en de prestaties van Kimi en Lewis? De rijders zijn volledige gevrijwaard gebleven in het onderzoek, niets straffen. Kimi heeft nergens hulp gehad en Hamilton heeft men nergens tegengewerkt bij mijn weten.

Ik bedoel maar, ik zou graag weten wat er achter de schermen allemaal is afgesproken...  ;) Mss niks, mss alles...

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 17 mei 2008 - 20:30:23
Ik bedoel maar, ik zou graag weten wat er achter de schermen allemaal is afgesproken...  ;) Mss niks, mss alles...
Je insinueert dat Ferrari met McLaren onderling overeengekomen is om het zaakje te laten rusten in ruil voor de titel? Kan uiteraard, maar ik geloof er niet in :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 mei 2008 - 20:39:09
Citaat van: Mikacouli op 17 mei 2008 - 20:30:23
Ik bedoel maar, ik zou graag weten wat er achter de schermen allemaal is afgesproken...  ;) Mss niks, mss alles...
Je insinueert dat Ferrari met McLaren onderling overeengekomen is om het zaakje te laten rusten in ruil voor de titel? Kan uiteraard, maar ik geloof er niet in :)
Kan aan mij liggen, maar die insinuatie had ik iig niet.
Er zijn ook nog "achter de schermen situaties als team druk, rijdersdruk." Hoe ging het team/Hamilton/Alonso om met deze affaire. Weet jij wat voor gesprekken Alonso en Hamilton hebben gehad van het team? Of welke behandling, hoe reageerde het team op hun antwoorden/vragen/meningen. Ik persoonlijk denk dat zo'n Affaire elke coureur wat aan doet. Ook Schumacher zou in zekere zin worden beinvloed als zo'n crisis zich bij hem zou afspelen. Hel, Schumacher heeft ooit keer in japan zijn motor laten afslaan in de titel strijd.
Ik denk dat echt niemand hier, de druk en de stress die op de coureurs ligt, kan bevatten. Wij zijn wel de fans, en hebben allemaal onze mening, mar niemand van ons heeft de ervaring gehad die Hamilton vorig jaar heeft mee gemaakt.

En zeggen: wees een man of doe wat je gevraagd word, vind ik eerlijk gezegt een simpele opvatting van wat er allemaal is gebeurd.
Om even een globale vergelijking te maken: iedereen is wel is een keer gedumd of zijn hart gebroken. Voor de buitenstaander is het allemaal: ja hij/zij was jou niet waardig en blabla, je vindwel een leuker iemand en jatzee zij was slecht blaaa. Maar wat weten zij van hoe jij je voelt?Is alles dan puur en alleen aan j ou te verwijten?
Neen. En dat maakt ons nou beter en superieur aan de dieren, wij hebben gevoel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 mei 2008 - 02:45:06
Neen. En dat maakt ons nou beter en superieur aan de dieren, wij hebben gevoel.
Doet niets terzaken in dit topic hé, maar dieren hebben ook gevoel. Als je veel in aanraking komt met dieren dan merk je dat ;)

Ontopic:
Zoiets weegt natuurlijk, maar ja, wat moet ik daar op zeggen, das dan pech hé, de titel is voor diegen die hem wint en een titel is in mijn ogen altijd verdiend. Dat Hamilton met die situatie zat, sja, spijtig voor hem, meer heb ik daar niet over. :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 mei 2008 - 08:10:56
Citaat van: Burorri op 18 mei 2008 - 02:45:06
Neen. En dat maakt ons nou beter en superieur aan de dieren, wij hebben gevoel.
Doet niets terzaken in dit topic hé, maar dieren hebben ook gevoel. Als je veel in aanraking komt met dieren dan merk je dat ;)

Ontopic:
Zoiets weegt natuurlijk, maar ja, wat moet ik daar op zeggen, das dan pech hé, de titel is voor diegen die hem wint en een titel is in mijn ogen altijd verdiend. Dat Hamilton met die situatie zat, sja, spijtig voor hem, meer heb ik daar niet over. :)
Klopt, maar dat is ander gevoel, bedoelde te zeggen dat wij meer verschillende emoties hebben dan dieren.
En je hebt gelijk, dieren hebben meer gevoel dan de meeste mensen denken.
Nou ja de rest van mijn post had er wel mee te maken dus zie niet dat ik echt off topic ben gegaan. 

Maar wat je zegt over  dat een titel altijd verdient is, is niet waar. Als Schumacher in 97WK was geworden na het incident, was dat zeker niet verdient, net zoals 94 in mijn ogen. En zo zijn er meer titels die ik niet verdient vond.
Tis inderdaad spijtig voor hem en ik zeg niet dat hij nu eigenlijk WK moet zijn, maar ik vond dat er hier toch heel makkelijk werd gedaan over dat het alleen en enkel alleen aan hem heeft gelegen dat hij geen WK is geworden. China vorig jaar vond ik ook groot deel te wijten aan het team.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 mei 2008 - 11:20:20
Maar wat je zegt over  dat een titel altijd verdient is, is niet waar. Als Schumacher in 97WK was geworden na het incident, was dat zeker niet verdient, net zoals 94 in mijn ogen. En zo zijn er meer titels die ik niet verdient vond.
Tis inderdaad spijtig voor hem en ik zeg niet dat hij nu eigenlijk WK moet zijn, maar ik vond dat er hier toch heel makkelijk werd gedaan over dat het alleen en enkel alleen aan hem heeft gelegen dat hij geen WK is geworden. China vorig jaar vond ik ook groot deel te wijten aan het team.
Dat lag inderdaad niet volledig aan hem, hij kon onmogelijk weten hoe het men zen band zat en dus is het idd aan het team om hem dat te vertellen. Zolang het maar duidelijk is dat men Kimi de titel niet gewoon heeft geschonken, hij heeft hem zelf verdiend.

Hoe het met Schumi zen titels in de jaren 90 zat weet ik niet, maar als je koste wat het kost wk wil worden, en je doet daar dingen voor en die dingen worden niet bestraft, dan waren ze toegelaten en heb je bijgevolg die titel verdiend. Zo zie ik het, anderen zien het anders :) Ieder zijn mening daarin :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.