Wie is wie (14)

Gestart door Doefie, 18 februari 2008 - 16:03:34

« vorige - volgende »

Doefie

1. Wie is Razzle_Dazzle?
Ik ben Ken, 25 jaar, sinds kort woonachtig te Herk-De-Stad, (West-Limburg). Na lange tijd met m'n broer te hebben gewoond in Hasselt, werd ik min of meer gedwongen terug bij moeder overste in te trekken, maar intussen ben ik kwistig op zoek naar m'n eigen stekje...

2. Wat doe je voor werk / hobby's?
Momenteel werk ik voor TPCE-Belgium, een distributiecentrum van alle "parts" waarover toyota beschikt. Wij maken zelf dus geen auto's (dat gebeurt ergens in Duitsland), maar verdelen wel allerlei onderdelen in heel de wereld. TPCE-Diest is zowat het grootste magazijn van Europa met leveranciers van alle uithoeken in de wereld. Wat doe ik daar juist? Eigenlijk een combinatie van allerlei zaken. 80% van m'n tijd spendeer ik aan het logistieke gedeelte. Dat houdt o.a. in de controle van alle toegekomen parts, trouble shooting, voorraadbeheer, administratie?...Het overige gedeelte gaat vooral naar public relations en marketing zoals bv. rondleidingen geven aan bezoekers, klantenbinding,...

3. Hoelang kijk je al Formule 1 en wat betekent het voor u?
Ik ben F1 beginnen kijken in de periode dat Schumacher is beginnen opkomen en Senna het leven liet. Mijn allereerste idool was echter Jean Alesi. Op de een of andere manier kon die fighting spirit van Alesi me bekoren. Vanaf toen heb ik resoluut voor het steigerende paard gekozen en achteraf nog vele mooie moment beleefd. Schumacher heeft daar natuurlijk een belangrijke plaats in gekregen. In die mate zelfs, dat ik het afgelopen jaar amper motivatie had om terug alle races voor de beeldbuis te volgen. Er was iets gebroken...en zo miste ik wellicht een van de spannendste seizoenen in de geschiedenis van de moderne F1. Ach ja, dit seizoen zal ik terug van dichtbij proberen te volgen en stilletjes hoop ik dat de periode Hakkinnen-Schumi terugkomt, maar dan met bv Kimi en Alonso.

4. Hoe ben je op F1Pits terecht gekomen?
Eigenlijk via Raikkie, een reesbeejb die hier ook enkele keren in het jaar komt rondsnuiten, maar zelden of nooit aanwezig is op het forum. Aanvankelijk bleef het bij mij ook bij een beetje bij side-seeing, maar het forum ben ik wel blijven volgen omwille van de pittige discussies destijds. Ach, we zijn allemaal wat soft geworden op dat vlak  ;). Ondertussen verken ik deze site toch al een jaar of 5-6.

5.  Kijk je nog andere autosport of interesseert het je niet zo?
In mindere mate. DTM, Moto GP en Rally kunnen zapsgewijs al eens blijven staan, maar voor de rest eigenlijk niets.

meatball

Alesi waar is de tijd van die windbuil ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ach, Canada 95 was wel heel mooi. Ik was geen Alesi fan, maar een overwinning verdiende hij zeker. En mooi was het, die dag.

meatball

Ik vond het maar een blaaskaak,jaren zagen dat hij de beste was,en toen hij eindelijk bij het op dat moment beste team(Benetton) kwam kon hij nog geen deuk in een pak boter rijden,dus een echte windbuil.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

FerrariMan



razzle_dazzle

Citaat van: meatball op 19 februari 2008 - 21:09:46
Ik vond het maar een blaaskaak,jaren zagen dat hij de beste was,en toen hij eindelijk bij het op dat moment beste team(Benetton) kwam kon hij nog geen deuk in een pak boter rijden,dus een echte windbuil.

Niet mee akkoord! Alesi vertrok richting Benetton in '96, juist op het moment dat Schumacher, Brawn en co richting Ferrari trokken. Benetton bleef achter als een zootje ongeregeld en was zeker niet het beste team dat seizoen. En ja Zijn teller bleef op 1 overwinning steken, maar die man kon verdekke 'hard' racen! Het is niet zozeer zijn talent maar zijn manier van racen die mij en wss. menig tifosi kon bekoren. Bovendien was het een uitstekend regenracer en daar heb ik wel een zwak voor  :).


Trouwens, tijdens die memorabele Canada 95 moest Alesi tijdens zijn ereronde plaatsnemen op de bolide van Schumacher omdat z'n Ferrari het begaf  ;D.

Doefie

Enige fout die Alesi ooit maakte is voor Ferrari kiezen in plaats van Williams. Anders was hij wereldkampioen geworden... nu ja, als half-Italiaan kan ik die keuze ook wel snappen :)

meatball

Citaat van: Doefie op 20 februari 2008 - 12:55:56
Enige fout die Alesi ooit maakte is voor Ferrari kiezen in plaats van Williams. Anders was hij wereldkampioen geworden... nu ja, als half-Italiaan kan ik die keuze ook wel snappen :)
Ja het is algemeen geweten dat je in een Ferrari geen wk kan worden ;D
Trouwens het was Alesi zelf die beweerde,op het moment dat hij met Schumacher van team wisselde,dat er nu wel snel duidelijk zou worden wie de beste was.
En hij heeft gelijk gekregen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: meatball op 20 februari 2008 - 20:24:24
Citaat van: Doefie op 20 februari 2008 - 12:55:56
Enige fout die Alesi ooit maakte is voor Ferrari kiezen in plaats van Williams. Anders was hij wereldkampioen geworden... nu ja, als half-Italiaan kan ik die keuze ook wel snappen :)
Ja het is algemeen geweten dat je in een Ferrari geen wk kan worden ;D
Flauwe opmerking. In de tijd dat Alesi er reed was dat idd vrijwel onmogelijk. De V12's hadden een formidabele hoeveelheid decibels maar ze gingen vaker stuk dan niet.

Overigens ben ik van mening dat ook in een Williams hij geen kampioen zou zijn geworden. Hij was veels te grillig. Beetje het Montoya verhaal. Mansell zou in 92 m.i. toch de bovenliggende partij zijn geweest. Maar dat de man kon sturen staat vast. Zelden mensen zo vol driftend door bochten zien gaan. Een puur liefhebber in de wagen. Zijn mooiste race was ongetwijfeld de GP van Amerika in zijn Tyrrell. in zijn inferieure auto vocht hij een heroische strijd uit met Senna in zijn superieure Mac.




Doefie

Citaat van: 0634 op 20 februari 2008 - 21:18:51
Overigens ben ik van mening dat ook in een Williams hij geen kampioen zou zijn geworden. Hij was veels te grillig. Beetje het Montoya verhaal. Mansell zou in 92 m.i. toch de bovenliggende partij zijn geweest. Maar dat de man kon sturen staat vast. Zelden mensen zo vol driftend door bochten zien gaan. Een puur liefhebber in de wagen. Zijn mooiste race was ongetwijfeld de GP van Amerika in zijn Tyrrell. in zijn inferieure auto vocht hij een heroische strijd uit met Senna in zijn superieure Mac.

Het was destijds óf Mansell óf Alesi. En had het Alesi geworden was hij waarschijnlijk wel wereldkampioen geworden, gezien de serieuze voorsprong die Williams toen had.

scho0634


meatball

Het blijft mij verbasen hoe sommige mensen mogelijk wk's zien in kereltjes die 1 race hebben gewonen in hun hele carriere.
Het is altijd van als dit en als dat,een topper zijn betekent ook de goede keuze's maken en een team beter laten presteren dan voordien.
En Alesi had dit geen van alle,het was gewoon een middelmatige piloot die spectaculair door de bochten ging zonder te winnen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Dat is per definitie al niet waar. Middelmatige piloten rijden namelijk geen 202 gp's. Om zolang in de F1 actief te zijn moet je goed kunnen sturen. Of hij van de buitencatagorie was valt idd te betwisten, maar hij was gewoon een hele goede coureur.

Tim C

Citaat van: meatball op 21 februari 2008 - 20:21:42
Het blijft mij verbasen hoe sommige mensen mogelijk wk's zien in kereltjes die 1 race hebben gewonen in hun hele carriere.
Als je het zo stelt:

Het blijft mij verbazen hoe sommige mensen een wk zien in een kereltje met 3 races op z'n palmares ;)