Raad de stad

Gestart door TheIceman, 19 januari 2008 - 17:03:50

« vorige - volgende »

Alan Blues

Volgens mij is dat Dresden...

Martin


Martin

#452


Een stille hint.

Jasper


Martin

De aardbeving in 1906.
En bijna de hele stad lag plat.

Volgende foto Jasper.

Martin

We moeten Jasper ff wakker schudden.

Jasper

Niet in de bron kijken.


Martin

Een brug in New York...

Jasper


janke

Some things are too important to be left in the past.

Schumi nr1



Jasper

Citaat van: Schumi nr1 op 14 augustus 2008 - 23:11:17
Sydney
Bingo. Harbour Bridge, gebouwd van 1923 tot 1931, en vandaag nog altijd de hoogste stalen brug (134 meter vanaf het wateroppervlak) en de breedste brug met lange overspanning (48 meter) ter wereld. De overspanning is met 503 meter de vierde grootste ter wereld en de totale lengte van de brug bedraagt 1149 meter. De brug biedt plaats voor 8 rijstroken (waarvan de middelste 3 van richting kunnen veranderen om de ochtend- en de avondspits beter op te vangen), 2 treinsporen en een hoop fietsers en voetgangers. Voor een slordige 105 euro mag je te voet de bovenste boog beklimmen onder begeleiding. Het is evenwel verboden om camera's mee te nemen en je moet ook een alcoholtest afleggen.

Als je vanuit dit fotostandpunt naar links kijkt, zie je het beroemde Sydney Opera House, wat de opdracht natuurlijk een stuk gemakkelijker zou hebben gemaakt. :)

Ferrari 2010

Heb er even op doorgezocht voor meer foto's, niet veel van te vinden van bovenaf (logisch als je geen fototoestel mee mag nemen, waarom overigens niet?!?), wel een panoramisch beeld, mooi, de brug is er ook helemaal op voorzien om beklommen te worden blijkbaar. €105 vind ik echter wel wat veel, zeker als je er niet eens beelden van mag maken!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Nieuwe opgave, niet moeilijk neem ik aan: