Nacht races

Gestart door erikimi, 17 januari 2008 - 22:00:27

« vorige - volgende »

Ik vind de komende nachtraces....

Helemaal te gek
Wel leuk
Veranderd er wat???
Niet doen, te gevaarlijk
Niet doen, wat een onzin

Jasper

Maar het is wél in Azië dat ze pakken geld uitgeven om het te mogen organiseren, en in Azië is het gewoon een race om 8 uur 's avonds, wanneer je dus miljoenen kijkers krijgt. De toekomst die Bernie blijkbaar aan Azië toeschreef, komt nu dus uit. ;)

jandr

Citaat van: Jasper op 28 januari 2008 - 17:50:47
Maar het is wél in Azië dat ze pakken geld uitgeven om het te mogen organiseren, en in Azië is het gewoon een race om 8 uur 's avonds, wanneer je dus miljoenen kijkers krijgt. De toekomst die Bernie blijkbaar aan Azië toeschreef, komt nu dus uit. ;)

Waarom organiseren ze dan enkel in Azië 's avonds races???? Toen er tientallen jaren lang enkel in Europa gekeken werd is dit nooit in iemand opgekomen...

En BTW, het is heus niet de FIA of dergelijke die die pakken geld uitgeven, dat zijn de emiraten en dergelijke. Je moet maar eens geen vragen hoeveel geld Malaysa al in de F1 gepompt heeft... Bernie geld betalen om ergens te racen? Never!

Tim C

Het zal aan mij liggen maar ik geraak daar niet wijs uit ;)

Jasper

Citaat van: jandr op 29 januari 2008 - 12:15:06
Citaat van: Jasper op 28 januari 2008 - 17:50:47
Maar het is wél in Azië dat ze pakken geld uitgeven om het te mogen organiseren, en in Azië is het gewoon een race om 8 uur 's avonds, wanneer je dus miljoenen kijkers krijgt. De toekomst die Bernie blijkbaar aan Azië toeschreef, komt nu dus uit. ;)

Waarom organiseren ze dan enkel in Azië 's avonds races???? Toen er tientallen jaren lang enkel in Europa gekeken werd is dit nooit in iemand opgekomen...

En BTW, het is heus niet de FIA of dergelijke die die pakken geld uitgeven, dat zijn de emiraten en dergelijke. Je moet maar eens geen vragen hoeveel geld Malaysa al in de F1 gepompt heeft... Bernie geld betalen om ergens te racen? Never!
Awel ja, in Azië geven ze miljoenen en miljoenen uit aan de F1, waarvan een groot deel naar Bernie en naar de FIA gaat. Dat is dus die toekomst waar Bernie het over had.

Als je in Europa rijdt om 14u, dan is het in Azië avond en heb je daar dus opnieuw vele miljoenen potentiële kijkers. Nu rijden ze 's avonds in Azië, zodat ze dezelfde miljoenen kijkers hebben, én dezelfde kijkers in Europa omdat het hier gewoon om 14u blijft.

Als je in Europa een avondrace rijdt, dan is het in Azië nacht waardoor je al die kijkers verliest. En dan is het in Amerika wel overdag, maar daar is er sowieso minder interesse in de F1.

erikimi

Al met al wordt er zo een leuke dicusie op gang gebracht. En door zon discussie blijft de F1 onder de aandacht, zodat we straks ondanks voor en tegenstanders toch meer kijkers hebben.

En die dicussie dat al het geld naar Bernie gaat moet ook maar eens stoppen, want welke sport kost nu geen geld? Daar worden toch ook anderen beter van, dan alleen de sporter?

En daarom, Niet zeuren, geld moet rollen ;D
Geniet van het leven en laat je niet leven

Ferrari 2010

Citaat van: erikimi op 29 januari 2008 - 19:36:33
En die dicussie dat al het geld naar Bernie gaat moet ook maar eens stoppen, want welke sport kost nu geen geld? Daar worden toch ook anderen beter van, dan alleen de sporter?
Erfgenaam van Bernie? Deze sport kost aan de organisatoren van een GP veel meer dan in feite nodig is, zo simpel is het. En de sport wordt 0,0 beter door de miljoenen die Bernie schept per GP.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 januari 2008 - 06:07:49
Citaat van: erikimi op 29 januari 2008 - 19:36:33
En die dicussie dat al het geld naar Bernie gaat moet ook maar eens stoppen, want welke sport kost nu geen geld? Daar worden toch ook anderen beter van, dan alleen de sporter?
Erfgenaam van Bernie? Deze sport kost aan de organisatoren van een GP veel meer dan in feite nodig is, zo simpel is het. En de sport wordt 0,0 beter door de miljoenen die Bernie schept per GP.

Tis wel aan Bernie en zijn zakentalent te danken dat de F1 zo populair is geworden. En iedereen wilt zo veel mogelijk geld uit iets halen, als jij vind dat je op je werk meer waard bent, dan ga je ook opslag vargen. Stel je voor dat het de circuits twee keer niks kost om de F1 te ontvangen, dan is ieder circuit onmiddellijk kandidaat en nu zijn het de financieel sterke circuits of die het meeste steun van de regering kijgen die het F1 circus ontvangt.

Jasper

Inderdaad, en is dat een goede zaak dat het de circuits met veel geld zijn die een race mogen organiseren? Ik dacht net dat het jammer was dat Spa er nu al 2 keer tussenuit gevallen is...

Ferrari 2010

Bernie kijkt alleen naar het geld, en dat is fout. Wereldcircuits zouden er niet zomaar tussen uit mogen vallen omdat ze Bernie niet meer kunnen betalen, die mogen er pas tussenuit vallen wanneer ze niet meer rond komen. Wat bernie nu doet, is puur voor het geld, als je morgen een mislukte ovaal legt in Japan, en je betaalt een miljard, dan is de volgende GP van Japan op jouw mislukte ovaal, dag Suzuka en Fuji.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Het is jammer dat de circuits met bepaalde naam en faam er van tussenuit vallen. Hockenheim is sinds zijn verandering ook niet meer het circuit van weleer, het is zeker spijtig dat Spa er al twee maal van tussenuit gevallen is en dat men nu op circuits gaat rijden, waar geen bal meer aan te beleven is. Maar dit is bekeken vanuit het oogpunt van een fan. Bernie is de zakenman en indien een ander circuitbeter faciliteiten weet te bieden en meer geld heeft, dan zal hij voor dit circuit kiezen.
En nu wil hij nachtraces organiseren omdat dit meer zal bekeken worden in Europa en ze er hun programmatie niet moeten aan aanpassen en ik denk dat men bij een nachtrace op het circuit zelf een heel andere sfeer gaat meemaken dat gewoon een race in de namiddag.

erikimi

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 januari 2008 - 13:31:13
Bernie kijkt alleen naar het geld, en dat is fout. .......

Bedenk wel dan Bernie op en top zakenman is en geen sportman. En welke ander sport club wordt geleid door een sportman? Dat is toch ook 9 van de 10 keer een zakenman.
Als dit soort mannen niet bestaat, zal er geen enkele sport ooit goed van de grond komen.
Geniet van het leven en laat je niet leven

meatball

Heeft er hier eigenlijk al iemand bij stilgestaan dat de vrt de race in primetime waarschijnlijk niet eens live uitzendt ?
Ze moeten dan waarschijnlijk de tichste herhaling van de kampioenen of de voetbalsamenvattingen uitzenden,en wij kunnen een liverace op onze buik schrijven.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

Citaat van: meatball op 30 januari 2008 - 19:53:23
Heeft er hier eigenlijk al iemand bij stilgestaan dat de vrt de race in primetime waarschijnlijk niet eens live uitzendt ?
Ze moeten dan waarschijnlijk de tichste herhaling van de kampioenen of de voetbalsamenvattingen uitzenden,en wij kunnen een liverace op onze buik schrijven.
Daar denk ik niet bij na want ik kijk gewoon RTL.

meatball

Citaat van: TheIceman op 30 januari 2008 - 20:15:11
Citaat van: meatball op 30 januari 2008 - 19:53:23
Heeft er hier eigenlijk al iemand bij stilgestaan dat de vrt de race in primetime waarschijnlijk niet eens live uitzendt ?
Ze moeten dan waarschijnlijk de tichste herhaling van de kampioenen of de voetbalsamenvattingen uitzenden,en wij kunnen een liverace op onze buik schrijven.
Daar denk ik niet bij na want ik kijk gewoon RTL.
Daar zal in primetime ook wel een minuutje of 10 extra reclame tussen komen  :D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

Citaat van: meatball op 30 januari 2008 - 20:24:02
Citaat van: TheIceman op 30 januari 2008 - 20:15:11
Citaat van: meatball op 30 januari 2008 - 19:53:23
Heeft er hier eigenlijk al iemand bij stilgestaan dat de vrt de race in primetime waarschijnlijk niet eens live uitzendt ?
Ze moeten dan waarschijnlijk de tichste herhaling van de kampioenen of de voetbalsamenvattingen uitzenden,en wij kunnen een liverace op onze buik schrijven.
Daar denk ik niet bij na want ik kijk gewoon RTL.
Daar zal in primetime ook wel een minuutje of 10 extra reclame tussen komen  :D
Dat klopt, maar dan doen we weer een petitie organiseren.