Nacht races

Gestart door erikimi, 17 januari 2008 - 22:00:27

« vorige - volgende »

Ik vind de komende nachtraces....

Helemaal te gek
Wel leuk
Veranderd er wat???
Niet doen, te gevaarlijk
Niet doen, wat een onzin

Ferrari 2010

Ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurt als er nu een elektriciteitspanne is :P En idd, Alonsolover zen afbeelding zou toch wel ietsje kleiner mogen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Ik heb ooit gelezen dat er verschillende generatoren ter beschikking gaan zijn. Maar elke seconde duisternis kan er natuurlijk één te veel zijn. En idd, Alonsolover ziet de dingen grootser dan ze zijn :P.

TimoGlockfan

Misschien een domme vraag, maar worden de kwali's ook in het donker verreden?
Timo's nieuwe helm.

KVDracer

Alles wordt met de avodn gereden dacht ik.

Maar op het gebied van veiligheid zou ik nu niet echt schrik hebben. In Amerika zijn er al verschillende races met de nacht of avond en er is nog niets ernstig door elektricieitsproblemen geweest. En voor de rijders gaat dit ook geen grote verandering zijn hoor. Die mannen zijn na een paar rondjes al aangepast.

Ferrari 2010

Citaat van: TimoGlockfan op 19 januari 2008 - 13:14:11
Misschien een domme vraag, maar worden de kwali's ook in het donker verreden?
Wat je donker noemt natuurlijk, het blijft in feite licht hé, door de massa aan spots.

Citaat van: KVDracer op 19 januari 2008 - 13:17:06
Alles wordt met de avodn gereden dacht ik.

Maar op het gebied van veiligheid zou ik nu niet echt schrik hebben. In Amerika zijn er al verschillende races met de nacht of avond en er is nog niets ernstig door elektricieitsproblemen geweest. En voor de rijders gaat dit ook geen grote verandering zijn hoor. Die mannen zijn na een paar rondjes al aangepast.
Het zal inderdaad wel weinig verschil maken. Wat je zegt van die verlichting, ik weet niet, maar als er een seconde het licht uit is zie je niks, maar dan ook niks (hangt er natuurlijk van af hoe donker het effectief is). Doe savonds eens even het licht uit, de eerste 5 seconden zie je niks, dan passen je ogen zich pas aan aan de donkere omgeving en zie je terug een beetje. Als het licht maw een seconde uitvalt en je moet net dan je bocht gaan nemen, kvraag me af hoe dat afloopt, zeker als het bijvoorbeeld tijdens een inhaalmanoevre is en ze dus niet hun normale lijn rijden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

wacht maar tot dat er eens iets ergs gebeurt in zo'n nachtrace. Die wordt dan direct weer afgeschaft

KVDracer

Ik werk onder andere op de luchthaven van Zaventem. Daar mag er ook niets gebeuren met de elektriciteit of het moet overgenomen worden doorUPS'en. Wanneer de elektriciteit uitvalt, dan merk je het niet hoor dat ze overgesprongen zijn op UPS'en, de installatie moet dan natuurlijk wel in orde zijn en ik denk wel dat dat hier het geval zal zijn.

erikimi

Citaat van: TimoGlockfan op 19 januari 2008 - 13:14:11
Misschien een domme vraag, maar worden de kwali's ook in het donker verreden?

Ja ook de kwalificatie wordt in het schemerdonker gereden. Zo krijg ook een realistisch beeld.
Geniet van het leven en laat je niet leven

Jasper

Citaat van: TM op 18 januari 2008 - 16:57:57
Citaat van: KVDracer op 17 januari 2008 - 22:46:53
Ik vind dit wel leuk, voor één-twee races per seizoen. Maar ik hoop juist dat ze van Australië geen nachtrace maken is het goed. Want ik vind deze race ook zijn charme hebben dat je er midden in de nacht voor uit uw bed moet, terwijl de rest van België nog slaapt. Maar ik vind de nachtrace zeker een experiment waard.
Die race is daar om acht uur 's avonds, plaatselijke tijd => dat is precies 14.00 hier... zo "nachtelijk" is deze race nog niet, maar wel ideaal voor ons!
Ik weet niet in welk seizoen die races gereden worden en hoe ver de plaatsen verwijderd zijn van de evenaar, maar bij ons is het de helft van het jaar stikdonker om 20u00. ;)

Jasper

Citaat van: KVDracer op 19 januari 2008 - 13:17:06
Alles wordt met de avodn gereden dacht ik.

Maar op het gebied van veiligheid zou ik nu niet echt schrik hebben. In Amerika zijn er al verschillende races met de nacht of avond en er is nog niets ernstig door elektricieitsproblemen geweest. En voor de rijders gaat dit ook geen grote verandering zijn hoor. Die mannen zijn na een paar rondjes al aangepast.
In Amerika hebben de auto's wel lichten en rijden ze in een stadion, niet door een stad. Ik wil niet zeggen dat de F1 daarom per se onveilig zal zijn in het donker, maar deze vergelijking gaat alleszins niet op.

KVDracer

In de cahmpcar heb je toch ook avondraces, en ik dacht niet dat die lichten hebben hoor.

cookie

Citaat van: KVDracer op 20 januari 2008 - 15:03:11
In de cahmpcar heb je toch ook avondraces, en ik dacht niet dat die lichten hebben hoor.
En Nascar wagens ook niet ;) . Racen onder kunstlicht heeft maar 1 doel, in een beter tijdslot komen voor de TV uitzendingen. Nascar rijd zowat de helft van hun races op zaterdagavond, in prime time voor de amerikaanse TV. Het is niet gevaarlijker of moeilijker, enkel het punt waarop de zon onder gaat bij deze nascar en IRL races is moeilijk omdat je dan verblind word op sommige punten van de baan.

alonsolover

Ik vind dit wel eens leuk,
Trouwens ik denk dat ze met een groep zullen werken om elektriciteit te maken

_Makke_

Het is eens iets anders, ik sta er wel voor open. Toch vond ik het iets speciaals om snachts naar een race te kijken. Dus dat is het jammere. Maar we zullen wel zien wat het wordt.

jandr

Dit is eigenlijk het failliet van Bernie's plannen om de F1 te herointeren naar het Oosten. 10 jaar geleden zei hij dat Azië de toekomst was en dat het aantal Europese races sterk ging verminderen en uiteindelijk zou uitmonden in een minderheid.

En kijk nu... ze moeten in Azië 's nachts gaan rijden om toch maar wat Europese kijkers warm te maken...