Teampresentaties

Gestart door Supermariobros, 06 januari 2008 - 11:33:56

« vorige - volgende »

TM

Nog steeds vikinghoorns!

En wieldoppen! BMW heeft ze ook gevonden... Mooie neus trouwens

KVDracer

Ik denk toch dat ze met BMW dit jaar gaan moeten rekening houden voor de overwinning. Voor het kampioenschap is het nog wat vroeg. De voorvleugel is mss geen schoonheidsbeeld, maar als hij snel is, so what.

Jasper

Ik ben heel benieuwd naar BMW. Vorig jaar waren ze vergelijkbaar met Honda in 2004 (maar dan een stuk trager), ik ben benieuwd of ze nu verder bouwen of eveneens terugvallen. Ik zou het leuk vinden om hen ergens vooraan te zien (net achter McLaren natuurlijk :P).

janke

Waarom moet een F1 auto er "schoon of mooi" uitzien. Dit alles is het resultaat van onderzoek en testen in windtunnels. Vleugeltje hier, lipje daar. Het is functioneel en daar gaat het om. Voor de rest vind ik een F1 auto maar een rijdend gedrocht. Niet een uitgezonderd. Niks esthetisch aan. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Die wieldoppen zijn er hoofdzakelijk voor dat er meer onderdruk rond het wiel aan de binnenzijde komt en zo de koeling van de remmen wordt verbeterd. Niks nieuws hoor. Porsche gebruikte dit al in zijn 962 Le Mans racecar. En dat is ook al weer 25 jaar geleden. Om een voorbeeld te geven.
Some things are too important to be left in the past.

alonsolover

ging alonso vandaag normaal niet testen?

janke

Inderdaad de laatste tijd niks van gehoord.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

naar het schijnt gaat alonso morgen testen

Jasper

Nu weet ik wel dat er normaal gezien onder de achtervleugel een versnellingsbak zit... maar waar is de diffuser naartoe? ???


Ferrari 2010

Hehe, zo heeft die BMW wel een paar trekjes van een zebra :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 15 januari 2008 - 07:12:43
Nu weet ik wel dat er normaal gezien onder de achtervleugel een versnellingsbak zit... maar waar is de diffuser naartoe? ???


Dat is gewoon een vorm om de diffuser af te dekken denk ik. No way dat de versnellingsbak er zo uit ziet, zo'n lompe bak. Het is gewoon een soor beschermvorm als je het mij vraagt.

KVDracer

Ze zullen die diffuser wel afgeschermd hebben, voor de pottekijkers. Geberut nogal dat ze die dingen afschermen.

scho0634

Citaat van: alonsolover op 14 januari 2008 - 19:23:21
ging alonso vandaag normaal niet testen?
Nou daar was is dan. Meteen de snelste. Zegt verder niks. Maar hij rijd weer in een Renault en met weer een nieuwe helm.

Ferrari 2010

Mja, snelste tijd, gewoon wagen afgesteld voor een snel rondje zodat hij een beetje positief in het nieuws komt. Pure promotiestunt. De wintertests zijn zo onbetrouwbaar als wat, zoals we intussen al lang weten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 januari 2008 - 19:57:20
Mja, snelste tijd, gewoon wagen afgesteld voor een snel rondje zodat hij een beetje positief in het nieuws komt. Pure promotiestunt. De wintertests zijn zo onbetrouwbaar als wat, zoals we intussen al lang weten :)
ยต
Inderdaad maar je kan toch altijd nog beter de snelste dan de traagste zijn :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 januari 2008 - 19:57:20
Mja, snelste tijd, gewoon wagen afgesteld voor een snel rondje zodat hij een beetje positief in het nieuws komt. Pure promotiestunt. De wintertests zijn zo onbetrouwbaar als wat, zoals we intussen al lang weten :)

Dat zei ik ook; stelt niks voor.

Maareeh niet zo achterdochtig, he ;)