Teampresentaties

Gestart door Supermariobros, 06 januari 2008 - 11:33:56

« vorige - volgende »

Jasper

#30
De voorvleugel is alweer gigantisch groot in oppervlakte wat voor mij wil zeggen dat ze hun mechanische grip vooraan opnieuw helemaal niet in orde hebben.

Edit: en Mikacouli, ik zie eigenlijk nauwelijks verschil met de MP4/22. De voor iedereen verplichte cockpitranden, en het weghalen van de brug over de neus. De neus zelf is identiek aan die van vorig jaar.

Ferrari 2010

Hmm, ook McLaren heeft nu een motorkap die voor een lang stuk rechtdoor loopt, ook hun airbox is zo met een gat eronder, is dit een algemene regel voor dit siezoen dan? Ik had er nog niet van gehoord, maar als 2 wagens dit hebben is dit geen toeval hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

De motorkap heeft een minimale oppervlakte, maar de oppervlakte die nodig is voor de koeling, is kleiner dan dat. De oplossing is zo'n flap, die er al sinds de invoering van de V8 bij vele teams is volgens mij.

Mikacouli

#33
Jasper, kijk goed! De neus is wss zelfs met 10 cm verhoogd. Zie je aan volgende foto.

Vergeleken met de mp4-22


Ook is de airbox volledig herzien. Zie je op volgende foto.


Bargeboards zijn ook drastisch veranderd.

Maar je ziet het beter als je de highred foto neemt van bovenuit getrokken en inzoomt op de bargeboards.

De twee middenstaande dragers van de achtervleugel lijkt wel een ontwikkeling van die dat ze in monza gebruikten vorig jaar.



En dan moet je nog es kijken naar het design van de koelingsgaten van de sidepods. Die verlopen nu in vloeiende bewegingen. Best te zien op die highresfoto.

Jasper

Ik zie dus écht geen verschil tussen de twee neuzen. Een beetje rekening houdend met het perspectief, zie je dat in beide gevallen de neus iets lager is dan het midden van de voorwielen. Misschien met een kleine 5 cm verschil.

Bargeboards zijn dingen die tussen twee GP's in veranderen, daar moet je het niet van hebben voor een nieuwe wagen. Voor de vleugels in mindere mate hetzelfde.

Wat me wel opvalt: wat is dat ding dat op de motorkap vertrekt van aan de M van Mobil1 en dan schuin naar achteren loopt?

robbert


_Makke_

Citaat van: robbert op 07 januari 2008 - 16:23:02
nu moet je ook eens kijken wie er allemaal bij staat bij die Mclaren.
Ik vind het raar dat ecclestone daar ook staat.
Waarom is hij daar?


http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=89895&catID=3223

http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=89890&catID=3223

http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=89876&catID=3223

Als bodyguard van de MP4-23 ;)

Hij was daar op uitnodiging van McLaren



bogief1

De shakedown
Af en toe kan je horen dat de tractie er ni meer is, dat de wielen eventjes doorslaan.
Kimi's helm is lichtjes veranderd.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Doefie

Heeft terug heet mooie zuivere geluid, niet meer het geluid van de elektronische brol.

alonsolover


Karre

Citaat van: alonsolover op 09 januari 2008 - 13:58:31
prachtige ferarri

ferarri? :o ik d8 dat dat anders werd geschreven?


Mikacouli

Citaat van: Karre op 09 januari 2008 - 14:50:15
Citaat van: alonsolover op 09 januari 2008 - 13:58:31
prachtige ferarri

ferarri? :o ik d8 dat dat anders werd geschreven?



Zal wel een typfoutje zijn van hem ;)

alonsolover

iedereen maakt typfoutjes ;)