Sebastien Bourdais

Gestart door meatball, 02 januari 2008 - 21:46:41

« vorige - volgende »

Is Bourdais beter dan Vettel

Ja hij gaat als Champcar kampioen veel beter zijn dan Vettel
1 (5.3%)
Ongeveer even goed
7 (36.8%)
Hij wordt de volgend Champcar racer die flopt in de f1
11 (57.9%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 22 januari 2008 - 21:46:41

Doefie

Heidfeld is volgens mij ook niet de grootste topper die er rond rijdt, maar de vergelijking Heidfeld-Bourdais gaat volgens mij ook niet op :) Een Formule 1-wagen is nog iets compleet anders dan een Champ Car en Bourdais is en blijft nog steeds in zijn debuutjaar he. Heidfeld heeft al acht jaar ervaring.

Citaat van: 0634 op 15 september 2008 - 22:11:59
Citaat van: Doefie op 15 september 2008 - 20:52:38
Gebaseerd op ... ?
Vorig jaar.

Gebaseerd op vorig jaar is Hamilton het grootste engeltje dat er rondrijdt en niks misdoet en had iedereen medelijden met arme Hamilton want Alonso de grootste eikel die er rond rijdt. Dit jaar blijkt Hamilton een even grote eikel te zijn dat Alonso...

Citaat van: 0634 op 15 september 2008 - 22:11:59
Citaat van: TheIceman op 15 september 2008 - 20:53:58
Bourdais schijnt een zeer fijn mens te zijn..
Zoals ik het hoorde, schijnt het van niet....

Zei men van een Schumacher of een Räikkönen of een Alonso of weet ik veel wie nog allemaal ook. De ene zijn mening, de andere zijn mening. Ge kent de mensen niet persoonlijk en dan zou ik ook niet afgaan op wat de mensen "vertellen" :)

Jasper

Citaat van: janke op 16 september 2008 - 01:04:21
Citaat van: Jasper op 16 september 2008 - 00:41:50
Citaat van: janke op 15 september 2008 - 23:11:52
Citaat van: Doefie op 15 september 2008 - 20:01:57
Citaat van: jandr op 15 september 2008 - 19:18:45
Bourdais? Wat heeft die al laten zien dit seizoen?? Het is een nieuwe Zanardi (come-back bij Williams), buiten die handel!

Lang vierde gereden in Australië waar vele andere toppers faalden. Uitzicht op het podium in België, vierde kwalificatietijd in Italië waar vele andere toppers faalden. Jaja, hij heeft nog niks laten zien dit seizoen.
Hier vinden wat forummers Heidfeld middelmaat met zijn 4x 2de plaatsen. Dan is Bourdais toch een tandje erger. Voegt niks toe op de grid. Maar zo zijn er wel meer waarvan je denkt: Ga Porsche Super Cup of Le Mans rijden. Mijn mening.

Ga je nu echt een vergelijking maken tussen een BMW en een Toro Rosso? ;D

Bourdais was zondag makkelijk naar het podium gereden als hij geen startproblemen had gehad...
Als man. En ik wil nog wel een andere vergelijking maken. Heidfeld-Kovalainen. Zitten we toch bij de top auto McLaren .En die BMW wat langzamer met die Heidfeld.

Is de topictitel Nick Heidfeld, of staat er toch echt wel 'Sebastien Bourdais'?

janke

 Jij je zin, Bourdais is een topper. Einde discussie.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: Doefie op 16 september 2008 - 01:08:20

Zei men van een Schumacher of een Räikkönen of een Alonso of weet ik veel wie nog allemaal ook. De ene zijn mening, de andere zijn mening. Ge kent de mensen niet persoonlijk en dan zou ik ook niet afgaan op wat de mensen "vertellen" :)
Zoals ik al zei: een winnaar geef je op het podium een handje. Soms verlies je als sportman ook wel eens. Ik vind dat niet netjes. En ik heb sowieso niet veel met Fransen ;)

Folkert

Ik vind Bourdais het lang niet slecht doen. In vergelijking met Vettel is hij wat slechter ja, maar Vettel is ook zeker geen kattepis. Had het begin wel veracht al dat Vettel Bourdais de baas zou zijn, maar Bourdais doet het toch echt niet verkeerd.

en je kan wel met: Ja als als als aan komen, maar hij stond toch echt wel 4de op de grid en had nog wel iets leuks kunnen doen als hij geen startproblemen had.
Trotse vader van Rosalie(L)

Doefie

Citaat van: 0634 op 16 september 2008 - 08:08:01
En ik heb sowieso niet veel met Fransen ;)

Ik ook niet, maar er zitten ook goeie mensen tussen ;)

janke

Weinig. Ze zijn te beroerd om een andere taal te leren en te spreken. Maar weer on-topic: Ik vond dat van Bourdais tegen Doornbos ook een schoften streek met dat handje schudden. Dat zijn de echte Fransen. Schijt aan iedereen, hoezo chauvenisme. Met uitzonderingen daar gelaten.
Some things are too important to be left in the past.

zeph

Waar het chauvinisme betreft, doen de Hollanders en Vlamen maar nauwelijks onder voor de Fransen  ???

Folkert

Citaat van: zeph op 16 september 2008 - 22:46:18
Waar het chauvinisme betreft, doen de Hollanders en Vlamen maar nauwelijks onder voor de Fransen  ???

Is dat zo? Ik dacht dat Nederland juist helemaal niet zo chauvinistisch was.

Als je dan k ijkt naar bijvoorbeeld het leren van andere talen, zie je veel meer nederlanders moeite doen om Frans/Duits/Engels/Spaans of Italiaans te leren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: 0634 op 15 september 2008 - 20:49:08
Van mij hoeft Bourdais ook niet weg, hoor. Best een goede rijder. Maar hij legt het wel af tegen Vettel, wat geen schande is. Als Bourdais wel de F1 moet verlaten, zal ik er geen traan omlaten. Het is een Franse kwal.

Bourdais laat momenteel weinig zien waaruit blijkt dat het echt F1 materiaal is. Mja, is zijn leeftijd niet wat aan de hoge kant om te debuteren? Ik ben absoluut niet gecharmeerd van de Fransman. Zijn prestaties zijn ook niet bepaald imponerend.

Doefie

Leeftijd heeft weinig met "kunnen debuteren" te maken... Damon Hill was er 32 en hij is uiteindelijk op zijn 36e wereldkampioen geworden.

Citaat van: janke op 16 september 2008 - 20:17:05
Weinig. Ze zijn te beroerd om een andere taal te leren en te spreken.

Da's een goeie reden ??? Wat dan met de Britten, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, Amerikanen, Russen, Afrikanen, Japanners, Chinezen, ... en ga zo maar door? Vlamingen zijn een van de weinigen die automatisch een buitenlander in zijn eigen taal gaan aanspreken in ons eigen landje. Probeer dat maar is in één van de buurlanden, laat staan in Wallonië.

Wizard

Tijden veranderen. ;)

De gemiddelde debuutleeftijden weet ik niet, maar de tijden dat men debuteerde op hun 30ste en doorreden tot zelfs na hun 40ste zijn niet meer. Ik denk dat de gemiddelde debuutleeftijdn stukken lager liggen dan pakweg 20 jaar geleden. Dat verklaart ook dat de jongste winnaars, de jongste polesitters, de jongste kampioenen allemaal afstammen uit recentere coureurs. Tegenwoordig zijn coureurs met een leeftijd van  medio 30 "afgeschreven." DC en Barrichello worden niet voor niks oldies en zelfs de opa's van de F1 genoemd.

Om een vergelijk te maken, tegenwoordig krijg je op jongere leeftijd al eens kans om te debuteren; Bourdais debuteerd op een leeftijd waar mensen als Alonso/Kimi al een carriëre achter zich hebben en ervaren zijn. Wat dat aan gaat loopt Bourdais wat achter de feiten aan. Eer dat hij zijn ervarenheid om kan zetten in resultaat, is hij de 30 gepasseerd. Of teams dan nog op hem zitten te wachten??

Ik verwacht ook een kortstondig F1-carriere. Of ik er naast zit? Tijd zal het ons leren. Mja, tot zover dus mijn visie wat betreft Bourdais en leeftijden in de F1.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 17 september 2008 - 01:42:59
Citaat van: janke op 16 september 2008 - 20:17:05
Weinig. Ze zijn te beroerd om een andere taal te leren en te spreken.

Da's een goeie reden ??? Wat dan met de Britten, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, Amerikanen, Russen, Afrikanen, Japanners, Chinezen, ... en ga zo maar door? Vlamingen zijn een van de weinigen die automatisch een buitenlander in zijn eigen taal gaan aanspreken in ons eigen landje. Probeer dat maar is in één van de buurlanden, laat staan in Wallonië.
Ik vind dat ook niet echt een reden. Frans is een wereldtaal, net zoals Engels. Had Frankrijk destijds zoveel kolonies gehad in Amerika, dan spraken ze daar nu ook Frans. Je kan even goed zeggen dat Engelsen te beroerd zijn om Frans te spreken. Vlamingen zijn niet alleen degenen die automatisch buitenlanders in hun taal aanspreken, we leren ze ook nog eens op school, vind maar eens een ander land waar ze standaard Frans én Engels geven. Overigens, ik 'ken' in wallonië een man die daar vroeger een winkeltje had in een toeristisch dorpje, hij sprak de vlamingen in het Nederlands aan, ok, het was enorm gehakkelt (maar hoe klinkt ons Frans voor hen misschien wel ;D ;D), maar het is toch steeds iets speciaals als je een niet-nederlandstalige Nederlands hoort spreken. Ik vind het in ieder geval geen excuus om niet F1 te 'mogen' rijden.

Ik zie dat ik in de poll heb aangeduid dat hij ging floppen, ik vrees dat ik er voor zijn eerste seizoen niet ver naast zat. STR is per definitie een jongerenteam dat puur op talenten doelt. Wie niet snel genoeg presteerd, vliegt buiten, ze hebben ze genoeg in het rijtje staan, ik vrees dat Bourdais hetzelfde te wachten staat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: Doefie op 17 september 2008 - 01:42:59
Leeftijd heeft weinig met "kunnen debuteren" te maken... Damon Hill was er 32 en hij is uiteindelijk op zijn 36e wereldkampioen geworden.

Citaat van: janke op 16 september 2008 - 20:17:05
Weinig. Ze zijn te beroerd om een andere taal te leren en te spreken.

Da's een goeie reden ??? Wat dan met de Britten, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, Amerikanen, Russen, Afrikanen, Japanners, Chinezen, ... en ga zo maar door? Vlamingen zijn een van de weinigen die automatisch een buitenlander in zijn eigen taal gaan aanspreken in ons eigen landje. Probeer dat maar is in één van de buurlanden, laat staan in Wallonië.
Ja Doefie dat is een van de reden. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar hier in Nederland leer je minimaal 2 andere talen op school. Ik had bijv. Duits, Engels en Frans. Als ik in die landen kom spreek ik daar ook die taal ,als ik wat wil hebben of weten. Zou toch wat zijn dat ik als gast in een ander land, die mensen mijn taal moeten gaan spreken. Een Fransman is nog erger, de meesten van hen weigeren of kunnen gewoon geen andere taal spreken, zie bijv. enkele oud presidenten van Frankrijk. Ga ik van Maastricht 1 km de grens over richting Liège dan moet ik Frans spreken omdat ze te eigenwijs zijn. Maar zeg ik daar tegen iemand dat hij een klootzak of hufter is, dan verstaat hij me wel. Dat bedoel ik met chauvinisme. En wat betreft  een buitenlander aanspreken in hun taal in Vlamingen, vergis je dan niet in de Nederlanders die doen precies hetzelfde. De Nederlander staat nu eenmaal bekend om zijn talenkennis. 80% spreekt 1 of meerdere andere talen. Sorry voor het off-topic.
Some things are too important to be left in the past.

McChouffe

Alsof de talenkennis iets over een persoon zegt ...  ::)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.