Sebastien Bourdais

Gestart door meatball, 02 januari 2008 - 21:46:41

« vorige - volgende »

Is Bourdais beter dan Vettel

Ja hij gaat als Champcar kampioen veel beter zijn dan Vettel
1 (5.3%)
Ongeveer even goed
7 (36.8%)
Hij wordt de volgend Champcar racer die flopt in de f1
11 (57.9%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 22 januari 2008 - 21:46:41

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 11:30:57
Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 11:28:20
Het was een mooie prestatie van Vettel. Maar misschien mag je er wel bij vermelden dat de top van het veld al in de kwalificatie was uitgeschakeld door de omstandigheden en dat de rest niet kon volgen omdat ze in zijn spray zaten. Ik zeg het, het was een mooie prestatie, hij hield zijn wagen immers op de baan, maar niet in het minst te danken aan de omstandigheden.

...
Ik vind persoonlijk dat Kovalainen had moeten kunnen volgen. Niet vlak erachter, maar 2 seconden afstand ofzo, dan heb je niet heel veel last meer van de spray. Iemand achtervolgen is makkelijker dan van iemand wegrijden. ik wil ook niet alles op de wagen en vettel steken, maar enkelen zijn toch fameus tekort geschoten. Waaronder Kova en Massa.

Van de verklaring van Dennis kon je afleiden dat de McLaren's op een droogweer afstelling stonden, en dat Dennis dacht dat Vettel en andere op een regenafstelling stonden. Dat kan wel een verklaring zijn voor het feit dat Kova trager was dan Vettel.

Ferrari 2010

Citaat van: _Makke_ op 28 september 2008 - 11:42:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 11:30:57
Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 11:28:20
Het was een mooie prestatie van Vettel. Maar misschien mag je er wel bij vermelden dat de top van het veld al in de kwalificatie was uitgeschakeld door de omstandigheden en dat de rest niet kon volgen omdat ze in zijn spray zaten. Ik zeg het, het was een mooie prestatie, hij hield zijn wagen immers op de baan, maar niet in het minst te danken aan de omstandigheden.

...
Ik vind persoonlijk dat Kovalainen had moeten kunnen volgen. Niet vlak erachter, maar 2 seconden afstand ofzo, dan heb je niet heel veel last meer van de spray. Iemand achtervolgen is makkelijker dan van iemand wegrijden. ik wil ook niet alles op de wagen en vettel steken, maar enkelen zijn toch fameus tekort geschoten. Waaronder Kova en Massa.

Van de verklaring van Dennis kon je afleiden dat de McLaren's op een droogweer afstelling stonden, en dat Dennis dacht dat Vettel en andere op een regenafstelling stonden. Dat kan wel een verklaring zijn voor het feit dat Kova trager was dan Vettel.
Foute gok van de topteams dus. Maar wat is het verschil in afstelling? Ik veronderstel dat dit enkel met de vleugels te maken heeft. Dat zou na een pitstop toch opgelost moeten zijn dan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 11:30:57Iemand achtervolgen is makkelijker dan van iemand wegrijden.

Ik ben 100% overtuigd van het omgekeerde, zeker in die omstandigheden. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 12:24:29
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 11:30:57Iemand achtervolgen is makkelijker dan van iemand wegrijden.

Ik ben 100% overtuigd van het omgekeerde, zeker in die omstandigheden. ;)
In de regen is het inderdaad niet zo gemakkelijk er vlak achter te blijven. Door regen, een gat van hooguit 3 seconden en dan zou het moeten stagneren, dan hebben ze weinig last meer van de spray. Wat wel onvoorspelbaar blijft is het dubbelen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 11:45:18
Maar wat is het verschil in afstelling? Ik veronderstel dat dit enkel met de vleugels te maken heeft. Dat zou na een pitstop toch opgelost moeten zijn dan?

Rijhoogte: droog weer heeft veel lagere afstelling om de wagen op het asfalt te houden. Doe dat bij nat weer en de wagen begint veel makkelijker te schuiven.
Remverhouding: bij droog weer wordt de rembalans veelal naar de voorwielen gezet, bij nat weer gaat de rembalans naar achteren om de achterkant beter onder controle te houden.
Stijfheid van de ophanging: zachtere wielophanging zorgt voor een 'makkelijk' bestuurbare wagen, stijvere ophanging zorgt voor iets hogere snelheid.

... en nog zo van die dingen.

Doefie

Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 12:24:29
Ik ben 100% overtuigd van het omgekeerde, zeker in die omstandigheden. ;)

Ja en nee. Achtervolgen blijft nog altijd makkelijker, leiden = lijden.

Folkert

Citaat van: Doefie op 28 september 2008 - 23:21:53
Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 12:24:29
Ik ben 100% overtuigd van het omgekeerde, zeker in die omstandigheden. ;)

Ja en nee. Achtervolgen blijft nog altijd makkelijker, leiden = lijden.
En leiden is gave stad 8)
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Doefie op 28 september 2008 - 23:20:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 11:45:18
Maar wat is het verschil in afstelling? Ik veronderstel dat dit enkel met de vleugels te maken heeft. Dat zou na een pitstop toch opgelost moeten zijn dan?

Rijhoogte: droog weer heeft veel lagere afstelling om de wagen op het asfalt te houden. Doe dat bij nat weer en de wagen begint veel makkelijker te schuiven.
Remverhouding: bij droog weer wordt de rembalans veelal naar de voorwielen gezet, bij nat weer gaat de rembalans naar achteren om de achterkant beter onder controle te houden.
Stijfheid van de ophanging: zachtere wielophanging zorgt voor een 'makkelijk' bestuurbare wagen, stijvere ophanging zorgt voor iets hogere snelheid.

... en nog zo van die dingen.

Inderdaad, en wat het "opgelost zijn na een pitstop" betreft: je achtervleugel mag je niet eens veranderen eens de kwalificatie geweest is.

Doefie

Citaat van: Burorri op 28 september 2008 - 23:46:39
En leiden is gave stad 8)

Wat the hell heeft het een met het ander te maken?

Folkert

Citaat van: Doefie op 29 september 2008 - 00:41:36
Citaat van: Burorri op 28 september 2008 - 23:46:39
En leiden is gave stad 8)

Wat the hell heeft het een met het ander te maken?

Nou alles, want leiden=lijden=leiden=stad en Singapour is ook een stad, :D zie en dat is niet toevallig, want de FIA heeft dit allemaal geplanned.

OT: Bourdais was vandaag kleurloos. Heb niet veel van hem gezien en ging ook nog eens ind e fout. Jammer, want juist op zo'n circuit kan je als coureur een stempel zetten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 23:59:00
Citaat van: Doefie op 28 september 2008 - 23:20:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 september 2008 - 11:45:18
Maar wat is het verschil in afstelling? Ik veronderstel dat dit enkel met de vleugels te maken heeft. Dat zou na een pitstop toch opgelost moeten zijn dan?

Rijhoogte: droog weer heeft veel lagere afstelling om de wagen op het asfalt te houden. Doe dat bij nat weer en de wagen begint veel makkelijker te schuiven.
Remverhouding: bij droog weer wordt de rembalans veelal naar de voorwielen gezet, bij nat weer gaat de rembalans naar achteren om de achterkant beter onder controle te houden.
Stijfheid van de ophanging: zachtere wielophanging zorgt voor een 'makkelijk' bestuurbare wagen, stijvere ophanging zorgt voor iets hogere snelheid.

... en nog zo van die dingen.

Inderdaad, en wat het "opgelost zijn na een pitstop" betreft: je achtervleugel mag je niet eens veranderen eens de kwalificatie geweest is.
Dan zat ik er compleet naast. Ik wist van een aantal van deze dingen niet dat ze dat veranderden, en dacht overigens dat dat tegenwoordig allemaal regelbaar was vanuit de wagen. (Behalve de hoeveelheid vleugel dan) Maar dat zal dan blijkbaar wel verboden zijn om te regelen vanuit de wagen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 september 2008 - 07:59:00
Dan zat ik er compleet naast. Ik wist van een aantal van deze dingen niet dat ze dat veranderden, en dacht overigens dat dat tegenwoordig allemaal regelbaar was vanuit de wagen. (Behalve de hoeveelheid vleugel dan) Maar dat zal dan blijkbaar wel verboden zijn om te regelen vanuit de wagen :)

Enige dat ze van uit de wagen kunnen regelen is de rembalans. Wielophanging zijn een aantal vijsjes, vleugels zijn een aantal vijsjes, hoogte van de wagen is de volledige wielophanging aanpassen...

Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 01:23:05
Nou alles, want leiden=lijden=leiden=stad en Singapour is ook een stad, :D zie en dat is niet toevallig, want de FIA heeft dit allemaal geplanned.

What the hell ? Het perfecte voorbeeld van het kinderachtige gedoe hier op het forum...

Folkert

Citaat van: Doefie op 29 september 2008 - 11:07:20
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 september 2008 - 07:59:00
Dan zat ik er compleet naast. Ik wist van een aantal van deze dingen niet dat ze dat veranderden, en dacht overigens dat dat tegenwoordig allemaal regelbaar was vanuit de wagen. (Behalve de hoeveelheid vleugel dan) Maar dat zal dan blijkbaar wel verboden zijn om te regelen vanuit de wagen :)

Enige dat ze van uit de wagen kunnen regelen is de rembalans. Wielophanging zijn een aantal vijsjes, vleugels zijn een aantal vijsjes, hoogte van de wagen is de volledige wielophanging aanpassen...

Citaat van: Burorri op 29 september 2008 - 01:23:05
Nou alles, want leiden=lijden=leiden=stad en Singapour is ook een stad, :D zie en dat is niet toevallig, want de FIA heeft dit allemaal geplanned.

What the hell ? Het perfecte voorbeeld van het kinderachtige gedoe hier op het forum...
Sorry hoor. Ik heb vaak genoeg van dit soort flauwe grapjes offtopic gezien. En het moet wel beetje kunnen, beter dan dat zinloze gebash op elkaar (waar ik ook schuldig aan ben.) en door zagen over sommige onderwerpen.
Trotse vader van Rosalie(L)