Schumacher bezorgt taxichauffeur rit van zijn leven

Gestart door DerMika, 11 december 2007 - 22:10:25

« vorige - volgende »

DerMika

De Duitser Michael Schumacher, zevenvoudig wereldkampioen Formule 1, heeft afgelopen zaterdag een taxichauffeur in het Duitse Coburg de rit van z'n leven bezorgd. Schumacher dreigde met zijn vrouw en twee kinderen te laat te komen voor een vlucht en vroeg aan taxichauffeur Tuncer Yilmaz of hij het stuur mocht overnemen. Dankzij een dolle rit kwam de familie-Schumacher nog op tijd aan op de luchthaven.

"Ik zat op de passagierszetel met 'Schumi' naast mij, het was ongelofelijk", aldus Tuncer Yilmaz in de Münchense krant Abendzeitung. "Hij deed ongelofelijke inhaalmanoeuvres en reed aan volle snelheid in de bochten."

De informatie werd aan het Duitse sportnieuwsagentschap SID bevestigd door Sabine Kehm, de woordvoerster van Schumacher.
Schumacher zette na het seizoen 2006 een punt achter zijn carrière in de Formule 1. (afp/adv)

Gevonden op: http://www.demorgen.be/dm/nl/1003/Formule-1/article/detail/100017/2007/12/11/Schumacher-bezorgt-taxichauffeur-rit-van-zijn-leven.dhtml


Het zal wel aan mij en mijn welbekende voorkeuren liggen, maar ik vind dit niet kunnen...
The Dude abides

Ferrari 2010

Overlaatst las ik op hln.be dat hij een garage met 25 wagens heeft, waaronder uiteraard wportwagens; waarom bestelt hij dan in godsnaam een taxi om vervolgens zelf het stuur over te nemen? :-\ Maar soit, tzal wel zo gegaan zijn. Dit is iets dat niet kan, maar heb jij al eens met je wagen te snel gereden? Sorry, maar dat vind ik ook niet kunnen, misschien reed je niet zo op de limiet als Schumacher dat deed, maar het is en blijft verboden. Ik vind het minder erg als Schumacher of Alonso even met de wagen gaan spelen op de baan dan wanneer één of andere jhonny dit zou doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

De weg is geen circuit. Schumacher had maar wat vroeger thuis moeten vertrekken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Karre

Als schumacher in die taxi zat met zijn gezin dan zou hij zeker niets hebben gedaan dat zijn gezin in gevaar br8, de man weet wat hij doet als hij 8er het stuur kruipt en zolang hij geen regels breekt, en ik lees nergens dat dit in dit geval is gebeurd, heb ik er geen problemen mee.

Mikacouli

En als je dat alleen doet tot daaraan toe, maar niet met je kinderen en vrouw en een taxichauffeur.  :-\
Net zoals mcChouffe zei, beetje vroeger vertrekken thuis, dan kom je dat niet tegen..

Supermariobros

Citaat van: McChouffe op 12 december 2007 - 08:25:51
De weg is geen circuit. Schumacher had maar wat vroeger thuis moeten vertrekken.

Daar ben ik het 200% mee akkoord.

robbert

komaan jongens, dat zal weer overdreven worden door de pers, hoe komt het dat hij geen boete kreeg, sommige coureurs krijgen toch een boete als ze roekeloos rijden op de openbare weg?

Mikacouli

Citaat van: robbert op 12 december 2007 - 12:12:26
komaan jongens, dat zal weer overdreven worden door de pers, hoe komt het dat hij geen boete kreeg, sommige coureurs krijgen toch een boete als ze roekeloos rijden op de openbare weg?
Mss omdat geen enkele agent hem gezien heeft en omdat ie geen flitsers gepasseerd is. Tenzij de taxichauffeur de rekening nog krijgt voorgeschoteld. :)

Ferrari 2010

Inderdaad, als niemand je betrapt kan je niet gestraft worden, wat die taxichauffeur ook zegt. Overigens, wie zegt dat die taxichauffeur niet gewoon overdrijft?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

fawlty

stel je eens in de taxi chauffeur z'n plaats, zou jij je stuur niet laten overnemen door shumi, ik zou het wel doen denk ik, hoeveel duitsers kunnen het zeggen dat hij eens heeft 'meegereden' met der meister? als hij op hetzelfde tijdstip zou vertrokken zijn met een eigen wagen zou hij ook niet trager gereden hebben omdat zijn kindjes achterin zaten...
Ja sluw is die Hamilton

Doefie

Citaat van: Supermariobros op 12 december 2007 - 11:31:39
Citaat van: McChouffe op 12 december 2007 - 08:25:51
De weg is geen circuit. Schumacher had maar wat vroeger thuis moeten vertrekken.

Daar ben ik het 200% mee akkoord.

Inderdaad.

McChouffe

Citaat van: fawlty op 12 december 2007 - 15:03:37
als hij op hetzelfde tijdstip zou vertrokken zijn met een eigen wagen zou hij ook niet trager gereden hebben omdat zijn kindjes achterin zaten...

Sinds wanneer is dat een excuus?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McLaren_über_alles

Citaat van: Karre op 12 december 2007 - 09:44:01
Als schumacher in die taxi zat met zijn gezin dan zou hij zeker niets hebben gedaan dat zijn gezin in gevaar br8, de man weet wat hij doet als hij 8er het stuur kruipt en zolang hij geen regels breekt, en ik lees nergens dat dit in dit geval is gebeurd, heb ik er geen problemen mee.

"Hij deed ongelofelijke inhaalmanoeuvres en reed aan volle snelheid in de bochten."

:D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.


Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 december 2007 - 17:47:22
Citaat van: Karre op 12 december 2007 - 09:44:01
Als schumacher in die taxi zat met zijn gezin dan zou hij zeker niets hebben gedaan dat zijn gezin in gevaar br8, de man weet wat hij doet als hij 8er het stuur kruipt en zolang hij geen regels breekt, en ik lees nergens dat dit in dit geval is gebeurd, heb ik er geen problemen mee.

"Hij deed ongelofelijke inhaalmanoeuvres en reed aan volle snelheid in de bochten."

:D

Een ongelofelijk inhaalmanoeuvre en in volle snelheid door de bochten betekend niet bepaald dat je de regels overtreed hoor. :) In Duitsland geldt er immers op sommige banen geen maximumsnelheid ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.