EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

FerrariMan

Haha, Duitsland! Op z'n Turks...

Blij dat ze de finale spelen. Ze werken ook aan 100% af, dat kan hun eindelijk nog eens iets gaan opleveren.
Stiekem hoop ik, zoals zovelen, vandaag op de Russen. Maar Spanje zou ik ook niet erg vinden eigenlijk.

Prono: Rusland 3 - 0 Spanje

Finale: Duitsland 2-1 Rusland

Supermariobros

En op het einde wonnen de Duitsers, die gisteren zeker niet hun beste wedstrijd speelden. Ballack speelt een flauw EK, ook gisteren nauwelijks gezien, maar ze staan er wel als het moet. En Turkije, sterke tegenstander hoor, als ik bedenk dat ze straks in dezelfde WK campagne zitten als de Belgen met Spanje daar nog eens bij. Tja, het zegt genoeg zeker.  ::)

Maar wat een flauwe abritrage gisteren, eerst leek hij wel of hij geen kaarten op zak had en dan onthoud hij nog eens de Duitsers een zuivere strafschop. Vanavond Rusland - Spanje, als Arsjavin blijft spelen zoals tegen Nederland mogen de Spanjaarden hun borst al nat maken. Prono: 2-1 voor de Russen!

FerrariMan

Citaat van: Supermariobros op 26 juni 2008 - 09:31:05en dan onthoud hij nog eens de Duitsers een zuivere strafschop.
Zo zuiver was die niet. Het begin van de fout was trouwens buiten het gebied. Fout was het zowiezo, strafschop niet.

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 26 juni 2008 - 10:46:21
Citaat van: Supermariobros op 26 juni 2008 - 09:31:05en dan onthoud hij nog eens de Duitsers een zuivere strafschop.
Zo zuiver was die niet. Het begin van de fout was trouwens buiten het gebied. Fout was het zowiezo, strafschop niet.

In de herhalig was duidelijk te zien dat de fout er net in gebeurde, strafschop! Dat is althans mijn mening.

Jasper

Ik heb Spanje nog niet zo veel zien spelen (nog geen hele match denk ik) maar ik hoop dat Rusland doorgaat. Wie dan de finale wint, kan me weinig schelen.

Folkert

Citaat van: Jasper op 26 juni 2008 - 12:59:54
Ik heb Spanje nog niet zo veel zien spelen (nog geen hele match denk ik) maar ik hoop dat Rusland doorgaat. Wie dan de finale wint, kan me weinig schelen.
]
Van wat ik van Spanje heb gezien spelen ze redelijk tot goed. Maar 2 landen hebben in mijn ogen goed voetbal gespeelt op echt heel hoog niveau. En dat Zijn Rusland en Nederland. Helaas kwam dat niet uit de wedsrtijd zaterdag. Maar de redenatie die vanbreukelen gaf is eigenlijk wel heel logisch. En geloof daar ook wel in.
Maar ben nu benieuwd hoe dat zit met het vermeend doping gebruik. Ene kant geloof ik het niet enzal het wel een losgerucht zijn dat door jarloerze mensne in de wereld is geholpen.
Maar die blauwe tong schijnt nog al een knelpunt te zijn voor velen. En wat zou er gebeuren als het inderdaad waar is?


Duitsland speelde weer op zijn duits. In de allerlaatset minuut. Hoe flikken ze dat toch? Misschien keer duitse bondscoach?
MaarTurkije had deze wedstrijd moeten winnen, alleen gunde ik het ze niet. Hun spel gedurende het tournooi was ronduit waardeloos, behalve aan heteind, daar speelde ze wel gepassioneerd en mooi.
Maar hoop Duitsland Rusland en dat de Russen winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Burorri op 26 juni 2008 - 14:31:57
Duitsland speelde weer op zijn duits. In de allerlaatset minuut. Hoe flikken ze dat toch? Misschien keer duitse bondscoach?

Als Turkije gisteren nog gewonnen had, dan zou het "een overwinning op z'n Turks" genoemd zijn omdat ze op dit toernooi ook altijd op het laatste moment scoorden. Ik vind dit dus een onterechte uitspraak, er kan er namelijk toch maar één winnen.

Supermariobros

De Italiaanse voetbalbond heeft het contract van bondscoach Roberto Donadoni niet verlengd. Marcello Lippi neemt over.

FerrariMan

LIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!  :)

scho0634

SPANJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! :)

razzle_dazzle

Duitsland-Spanje is toch een ferme affiche voor een finale. Twee totaal verschillende stijlen en culturen die strijden om de oppergaai.

Enerzijds de Duitsers die zoals steeds uitblinken in de degelijkheid en op basis van hun kracht en mentaliteit nog steeds bergen kunnen verzetten. Enorm sterk op stilstaande fases en vanop voorzetten die vanop de flanken komen. Die gelijkmaker tegen de Turken was quasi gelijkwaardig aan die openingstreffer tegen Portugal. Podolski rendeert duidelijk beter op die flank. Schweinsteiger maakt het verschil.

Anderzijds de technisch vaardige Spanjaarden die het vooral van de korte en snelle combinaties moeten hebben. Zij zoeken veel meer de steekpass door het centrum en hebben daar met een Silva en Iniesta ook de geschikte spelers voor. Misschien is die Senna wel de missing link geweest de voorgaande jaren? Want techniek, snelheid en scorend vermogen hebben de Spanjollen altijd gehad.

Ik supporter voor de moffen, omdat het Spaans elftal gewoon niets in me opwekt. Ik vind het een werkelijk k*tland, ik haat de taal en vooral de mentaliteit...hoewel ik hier niet mag veralgemenen natuurlijk .

Afsluitend wil ik sommigen graag een simpel vraagstuk voorleggen...als Duitsland dan toch zoveel zwakke schakels heeft, hoe komt het dan dat andere teams hier geen antwoord op kunnen vinden? Als het werkelijk zo simpel is moeten Ronaldo en co toch perfect gebruik kunnen maken van die zwaktes en over de Duitsers walsen, ja toch? In hoeverre kun je nog van geluk spreken als je in de afgelopen 6 jaar; twéé maal de finale van een groot tornooi haalt en één maal uitgeschakeld wordt door een andere sterke tornooiploeg?

Shoot...

Jasper

Ik ben ook voor Duitsland. In 2006 supporterde ik al voor Duitsland (toch toen Argentinië eruit lag) en voor dit EK heb ik in een voetbalenquête ook al ingevuld dat ik hoopte op Duitsland voor de eindoverwinning.

Maar ik hoop vooral dat het een mooie finale wordt. Ik heb vandaag een Spanje gezien dat mooi speelde, en mochten ze zondag op dezelfde manier Duitsland verslaan, tja, dan zal het oververdiend zijn. Maar als fan van het Engelse voetbal ben ik toch minder voor het "37 tikjes op een vierkante meter"-voetbal, dat ook wel mooi kan zijn om te zien trouwens.

(En Spanjaarden zijn over het algemeen inderdaad een schijtvolk. :P ;) Al ben ik een paar jaar geleden in het zuiden van Spanje geweest en daar waren ze dan weer heel vriendelijk)

The REAL BUTTON Freak

Niet dat het opvalt, maar ik supporter altijd voor de Duitsers.

Ze zijn de meest constante ploeg van de laatste 20 jaar in Europa, ijn 96 nog Ek winnaar, en paar finales of halve finlaes tegen ook grote ploegen (en Italië).

De Mannshaft speelt dit Ek net als Turkije met 2 gezichten, hun oud bekend systeem en een aanvallend.

Ook de Spanjaarden gaan voor de bijl. op bal bezit spelen tegen Duitsers is niet echt aan de orde denk ik.

FerrariMan

Duitsland pakt de titel.

Supermariobros

Ik supporter ook voor Duitsland. Ze is een heel constante ploeg die groeit naarmate het tornooi vordert. Ze staan er altijd op de momenten wanneer het moet, ik verwacht wel een spannend duel, maar de beker is voor de Mannschaft!!   8)