EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 juni 2008 - 07:06:50
Mooi voetbal van Rusland, de terechte winnaar! Tijd voor de nederlanders om weer met beide voetjes op de grond te komen :)
Ik ken niets van voetbal,maar deze hadden ze niet zien komen,dat moet pijn doen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Supermariobros

Rusland wint oververdiend, de Nederlanders zijn gewoon overspeeld geweest. Dit had ik niet verwacht na hun sterke groepswedstrijden. Zal hard aankomen bij onze Noorderburen.

Italië vanavond zonder Pirlo en Gattuso, waarschijnlijk zullen Ambrosini en Camoranesi in hun plaats innemen. Forza Italia!  8)

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Supermariobros op 22 juni 2008 - 08:50:27
Rusland wint oververdiend, de Nederlanders zijn gewoon overspeeld geweest. Dit had ik niet verwacht na hun sterke groepswedstrijden. Zal hard aankomen bij onze Noorderburen.

Italië vanavond zonder Pirlo en Gattuso, waarschijnlijk zullen Ambrosini en Camoranesi in hun plaats innemen. Forza Italia!  8)

Viva Espagna

De Italianen gaan naar huis.

Jammer dat de droomfinale Nederland - Duitsland er niet meer inzit


janke

Nederland verdiend naar huis. Rusland was gewoon veel beter.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 16 juni 2008 - 10:56:21
Citaat van: Supermariobros op 16 juni 2008 - 10:37:25en Italië moet absoluut winnen van de Fransen en zijn dan nog afhankelijk van wat Nederland doet.
Fout. Zelfs met 0-0 tussen Frankrijk en Italië kan Italië nog doorstoten.
Dat had niet gekunt. Alleen bij een score van 3-0 of hoger had dat gekund, maar ja dat is allemaal niet meer belangrijk :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: meatball op 22 juni 2008 - 07:54:47
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 juni 2008 - 07:06:50
Mooi voetbal van Rusland, de terechte winnaar! Tijd voor de nederlanders om weer met beide voetjes op de grond te komen :)
Ik ken niets van voetbal,maar deze hadden ze niet zien komen,dat moet pijn doen.
Ondanks het sterke spel van Rusland, toch nog enigsinds geflateerd in mijn ogen. Dit was neit het nederland van de eerste 3 wedstrijden.
Er was hier iets gruwelijks mis met het spel. Niet liep, niets kwam aan en de russen stonden vogelvrij overal. Andrei Arshavin had vandaag nog uit rusland kunnen vertrekken om nog optijd te zijn het doelpunt in te tikken.

Chapeau voor hiddink, Echter vage beslissing van  de Scheids. Zowel Penalty als de kaart.
Welk voorval was eigenlijk eerdeR?
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Citaat van: Burorri op 22 juni 2008 - 17:24:19
Citaat van: meatball op 22 juni 2008 - 07:54:47
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 juni 2008 - 07:06:50
Mooi voetbal van Rusland, de terechte winnaar! Tijd voor de nederlanders om weer met beide voetjes op de grond te komen :)
Ik ken niets van voetbal,maar deze hadden ze niet zien komen,dat moet pijn doen.
Ondanks het sterke spel van Rusland, toch nog enigsinds geflateerd in mijn ogen. Dit was neit het nederland van de eerste 3 wedstrijden.
Er was hier iets gruwelijks mis met het spel. Niet liep, niets kwam aan en de russen stonden vogelvrij overal. Andrei Arshavin had vandaag nog uit rusland kunnen vertrekken om nog optijd te zijn het doelpunt in te tikken.

Chapeau voor hiddink, Echter vage beslissing van  de Scheids. Zowel Penalty als de kaart.
Welk voorval was eigenlijk eerdeR?

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar lees dat een grensrechter vanaf 60 meter kan zien of een bal over de lijn zou zijn geweest.
Knap, heel knap. Geef mij ook zoveel zicht.

Jasper

Citaat van: Burorri op 22 juni 2008 - 17:24:19
Citaat van: meatball op 22 juni 2008 - 07:54:47
Citaat van: Ferrari 2008 op 22 juni 2008 - 07:06:50
Mooi voetbal van Rusland, de terechte winnaar! Tijd voor de nederlanders om weer met beide voetjes op de grond te komen :)
Ik ken niets van voetbal,maar deze hadden ze niet zien komen,dat moet pijn doen.
Ondanks het sterke spel van Rusland, toch nog enigsinds geflateerd in mijn ogen. Dit was neit het nederland van de eerste 3 wedstrijden.
Er was hier iets gruwelijks mis met het spel. Niet liep, niets kwam aan en de russen stonden vogelvrij overal. Andrei Arshavin had vandaag nog uit rusland kunnen vertrekken om nog optijd te zijn het doelpunt in te tikken.

Chapeau voor hiddink, Echter vage beslissing van  de Scheids. Zowel Penalty als de kaart.
Welk voorval was eigenlijk eerdeR?

Als de bal over de lijn was, dan was het terugtrekken van de gele kaart de juiste beslissing. Als die bal niet over de lijn was, dan was de grensrechter wel in fout natuurlijk. (Los daarvan vond ik het een zéér lichte gele kaart, maar dat doet er nu niet toe.)

Penaltyfout heb ik niet gezien, dan was ik naar het toilet. :P

Ferrari 2010

Nu, ik ken niets van de voetbalregels hé, maar die gele kaart: Als de bal binnen is, dan mag je het niet, is die bal buiten, dan mag je het wel. Dus als die bal buiten is mag je zomaar iemand overhoop stampen? Alleja, dat is wat ik als niet-kenner daaruit opmaak. Ik vind dat een beetje vreemd :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

De scheids geeft geen geel omdat het een zware fout is, maar omdat Kolodin een "beloftevolle aanval" (zo stellen de regels het) afstopt met een fout. Maar als de bal buiten het veld was, kon het geen aanval zijn en dus ook geen gele kaart.

Als Kolodin nu geel kreeg omdat het een ernstige overtreding was, zou de kaart niet teruggetrokken geweest zijn, maar het was geen ernstige overtreding.

Ferrari 2010

Ah ok, dat maakt het duidelijk, thx Jasper!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 22 juni 2008 - 20:54:34
Nu, ik ken niets van de voetbalregels hé, maar die gele kaart: Als de bal binnen is, dan mag je het niet, is die bal buiten, dan mag je het wel. Dus als die bal buiten is mag je zomaar iemand overhoop stampen? Alleja, dat is wat ik als niet-kenner daaruit opmaak. Ik vind dat een beetje vreemd :-\
Nee, dat mag niet. Kroatie Turkije of Turkije...zwitserland geloof ik. Moest turkije met 10 man verder omdat de keeper rood kreeg voor neer duwen/slaan(weet nog steeds niet wat er gebeurde.) van een andere speler.

@Jasper: Zoals ik begreep uit een Officiele verklaring van de UEFA: De Scheids trok de gele kaart terug omdat de grensrechter de scheids wees op de onterechte gele kaart voor Kolodin en dat de bal wel over de achterlijn was gegaan. Echter vind ik het frapant dat hij van ruim 40 meter(hoe komen mensen eigenlijk op 60? het veld is niet eens 60 meter breed.) iets kon zien waar de scheids boven opstond. Of de kaart terecht was of niet. Hij is gegeven en volgens de regels mag je dan niet terug trekken.
Er zijn in de loop der tijd genoeg gele/rode kaarten gegeven die niet terecht zijn, of kaarten die uitbleven en wel rood moesten zijn.
Ok Nederland heeft verdiend verloren, maar dat doet er niets toe.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

In de regels staat dus dat een kaart wel mag teruggetrokken worden als het een "overtreding" betreft die gebeurde toen het spel eigenlijk niet meer bezig was (dus als de bal over de lijn is geweest of als er al gefloten/gevlagd was vóór de overtreding).

(en voor ernstige overtredingen geldt dat uiteraard weer niet, je krijgt nog steeds een rode kaart voor het slaan van een tegenstander, ook als het spel stilligt :P)

FerrariMan

#193
Citaat van: Burorri op 22 juni 2008 - 17:18:33
Citaat van: FerrariMan op 16 juni 2008 - 10:56:21
Citaat van: Supermariobros op 16 juni 2008 - 10:37:25en Italië moet absoluut winnen van de Fransen en zijn dan nog afhankelijk van wat Nederland doet.
Fout. Zelfs met 0-0 tussen Frankrijk en Italië kan Italië nog doorstoten.
Dat had niet gekunt. Alleen bij een score van 3-0 of hoger had dat gekund, maar ja dat is allemaal niet meer belangrijk :P
Je zegt dat het niet kan en daarachter zet je de situatie neer waarin het wel mogelijk had geweest...  ???

1. Italië kwam gisteren niet om te voetballen. Of moeten we zeggen, Donadoni. Wat de FIGC bezielt heeft om die halfgewassen onervaren trainer aan te stellen van een WK-winnende ploeg weet ik niet maar de geruchten gaan dat Lippi eerstdaags zal tekenen om zijn titel in Zuid-Afrika te verdedigen. Het grote probleem van Donadoni is zijn enige game-plan, alles naar Toni en hopen dat die kan afleveren. Dat hij na 3 matchen nog niet ziet dat zijn systeem niet werkt is erg. Ik kan een uur lang alle fouten opsommen die hij maakt maar het grote probleem van deze ploeg was effectief de coach en de taktiek. Haal Toni eens af en zet Del Piero naast Cassano voorin, of zelfs met een Di Natale... En eigenlijk ben ik tevreden want die clausule in zijn contract (volgens de media moest hij minstens de halve finale halen om aan te blijven tot 2010) is erg welkom. Lippi, come home!

2. Nederlands. Iets met vel, verkopen, schieten en mogelijk nog een beer. Die ingetrokken rode kaart...uiteindelijk was de 2de fout ook geen geel waard. En de scheids mag zeker een kaart terug intrekken. Ik dacht dat de Nederlanders de reglementen zo goed kenden...?  ;)

Ik gok dat de Duitsers een gemakkelijke overwinning boeken tegen een onderbemand Turkije en dat Rusland met 2-1 wint van Spanje. Vanaf daar is alles mogelijk.

The REAL BUTTON Freak

Wat is het hier ineens zo stil?

De Bleeckere fluit de 2de halve finale, Rusland - Spanje, het zal een zware wedstrijd worden.

Morgen Turkije - Duitsland, het zou al zeer slecht moeten gaan bij de Duitsers als ze de finale niet spelen, maar in dit EK van de underdog weet je natuurlijk nooit.