EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

janke

Duitsland-Spanje 1-1. In de extra tijd wint Spanje.
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

1-0 voor de Duitsers  8)

Martin

Je moet er maandag wel weer gaan werken janke. ???

Jasper

Ik had gehoopt op Duitsland, maar een ploeg die speelt zoals Spanje vandaag deed, mag van mij altijd het EK winnen. Terechte en verdiende overwinning!

(en ik heb serieuze vragen bij wat Rosetti vandaag liet zien...)

(en wat een irritant ventje is die Torres...)

razzle_dazzle

De finale was een van de weinige zwakke matchen van dit EK. En dat lag toch vooral aan de zwakte van de Duitsers die echt nergens waren. Spanje hoefde geen minuut in overdrive te gaan om die oververdiende zege binnen te halen.

De eerste minuten van de wedstrijd leek Duitsland thans even de vorm van tegen Portugal te hebben teruggevonden, maar al gauw bleek dat ook zij de Spaanse stoomtrein niet zouden kunnen afstoppen.

Ik heb hier al meermaals mijn mening over het Duitse voetbal en dan vooral de beleving errond geformuleerd, maar vandaag was de Mannschaft z'n naam niet waardig. Dit was mijn Duitsland niet, geen sturm, geen drang, geen lust, niets...haast op z'n Brugs. Ik heb zelfs even gehoopt dat Spanje de 2-0 zou maken en de wedstrijd helemaal dood deed.

Proficiat Spanje!

Al bij al toch genoten van dit EK: weinig zware overtredingen, attractief voetbal (en dat hoeft bij mij dan niet per definitie op z'n Spaans te zijn), schitterende apotheoses (met dank aan Turkije), etc...

Het enige minpuntje was de wat opgeklopte sfeer die rond veel landen hing: Hollands carnaval, het plots ontstane Spanjegevoel, Zwitserse sfeerparades,...

Nee, een EK, zonder een der Britse eilanden, is geen schitterend EK voor een 'sfeerofiel'.

Jasper

Dat gevoel had ik ook bij Duitsland, het was alsof ze niet wilden winnen. Totaal ongeïnspireerd, passes die niet aankwamen (deels de verdienste van Spanje trouwens), zelden Casillas in de problemen gebracht.

Ik vond het toch een mooi EK met vooral heel veel verrassingen. Ik denk dat zowat 50% van mijn pronostieken ernaast zaten. ;D

Supermariobros

Duitsland heeft me gisteren echt ontgoocheld. Hun spel trok nergens op, totaal ongeïnspireerd en vooral weinig zin om er nog eens vollen bak tegen te gaan. Van de Rode Duivels zijn we dat wel gaan, maar toch zeker niet van de Duitsers.

Spanje is de verdiende kampioen en heeft loon naar werken gekregen. Chapeau!

Alles bij elkaar was het een mooi tornooi: veel aanvallend voetbal, de nodige verrassingen en mooie goals. En ook niet te vergeten: het Belgische scheidsrechterstrio heeft het ook goed gedaan.

The REAL BUTTON Freak

Match niet gezien, Graspop vond ik boeinder 8) ik heb gelijk gekregen, Bruce Dickinson deelde ons de eindstand mee, met de woorden, Somebody had to win.

Spanje over heel het toernooi zeer sterk, verdiend Kampioen en de Belgen mogen hun hoop al begraven voor het WK 2010.

janke

Spanje over het hele toernooi gezien inderdaad gewoon verdiend winnaar. En wat die Britten betreft, het scheelde een boel ME,ers om dat zootje in het gareel te houden. Dus wegblijven wat mij betreft. Dan maar carnaval en parades.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Welke nationaliteit hadden die mensen in het oranje weer die rellen veroorzaakten in Basel?

scho0634

Geen idee. Voor zover ik weet geen Nederlanders. In ieder geval heb ik er niets over gelezen.

janke

Op het hele toernooi zijn er ruim 200.000 Hollanders geweest. Er zijn er ongeveer 15 opgepakt. Als de Britten in Dover de boot op gaan dan zijn er al weet ik hoeveel opgepakt wegens agressie en meer van die geintjes. Ze kunnen nu eenmaal slecht tegen alcohol. De echte "supporters" daar buiten gelaten natuurlijk. Vooral de Ieren weten zich altijd goed te gedragen. Bijv.de Ieren en Hollanders maken er altijd een groot feest van onder elkaar, ook bij verlies. Ik heb een aantal wedstrijden meegemaakt tussen die 2, ook voor en na de wedstrijd in de kroeg, in Dublin als in Amsterdam en Rotterdam, alleen maar sjappo zeker weten.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 30 juni 2008 - 23:11:01
Op het hele toernooi zijn er ruim 200.000 Hollanders geweest. Er zijn er ongeveer 15 opgepakt. Als de Britten in Dover de boot op gaan dan zijn er al weet ik hoeveel opgepakt wegens agressie en meer van die geintjes. Ze kunnen nu eenmaal slecht tegen alcohol.
Nuja, als je alcohol met Heiniken gaat vergelijken, dan kan elke Hollander goed tegen alcohol ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Xavi Hernandez is uitgeroepen tot beste speler van het tornooi. Terechte keuze, hij was het die het tempo van de Spanjaarden bepaalde en speeldeeen ijzersterk tornooi.

Folkert

Spanje heeft verdiend gewonnen.
Alleen hebben ze nooit echt de tegenstand gehad die hun onbetwist de beste van het tournooi zouden maken.
Had Nedrland graag tegen Spanje zien voetballen.
Helaasch.
Trotse vader van Rosalie(L)