Mclaren hangt puntenstraf 2008 boven het hoofd

Gestart door alonsolover, 28 november 2007 - 21:33:59

« vorige - volgende »

amp

Citaat van: TheIceman op 20 december 2007 - 21:42:18
Eerder moest McLaren al een boete van 72 miljoen euro betalen en speelde het al zijn WK-punten bij de constructeurs kwijt.  <<Dit staat ook in het artikel. Vergis ik me nou, maar dat was toch gewoon 100 miljoen, die boete. Daarbij komt natuurlijk dat ze er radicaal naast zitten. Als ik fout zit, verbeter me maar ;)

ik dacht dat het over 100 miljoen dollar ging, dus dat kan overeen komen met 72 miljoen euro.

TheIceman

Citaat van: amp op 20 december 2007 - 21:47:43
Citaat van: TheIceman op 20 december 2007 - 21:42:18
Eerder moest McLaren al een boete van 72 miljoen euro betalen en speelde het al zijn WK-punten bij de constructeurs kwijt.  <<Dit staat ook in het artikel. Vergis ik me nou, maar dat was toch gewoon 100 miljoen, die boete. Daarbij komt natuurlijk dat ze er radicaal naast zitten. Als ik fout zit, verbeter me maar ;)

ik dacht dat het over 100 miljoen dollar ging, dus dat kan overeen komen met 72 miljoen euro.
Daar heb je een punt, ik kijk het ff na voor de zekerheid.

TheIceman

72.000.000,00 EUR
   
=
   
103.139.302,32 USD

Jasper

Rekening houdend met het feit dat de dollar in tussentijd nog verder gezakt is, klopt het dus inderdaad. ;)

Ferrari 2010

In feite is het momenteel nog maar 69,5753 miljoen euro. Het was inderdaad een boete van 100 miljoen, maar dan wel $ en niet € ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Hoeveel euro het is, zal McLaren worst wezen aangezien het hele wereldje op dollars draait.

dj Peter

Citaat van: Jasper op 21 december 2007 - 14:05:06
Hoeveel euro het is, zal McLaren worst wezen aangezien het hele wereldje op dollars draait.
Inderdaad, geld zal hen worst wezen. Ze zouden beter uit het kampioenschap worden geweerd, dat raakt hen tenminste.

TheIceman

Citaat van: SaffierFM op 24 december 2007 - 20:18:27
Citaat van: Jasper op 21 december 2007 - 14:05:06
Hoeveel euro het is, zal McLaren worst wezen aangezien het hele wereldje op dollars draait.
Inderdaad, geld zal hen worst wezen. Ze zouden beter uit het kampioenschap worden geweerd, dat raakt hen tenminste.
Dat willen ze niet doen, want dan wint Ferrari bijna alles, tot gewoon alles. Tenzij BMW een nog betere auto maakt, en Renault met Alonso terug naar de top keert.

Karre

Citaat van: TheIceman op 24 december 2007 - 20:41:00
Citaat van: SaffierFM op 24 december 2007 - 20:18:27
Citaat van: Jasper op 21 december 2007 - 14:05:06
Hoeveel euro het is, zal McLaren worst wezen aangezien het hele wereldje op dollars draait.
Inderdaad, geld zal hen worst wezen. Ze zouden beter uit het kampioenschap worden geweerd, dat raakt hen tenminste.
Dat willen ze niet doen, want dan wint Ferrari bijna alles, tot gewoon alles. Tenzij BMW een nog betere auto maakt, en Renault met Alonso terug naar de top keert.

das niet gezegd, kijk maar hoe snel kimi zijn concentratie verliest als hij aan het winnen is, hij zei zelf dat hij in slaap viel! ;)

scho0634

FIA en McLaren bedachten oplossing in Stepneygate
Handjeklap voorkwam verdere schade


[24-12] Het eind van de spionageaffaire Stepneygate is het resultaat van onderhandelingen tussen McLaren en de FIA. Beide partijen wilden de zaak zo snel mogelijk tot een goed einde brengen om verdere imagoschade te voorkomen.


De al maanden voortslepende spionagezaak kwam ten einde op 13 december. Die middag vaardigde McLaren een persbericht uit waarin het zich uitgebreid excuseerde voor het falen van het eigen onderzoek naar de verspreiding van de Ferrari-informatie. Hiermee werd ook duidelijk waarom de FIA de zitting van de World Motor Sport Council van 7 december verdaagde naar 14 februari.

Vrijwel onmiddellijk na de openbare spijtbetuiging van McLaren volgde een brief van FIA-president Max Mosley, waarin hij de excuses aanvaardde en de WMSC verzocht de zaak verder te laten rusten.

Deze opmerkelijk snelle reactie is volgens FORMULE 1 Racereport niets minder dan een zorgvuldig bekokstoofd plan van McLaren en de FIA. Mosley had de brief van McLaren namelijk al eerder, namelijk op 5 december ontvangen.

Dat er toen geen ruchtbaarheid aan gegeven werd, kwam omdat beide partijen in de tussenliggende acht dagen met hun advocaten rond de tafel zaten om de zaak tot een goed eind te brengen. McLaren legde zichzelf een verbod op voor ontwikkeling van onderdelen van de auto die verband zouden kunnen hebben op de Ferrari F2007 en bood aan de kosten van de rechtszaak voor zijn rekening te nemen.

Wat Mosley betreft was daarmee de zaak af, zo valt te lezen in het tijdschrift. Wel moest McLaren de aan Mosley gestuurde brief van 5 december nog even openbaar maken. Toen Ron Dennis ook die publieke vernedering had ondergaan, stuurde Max Mosley zijn brief met daarin het voor McLaren verlossende nieuws de wereld in.

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=6740

Tim C