Mclaren hangt puntenstraf 2008 boven het hoofd

Gestart door alonsolover, 28 november 2007 - 21:33:59

« vorige - volgende »

alonsolover

Ik geloof ook niet dat mclaren volgend jaar niet rijd

McChouffe

McLaren heeft volgens mij weinig te vrezen. Mosley laat graag zien dat hij de baas is, maar zal niet zomaar een WK opofferen door McLaren uit te sluiten of sterk te benadelen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ik ben sowieso benieuwd of dit alles effect zal hebben op de uiteindelijke 2008 wagen waarmee ze wél mogen starten. Ze zijn nu meer bezig met andere dingen dan met ontwikkelen.

bogief1

Aangezien Alonso mailtjes kreeg met info van de Ferrari neemt hij die dan ook mee naar Renault.
Is die e-mail meer waard dan de tekening, volgens de FIA wel ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

damo

De eerste keer ontkende Ron Dennis alles en werd z'n leugen beloont met een boete van 100 MIO

Nu geeft 'em toe dat er op 3 onderdelen "mogelijks/wellicht" Ferrari know how zit en biedt hij bovendien excuses aan.  Dit doet me vermoeden dat hij anticipeert op het uitkomen van nog veel meer onfrisse praktijken (persoonlijke mening).

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 13 december 2007 - 21:37:43
Aangezien Alonso mailtjes kreeg met info van de Ferrari neemt hij die dan ook mee naar Renault.
Is die e-mail meer waard dan de tekening, volgens de FIA wel ;)
Die emails waren in de zaak veel waard, maar in de praktijk veel minder denk ik. Het bewees gewoon dat ze niet alleen de data hadden gezien, maar dat ze ze ook gezien getest hadden ;) Overigens, alles wat Alonso te weten is gekomen zit sowieso in zijn geheugen, en renault kan daar misschien wel baat bij hebben, maar wat doe je daaraan? Ze hebben de rijders niet geschorst waardoor Alonso vrij aan Renault kan vertellen wat men zoal bij McLaren (vrij logisch dat je bij je nieuwe team kan vertellen hoe je oude sommige zaken aanpakte) en bij Ferrari deed om kleine problemen op te lossen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Case closed, Ferrari is akkoord met het maken van een einde aan de zaak.
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/12/13/ferrari-akkoord-met-einde-spionagezaak/
Begrijpelijk dat ze er ook een einde aan willen maken, maar toch, dit betekend dat McLaren nu naar hartelust gebruik kan maken van de verkregen informatie, vreemd toch? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Ferrari 2007 op 14 december 2007 - 09:11:50
Case closed, Ferrari is akkoord met het maken van een einde aan de zaak.
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/12/13/ferrari-akkoord-met-einde-spionagezaak/
Begrijpelijk dat ze er ook een einde aan willen maken, maar toch, dit betekend dat McLaren nu naar hartelust gebruik kan maken van de verkregen informatie, vreemd toch? :-\

Eigenlijk niet. McLaren heeft laten weten dat ze alle ontwikkeling van die bepaalde onderdelen stopzetten.

In juli speelden ze de grote onschuld zelve. Nu komen ze met excuses en geven ze toe dat er meer aan de hand was en zelfs senior managers op de hoogte waren.

Als je dit leest dan weet je wel dat McLaren van plan was om de info te gebruiken:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/64374

CitaatThe FIA document also reveals that engineers within the team were aware of a Ferrari 'mole' passing information to them.

One email exchange between engineers on April 13, 2007 discussing steering angles mentioned an exact figure for the Ferrari wheelbase. A response from a senior McLaren engineer was: "Is the Ferrari wheelbase an accurate figure? Did it come from photos or our mole?"

The response was: "You will find it's to the nearest 'mm'."

Dennis en co zullen de bui hebben zien aankomen en vandaar die officiële verontschuldigingen.
Ik snap alleen niet waarom de FIA het nu ineens hierbij wil laten.

Had die persoon in de copyshop dit niet aan het licht gebracht, dan was McLaren nu lopen met enorm waardevolle Ferrari ontwikkelingen.

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 14 december 2007 - 09:37:47
Ik snap alleen niet waarom de FIA het nu ineens hierbij wil laten.

Omdat Ferrari het hierbij wil laten en ze McLaren waarschijnlijk wel kunnen pakken op de rechtzaken in Italië en Engeland.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 14 december 2007 - 09:40:28
Citaat van: FerrariMan op 14 december 2007 - 09:37:47
Ik snap alleen niet waarom de FIA het nu ineens hierbij wil laten.

Omdat Ferrari het hierbij wil laten en ze McLaren waarschijnlijk wel kunnen pakken op de rechtzaken in Italië en Engeland.
Dat lijkt mij inderdaad ook een zekerheid. In de rechtzaken kan McLaren alleen maar verliezen...


amp

En deze morgen las ik dit artikel in de krant "Het Nieuwsblad" :

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=VD1LKKIO_3

Nu begrijp ik het niet meer zenne, zijn die mensen dan zo slecht geïnformeerd, het nieuws van de schrapping is al een aantal dagen wereldwijd bekend via het internet, en nu komen ze met dit artikel af.. ??

begrijpe wie begrijpe kan.

(Of zie ik iets over het hoofd en ben ik niet mee ?)

Ferrari 2010

Kdenk niet dat je iets over het hoofd ziet, ze zitten er gewoon radicaal naast...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Eerder moest McLaren al een boete van 72 miljoen euro betalen en speelde het al zijn WK-punten bij de constructeurs kwijt.  <<Dit staat ook in het artikel. Vergis ik me nou, maar dat was toch gewoon 100 miljoen, die boete. Daarbij komt natuurlijk dat ze er radicaal naast zitten. Als ik fout zit, verbeter me maar ;)