Mclaren hangt puntenstraf 2008 boven het hoofd

Gestart door alonsolover, 28 november 2007 - 21:33:59

« vorige - volgende »

bogief1

Mosley vs McLaren part 138

Todt is lid van WMSC.
Renault krijgt (voorlopig) niks van straf.

Toen Max z'n gelijk niet kreeg in de strafbepaling kon je al op voorhand weten dat hij er alles aan zou doen om McLaren terug te pakken in 2008...

Dat hij maar heel snel op pensioen gaat, want z'n anti-mclaren gevoelens laat hij wel fel uitschijnen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Het is allemaal de fout van Todt ja. Hij kiest wie een straf krijgt.

Jasper

Hij zegt toch niet dat het de fout is van Todt? Het feit dat Todt in de WMSC zit, is gewoon iets dat ongelooflijk stinkt en dat ligt alweer aan Mosley.

scho0634

En daarin Jasper, heb jij een sterk punt.Dat zou natuurlijk nooit mogen.

Ferrari 2010

Todt zou inderdaad niet in zo'n raad mogen zitten, niemand die iets met de teams te maken heeft zou daar mogen zitten. Maar of hij zo sterk mee de straf bepaald? Dan hadden ze McLaren in eerste aanleg ook wel gestraft hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Ik heb het niet over Todt, maar over Mosley ;).

Het feit dat Todt daar zit is niet logisch als z'n team mee betrokken is in het schandaal.

Hoe ver kunnen ze gaan in de vergelijking McLaren-Ferrari?
De vikingshorens ontworpen door McLaren, over genomen door BMW om 1 vb te noemen, tellen zo'n zaken ook mee?
Dan is McLaren zeker al uitgesloten voor volgend seizoen. Iets vinden zullen ze zeker doen.

Ze zitten te zagen dat het de sport schaadt, McLaren is gestraft laat het nu rusten. Indien niet, straf dan Renault en Toyota ook.

De laatste tijd ruikt het naar vriendjespolitiek. 1 spionagezaak is genoeg zei Bernie, maw toen al wisten ze dat Renault geen straf kreeg.
Logisch?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 08 december 2007 - 14:39:481 spionagezaak is genoeg zei Bernie, maw toen al wisten ze dat Renault geen straf kreeg.
Logisch?
Bernie zei ook dat de hele Stepneygate 'onzin' en 'overdreven' was. Ik denk dat die man zomaar wat op en af roept.

scho0634

Er zijn wel meer bejaarden op de wereld die het niet meer zo helder zien. Maar die zijn meestal niet de baas van het F1 imperium.


Ferrari 2010

Ik hoop van niet, het heeft lang genoeg geduurt. Als er inderdaad dingen gevonden worden, dan is het belangrijk dat men ingrijpt, maar ik hoop dat er niets gaat gevonden worden. Want dat zou betekenen dat volgend seizoen Ferrari waarschijnlijk als enige meedoet voor de wereldtitel (dit baseer ik op het feit dat de motoren bevrozen zijn).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

De MP4/23 heeft een achtervleugel. Dat MOET gewoon gekopieerd zijn van Ferrari!

Tim C

Citaat van: Jasper op 10 december 2007 - 20:39:15
De MP4/23 heeft een achtervleugel. Dat MOET gewoon gekopieerd zijn van Ferrari!
Niet zo cynisch Jasper. ;)

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2007 op 10 december 2007 - 17:16:35
Ik hoop van niet, het heeft lang genoeg geduurt. Als er inderdaad dingen gevonden worden, dan is het belangrijk dat men ingrijpt, maar ik hoop dat er niets gaat gevonden worden. Want dat zou betekenen dat volgend seizoen Ferrari waarschijnlijk als enige meedoet voor de wereldtitel (dit baseer ik op het feit dat de motoren bevrozen zijn).

Dan wordt het idd weer een triestig seizoen (zonder kijkers...) en mss wel de doodsteek voor McLaren. Want een boete van 100 miljoen € is een énorme financiele opdoffer, maar dan nog eens een jaar niks van inkomsten genereren (+ sponsorscontracten die natuurlijk verbroken worden + een ongelofelijk hoge vaste kost (Technology center, human capital, . . .))

En ik kan mij eigenlijk echt niet voorstellen dat (ALS er al bruikbare info was) ze die zomaar zouden implementeren in hun auto voor 2008, zeker aangezien ze wisten dat die auto perfect gaat gecontroleerd worden door de FIA.

Wat er natuurlijk wel kan afgevraagd worden is welk percentage gelijkenissen twee verschillende F1 wagens vertonen. Want ten slotte zijn het twee enorm grote teams, die elk jaar honderden miljoenen uitgeven aan onderzoek. Het zou natuurlijk straf zijn dat beide wagens niks, maar dan ook niks met elkaar gemeen hebben...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tim C

Over zich druk maken om een mug gesproken... ::)

scho0634

Persoonlijk geloof ik niks van uitsluiting voor de Macs. Z ou de sport toch scha de berokkenen en dat wil de FIA ook weer niet.