Motorbevriezing tot 2018

Gestart door Ferrari 2010, 24 oktober 2007 - 17:57:31

« vorige - volgende »

Ik ben:

Voor
1 (2.6%)
Tegen
37 (97.4%)

Totaal aantal stemmen: 31

Karre

Citaat van: Ferrari 2007 op 28 oktober 2007 - 10:44:06
je kan echter wel stellen dat de startvolgorde afhangt van de finishvolgorde van de vorige race, die je dan bijvoorbeeld omdraait.

das nu eens een goed systeem zie! Alleen spijtig dat de kwalificaties zelf dan wegvallen... :-\

TimoGlockfan

Duidelijk een slecht idee, voor een sport die draait om vernieuwingen op het technisch gebied.
Kijk maar naar de poll 31 tegen en 1 voor!
Timo's nieuwe helm.

QMaverick

33 tegen en 1 voor... nuf said...  :'(
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Supermariobros

En we weten nog steeds niet wie voor stemde, hij durft het niet bekend maken, anders krijgt hij (terecht) het hele forum over zich.  ;)

Ferrari 2010

Of misschien is zijn argument wel zo sterk dat we ons allemaal schamen over onze nee-stem :P Achja, who cares, die ene stem, die stelt niets voor... Enkel spijtig dat het unanieme er nu af is, maarja.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening,alleen spijtig dat hij zijn mening niet komt verdedigen.
Een beetje discutie is wat een forum levend houdt
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Weet je wat, Tim, neem even een duikje in de forum databases en zoek uit wie die stem heeft ingediend :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Karre

Kan er iemand 1 reden bedenken wrm de motorbevriezing een goede zaak is? Mocht je er 1 vinden dan denk ik dat we het standpunt van onze anonieme stemmer hebben gevonden...(meer dan 1 reden kan er toch onmogelijk zijn)

Jasper

De ontwikkelingskosten, met andere woorden, de kleinere teams hebben minder nadeel op het vlak van de motoren.

Niet mijn argument, maar wel een mogelijk argument.

meatball

Citaat van: Jasper op 30 oktober 2007 - 20:10:12
De ontwikkelingskosten, met andere woorden, de kleinere teams hebben minder nadeel op het vlak van de motoren.

Niet mijn argument, maar wel een mogelijk argument.
Maar als die teams een mindere motor hebben,blijven ze natuurlijk minstens tot 2018 achter de feiten aanhollen.
Ik vrees dat er veel mindere motoren gaan verdwijnen,als je achter ligt is er nog weinig mogelijkheid om de achterstand goed te maken,en wie heeft er zin om minstens tot 2018 te wachten om een stap voorwaarts te zeten
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

Citaat van: Supermariobros op 27 oktober 2007 - 19:45:22
Wie heeft op voor gestemd?  :o
Misschien een Max Mosley die nederlands heeft geleerd.

_Makke_

Citaat van: meatball op 30 oktober 2007 - 21:08:14
Citaat van: Jasper op 30 oktober 2007 - 20:10:12
De ontwikkelingskosten, met andere woorden, de kleinere teams hebben minder nadeel op het vlak van de motoren.

Niet mijn argument, maar wel een mogelijk argument.
Maar als die teams een mindere motor hebben,blijven ze natuurlijk minstens tot 2018 achter de feiten aanhollen.
Ik vrees dat er veel mindere motoren gaan verdwijnen,als je achter ligt is er nog weinig mogelijkheid om de achterstand goed te maken,en wie heeft er zin om minstens tot 2018 te wachten om een stap voorwaarts te zeten

Het is een mes dat langs 2 kanten snijd. Alle zo denk ik erover. Inderdaad de ontwikkelingskosten zullen dan lager liggen, wat voor de kleinere teams beter is. Maar ze zullen dan ook tot 2018 (alle eigenlijk 2013 want dan wordt er gestemd of er al dan niet nogwat veranderd wordt) achter de feiten aanhollen.

Ik zie geen enkel voordeel buiten een kostenverlagen aan deze regel. Maar dat voordeel verdwijnd in het niets als je de nadelen gaat bekijken. Eigenlijk ligt het kampioenschap bijna vast voor verschillende jaren.

Moest het al van dit jaar zijn ingegaan, dan zouden tot minstens 2018 McLaren en Ferrari vechten voor de zege, BMW het 3de team blijven, enja dan zou er eventueel nog wat spanning kunnen zijn tussen Renault, Williams, Red Bull,...
Terwijl je nu totaal niet weet wat er volgend jaar gaat gebeuren. Gaat BMW nog een stap voorwaarts maken? Gaan McLaren en Ferrari even sterk blijven? Komen Renault en Williams terug? Allemaal vragen die we pas volgend seizoen te weten gaan komen. Dat verhoogd toch wel de spanning, zeker als ze dan inderdaad teams de stap voorwaarts kunnen maken. Voor mij is het begin van een seizoen ook zeer spannend, en dan bedoel ik nog voor de 1ste race. Want als McLaren fan zit ik toch altijd met de vrees dat ze misschien te kort gaan komen. Als je de FIA hun zin laat doen moet je niet meer met spanning afwachten tot het seizoen bezig is, de kaarten zijn immers allang geschud...

McChouffe

Citaat van: Jasper op 30 oktober 2007 - 20:10:12
De ontwikkelingskosten, met andere woorden, de kleinere teams hebben minder nadeel op het vlak van de motoren.

Niet mijn argument, maar wel een mogelijk argument.

Ik geloof weinig van die kostenbesparing. Als de kosten niet gebruikt kunnen worden voor de motor, worden ze wel doorgeschoven naar aero, testen, of desnoods de hospitality unit.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Karre

Hmmm, ik heb ff naged8. is deze nieuwe regel niet redelijk makkelijk te omzeilen(dan vooral voor de kleinere teams)
stel nu: Force India heeft een klantenmotor bij Ferrari, maar heeft al aangegeven op termijn een nieuwe eigen motor te maken.
force india kan die motor zolang testen tot dat deze betrouwbaar en competitief genoeg is, vooraleer ze die introduceren.
.die motor zou goedgekeurd zijn door de fia en geintroduceerd worden op de grid. stel nu dat die motor niet zo betrouwbaar en competitief is al eerst ged8, wat is dan een mogelijke oplossing om toch weer aanpassingen te doen aan die motor? idd, Vijay Mallya start een nieuw bedrijf, totaal onafhankelijk van zijn f1 ondernemingen. hij produceert zogezegd een nieuwe motor, die in werkelijkheid eigenlijk de huidige motor is maar gewoon wordt verbeterd.
Hij gaat een joint venture aan met het motor  producerende bedrijf (dat tevens van hem is) en hij heeft zijn motor kunnen aanpassen. :D

Zou dit kunnen?

Tim C

Citaat van: Karre op 01 november 2007 - 13:38:59
Hmmm, ik heb ff naged8. is deze nieuwe regel niet redelijk makkelijk te omzeilen(dan vooral voor de kleinere teams)
stel nu: Force India heeft een klantenmotor bij Ferrari, maar heeft al aangegeven op termijn een nieuwe eigen motor te maken.
force india kan die motor zolang testen tot dat deze betrouwbaar en competitief genoeg is, vooraleer ze die introduceren.
.die motor zou goedgekeurd zijn door de fia en geintroduceerd worden op de grid. stel nu dat die motor niet zo betrouwbaar en competitief is al eerst ged8, wat is dan een mogelijke oplossing om toch weer aanpassingen te doen aan die motor? idd, Vijay Mallya start een nieuw bedrijf, totaal onafhankelijk van zijn f1 ondernemingen. hij produceert zogezegd een nieuwe motor, die in werkelijkheid eigenlijk de huidige motor is maar gewoon wordt verbeterd.
Hij gaat een joint venture aan met het motor  producerende bedrijf (dat tevens van hem is) en hij heeft zijn motor kunnen aanpassen. :D

Zou dit kunnen?

Force India heeft een klantenmotor bij Ferrari, maar heeft al aangegeven op termijn een nieuwe eigen motor te maken.

Die zin zegt eigenlijk alles ;)