Wereldtitel

Gestart door nible, 22 oktober 2007 - 18:18:39

« vorige - volgende »

Wie verdient de wereldtitel het meest?

Kimi Raikkonen
26 (76.5%)
Felipe Massa
1 (2.9%)
Lewis Hamilton
6 (17.6%)
Fernando Alonso
1 (2.9%)
Iemand anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

amp

Citaat van: Tim op 23 oktober 2007 - 00:01:30
Citaat van: amp op 22 oktober 2007 - 23:43:23
Ik denk dat, mocht jouw favoriete rijder het grootste deel van het seizoen aan de leiding rijden, en de leiding en het kampioenschap verliezen in de laatste race, je ook wel zo zou reageren!
Ik zou nog niet willen dat ze kampioen werden omwille van diskwalificaties.

Ik heb het ook nooit "geweldig" gevonden dat Ferrari de constructeurstitel in hun schoot geworpen kreeg, het is de reden waarom ik zo tevreden ben dat ze ook die titel "onofficieel" met één puntje hebben gepakt.

Ik bedoelde enkel dat in mijn ogen Hamilton hem het meest verdient (zo'n sterke prestaties in zijn rookiejaar), niet dat hij kampioen moet worden door de diskwalificatie van andere rijders.

Tim C

Citaat van: Alan Blues op 23 oktober 2007 - 00:04:11
Maar om dan te horen dat McLaren amateurs zijn, is er toch een beetje over. Was Lewis wereldkampioen geworden, zou het anders geklonken hebben. En, idd, Ferrari heeft ook zijn foutjes gemaakt... Anders zou het kampioenschap  niet tijdens de laatste race beslist zijn... Op 1 punt verschil?? Dan moeten er bij Ferrari toch evenveel amateurs zijn... Nee? Nee... Foute logica...
Verkeerde logica. Raikkonen is niet met één puntje kampioen geworden, Hamilton heeft met 17 punten op 2 races het kampioenschap weggesmeten.

Alan Blues

Ja, maar Kimi/Ferrari hebben dat op andere momenten gedaan tijdens het kampioenschap... Niet?

Maar begrijp me niet verkeerd, ik gun het Kimi en Ferrari van harte. To finnish first you have to be first, zei ene Murray Walker ooit. Dat heeft Kimi de laatste race gedaan...

amp

Citaat van: Alan Blues op 23 oktober 2007 - 00:46:45
Ja, maar Kimi/Ferrari hebben dat op andere momenten gedaan tijdens het kampioenschap... Niet?

Maar begrijp me niet verkeerd, ik gun het Kimi en Ferrari van harte. To finnish first you have to be first, zei ene Murray Walker ooit. Dat heeft Kimi de laatste race gedaan...

Ikdenk dat het eerder iets was in de stijl van : To finish first, you first have to finish, en dat is inderdaad wat Kimi heeft gedaan.

Tim C

Citaat van: Alan Blues op 23 oktober 2007 - 00:46:45
Ja, maar Kimi/Ferrari hebben dat op andere momenten gedaan tijdens het kampioenschap... Niet?

Maar begrijp me niet verkeerd, ik gun het Kimi en Ferrari van harte. To finnish first you have to be first, zei ene Murray Walker ooit. Dat heeft Kimi de laatste race gedaan...
Opnieuw een totaal andere situatie. McLaren had deze titel nooit mogen weggeven aan Ferrari. Met zo'n groot gat tussen je beide rijders en de derde in de stand...

Ik kan er nog altijd niet bij hoe arrogant/dom/naïef ze niet waren door naar de buitenwereld te doen alsof ze iedereen gelijk behandelden maar stiekem toch alles deden om Alonso achter te houden. Ik blijf erbij als ze eerlijk waren geweest met zichzelf, Alonso en de rest van de wereld door te zeggen: "Hamilton is onze kandidaat" dat ze dan die titel twee weken geleden al hadden gevierd.

Het was inderdaad controversieel geweest en Alonso was inderdaad waarschijnlijk vertrokken maar welk van deze twee zijn we nu na afloop (nog) niet tegengekomen? De energie en de concentratie die ze verloren door binnen het team zelf tegen de andere rijder te strijden... Ik kan er niet bij.

Dat is waarom ik ze amateurs noem. De titel was van hun en dat is bij Ferrari nooit het geval geweest.

FerrariMan

#20
Sorry hoor maar het woord 'amateurs' is me dit seizoen ook meer dan eens bij Ferrari ontvallen. Daar zijn dit jaar meer domme stoten uitgehaald dan gewoonlijk. Op dat gebied zijn beide teams gelijk. De voorsprong die McLaren op een 'domme' manier heeft verloren is ook de achterstand die Ferrari op eenzelfde 'domme' manier heeft opgelopen.

Alleen is het eindresultaat enorm pijnlijk voor McLaren en vooral de fans.

Maar uiteindelijk kwa overwinningen:

Hamilton 4
Alonso 4
Massa 3
Raikkonen 6

Ik ben nog altijd van mening dat degene met de meeste overwinningen de terechte kampioen is. En in dit geval is dat overduidelijk Kimi.
Zeker als je meetelt dat Lewis 2 kansen laat liggen.

Supermariobros

Citaat van: Alan Blues op 23 oktober 2007 - 00:04:11
Ik volg Jasper. Lewis verdiende het ook, Kimi is het geworden...

Ik ook.  ;) Kimi verdient de titel, maar Lewis had hem evenveel verdiend, alleen heeft hij zichzelf de das omgedaan.

Tim C

Citaat van: FerrariMan op 23 oktober 2007 - 08:56:57
Sorry hoor maar het woord 'amateurs' is me dit seizoen ook meer dan eens bij Ferrari ontvallen.
Dat is ook waar, maar dat was - dacht ik - al duidelijk :)

Jasper

Citaat van: Tim op 22 oktober 2007 - 22:53:44
Citaat van: Jasper op 22 oktober 2007 - 20:57:52
Antwoord op de vraag in poll (wie verdiende hem het meest): Lewis
Beetje gefrustreerd omdat een team vol amateurs hun beide titels op het einde toch nog hebben weggesmeten?

JA.

supersteven

let the sunshine shine in your heart

FerrariMan











Eigenlijk toch gek dat hij van McLaren komt en in zijn eerste jaar bij Ferrari zijn ex-team zo'n pijnlijke kaakslag geeft.
Benieuwd of hij volgend jaar nog wat meer open kan bloeien bij de Italianen.

Fftw

Kimi is zeker terecht kampioen.
Hamilton heeft er een geweldig jaar achter de rug. Voor een rookie was hij uitzonderlijk goed.
Maar ik zou hem dit jaar niet terecht kampioen hebben genoemd moest hij kampioen geworden zijn in de laatste race.
Hij heeft dit jaar zeer veel geluk gehad. Voor zover ik me kan herinneren heeft hij nooit mechanische pech gehad dit jaar, wat kimi wel had.
En hij heeft ook meer fouten gemaakt dan Kimi.

robbert

Hij is wel paar keer uitgevallen met een technisch probleem onder andere in spanje en europa

scho0634

Citaat van: robbert op 24 oktober 2007 - 22:13:44
Hij is wel paar keer uitgevallen met een technisch probleem onder andere in spanje en europa

Raikkonen wel ja.

Maar hij had het over Hamilton.

bmwracing

kimi ongetwijfeld,wat die in  het tweede deel  van het seizoen heeft laten zien en dan nog met zo een grote achterstand nog het kampioenschap winnen een dikke 10 is dat voor mij. maar we gaan zeker niet lewis vergeten want die heeft het goed gedaan voor zijn eerste racejaar.