Motorbevriezing tot 2018

Gestart door Ferrari 2010, 24 oktober 2007 - 17:57:31

« vorige - volgende »

Ik ben:

Voor
1 (2.6%)
Tegen
37 (97.4%)

Totaal aantal stemmen: 31

Ferrari 2010

Ik denk niet dat dat kan, dan rijdt over enkele jaren gewoon Ferrari met een FIAT motor, of Toyota met een Lexus. Zou wel iets te eenvoudig zijn hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2007 op 02 november 2007 - 13:57:22
Ik denk niet dat dat kan, dan rijdt over enkele jaren gewoon Ferrari met een FIAT motor, of Toyota met een Lexus. Zou wel iets te eenvoudig zijn hé ;)
Lijkt mij ook , maar er moet toch een mogelijkheid open blijven om nieuwe teams of merken toe te laten,waar trek je dan de grens ?
Er zijn tegenwoordig zoveel automerken aan elkaar gelinkt dat de Fiat of Lexus methode niet denkbeeldig is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 02 november 2007 - 20:36:29
Citaat van: Ferrari 2007 op 02 november 2007 - 13:57:22
Ik denk niet dat dat kan, dan rijdt over enkele jaren gewoon Ferrari met een FIAT motor, of Toyota met een Lexus. Zou wel iets te eenvoudig zijn hé ;)
Lijkt mij ook , maar er moet toch een mogelijkheid open blijven om nieuwe teams of merken toe te laten,waar trek je dan de grens ?
Er zijn tegenwoordig zoveel automerken aan elkaar gelinkt dat de Fiat of Lexus methode niet denkbeeldig is.
Vrij eenvoudig: die moeten dan maar (tijdelijk) een motor kopen. Nieuwe motorenleveranciers zal moeilijk gaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2007 op 03 november 2007 - 10:57:09
Citaat van: meatball op 02 november 2007 - 20:36:29
Citaat van: Ferrari 2007 op 02 november 2007 - 13:57:22
Ik denk niet dat dat kan, dan rijdt over enkele jaren gewoon Ferrari met een FIAT motor, of Toyota met een Lexus. Zou wel iets te eenvoudig zijn hé ;)
Lijkt mij ook , maar er moet toch een mogelijkheid open blijven om nieuwe teams of merken toe te laten,waar trek je dan de grens ?
Er zijn tegenwoordig zoveel automerken aan elkaar gelinkt dat de Fiat of Lexus methode niet denkbeeldig is.
Vrij eenvoudig: die moeten dan maar (tijdelijk) een motor kopen. Nieuwe motorenleveranciers zal moeilijk gaan.
Als er geen nieuwe motorleveranciers worden toegelaten,en de mindere van dit moment mogen niet verbeteren,dan kan men net zo goed voor iedereen dezelfde motor verplichten.
Dat is zeker goedkoper,en iedereen heeft dezeflde kans.
En ik kijk dan wel naar een andere sport.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Citaat van: meatball op 03 november 2007 - 22:14:58
Als er geen nieuwe motorleveranciers worden toegelaten

Dat zal wel niet zeker? Dan hangt een team als Williams voor een zeer lange periode vast aan een moterleverancier. Met andere woorden die motorleverancier zou dan de grootste brol kunnen opsturen, Williams mag dan toch niet veranderen. Er zullen wel regels gemaakt worden, maar geen nieuwe moterleveranciers :-\.

Alleja swat, ze zijn de sport aan het kapot maken ::)

KimiRules

tja, f1 is een onderzoek plaats om een technologien te ontwikkelen die mischien over 10 jaren ook in andere auto's terecht zullen komen. meeste automerken zijn in het bezit van een overkoepelend orgaan zoals toyota, mercedes-benz, GM en ford. dus door een motorbevriezing te introduceren zal dit effect hebben ook wat buiten f1 ligt.

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 03 november 2007 - 22:14:58
Citaat van: Ferrari 2007 op 03 november 2007 - 10:57:09
Citaat van: meatball op 02 november 2007 - 20:36:29
Citaat van: Ferrari 2007 op 02 november 2007 - 13:57:22
Ik denk niet dat dat kan, dan rijdt over enkele jaren gewoon Ferrari met een FIAT motor, of Toyota met een Lexus. Zou wel iets te eenvoudig zijn hé ;)
Lijkt mij ook , maar er moet toch een mogelijkheid open blijven om nieuwe teams of merken toe te laten,waar trek je dan de grens ?
Er zijn tegenwoordig zoveel automerken aan elkaar gelinkt dat de Fiat of Lexus methode niet denkbeeldig is.
Vrij eenvoudig: die moeten dan maar (tijdelijk) een motor kopen. Nieuwe motorenleveranciers zal moeilijk gaan.
Als er geen nieuwe motorleveranciers worden toegelaten,en de mindere van dit moment mogen niet verbeteren,dan kan men net zo goed voor iedereen dezelfde motor verplichten.
Dat is zeker goedkoper,en iedereen heeft dezeflde kans.
En ik kijk dan wel naar een andere sport.
We hebben het er over dat er geen nieuwe mogen komen. Dus bijvoorbeeld Williams mag wel wijzigen naar Ferrari of McLaren etc.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2007 op 04 november 2007 - 21:55:46
Citaat van: meatball op 03 november 2007 - 22:14:58
Citaat van: Ferrari 2007 op 03 november 2007 - 10:57:09
Citaat van: meatball op 02 november 2007 - 20:36:29
Citaat van: Ferrari 2007 op 02 november 2007 - 13:57:22
Ik denk niet dat dat kan, dan rijdt over enkele jaren gewoon Ferrari met een FIAT motor, of Toyota met een Lexus. Zou wel iets te eenvoudig zijn hé ;)
Lijkt mij ook , maar er moet toch een mogelijkheid open blijven om nieuwe teams of merken toe te laten,waar trek je dan de grens ?
Er zijn tegenwoordig zoveel automerken aan elkaar gelinkt dat de Fiat of Lexus methode niet denkbeeldig is.
Vrij eenvoudig: die moeten dan maar (tijdelijk) een motor kopen. Nieuwe motorenleveranciers zal moeilijk gaan.
Als er geen nieuwe motorleveranciers worden toegelaten,en de mindere van dit moment mogen niet verbeteren,dan kan men net zo goed voor iedereen dezelfde motor verplichten.
Dat is zeker goedkoper,en iedereen heeft dezeflde kans.
En ik kijk dan wel naar een andere sport.
We hebben het er over dat er geen nieuwe mogen komen. Dus bijvoorbeeld Williams mag wel wijzigen naar Ferrari of McLaren etc.
Het resultaat zal hetzelfde zijn,ieder team dat het kan betalen zal de beste en dus dezelfde motor willen.
De mindere teams blijven dan met de slechtere goedkopere motoren rijden.
Dan kan men toch beter maar een motor meer toelaten,dat is zeker goedkoper voor iedereen,en dat is toch het doel.
Deze nieuwe regel is dus maar half werk,als goedkoop de nieuwe hoofdregel word in de f1,dan alle wagens hetzelfde,liefst rijders die willen betalen om te mogen rijden,alle race's op hetzelfde uur en circuit en natuurlijk gratis drank,vrouwen en eten voor alle bobo's van de F.I.A.
goedkoop verzekerd ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat