Stefan Bellof

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:50:11

« vorige - volgende »

TimoGlockfan

Uitstekende coureur.
Veel te jong gestorven :'(
Ging mogelijk een tegenstander van Senna worden.
Verdient wel een herdenking.
Plant hier de weetjes of speciale feiten over hem.
Timo's nieuwe helm.

TimoGlockfan

Hij had al een contract bij Ferrari op zak, de stakkerd :-\
Timo's nieuwe helm.

Jasper


TimoGlockfan

Timo's nieuwe helm.

Tim C

Ik ben de naam al tegengekomen maar daar stopt het dan ;)

scho0634

In mijn jaaroverzichten ben ik de naam wel eens tegengekomen ergens halverwege de jaren 80. Schijnt een Duits talent te zijn geweest die stierf kort nadat hij in de F1 debuteerde. Verder kijk ik F1 vanaf 82 ofzoiets, maar de naam ken ik wel maar is niet echt blijven hangen. Komt ook omdat hij jong stierf natuurlijk.

The Iceman

 Stefan Bellof was inderdaad een Duits supertalent en een serieuze lefgozer. Liet in 1984 bij Tyrrel zien dat hij uit het goede hout was gesneden. Ook in groep C reed hij de pannen van het dak en ik denk dat hij nog altijd het ronderecord op zijn naam heeft staan op de Nordschleife in een Porsche 962. Stierf jammer genoeg veel te jong tijdens een groep C race in Spa toen hij zich niet wou geven tegen Jacky Ickx net voor het opgaan van de Raidillon. :'(
Ik denk dat er zelfs nog filmpjes op You Tube staan van het ongeval.

Karre

Volgens mij was het Bellof die Jacky een tik gaf bij het ingaan van de bocht. Jacky zat er nog voor en aan de binnenkant van de bocht dus was het Bellof die plaats had moeten laten en niet omgekeerd. nugoed, op het van youtube is het nie zo overduidelijk dat bellof een goeie rijder is, mochten er filmpjes bestaan met echte goeie inhaalbewegingen gelieve die link dan te posten

scho0634



Deze is wel leuk. In de regen in Monte Carlo. Mooi langs Arnoux. Mooie slide ook de tunnel in.

Ferrari 2010

Heeft duidelijk mooie dingen laten zien. Zijn crash lijkt helemaal geen extreem zware, maarja, je moet vaak geluk hebben in het leven...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Bellof was een even groot talent als Senna, maar ja vermits Senna wereldkampioen is geworden en Bellof véél te vroeg gestorven is (hij was amper 27 jaar) kon hij nooit echt doorbreken in de Formule 1.

Mensen vergeten vaak dat hij even mooie dingen laten zien heeft in diezelfde Monaco 1984. Hij startte pas als 20e, maar werd wel 3e achter Senna en Prost... Jammer genoeg werd de Tyrrell halverwege het seizoen illegaal verklaard door de FIA en werd het team voor het hele kampioenschap gediskwalificeerd, inclusief de coureurs. Toen durfden ze zo'n beslissing tenminste nemen, tegenover nu ::). Jammer voor Bellof.

In 1985 werd hij 6e in Portugal en 4e in Detroit. Jammer genoeg verongelukte hij in Francorchamps na de botsing met Ickx, anders had hij het nog ver kunnen schoppen...

Maar ja, zo zie ge opnieuw: onbekend is onbemind he. Shame on you wie hem niet kent...

Jasper


janke

#12
Citaat van: Doefie op 18 oktober 2007 - 00:17:08
Bellof was een even groot talent als Senna, maar ja vermits Senna wereldkampioen is geworden en Bellof véél te vroeg gestorven is (hij was amper 27 jaar) kon hij nooit echt doorbreken in de Formule 1.

Mensen vergeten vaak dat hij even mooie dingen laten zien heeft in diezelfde Monaco 1984. Hij startte pas als 20e, maar werd wel 3e achter Senna en Prost... Jammer genoeg werd de Tyrrell halverwege het seizoen illegaal verklaard door de FIA en werd het team voor het hele kampioenschap gediskwalificeerd, inclusief de coureurs. Toen durfden ze zo'n beslissing tenminste nemen, tegenover nu ::). Jammer voor Bellof.

In 1985 werd hij 6e in Portugal en 4e in Detroit. Jammer genoeg verongelukte hij in Francorchamps na de botsing met Ickx, anders had hij het nog ver kunnen schoppen...

Maar ja, zo zie ge opnieuw: onbekend is onbemind he. Shame on you wie hem niet kent...
Die was zeker tot de top van de F1 gekomen. Maar naast F1 deed ie Groupe C in een Porsche. Dat werd zijn dood. Een race accident. Helaas.
Some things are too important to be left in the past.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 18 oktober 2007 - 00:39:32
Ik schaam me dood!
Ik ook. Zullen we samen een clubje starten?  :)

Ferrari 2010

Jullie eerste lid meldt zich bij deze aan...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.