Stefan Bellof

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:50:11

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Doefie op 29 oktober 2007 - 18:13:00
Citaat van: TimoGlockfan op 29 oktober 2007 - 13:05:07
Wanneer vertel je je verhaal Doefie?

Komt er binnenkort aan. Enige dat er nog aan gedaan moet worden is een foto ;)

Schiet eens op, je hebt al 1,5 week de tijd gehad en wij wachten maar in spanning ;). En we kunnen wel een leuke anekdote gebruiken nu we weer een grauwe 5 maanden lange F1-loze winter ingaan.


janke

#31
Citaat van: Doefie op 18 oktober 2007 - 18:04:42
Citaat van: 0634 op 18 oktober 2007 - 17:59:23Was dat trouwens de beroemde Tyrrell-diskwalificatie omdat ome Ken 6 bandjes had gemonteerd??

De P34, de bekende zeswieler van Tyrrell, was van 1976-1977. In 1984 ging het om de brandstof en de brandstoftank en dergelijke. Plus het feit dat Tyrrell in ruzie lag met de FISA :)



1984:
Tyrrell mag niet deelnemen aan de tweede helft van het seizoen en moet tevens alle behaalde punten inleveren. Het team tankt lood balletjes tijdens de tweede pitstops om de auto op het minimale gewicht te brengen.
Op sport.fok.nl staat een heel stuk over Stefan Bellof,  en hoe het ongeluk is gebeurt.
Hier de crash gezien van uit de auto van Ickx.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZgtZe-iQH1U&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZgtZe-iQH1U&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Citaat van: 0634 op 29 oktober 2007 - 21:06:10
Citaat van: Doefie op 29 oktober 2007 - 18:13:00
Citaat van: TimoGlockfan op 29 oktober 2007 - 13:05:07
Wanneer vertel je je verhaal Doefie?

Komt er binnenkort aan. Enige dat er nog aan gedaan moet worden is een foto ;)

Schiet eens op, je hebt al 1,5 week de tijd gehad en wij wachten maar in spanning ;). En we kunnen wel een leuke anekdote gebruiken nu we weer een grauwe 5 maanden lange F1-loze winter ingaan.

Anekdotes komen er genoeg ;)

't Is alleen wachten op de toestemming om een foto te gebruiken, van zodra ik die heb komt het artikel.

TheIceman

Heb je die toestemming nou nog niet Doefie?

janke

Vol verwachting klopt ons hart. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Ik heb een hele week geen antwoord gekregen ... komt maandag dus online.

Ferrari 2010

Lol, als dat zo in de wet staat, dat zou wel héél handig zijn dan :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Hebben dan maar een fotootje uit ons eigen archief genomen, wel eentje waar Bellof niet op staat. Maar hier wat terug in dit topic staan drie fotos van hem, dus beetje terugkijken dan he ;)


TimoGlockfan

Timo's nieuwe helm.

janke

#39
@ Doefie

Staat Bellof niet op de foto samen met Ken Tyrrell??? Hier maak je toch een fout (je). ;) Verder een mooi verhaal. Hier een andere foto van Bellof.

Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Citaat van: janke op 06 november 2007 - 03:14:59
@ Doefie

Staat Bellof niet op de foto samen met Ken Tyrrell??? Hier maak je toch een fout (je). ;) Verder een mooi verhaal. Hier een andere foto van Bellof.

Ja, maar 'k had het ook niet op de foto die ik op het forum gepost heb, ik had het op de foto in ons artikel ;) De foto dat ik hierbij gepost heb had ik graag in het artikel gezet, maar ik heb na twee weken nog altijd geen antwoord gekregen van Schlegelmilch (nu nog altijd niet trouwens), daarmee dat ik hem hier op het forum zet ;)

Folkert

Heb dus ook de race van 1984 gezien(wel pas in 2007 want was pas 4 toen :P), maar daar liet hij zien dat hij en Senna echt wel de nieuwe generatie gingen worden. Jammer dat hij daarna verongelukt is. Hij had het ver kunnen schoppen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Had nog nooit van hem gehoord, hij was wel van voor mijn tijd (ben geboren in 87). Dus races van hem heb ik nooit gezien. Maar blijkbaar was hij dus een groot talent.

janke

Dat maakt niet uit. Veel mensen hebben alleen interesse in het nu van de F1. Maar er zijn liefhebbers genoeg die ook de geschiedenis willen weten. Ascari nooit gezien, maar door mijn vader heb ik hem leren kennen en dan bedoel ik boeken, foto's. Je hebt het dan wel niet zelf meegemaakt, maar wat je van hem leest dan weet je : dat was een supercoureur. Zoals ook Jack Brabham en bijv. Jim Clark. Maar ik weet zeker dat er genoeg zijn die deze drie ook kennen. Over 20 jaar als de F1 dan nog bestaat ??, praten veel F1 liefhebbers nog over M.S, maar ze hebben hem nooit gezien. Ja, boeken en races in beeld van hem. Niks mis mee.
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Overlaatst beelden gezien van François Cévert. Hele goeie coureur, zou de opvolger van Jacky Stewart worden in 1974... jammer genoeg heeft hij dat jaar niet gehaald.

Misschien een idee voor de volgende feature :)