Nigel Mansell 1986

Gestart door Alan Blues, 10 oktober 2007 - 12:06:58

« vorige - volgende »

Alan Blues

Ik herinner me die GP nog alsof hij gisteren werd gereden... ;)

De bedenking die ik nog altijd heb is dat ze wisten dat Mansell 'blisters' op zijn banden had. Al enkele ronden.
Hadden ze hem twee ronden voor zijn klapband binnen laten komen voor een bandenwissel, was hij wereldkampioen geworden.

Maar die keikoppen dachten dat ze het gingen halen.... Helaas... Pindakaas....


fawlty

sorry, wat bedoe je met blisters?
wel leuke commentaar
Ja sluw is die Hamilton

Jasper

Ik denk dat hij blaren bedoelt, zéér zware bandenslijtage dus.

Schumivill

Historische race,heb de volledige race liggen op vhs,kga die ook es moeten laten overzetten op dvd...
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

meatball

Waar is de tijd?
Toen waren er zelfs inhaalmogelijkheden bij droog weer,stel je voor.
Nee dan is het nu beter,stel je voor dat we ons tijdens een race zouden amuseren. ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Nog even een merci aan Daan voor z'n feature :)

Doefie

Geen moeite, was op een kwartierke geschreven :) Heb het u al gezegd, ik kan elke dag zo eentje schrijven ;)

Nog een legendarisch Nigel-moment:

Alan Blues

Doefie, dit is een fragment dat ik toen live gezien heb op tv. Ze waren toen net begonnen met de max. 500 liter regel. Mansell was op kop en in de laatste ronde viel hij zonder benzine. Hij probeerde z'n wagen nog over de streep te duwen (wagen en piloot moeten samen over de streep zijn om te kunnen finishen) en toen hij zag dat iedereen hem voorbij ging, viel hij flauw van inspanning enuitputting... Triest beeld. Maar Nigel is zeker mijn all time favotiet. Sympathieke gast en een serieuze dosis lef... Ik ga misschien oud klinken, maar dat waren spanneder tijden dan nu... E gebeurde toen nog eens iets op het circuit... Voorbijsteken, bvb...

Enja, blisters zijn blaren. Dikke gezwollen stukken rubber. Net alsof  je je vinger tegen een ovenschotel hebt gehouden.

@Fawlty: de commentaar is van Murray Walker. Nu gepensionneerd, maar vroeger de commentaarstem van de F1 op BBC en daarna ITV. Ga maar eens op youtube.com en geniet ervan. Zelfs een saaie race werd door zijn commentaar iets onvergetelijks.

Vooral zijn 'one, two, three, four,  five... when they turn the lights off they go... GO!!! GO!!! GO!!! and off they go!!!' zijn historisch... :)





http://www.youtube.com/watch?v=L8nGaXoxaHI&mode=related&search=

Dit is niet Murray, maar toch iets om te zien...

Doefie

http://www.worldmotorsport.com/murray ;)

"He's obviously gone in for a wheel change. I say obviously because I can't see it", of "With half the race gone, there is half the race still to go".