Oen van het jaar

Gestart door Tim C, 07 oktober 2007 - 11:56:01

« vorige - volgende »

anouk


albers met de bezineslang... dat is gewoon echt de actie van het jaar :P misschien moet je het zo noemen plaats van oen ;)....
Dat doe je niet... door de lollypop rijden...

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 15:37:00
Citaat van: Ferrari 2007 op 07 oktober 2007 - 15:35:28
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 14:40:49
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 14:36:36
Ferrari in Japan was dom, maar voor mij spant Albers de kroon.

Onbegrijpelijk dat hij wegreed terwijl de lollypop nog voor zijn auto hing....
Onbegrijpelijk vind ik het dat hij het helemaal tot in de f1 heeft gebracht.
Er rijd toch voldoende talent rond om dit soort kerel eruit te kunnen houden.
Maar zoals ik al zij,een domme fout in een totaal verloren positie ,is minder erg dan domweg totaal verkeerde banden omleggen als je zicht hebt op de titel.
Achja, wat dachten we 3 jaar terug over Sato? En die mijn rijdt inmiddels toch ook wel behoorlijk rond hé ;)

Ik vind de zet van Ferrari in Japan niet oenig. Vandaag deet Spyker het omgekeerde, liet hun rijders op full wets starten, idem dito Winckelhock in de Europese GP. Het zijn van die gokken die wanneer ze goed gaan als meesterlijk beschouwd worden, en wanneer ze fout gaan als oenig...

Ik snap alleen niet waarom je de gok met beide rijders neemt.

Mja, met wie moesten ze het testen? Met Massa? Als het dan goed uitdraaide had Kimi er nog geen voordeel aan gehad. Met Kimi? Als het dan slecht uitdraaide was het alleen maar nadeliger. Dus gewoon beide gelijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2007 op 07 oktober 2007 - 16:06:46
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 15:37:00
Citaat van: Ferrari 2007 op 07 oktober 2007 - 15:35:28
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 14:40:49
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 14:36:36
Ferrari in Japan was dom, maar voor mij spant Albers de kroon.

Onbegrijpelijk dat hij wegreed terwijl de lollypop nog voor zijn auto hing....
Onbegrijpelijk vind ik het dat hij het helemaal tot in de f1 heeft gebracht.
Er rijd toch voldoende talent rond om dit soort kerel eruit te kunnen houden.
Maar zoals ik al zij,een domme fout in een totaal verloren positie ,is minder erg dan domweg totaal verkeerde banden omleggen als je zicht hebt op de titel.
Achja, wat dachten we 3 jaar terug over Sato? En die mijn rijdt inmiddels toch ook wel behoorlijk rond hé ;)

Ik vind de zet van Ferrari in Japan niet oenig. Vandaag deet Spyker het omgekeerde, liet hun rijders op full wets starten, idem dito Winckelhock in de Europese GP. Het zijn van die gokken die wanneer ze goed gaan als meesterlijk beschouwd worden, en wanneer ze fout gaan als oenig...

Ik snap alleen niet waarom je de gok met beide rijders neemt.

Mja, met wie moesten ze het testen? Met Massa? Als het dan goed uitdraaide had Kimi er nog geen voordeel aan gehad. Met Kimi? Als het dan slecht uitdraaide was het alleen maar nadeliger. Dus gewoon beide gelijk.

Met Massa. Als het zou werken had je een Ferrari vooraan kunnen hebben en de race enigszins kunnen controleren. Met Kimi moest je wel starten op de banden waarop de Macs ook starten. De kans zat er wel errug dik in dat het niet zou werken...

Ferrari 2010

Sja, maar wat is er allemaal aan vooraf gegaan? Misschien hebben ze het zelf ook aan Kimi gevraagd wat hij wilde? Overigens zei Kimi dat het best doenbaar was met intermediates, ze zijn dus enkel op full wets gegaan omdat het effectief moest van de raceleiding.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

jandr

Citaat van: Hamilton MASTER op 07 oktober 2007 - 14:40:02
Citaat van: jandr op 07 oktober 2007 - 13:24:23
De arrogantie van Hamilton en Mc Laren, met voorsprong

Ik vraag me af of we jou niet kunnen benoemen als Oen van het jaar...

Kan je nog meer anti zijn dan jouw reply ?

Als er iemand met z'n voetjes op de grond blijft is het Lewis wel.

Arrogant is tegengesteld aan nederig. Iemand nederig zou content zijn met het pakken van de wereldtitel door 2de te eindigen. Hamilton dacht even dat hij god was (zoals hij vorige week al zei 'ik ben op weg het zelfde te realiseren als Senna en Prost') en dacht dat net zijn banden het wel zouden houden omdat hij Hamilton is.

Ik volg de F1 nu al op de voet van 1994 en zoiets dom heb ik nog nooit gezien. Er was geen enkele reden voor Hamilton om die risico's te nemen

Jasper

Misschien.... heel misschien... was het niet de beslissing van Hamilton, maar die van McLaren?

scho0634

Citaat van: jandr op 07 oktober 2007 - 18:51:02
Citaat van: Hamilton MASTER op 07 oktober 2007 - 14:40:02
Citaat van: jandr op 07 oktober 2007 - 13:24:23
De arrogantie van Hamilton en Mc Laren, met voorsprong

Ik vraag me af of we jou niet kunnen benoemen als Oen van het jaar...

Kan je nog meer anti zijn dan jouw reply ?

Als er iemand met z'n voetjes op de grond blijft is het Lewis wel.

Arrogant is tegengesteld aan nederig. Iemand nederig zou content zijn met het pakken van de wereldtitel door 2de te eindigen. Hamilton dacht even dat hij god was (zoals hij vorige week al zei 'ik ben op weg het zelfde te realiseren als Senna en Prost') en dacht dat net zijn banden het wel zouden houden omdat hij Hamilton is.

Ik volg de F1 nu al op de voet van 1994 en zoiets dom heb ik nog nooit gezien. Er was geen enkele reden voor Hamilton om die risico's te nemen

Nee? Ken jij veel coureurs die niet proberen om wedstrijden te winnen ? Hij probeerde de wedstrijd te winnen. Logisch voor een sporter.

Tim C

#22
Ben ik het niet mee eens, het was al twee ronden duidelijk (eerst 2.5 seconden trager, daarna zelfs een drietal) dat dit niet ging lukken en dat hij nieuwe banden moest krijgen...

scho0634

Citaat van: Tim op 07 oktober 2007 - 21:31:09
Ben ik het niet mee eens, het was al twee ronden duidelijk (eerst 2.5 seconden trager, daarna zelfs een drietal) dat dit niet ging lukken en dat hij nieuwe banden moest krijgen...

Oh, daar heb je gelijk in. Hij had sneller terug moeten gaan naar de pits. Ik dacht dat we het er over hadden dat hij ook voor de bandenproblemen teveel van het rubber vroeg ....

Nou nu ben ik dan de oen :-[

Tim C

Uiteindelijk kloppen al die dingen als "hij vroeg teveel van z'n banden" ook niet, zijn banden brachten hem perfect tot aan z'n stop. Wat het zo oenachtig maakte was de weigering om een paar ronden vroeger te stoppen.

jandr

Citaat van: Tim op 07 oktober 2007 - 22:11:28
Uiteindelijk kloppen al die dingen als "hij vroeg teveel van z'n banden" ook niet, zijn banden brachten hem perfect tot aan z'n stop. Wat het zo oenachtig maakte was de weigering om een paar ronden vroeger te stoppen.

Klopt, en plaats dat tegen het feit dat hij WK was geweest door op het podium te eindigen gezien Kimi ging winnen... dan ben je een oen!

scho0634

Tja ze waren bang dat het weer weer zou omslaan volgens Dennis. Volgens hem is het niemands fout, maar gezien het waren natuurlijk geen kinderachtige problemen die Lewis had. Dit waren hele heftige problemen met de banden. Het was een oerdomme beslissing, voor het zelfde geld was de band op het rechte stuk geknald en had Hamilton een grote klapper gemaakt.

Volgens Dennis was het ook pure pech dat Hamilton spindde, hij werd verrast door het feit dat de pitingang natter was dan de baan. Tja, dat lijkt mij logisch, op de baan rijden de auto's de baan nog enigzins droog, in de pitingang niet, lijkt me.

Ik kan niet anders zeggen dat het dom, dom, dom was. Maar goed, Lewis heeft nog steeds alles in eigen hand, he.

McChouffe

Opperoen van het jaar (en van de laatste zoveel jaren): de FIA.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Ik blijf erbij, het incident met Hamilton van vandaag was (in de eerste plaats) de fout van het team en niet van Lewis zelf.

Eric

mijn "lijstje":

1/ Albers...  ;D ;D ;D
2/ Ralf Schumacher (een compleet seizoen anoniem rondrijden en dan voorlaatste race je laten opmerken omdat je geen zitje kan vinden)  ::)
3/ McLaren/Hamilton, topteams die zo een fouten maken mogen best in het lijstje staan  :o
4/ Vettel zijn mooie blunder van Japan verdient ook een vermelding (alhoewel ik echt te doen had met hem)  ;D