Proces Van Temsche

Gestart door Doefie, 03 oktober 2007 - 19:13:17

« vorige - volgende »

Doefie

Het proces tegen Hans Van Temsche is gestart, en zoals zo vaak wordt het in de media weeral zo hard opgeklopt. Waar ik mij nog het meeste over erger is het feit dat hij een "wapenliefhebber" wordt genoemd, om wat hij thuis zou liggen hebben ... een samoeraizwaard en een katapultje?

Ik heb hierthuis 3 zwaarden, 2 dolken, een lans en een paar strijdknotsen liggen... kortom een half wapenarsenaal. Wat ben ik dan als Van Temsche al een wapenliefhebber wordt genoemd? ???

Schumi nr1

Ah wat een zever om bvb vuurwapens te verbieden. Er worden veel mensen neergestoken door messen ook, moet men dan alle messen verbieden? Een mes  is namelijk een instrument dat onmisbaar is om ons dagelijks leven heel wat makkelijker te maken. Wat gebeurd is valt natuurlijk niet goed te praten. Maar of het verbieden van vuurwapens het moorden zal stoppen valt sterk te betwijfelen.

Jasper

Ik vind de verdediging van Van Temsche zielig. Toen ik met een (Nederlandse) huisgenote van me naar het VRT-journaal zat te kijken, ging ze bijna kapot van het lachen. "Hij had een slechte dag, z'n moeder was die ochtend niet zo aardig tegen hem, hij had slecht geslapen." ;D Serieus, die man moeten ze gewoon voor de rest van zijn leven achter de tralies steken, punt.

Ferrari 2010

Mja, de verdediging is inderdaad wel zwak, sommige dingen die als verdediging worden aangehaald zijn om van te lachen.

Citaat van: Doefie op 03 oktober 2007 - 19:13:17
Het proces tegen Hans Van Temsche is gestart, en zoals zo vaak wordt het in de media weeral zo hard opgeklopt. Waar ik mij nog het meeste over erger is het feit dat hij een "wapenliefhebber" wordt genoemd, om wat hij thuis zou liggen hebben ... een samoeraizwaard en een katapultje?

Ik heb hierthuis 3 zwaarden, 2 dolken, een lans en een paar strijdknotsen liggen... kortom een half wapenarsenaal. Wat ben ik dan als Van Temsche al een wapenliefhebber wordt genoemd? ???
Mja, je bent er toch liefhebber van? Waarom heb je ze anders? Ik veronderstel toch omdat je ze interessant vind, omdat je het boeiend vind. Het is niet omdat je een wapenliefhebber bent, dat je die ook wil gebruiken hé. (Hoewel ik al die dingen wel eens zou uittesten op iets dat stuk mag :D :D)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: Jasper op 03 oktober 2007 - 23:57:46
Ik vind de verdediging van Van Temsche zielig.
Bedoel je nu het feit dat hij zogezegd ontoerekeningsvatbaar wil zijn maar ook beweerd doelbewust geen drugs en alcohol te hebben gebruikt?

Doefie

Citaat van: Ferrari 2007 op 04 oktober 2007 - 11:33:17
Mja, de verdediging is inderdaad wel zwak, sommige dingen die als verdediging worden aangehaald zijn om van te lachen.

Citaat van: Doefie op 03 oktober 2007 - 19:13:17
Het proces tegen Hans Van Temsche is gestart, en zoals zo vaak wordt het in de media weeral zo hard opgeklopt. Waar ik mij nog het meeste over erger is het feit dat hij een "wapenliefhebber" wordt genoemd, om wat hij thuis zou liggen hebben ... een samoeraizwaard en een katapultje?

Ik heb hierthuis 3 zwaarden, 2 dolken, een lans en een paar strijdknotsen liggen... kortom een half wapenarsenaal. Wat ben ik dan als Van Temsche al een wapenliefhebber wordt genoemd? ???
Mja, je bent er toch liefhebber van? Waarom heb je ze anders? Ik veronderstel toch omdat je ze interessant vind, omdat je het boeiend vind. Het is niet omdat je een wapenliefhebber bent, dat je die ook wil gebruiken hé. (Hoewel ik al die dingen wel eens zou uittesten op iets dat stuk mag :D :D)

Euhm, ik gebruik ze ook wel ;) ... reenactment, weet ge wel.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 04 oktober 2007 - 22:48:58
Citaat van: Ferrari 2007 op 04 oktober 2007 - 11:33:17
Mja, de verdediging is inderdaad wel zwak, sommige dingen die als verdediging worden aangehaald zijn om van te lachen.

Citaat van: Doefie op 03 oktober 2007 - 19:13:17
Het proces tegen Hans Van Temsche is gestart, en zoals zo vaak wordt het in de media weeral zo hard opgeklopt. Waar ik mij nog het meeste over erger is het feit dat hij een "wapenliefhebber" wordt genoemd, om wat hij thuis zou liggen hebben ... een samoeraizwaard en een katapultje?

Ik heb hierthuis 3 zwaarden, 2 dolken, een lans en een paar strijdknotsen liggen... kortom een half wapenarsenaal. Wat ben ik dan als Van Temsche al een wapenliefhebber wordt genoemd? ???
Mja, je bent er toch liefhebber van? Waarom heb je ze anders? Ik veronderstel toch omdat je ze interessant vind, omdat je het boeiend vind. Het is niet omdat je een wapenliefhebber bent, dat je die ook wil gebruiken hé. (Hoewel ik al die dingen wel eens zou uittesten op iets dat stuk mag :D :D)

Euhm, ik gebruik ze ook wel ;) ... reenactment, weet ge wel.

Ja ok, maar das een ander geval hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Het is blijkbaar ook de schuld van de GTA games,



let op links beneden.


Ferrari 2010

Bij mijn weten heeft hij toch geen wagens ofzo gestolen? Niet echt een GTA stijl hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Ach ik ben het beu dat het altijd op computergames gestoken wordt.

Ik speel al ruim 10 jaar games en ik heb nog NOOIT iets agressiefs gedaan dat gelinkt kan worden aan games.
Ik heb nog nooit een slag uitgedeeld en daar ben ik trots op.

De link met pc games is véél te snel gelegd. Uit uitgebreid onderzoek is gebleken dat het niet aan de games ligt.
Als ik tijd heb zoek ik wel even op waar het hele rapport staat maar dit mag zeker niet gebruikt worden.

GTA is een agressief spel maar het is gewoon voor de fun dat ik het speel. Veel mensen zijn er sceptisch over maar het is slechts een spel.
Dat ik het ooit in real life ga doen? Die mensen lach ik uit die dat zeggen.

Ik zeg wel dat beïnvloedbare mensen hier wel aanstoot aan kunnen nemen. Maar dan moet je gewelddadige films ook afschaffen want je kan het net zo goed van tv oppikken.

Over Van Temsche; hij was toerekeningsvatbaar al geloof ik wel dat hij spijt heeft van z'n acties.
Het is absoluut verkeerd wat hij heeft gedaan maar ik denk dat hij mits een passelijke straf nadien terug de maatschappij in kan.



Tim C

Citaat van: Ferrari 2007 op 07 oktober 2007 - 11:31:46
Bij mijn weten heeft hij toch geen wagens ofzo gestolen? Niet echt een GTA stijl hoor ;)
Nooit echt GTA gespeeld denk ik dan ;)

Maken geweldadige videospelletjes mensen geweldadig of spelen geweldadige mensen graag geweldadige spelletjes. Wat is het meest logische van de twee vraag ik me dan af.

Hamilton MASTER

Citaat van: Tim op 07 oktober 2007 - 15:11:04
Citaat van: Ferrari 2007 op 07 oktober 2007 - 11:31:46
Bij mijn weten heeft hij toch geen wagens ofzo gestolen? Niet echt een GTA stijl hoor ;)
Nooit echt GTA gespeeld denk ik dan ;)

Maken geweldadige videospelletjes mensen geweldadig of spelen geweldadige mensen graag geweldadige spelletjes. Wat is het meest logische van de twee vraag ik me dan af.

Ik denk dat ik zonder overdrijven het meeste games gespeeld  heb van het heel forum samen.
Ik heb de gewone GTA, GTA II, GTA III, GTA San Andreas gespeeld... De hele reeks dus.

Games maken niet dat je opeens een wapen gaat kopen en mensen gaat neerknallen.
Als je dat denkt ben je gewoon niet met games bezig of heb je nooit echt gespeeld.

Het is leuk om te zien dat mensen die echt nooit games hebben gespeeld, professoren van universiteiten, opeens gaan zeggen dat games geweldadig maken terwijl ze zelf nooit langer dan een uur achter zo'n game hebben gezeten. Dikke bullshit dat het enkel aan games ligt.

Ban dan Prison Break maar, ban dan elke actiefilm maar van de televisie. Bij Gone in 60 seconds stelen ze ook auto's... Waarom wordt de link dan met GTA gelegd ?

Als ik hier een lijst moest posten met elk actie-spel ik ooit heb gespeeld denk ik dat ik een week bezig ben. Ik heb tijdens mijn middelbaar niets anders gedaan dan dat.
Tijdens vakanties speelde ik ook gewoon 12u per dag games. Ik ben in Unreal nummer 2 van de wereld geweest online.
Ik weet wel dat actie-games of actiefilms in je hersenen bepaalde 'triggers' kunnen doen aanslaan maar dat ligt aan de persoon, niet aan het spel.

Het is inderdaad zo dat zonder deze games of films deze triggers niet zouden geactiveerd worden, maar dan mag je het nieuws ook al bannen met hun live beelden van oorlogs-situaties.

Ik denk dat veel mensen een zondebok zoeken en deze zondebok is wel erg makkelijk. Kijk verder dan je neus lang is zou ik zeggen tegen de mensen die zeggen dat het aan de games ligt :)



Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 07 oktober 2007 - 15:11:04
Citaat van: Ferrari 2007 op 07 oktober 2007 - 11:31:46
Bij mijn weten heeft hij toch geen wagens ofzo gestolen? Niet echt een GTA stijl hoor ;)
Nooit echt GTA gespeeld denk ik dan ;)

Maken geweldadige videospelletjes mensen geweldadig of spelen geweldadige mensen graag geweldadige spelletjes. Wat is het meest logische van de twee vraag ik me dan af.

Jawel, GTA en GTA II heb ik gespeeld ;) Maar zonder wagen ging ik nooit ver, je kunt het spel uiteraard zonder wagen spelen maar met was véél handiger. Overigens heb ik dezelfde mening als Hamilton Master, het is niet omdat je gamed dat je zo'n dingen ook in de realiteit wilt toepassen. Ik speel graag racespelletjes, maar ik heb met men wagen nog nooit bewust te snel gereden en ben dat ook niet van plan. Iedereen kiest voor zichzelf of hij de realiteit en de werkelijkheid wil scheiden, en de normale mens doet dat ook denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Ook in de eerste GTA's ben je niet bepaald een niet psychopatisch personage ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 07 oktober 2007 - 18:33:18
Ook in de eerste GTA's ben je niet bepaald een niet psychopatisch personage ;)
Ja ok, maar dan nog, de link tussen games en een moord leggen is wel héél gemakkelijk natuurlijk. Die mannen die daar oordelen zijn allen ouder dan de generatie die games heeft gespeeld, die zouden dat misschien inderdaad wel willen geloven. Overigens, tis niet omdat je in een spelletje een psychopaat vertegenwoordigt, dat je dat in het echt ook bent. ik geloof er niet in dat een mens psychopaat gaat worden door het spelen van games. Ik kan wel akkoord gaan dat games erbij helpen dat mensen aan moorden gaan denken, en meer aan wapens denken, aangezien ze er veel meer mee geconfronteerd worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.