GP van China

Gestart door Tim C, 01 oktober 2007 - 14:31:36

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Het kan hoor maar het lijkt me vreemd :)

Vooral dat bij beide wagens dezelfde band net prima wit bleef.
Ach het is logischer dan dat ze een soft vooraan rechts zouden plaatsen en de rest mediums...
Of ze zouden een grappenmaker moeten hebben die beide pitstops deed :)



Hamilton MASTER

Citaat van: Ferrari 2007 op 07 oktober 2007 - 15:25:16
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 15:01:49
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 14:55:37
Natuurlijk mag dat,alleen spijtig dat het op zo een rotmoment moet gebeuren.

Heeft natuurlijk ook juist met het moment te maken. Op het moment dat hij onbedreigt aan de leiding ging ging het prima. Maar toen kwamen er problemen en zag hij ineens zijn titel in rook opgaan. En dan is het moeilijk om de rust te bewaren om rustig terug te gaan naar de pits. Ik denk dat het toch in zijn kop zat dat hij moest opschieten.....Als er niets op het spel zou hebben gestaan, denk ik dat hij nooit in het grind was gekomen.

Maar goed, hij is nog steeds de enige die alles in eigen hand heeft. Alhoewel je in een mechanische sport nooit echt alles in eigen hand hebt .....
Mja, hij zegt dat hij zelf niks meer door zen spiegels zag, of zeker zen achterbanden niet. Hij wist dus waarschijnlijk niet dat hij al op het metaal zat. En dan is een kleine inschattingsfout snel gemaakt, en waarschijnlijk heeft hij er geen rekening mee gehouden dat de ingang van de pitstraat misschien toch nog nat was?
Ja of het feit dat zijn remafstand groter was met zijn achterband die compleet kapot was.
Als hij op dat moment de controle verliest van zijn achterkant kan hij niet meer corrigeren.



Ferrari 2010

Ik denk dat die band gewoon minder belast werd, of minder door vuile gedeelten kwam; het viel mij ook op een gegeven moment op bij KR, en een beetje later was FM in beeld en was het hetzelfde. Heeft misschien met hun gewichtverdeling ofzo te maken? Want ik veronderstel dat je toch overal dezelfde banden moet steken, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan

Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 13:18:46
Als Hamilton 2 ronden eerder was binnengekomen zou je niet over de eerste ronden spreken en was hij wk.
Hij had al enkele ronden problemen, het was gewoon wachten tot één van de banden het ging begeven.

Citaat
Nu beweren dat jij het na enkele ronden al wist is na de race natuurlijk heel gemakkelijk.
Kijk, Hamilton bleef op 100% rijden, zowel toen het nat was als toen het opdroogde. Door al die risico's eiste hij al die ronden het uiterste van zijn banden. Mooi om je voorsprong uit te breiden, maar dodelijk voor je banden. De andere rijders wisten perfect wanneer ze moesten gaan pushen, Hamilton niet. Zo simpel was het en duidelijk ook nog...

Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 14:35:02
Bij Alonso werden de banden ook niet gewisseld, en die had geen problemen. Dus het lijkt mij sterk dat jij de problemen toen al zag aankomen.
Wat is dit voor zever? Elke rijder rijdt anders en houdt rekening met omstandigheden. Het is toch duidelijk dat Hamilton dit niet deed door constant te pushen. Is het dan niet normaal dat zijn banden sneller slijten en het uiteindelijk begeven? Pech voor Hamilton, maar wegens zijn fout bij het binnenkomen, ben ik er niet rouwig om dat hij moest opgeven.
Juan

Juan

Citaat van: Hamilton MASTER op 07 oktober 2007 - 15:25:24
Het kan hoor maar het lijkt me vreemd :)

Vooral dat bij beide wagens dezelfde band net prima wit bleef.
Ach het is logischer dan dat ze een soft vooraan rechts zouden plaatsen en de rest mediums...
Of ze zouden een grappenmaker moeten hebben die beide pitstops deed :)
Die rechtervoorband was van de zachte soort, de rest de harde. En dit is perfect mogelijk en toegelaten. Eerder dit jaar al vaker gezien dat ze vooraan en achteraan verschillende types gebruiken. Zoals het vandaag gebeurde, was echter de eerste keer...
Juan

Tim C

Dat is dan toch zeer raar aangezien het niet toegelaten is ;)

meatball

Citaat van: Tim op 07 oktober 2007 - 18:28:00
Dat is dan toch zeer raar aangezien het niet toegelaten is ;)
Dat dacht ik ook al ,anders slaat die regel dat je zowel op harde als zachte banden moet rijden nergens op.
Waar zou dat dan al eens gebeurd zijn,het moet op beelden en foto's toch gemakkelijk terug te vinden zijn.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 17:50:07
Wat is dit voor zever? Elke rijder rijdt anders en houdt rekening met omstandigheden. Het is toch duidelijk dat Hamilton dit niet deed door constant te pushen. Is het dan niet normaal dat zijn banden sneller slijten en het uiteindelijk begeven? Pech voor Hamilton, maar wegens zijn fout bij het binnenkomen, ben ik er niet rouwig om dat hij moest opgeven.

Zever? Het is zever dat jij dat al vantevoren zag aankomen.

fawlty

allez vooruit, de anti - hamiltons kunnen zich ook een keertje afreageren, aan de hamilton fans : laat ze een keer doen, vood die ene keer dat ze eens kunnen lachen , binnen twee weken is het weer aan ons  ;)
Ja sluw is die Hamilton

McChouffe

Citaat van: Hamilton MASTER op 07 oktober 2007 - 15:25:24
Het kan hoor maar het lijkt me vreemd :)

Vooral dat bij beide wagens dezelfde band net prima wit bleef.
Ach het is logischer dan dat ze een soft vooraan rechts zouden plaatsen en de rest mediums...
Of ze zouden een grappenmaker moeten hebben die beide pitstops deed :)

De commentatoren van RTBF wisten dat die band in China extra belast wordt, en dus heel wat meer afslijt.
Ahja, dat is trouwens ook geen hoogtechnologische streep die erop staat. Die wordt getekend door een man van Bridgestone met een stift.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 17:51:55
Die rechtervoorband was van de zachte soort, de rest de harde. En dit is perfect mogelijk en toegelaten. Eerder dit jaar al vaker gezien dat ze vooraan en achteraan verschillende types gebruiken. Zoals het vandaag gebeurde, was echter de eerste keer...
Lol, misschien dat je het volgende keer best eerst onderzoekt, voordat je je met 100% zekerheid komt belachelijk maken ;D ;D Je zal honderden vfoto's kunnen vinden van wagens die niet op alle banden een streep hebben staan, maar geen enkele van die foto's zal getrokken zijn tijdens een race terwijl die banden er net opgelegd waren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Het is gewoon verboden. Het lijkt me uitgesloten dat een team dat zou doen.

Jasper

#87
Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 17:50:07
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 13:18:46
Als Hamilton 2 ronden eerder was binnengekomen zou je niet over de eerste ronden spreken en was hij wk.
Hij had al enkele ronden problemen, het was gewoon wachten tot één van de banden het ging begeven.

Citaat
Nu beweren dat jij het na enkele ronden al wist is na de race natuurlijk heel gemakkelijk.
Kijk, Hamilton bleef op 100% rijden, zowel toen het nat was als toen het opdroogde. Door al die risico's eiste hij al die ronden het uiterste van zijn banden. Mooi om je voorsprong uit te breiden, maar dodelijk voor je banden. De andere rijders wisten perfect wanneer ze moesten gaan pushen, Hamilton niet. Zo simpel was het en duidelijk ook nog...

Conclusie: dit is allemaal de fout van McLaren, want het is de race-ingenieur die over de radio zegt wanneer een rijder moet pushen en wanneer hij behoudend moet rijden. Er is echt maar één schuldige hier, en dat is het McLaren-team. Hamilton kwam niet sneller dan anders de pits ingereden trouwens. "Overdreven snelheid" was het dus niet. Hij had trager moeten rijden omdat zijn achterbanden weg waren, maar dat kon hij niet zien en blijkbaar heeft het team hem dat ook niet gezegd.

McLaren had hem al moeten binnenhalen toen hij nog voor Räikkönen hing, zo simpel is dat. Het team maakte hier dezelfde fout als op de Nürburgring twee jaar geleden.


Over de banden: op de RTBf hadden ze het er ook over. De linkervoorband wordt in China het meest belast van alle banden, door de lange eerste bocht. Hierdoor sleet de streep linksvoor sneller af dan rechtsvoor. Dat de streep op de achterbanden verdween, was niet de eerste keer dat we dat zagen.

TurboBoost

Citaat van: fawlty op 07 oktober 2007 - 20:24:17
allez vooruit, de anti - hamiltons kunnen zich ook een keertje afreageren, aan de hamilton fans : laat ze een keer doen, vood die ene keer dat ze eens kunnen lachen , binnen twee weken is het weer aan ons  ;)

Denk je dat?
En wat als alonso wint en hamilton is 3de? Alonso WK
Of als kimi wint en hamilton is 6de? Kimi WK

Ik gok op Alonso. Liever hem dan hamilton.

fawlty

inderdaad denk ik dat , hoop doet leven in ieder geval   ;)
Ja sluw is die Hamilton