GP van China

Gestart door Tim C, 01 oktober 2007 - 14:31:36

« vorige - volgende »

Juan

Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 10:01:18
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 09:49:06
tja, en dan ook nog te hard naar binnen glijden....

Maar ja, zijn eerste foutje...kan gebeuren.
Het was natuurlijk niet alleen zijn fout,het team had hem veel sneller moeten binnenroepen,het ging toch al enkele ronden fout.
Niet zijn fout? De fout ligt bijna helemaal bij hem. Een goed rijder weet dat je je banden soms ook even moet sparen, iets wat Raikkonen, Alonso en Massa wel doorhadden. Ik had het al snel door bij de eerste ronden dat Hamilton problemen ging krijgen, zeker toen er bij zijn stop geen banden werden gewisseld.
Hamilton maakte vandaag een grote fout die hem wel eens duur kan komen te staan. Als je al zoveel ronden worstelt met je wagen, rij je niet op de limiet de pits binnen.
Juan

meatball

Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 12:01:43
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 10:01:18
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 09:49:06
tja, en dan ook nog te hard naar binnen glijden....

Maar ja, zijn eerste foutje...kan gebeuren.
Het was natuurlijk niet alleen zijn fout,het team had hem veel sneller moeten binnenroepen,het ging toch al enkele ronden fout.
Niet zijn fout? De fout ligt bijna helemaal bij hem. Een goed rijder weet dat je je banden soms ook even moet sparen, iets wat Raikkonen, Alonso en Massa wel doorhadden. Ik had het al snel door bij de eerste ronden dat Hamilton problemen ging krijgen, zeker toen er bij zijn stop geen banden werden gewisseld.
Hamilton maakte vandaag een grote fout die hem wel eens duur kan komen te staan. Als je al zoveel ronden worstelt met je wagen, rij je niet op de limiet de pits binnen.
Als Hamilton 2 ronden eerder was binnengekomen zou je niet over de eerste ronden spreken en was hij wk.
Nu beweren dat jij het na enkele ronden al wist is na de race natuurlijk heel gemakkelijk.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

jandr

Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 13:18:46
Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 12:01:43
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 10:01:18
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 09:49:06
tja, en dan ook nog te hard naar binnen glijden....

Maar ja, zijn eerste foutje...kan gebeuren.
Het was natuurlijk niet alleen zijn fout,het team had hem veel sneller moeten binnenroepen,het ging toch al enkele ronden fout.
Niet zijn fout? De fout ligt bijna helemaal bij hem. Een goed rijder weet dat je je banden soms ook even moet sparen, iets wat Raikkonen, Alonso en Massa wel doorhadden. Ik had het al snel door bij de eerste ronden dat Hamilton problemen ging krijgen, zeker toen er bij zijn stop geen banden werden gewisseld.
Hamilton maakte vandaag een grote fout die hem wel eens duur kan komen te staan. Als je al zoveel ronden worstelt met je wagen, rij je niet op de limiet de pits binnen.
Als Hamilton 2 ronden eerder was binnengekomen zou je niet over de eerste ronden spreken en was hij wk.
Nu beweren dat jij het na enkele ronden al wist is na de race natuurlijk heel gemakkelijk.

Hamilton (of Mc Laren) was gewoon oerdom, en geweldig arrogant. Als je in zo'n comfortabele positie zit voor de race en het WK, heeft het geen enkele zin om zo'n risico's te nemen. Hamilton wou vandaag per sé winnen om zo zijn titel extra glans bij te zetten. Hij had gewoon genoegen kunnen nemen met de 2 de plaats achter Raikonnen. Net het zelfde is al hem al eens overkomen in Hongarije. Een ezel....

Ferrari 2010

#63
Citaat van: jandr op 07 oktober 2007 - 13:27:06
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 13:18:46
Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 12:01:43
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 10:01:18
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 09:49:06
tja, en dan ook nog te hard naar binnen glijden....

Maar ja, zijn eerste foutje...kan gebeuren.
Het was natuurlijk niet alleen zijn fout,het team had hem veel sneller moeten binnenroepen,het ging toch al enkele ronden fout.
Niet zijn fout? De fout ligt bijna helemaal bij hem. Een goed rijder weet dat je je banden soms ook even moet sparen, iets wat Raikkonen, Alonso en Massa wel doorhadden. Ik had het al snel door bij de eerste ronden dat Hamilton problemen ging krijgen, zeker toen er bij zijn stop geen banden werden gewisseld.
Hamilton maakte vandaag een grote fout die hem wel eens duur kan komen te staan. Als je al zoveel ronden worstelt met je wagen, rij je niet op de limiet de pits binnen.
Als Hamilton 2 ronden eerder was binnengekomen zou je niet over de eerste ronden spreken en was hij wk.
Nu beweren dat jij het na enkele ronden al wist is na de race natuurlijk heel gemakkelijk.

Hamilton (of Mc Laren) was gewoon oerdom, en geweldig arrogant. Als je in zo'n comfortabele positie zit voor de race en het WK, heeft het geen enkele zin om zo'n risico's te nemen. Hamilton wou vandaag per sé winnen om zo zijn titel extra glans bij te zetten. Hij had gewoon genoegen kunnen nemen met de 2 de plaats achter Raikonnen. Net het zelfde is al hem al eens overkomen in Hongarije. Een ezel....
Weet jij wel waarvoor het woord arrogant staat? Duidelijk niet als je het mij vraagt! Overigens is dit meer de fout van het team, zij hadden Hamilton er op moeten wijzen dat hij moest minderen en anders Hamilton wat eerder moeten binnenhalen.

Daarnaast vraag ik me af, hoe had Alonso na zo een incident gereageerd? Dat het team hem tegenwerkte? Ik vind dat Hamilton het heel goed opneemt. Ok, hij zit nog steeds in een voordelige positie, maar met nog 1 race te gaan WK zijnis iig veiliger dan met 1 race te gaan 'slechts' 4 punten voor te staan. Een lekke band kan het wk helemaal omgooien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Ach de FIA heeft nu toch wat ze wil,de titel word pas gewonnen op de laatste dag,en ze moesten deze keer geen belachelijke dingen verzinnen om dat te verkrijgen. ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 12:01:43
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 10:01:18
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 09:49:06
tja, en dan ook nog te hard naar binnen glijden....

Maar ja, zijn eerste foutje...kan gebeuren.
Het was natuurlijk niet alleen zijn fout,het team had hem veel sneller moeten binnenroepen,het ging toch al enkele ronden fout.
Niet zijn fout? De fout ligt bijna helemaal bij hem. Een goed rijder weet dat je je banden soms ook even moet sparen, iets wat Raikkonen, Alonso en Massa wel doorhadden. Ik had het al snel door bij de eerste ronden dat Hamilton problemen ging krijgen, zeker toen er bij zijn stop geen banden werden gewisseld.
Hamilton maakte vandaag een grote fout die hem wel eens duur kan komen te staan. Als je al zoveel ronden worstelt met je wagen, rij je niet op de limiet de pits binnen.

Bij Alonso werden de banden ook niet gewisseld, en die had geen problemen. Dus het lijkt mij sterk dat jij de problemen toen al zag aankomen.

Wel is het zo dat hij rustiger de pits in had moeten rijden. Maar goed, na 16 races eindelijk een rookie foutje gemaakt....mag het een keertje?

Hamilton MASTER

Snapt er iemand de bandenkeuze van Ferrari?

Ze wonnen en verdiend maar ik begrijp niet waarom ze enkel rechtsvoor een soft hadden steken en de rest leek medium te zijn.
Ik zag zowel bij Massa als bij Kimi enkel de witte soft-streep bij de rechtervoorband.
Die streep kan toch niet weg zijn gegaan? Of zie ik dit helemaal fout ?



meatball

Citaat van: Hamilton MASTER op 07 oktober 2007 - 14:43:13
Snapt er iemand de bandenkeuze van Ferrari?

Ze wonnen en verdiend maar ik begrijp niet waarom ze enkel rechtsvoor een soft hadden steken en de rest leek medium te zijn.
Ik zag zowel bij Massa als bij Kimi enkel de witte soft-streep bij de rechtervoorband.
Die streep kan toch niet weg zijn gegaan? Of zie ik dit helemaal fout ?
Dat vroeg ik me ook al af,en mag dat in deze overgerelementeerde sport trouwens,twee verschillende banden?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Omdat de witte kleur van de andere banden was afgesleten ;)

Hamilton MASTER

Kan toch niet ?

De banden staken er nog maar net op en waarom zou de ene band dan rechtsvoor alleen nog de witte streep dragen?
Bovendien zit de witte streep in de 'spleet' waardoor het wit al helemaal beschermd is.
De enige manier waarop dat witte zou kunnen verdwijnen volgens mij is als gewoon de hele band een slick is geworden en ik zag duidelijk nog een reliëf erin zitten.



meatball

Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 14:35:02
Citaat van: Juan op 07 oktober 2007 - 12:01:43
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 10:01:18
Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 09:49:06
tja, en dan ook nog te hard naar binnen glijden....

Maar ja, zijn eerste foutje...kan gebeuren.
Het was natuurlijk niet alleen zijn fout,het team had hem veel sneller moeten binnenroepen,het ging toch al enkele ronden fout.
Niet zijn fout? De fout ligt bijna helemaal bij hem. Een goed rijder weet dat je je banden soms ook even moet sparen, iets wat Raikkonen, Alonso en Massa wel doorhadden. Ik had het al snel door bij de eerste ronden dat Hamilton problemen ging krijgen, zeker toen er bij zijn stop geen banden werden gewisseld.
Hamilton maakte vandaag een grote fout die hem wel eens duur kan komen te staan. Als je al zoveel ronden worstelt met je wagen, rij je niet op de limiet de pits binnen.

Bij Alonso werden de banden ook niet gewisseld, en die had geen problemen. Dus het lijkt mij sterk dat jij de problemen toen al zag aankomen.

Wel is het zo dat hij rustiger de pits in had moeten rijden. Maar goed, na 16 races eindelijk een rookie foutje gemaakt....mag het een keertje?
Natuurlijk mag dat,alleen spijtig dat het op zo een rotmoment moet gebeuren.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Citaat van: Hamilton MASTER op 07 oktober 2007 - 14:54:51
Kan toch niet ?

De banden staken er nog maar net op en waarom zou de ene band dan rechtsvoor alleen nog de witte streep dragen?
Bovendien zit de witte streep in de 'spleet' waardoor het wit al helemaal beschermd is.
De enige manier waarop dat witte zou kunnen verdwijnen volgens mij is als gewoon de hele band een slick is geworden en ik zag duidelijk nog een reliëf erin zitten.
En toch is het zo. ;)

In het begin hadden alle banden een witte streep en naarmate ze meer op de nog vochtige baan reden hoe meer die streep verdween ;)

scho0634

Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 14:55:37
Natuurlijk mag dat,alleen spijtig dat het op zo een rotmoment moet gebeuren.

Heeft natuurlijk ook juist met het moment te maken. Op het moment dat hij onbedreigt aan de leiding ging ging het prima. Maar toen kwamen er problemen en zag hij ineens zijn titel in rook opgaan. En dan is het moeilijk om de rust te bewaren om rustig terug te gaan naar de pits. Ik denk dat het toch in zijn kop zat dat hij moest opschieten.....Als er niets op het spel zou hebben gestaan, denk ik dat hij nooit in het grind was gekomen.

Maar goed, hij is nog steeds de enige die alles in eigen hand heeft. Alhoewel je in een mechanische sport nooit echt alles in eigen hand hebt .....

meatball

Citaat van: Tim op 07 oktober 2007 - 15:01:14
Citaat van: Hamilton MASTER op 07 oktober 2007 - 14:54:51
Kan toch niet ?

De banden staken er nog maar net op en waarom zou de ene band dan rechtsvoor alleen nog de witte streep dragen?
Bovendien zit de witte streep in de 'spleet' waardoor het wit al helemaal beschermd is.
De enige manier waarop dat witte zou kunnen verdwijnen volgens mij is als gewoon de hele band een slick is geworden en ik zag duidelijk nog een reliëf erin zitten.
En toch is het zo. ;)

In het begin hadden alle banden een witte streep en naarmate ze meer op de nog vochtige baan reden hoe meer die streep verdween ;)
Waterverf? :D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 07 oktober 2007 - 15:01:49
Citaat van: meatball op 07 oktober 2007 - 14:55:37
Natuurlijk mag dat,alleen spijtig dat het op zo een rotmoment moet gebeuren.

Heeft natuurlijk ook juist met het moment te maken. Op het moment dat hij onbedreigt aan de leiding ging ging het prima. Maar toen kwamen er problemen en zag hij ineens zijn titel in rook opgaan. En dan is het moeilijk om de rust te bewaren om rustig terug te gaan naar de pits. Ik denk dat het toch in zijn kop zat dat hij moest opschieten.....Als er niets op het spel zou hebben gestaan, denk ik dat hij nooit in het grind was gekomen.

Maar goed, hij is nog steeds de enige die alles in eigen hand heeft. Alhoewel je in een mechanische sport nooit echt alles in eigen hand hebt .....
Mja, hij zegt dat hij zelf niks meer door zen spiegels zag, of zeker zen achterbanden niet. Hij wist dus waarschijnlijk niet dat hij al op het metaal zat. En dan is een kleine inschattingsfout snel gemaakt, en waarschijnlijk heeft hij er geen rekening mee gehouden dat de ingang van de pitstraat misschien toch nog nat was?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.