Silly season

Gestart door bogief1, 29 september 2007 - 13:37:04

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: FerrariMan op 03 oktober 2007 - 09:18:03
Citaat van: bogief1 op 02 oktober 2007 - 18:34:49
Er zou nu ook een gerucht ontstaan dat Ferrari een bod wil doen op Toro Rosso om zo Prodrive en Mclaren te counteren.

Vettel of Bourdais testrijder en Massa in de plaats om zo Alonso binnen te doen?

Wat is dat toch met dat hele "Alonso naar Ferrari" gedoe?

Ferrari zal Alonso niet aannemen. Waarom niet? Omdat hij kwa mentaliteit 100% onbruikbaar is voor de mentaliteit van het team. Toen Irvine destijds meer en meer van zijn neus begon te maken werd hij maar al te snel op zijn plaats gezet. Het beterde niet, hij kon vertrekken en Rubens kwam. Verder is Ferrari slim genoeg om te geloven in de 1 & 2 filosofie. Dit wil niet zeggen dat ze iemand contractueel gaan benadelen maar wel dat ze piloten aannemen waarvan ze terecht verwachten dat de één wat minder zal presteren als de ander en ze zo nooit in een zelfde situatie als McLaren zullen terechtkomen.

Kimi en Fernando bij Ferrari, dat zal de Ferrari top nooit toestaan. Iedereen die zegt dat dit niet waar is moet dringend eens de filosofie en de geschiedenis van Ferrari bestuderen.
Alles wat je hier zegt is toch alleen maar een argument om net wel Alonso te nemen of mis ik iets?
Een topper Alonso en een tweede man Kimi toch ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 03 oktober 2007 - 19:54:32
Mja, dit seizoen was dat ook nog niet duidelijk bij Ferrari, aangezien Kimi vrij veel tijd nodig had om zich aan te passen en dus niet bepaalt beter was dan Massa. Maar een echt goede piloot en een middenmoter hebben is zeker niet slecht wanneer je een wagen hebt die duidelijk de beter is.
Als bewijs kan je het volgende nemen:
Als Hamilton een middenmoter naast zich had gehad, kan je bedneken dat hij in 80% van de gevallen voor hem eindigt. Stel dat je dat dit seizoen had gehad, dan had hij in Australië 2 punten extra hebben gehad, evenals in Maleisië, Monaco, ... (Bijna overal waar nu hamilton achter Alonso finishte) Als je al die punten samen telt dan heb je al snel heel wat bijeen, en was Hamilton nu al mathematisch zeker geweest dat de titel niet meer naar KR zou kunnen gaan (ja, die kans is nu ook erg klein hoor, maar hij is niet 100% zeker). Bovendien zou hij niet erg bang moeten zijn van FA (aangezien hij in mijn theorie de zogezegde nummer 2 in McLaren is, zal hij niet voor de titel mogen gaan, ook al zou hij het kunnen). Hetzelfde kan je doen voor FA, met iemand als Fishicella, Massa of Barichello naast hem, was hij nu (misschien al enkele races) wereldkampioen.

Als Hamilton niet naast Alonso had gereden, dan had hij diens data en afstellingen ook niet kunnen gebruiken. Dat is dus een voordeel van twee toprijders hebben: als ze goed overeenkomen (zoals Hamilton en Alonso dat op professioneel vlak redelijk goed deden in het begin van het seizoen), dan kunnen ze er allebei nog sterker van worden.

FerrariMan

#17
Citaat van: 0634 op 03 oktober 2007 - 19:30:08
Citaat van: FerrariMan op 03 oktober 2007 - 09:18:03
Citaat van: bogief1 op 02 oktober 2007 - 18:34:49
Er zou nu ook een gerucht ontstaan dat Ferrari een bod wil doen op Toro Rosso om zo Prodrive en Mclaren te counteren.

Vettel of Bourdais testrijder en Massa in de plaats om zo Alonso binnen te doen?

Wat is dat toch met dat hele "Alonso naar Ferrari" gedoe?

Ferrari zal Alonso niet aannemen. Waarom niet? Omdat hij kwa mentaliteit 100% onbruikbaar is voor de mentaliteit van het team. Toen Irvine destijds meer en meer van zijn neus begon te maken werd hij maar al te snel op zijn plaats gezet. Het beterde niet, hij kon vertrekken en Rubens kwam. Verder is Ferrari slim genoeg om te geloven in de 1 & 2 filosofie. Dit wil niet zeggen dat ze iemand contractueel gaan benadelen maar wel dat ze piloten aannemen waarvan ze terecht verwachten dat de één wat minder zal presteren als de ander en ze zo nooit in een zelfde situatie als McLaren zullen terechtkomen.



Is dat zo? Volgens mij was dat alleen zo in de Schumacher jaren ...Tussen Mansell en Prost, tussen Alesi en Berger, tussen Villeneuve en Schekter was het niet op voorhand duidelijk wie nr 1 zou zijn. Voor zover ik weet was dat alleen zo in het MS tijdperk.
We leven dan tegenwoordig ook al even in een nieuw tijdperk. Na elf jaar werken op die manier gaan ze heus niet veranderen.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 03 oktober 2007 - 21:37:54
We leven dan tegenwoordig ook al even in een nieuw tijdperk. Na elf jaar werken op die manier gaan ze heus niet veranderen.

Jij zegt het. Ik denk dat het vertrek van MS een tijdperk voor Ferrari beeindigde. Ik zou niet weten of ze perse weer met een echte 1e en 2e rijder willen werken. Dan zullen ze eerst een rijder moeten vinden die met kop en schouders boven de anderen uitsteekt, en die is er niet (behoudens Wurz dan in letterlijke zin ;)). Ik zou me kunnen voorstellen dat ze nu meer naar een sterk en evenwichtig koppel zoeken, en dan kijken hoe het zich ontwikkeld. Zo als ze voor MS ook deden.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 03 oktober 2007 - 20:27:40
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is om het zo te doen, maar ik twijfel er alleen aan of dat een 'vaste' Ferrari regel is. Feitelijk was dat alleen in het Schumacher tijdperk zo.
Ja, en dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Waarom zouden ze daar dan mee stoppen? Zeker zolang ze Massa hebben, een goede middenmoter, is er geen enkele reden om daarmee te stoppen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2007 op 03 oktober 2007 - 22:19:16
Citaat van: 0634 op 03 oktober 2007 - 20:27:40
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is om het zo te doen, maar ik twijfel er alleen aan of dat een 'vaste' Ferrari regel is. Feitelijk was dat alleen in het Schumacher tijdperk zo.
Ja, en dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Waarom zouden ze daar dan mee stoppen? Zeker zolang ze Massa hebben, een goede middenmoter, is er geen enkele reden om daarmee te stoppen.

Ik zeg ook niet dat ze dat moeten doen, maar ik weet ook niet zo zeker of ze dat wel gaan doen, zoals jij denkt. Zoals ik hierboven postte, denk ik dat Schumacher door zijn klasse, dat zelf heeft afgedwongen. Ik herken, ook gezien de historie en de huidige ontwikkelingen, daarin niet een vast bedrijfsbeleid. Ik denk dat ze gewoon gaan voor een in hun ogen, zo sterk mogelijk rijderskoppel. Wie zich daarvan, een aantal races voor het einde van het WK, ontwikkeld als titelkandidaat krijgt tijdelijk het voordeel.

shadowb

Mijn prognose

Alonso ( stop er mee voor een jaartje of gaat back to renault ) Hij verdient het niet om met zo een mentaliteit naar Ferrari te gaan
Kimi en Massa blijven waar ze zijn
Mclaeren haalt een nieuwe F1 piloot binnen uit de  GP2 ( En hamilton blijft natuurlijk)
en de rest van de F1 verschuift links en rechts
MAAR ohhh MAAR zolang dat ze de circuits NIET GAAN NAT Spuiten blijft F1 slaap verwekend, en dit was vroeger niet het geval
Of ---- Terug V12, Slicks en GEEN maar GEEN arodynamishe grip meer ( Verwijderd al die spoilerskes) terug Mechanishe grip
Dan kan er terug worden ingehaald.
En die zagen venten ( F1 Rijders)( die DIK betaald worden) dat ze liever niet hadden gereden. AMMAAIII mijn shakosse sene

BTW kijk F1 naar RTL7 (nl) veel beter dan die niets kennende van de VRT

robbert

Citaat van: shadowb op 04 oktober 2007 - 10:10:20

BTW kijk F1 naar RTL7 (nl) veel beter dan die niets kennende van de VRT

maar dan heb je om de 10 minuten die stomme reclame, alle nederlanders kijken liever naar sporza daarvoor

scho0634

Citaat van: robbert op 04 oktober 2007 - 18:51:18
Citaat van: shadowb op 04 oktober 2007 - 10:10:20

BTW kijk F1 naar RTL7 (nl) veel beter dan die niets kennende van de VRT

maar dan heb je om de 10 minuten die stomme reclame, alle nederlanders kijken liever naar sporza daarvoor

Alle Nederlanders die ik ken, waaronder ik dus, kijken niet naar Sporza maar naar RTL7. We zappen hooguit ff over gedurende de break. Maar het zaaddodende commentaat op Sporza kunnen de meesten niet de hele race volhouden....

robbert

dan begrijp ik niet waarom er zoveel nederlanders klagen over rtl7

Gods Gift

Ik irriteer me voornamelijk aan de vele reclames op rtl7.
Tijdens de reclame kijk ik ook mee met onze zuiderburen...... ;)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Jasper

Het is een grappig patroon: de Nederlanders kijken regelmatig naar de Vlaamse F1-uitzending. De Vlamingen kijken regelmatig naar de Waalse F1-uitzending. :)

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 05 oktober 2007 - 00:15:18
Het is een grappig patroon: de Nederlanders kijken regelmatig naar de Vlaamse F1-uitzending. De Vlamingen kijken regelmatig naar de Waalse F1-uitzending. :)
En naar mijn bescheiden mening volledig terecht. Daar luisteren ze tenminste naar de fans. Tijdens de reklame kan je nu in een klein scherm doorvolgen...nog niet perfect, het mag groter, maar het laat zien dat ze aan de kijkers denken. En hun co-commentators zijn vaak interessant. Heb genoten van de droge humor van Montagny afgelopen race.

scho0634

Citaat van: robbert op 04 oktober 2007 - 23:07:16
dan begrijp ik niet waarom er zoveel nederlanders klagen over rtl7

Dan moet jij mee eens vertellen welke 'zovele' Nederlanders dat doen 8). Ik heb sterk het idee dat je niet zo heel veel Nederlanders kent.

Degene die ik ken niet. Die zappen alleen in de reclame naar de Belgen. Maar met alle respect, 2 uur lang naar een race kijken met dat slaapverwekkende commentaar gaat met veels te ver. Dat is trouwens wat ik van mijn andere landgenoten ook hoor. Op RTL is, buiten de reclames, weinig aan te merken. Olav Mol is verre van foutloos, maar is wel gepassioneerd. Itt het commentaar in Belgie. Ook vind ik Allard Kalff een goed geinformeerde pitreporter.

robbert

ja man, als ik zoveel namen moet opnoemen, dan staat alles hier vol, ik denk dat jij dan niet veel nederlanders ken hé. Ik ben nl geboren in Nederland moest je het nog niet weten en woon maar een paar jaar in Belgie