God, laat het niet waar zijn!

Gestart door Tim C, 20 september 2007 - 14:53:08

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: alonsolover op 26 september 2007 - 20:59:53
Met wat dat jullie inzitten ;) Als Alonso vertrekt van Mclaren gaat hij zeker naar renault
Of Ferrari?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Enkel in jouw zachte zachte droompjes
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

Officieel,,
Alonso rijd volgend jaar bij Mclaren

Gods Gift

Heb het ook gelezen op Nu.nl.
Toch lijkt het allemaal politieke praat, met misschien wel een goede reden.
Stel, Alonso maakt nu bekend dat hij vertrekt bij Mclaren. Gezien de sowieso ontwrichte situatie tusen Alonso en Mclaren, zou het kunnen dat ze hem niet meer 100% steunen in het behalen van een goede prestatie. Ze zullen dan waarschijnlijk al hun energie steken in Lewis aangezien ze daar in de toekomst wel verder mee gaan.

M.a.w. door dit te zeggen heeft Alonso een betere kans op het WK. Misschien dat hij dan aan het eind van het seizoen alsnog bedankt en overstapt.
Hij heeft echt een winnaars mentaliteit en het zou me niks verbazen als het zo is.
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Ferrari 2010

Citaat van: alonsolover op 27 september 2007 - 16:30:34
Officieel,,
Alonso rijd volgend jaar bij Mclaren
Officieel wel ja, maar dat is de laatste dagen niets officialer geworden hoor. Dat is al officieel sinds anderhalf jaar... Tis niet omdat hij het bevestigd dat het de situatie anders maakt, deze bevestiging bindt hem niet meer of minder.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

amp

Volgens mij blijft Alonso volgend jaar voor McLaren rijden, niet omdat Alonso dit zelf bevestigd heeft, maar wel om volgende redenen:

- McLaren zal in 2008 wel heel graag het constructeurskampioenschap willen winnen nadat ze dit jaar geschrapt werden, en het huidige rijdersduo boekt uitstekende resultaten.

- Alonso is heel snel, kan een wagen heel goed set-up'en, en ik zou niet weten wie over diezelfde kwaliteiten beschikt om zijn zitje in te nemen.

- McLaren zal niet willen dat Alonso naar een ander team vertrekt en er zo een sterke tegenstander bij krijgt.

- McLaren wordt toch gesponsord door Santander, hebben ze die niet aangetrokken doormede door de komst van Alonso ?

Enkel weten we niet hoe goed/slecht Alonso zich bij McLaren voelt en of andere teams het geld op tafel kunnen/willen leggen om zijn contract over te kopen.

Ik weet ook niet in hoeverre Ron Dennis zijn relatie met Alonso bepalend is voor het verbreken van het contract, maar ik vermoed dat Ron er liever probeert mee te leven dan hem te ontslaan en uit te betalen.

Gods Gift

Het blijft voorlopig gissen....!! ::)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 27 september 2007 - 20:28:18
Citaat van: Ferrari 2007 op 26 september 2007 - 21:49:06
Enkel in jouw zachte zachte droompjes
Nachtmerrie bedoel je :)
Ah, ok, dan ist goed :P Slechte dromen die jij hebt hoor, gelukkig houdt mijn hoofd zoiets niet voor mogelijk ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

Ja,
dit kan ook zin om zijn rijderstitel te proberen halen maarja we zijn nog niet op het einde van het seizoen ;)

scho0634

Alonso sluit Ferrari en sabbatical uit
'Met Hamilton in een team is voor mij geen probleem'


[01-10] Fernando Alonso gaat niet naar Ferrari. Zegt hij. En hij neemt ook geen sabbatical. Zegt hij. Dat hoeft hij ook niet, want Flavio Briatore heeft bevestigd dat hij zijn ex-coureur heeft aangeboden om weer terug te komen naar Renault.


Alonso heeft het maar druk met het tegenspreken van alle geruchten over zijn toekomst. Het laatste daarvan is dat hij van plan zou zijn om zijn contract met McLaren te verbreken en een sabattical te nemen. In 2009 zou hij dan weer aan de start verschijnen met een ander team. Onzin, aldus de Spanjaard.

,,Ik wil volgend jaar absoluut racen en dat gaat ook gebeuren - ik weet niet waar en hoe, maar ik hou van racen en dat is wat ik wil doen'', aldus Alonso tegen de Spaanse radiozender Cadena Ser. Volgens Alonso zou het ook dom zijn om een jaar te stoppen met racen. ,,Volgend jaar worden er nieuwe reglementen van kracht waarbij alle rijdershulpen verdwijnen. Je krijgt dus eigenlijk nieuwe auto's en dat betekent dat je er bij moet zijn om daaraan te wennen.''

Alonso wil nog niets kwijt over de zijn toekomstplannen. Een overstap naar Ferrari, zoals zijn teammaat Hamilton naar eigen zeggen graag zou zien, sluit hij uit, net als Jean Todt eerder al deed. ,,Ik heb niets van ze gehoord,'' zei de Spanjaard. ,,Ze hebben met hun beide rijders een contract voor volgend jaar, dus dat team is geen optie voor mij.''

Alonso vindt het bovendien geen probleem om met Hamilton in een team te blijven. ,,Als ik volgend jaar in een ander team zit met een competitieve auto, prima. En als ik bij McLaren moet blijven is het ook goed: dan kunnen we opnieuw een prachtig gevecht met elkaar leveren.''

Flavio Briatore heeft ondertussen tegen de Gazzetta dello Sport bevestigd dat hij zijn voormalige protégee heeft aangeboden om weer terug te keren naar Renault. Wat hem betreft zou dat voor de Spanjaard de beste optie zijn. ,,Als hij naar Ferrari zou gaan, dan krijgt hij dezelfde hiërarchieconflicten met Raikkonen als nu met Hamilton. En hij denkt nu wel 27 keer na om zich in zo'n wespennest te storten.''

Volgens Briatore was Alonso sowieso nooit naar McLaren gegaan als hij van tevoren had geweten dat hij en Hamilton een gelijkwaardige status zouden krijgen. ,,Als ze voor het tekenen van het contract hadden gezegd: je bent welkom, maar je krijgt bij ons geen extra voordeel, dan was hij nooit gegaan.'' Terecht, vindt de Renault-baas. ,,Als je een wereldkampioen binnenhaalt, dan moet je die de nummer één van je team maken'', vindt hij.

Of Briatore (die immers ook zo zijn conflicten met Alonso heeft gehad) dat zelf ook gaat doen als de Spanjaard besluit om terug te gaan naar Renault, vertelt hij er niet bij. Wel kan hij het niet nalaten om Ron Dennis te plagen met de pech die hij heeft met Latijnse coureurs. ,,Dennis zegt dat hij altijd goed overweg heeft gekund met zijn coureurs, vooral de Latijnse. Maar bij Senna, Montoya en Alonso is hij waarschijnlijk het instructieboekje kwijtgeraakt.''

DP

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6451

meatball

Ferrari gaat op deze manier verder met Massa en dat is alles wat telt.
Ik moest er niet aan denken mijn team met twee piloten die mij niet liggen.
Waar Alonso blijft vind ik minder belangrijk.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Als Ferrari fan zou ik denken dat je een topcoureur in de auto zou willen, ipv een coureur die je aardig vind...

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 01 oktober 2007 - 22:39:56
Als Ferrari fan zou ik denken dat je een topcoureur in de auto zou willen, ipv een coureur die je aardig vind...
Uiteraard, maar Massa is dan misschien geen topcoureur, hij is ook geen gewone middenmoter hé...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

jandr

Citaat van: Ferrari 2007 op 02 oktober 2007 - 07:44:18
Citaat van: 0634 op 01 oktober 2007 - 22:39:56
Als Ferrari fan zou ik denken dat je een topcoureur in de auto zou willen, ipv een coureur die je aardig vind...
Uiteraard, maar Massa is dan misschien geen topcoureur, hij is ook geen gewone middenmoter hé...

Ik ben ook een harde Ferrari fan,  en in 1995 was ik ook niet gelukkig dat Schumacher naar Ferrari kwam in 96. Maar kijk wat er gebeurd is...

Dus voor mijn part is Alonso zeker welkom. Ik ben pro Massa, maar hij kan niet wat een Schumacher of een Alonso kan. Zo eenvoudig is dat.