GP van Japan

Gestart door Doefie, 20 september 2007 - 13:48:21

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Doefie op 28 september 2007 - 14:45:05
Waarom blijft iedereen zeggen van 'dit is een McLaren-circuit' en 'dit is een Ferrari-circuit' ... het veranderd constant dus waarom kan je dat dan zeggen? Na 2002 of 2004 was alles een Ferrari-circuit, daarna kwam Renault en nu McLaren. Tot vroig jaar was Monza of Indianapolis een Ferrari-circuit, dat is dit jaar ook veranderd. Voor hetzelfde geld vallen beide McLarens uit en pakt Ferrari de dubbelzege. Staat ge daar schoon met het 'dit is een McLaren-circuit'-zever.

Als sommigen zeggen dat Fuji een McLaren-circuit is, denk jij dan echt dat dat gebaseerd is op vorige seizoenen?

Gods Gift

Citaat van: Ferrari 2007 op 28 september 2007 - 19:16:23
Citaat van: Mikacouli op 28 september 2007 - 15:07:17
Citaat van: Doefke op 28 september 2007 - 12:17:25
Bij Mclaren ist blijkbaar echt wel dikken ambras tussen die 2 manne,....hopelijk zetten ze dien ambras verder op de baan
Vechten 2 honden om een been, loopt de derde...


Mja, als je al zo een dingen hoopt... Leuke manier om een race te winnen...

Dit circuit is een circuit zoals indianapolis. Een heel lang stuk met een traag verloop van het circuit en daar domineerde McLaren.. Ik denk dat het dus een McLaren feestje zal worden.
Wat betreft regenrijders, geef me toch maar Alonso.
Ik geef dit als voorbeeld, zegt genoeg denk ik.

We hebben het trouwens ook al gezien op de nurburgring waar hij uiteindeijk won als het begon te regenen.
Als we dan toch een Schumacher-Alonso wedstrijd houden:
http://nl.youtube.com/watch?v=mGfIE_xCWRk&mode=related&search=
Hier ging hij zowel Fisichella als Alonso zonder problemen voorbij, op een opdrogende baan.

Weet je luitjes....... ::)
Eigenlijk is het op deze manier niet te vergelijken wie de betere regen rijder is.
Dat is alleen te peilen onder gelijke omstandigheden qua banden en auto prestaties.
De micheline's, waar het over gaat, waren dat jaar superieur t.o.v. de bridgestones in de regen. Is dus ook niet vreemd dat een coureur op betere banden betere tijden klokt, toch?
Beide heren kunnen er wat van, maar Alonso is (nog) niet op het punt dat hij vergeleken mag (kan) worden met Der Schumi.(mijn bescheiden mening)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Gods Gift

Citaat van: Doefie op 28 september 2007 - 14:45:05
Waarom blijft iedereen zeggen van 'dit is een McLaren-circuit' en 'dit is een Ferrari-circuit' ... het veranderd constant dus waarom kan je dat dan zeggen? Na 2002 of 2004 was alles een Ferrari-circuit, daarna kwam Renault en nu McLaren. Tot vroig jaar was Monza of Indianapolis een Ferrari-circuit, dat is dit jaar ook veranderd. Voor hetzelfde geld vallen beide McLarens uit en pakt Ferrari de dubbelzege. Staat ge daar schoon met het 'dit is een McLaren-circuit'-zever.

Wat ik ermee bedoel is:

Dat gezien de huidige karakteristieke van de auto's, je kan zeggen welk type circuit beter past bij welk team.
Dit verschilt per ontwerp en is dus seizoensgebonden. (soms korter, in geval van B-spec)
When I want your opinion, I'll remove the duct tape.

Doefie


TheIceman

Ik hoop op regen tijdens de kwalificatie, kans is groot.

alonsolover

op welke zender kan je de kwalificatie zien? ITV?

Doefie


alonsolover


alonsolover

eerste rij bezet voor de mclarens
tweede rij voor de ferarris kan die hamilton nu nooit eens pech hebbeb

scho0634

Citaat van: Juan op 28 september 2007 - 21:30:29
Citaat van: 0634 op 28 september 2007 - 17:13:13
MAar dat was wel op Michelins...
blijkbaar de Nürburgring vergeten...

Nee, maar dat was niet op het filmpje te zien. Zoals hierboven gesteld is de vergelijking tussen rijders niet reeel als ze andere banden hebben zoals in dit geval. De Michelins waren in nat weer duidelijk de betere destijds. Op Hongarije dit jaar deed FA het ook goed op gelijke banden. Maar ik wacht nog ff met hem uit te roepen tot ultieme regenrijder, als je het niet erg vind.


Onderhand wel een spannende quali gezien. Ik hoop vurig dat het morgen regent en dat we eindelijk eens niet een saaie race krijgen. Tegenwoordig is het met de vreemde capriolen van McLaren en Alonso spannender buiten de baan dan erop

Tim C

Geweldige prestatie van Lewis maar wat een Mickey Mouse circuit zeg. Hebben we hiervoor Suzuka verlaten?

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 29 september 2007 - 08:40:39
Geweldige prestatie van Lewis maar wat een Mickey Mouse circuit zeg. Hebben we hiervoor Suzuka verlaten?

Inderdaad, Lewis bewijst ook een goede regenrijder te zijn.

robbert

jammer van ferrari, ik vrees dat het kampioenschap morgen verloren is voor raikkonen

alonsolover

ja ik hoop dat alonso en raikonnen voor hamilton raken :-\

Juan

Citaat van: Supermariobros op 29 september 2007 - 08:56:23
Citaat van: Tim C op 29 september 2007 - 08:40:39
Geweldige prestatie van Lewis maar wat een Mickey Mouse circuit zeg. Hebben we hiervoor Suzuka verlaten?

Inderdaad, Lewis bewijst ook een goede regenrijder te zijn.

Heb ik een andere kwali gezien? Ik heb enkel een opdrogende baan gezien...
Juan