GP van Japan

Gestart door Doefie, 20 september 2007 - 13:48:21

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 04 oktober 2007 - 19:00:24
Citaat van: kojack op 04 oktober 2007 - 18:16:55
Citaat van: Ferrari 2007 op 04 oktober 2007 - 16:28:03
Citaat van: TurboBoost op 04 oktober 2007 - 16:19:55
Citaat van: FerrariMan op 04 oktober 2007 - 15:10:36
Nochtans loopt er mede hierdoor een onderzoek tegen Hamilton.

Hopelijk word hij gestraft voor zijn gevaarlijk rijgedrag.
Ok, als het in droge omstandigheden was, maar met 0,0 zichtbaarheid moet je zoiets niet doen.

Waarom dat? Hij deed het buiten de rijlijn, dus dat is al veel minder erg. En 0,0 zichtbaarheid, vreemd dan dat Webber hierdoor ook afremde en dat Vettel naar LH aan het kijken was toen hij op Webber knalde. Hoe je die 2 dingen kan verklaren als ze LH niet zagen laat ik aan jou over.
Als Alonso dit gedaan had zou het wel wat anders geweest zijn maarja een kleurling mag je niet straffen anders ben je een rascist hé
Ik zit hier al heel lang, maar dit, is veruit, het meest idiote dat ik hier al ooit heb mogen lezen. :)
Gelukkig, ik ben niet alleen met dat gedacht! Overigens had ik over Alonso niets anders gezegd, ik zie er gewoon geen reden toe. Overigens ben ik rascist, so what? Ik heb niks tegen Hamilton, waarom zou ik? Ik heb evenveel tegen eender welke gekleurde als tegen eender welke blanke.

Citaat van: Tim op 04 oktober 2007 - 19:06:02
Citaat van: 0634 op 04 oktober 2007 - 18:24:56
Citaat van: kojack op 04 oktober 2007 - 18:16:55

Als Alonso dit gedaan had zou het wel wat anders geweest zijn maarja een kleurling mag je niet straffen anders ben je een rascist hé

???

Waar slaat dat nou op?
Verdoken racisme ;)
Haha, kdacht net hetzelfde, hij is zelf ook rascist.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bart VD

Hier het filmpje in kwestie:



Sorry, maar ik zie niets verkeerd.  Mijn interpretatie: Hami mispakt zich een beetje aan die bocht + de snelheid van de safety car en rijd die safety car dan haast voorbij.  In een reactie gaat hij op de rem staan en gaat hij van de rijlijn af om de eventueel niet op tijd reagerende achterliggers voldoende ruimte te geven.

Het is gewoon idioot om dit te gaan bestraffen.
This space for rent

Bart VD

Het was trouwens een heel trage bocht.  Vettel heeft geen enkel excuus.  Hami was uit de weg, er was meer dan genoeg ruimte om te vertragen.  Als Vettel liever opzij kijkt dan voor zich, is dat zijn probleem.
This space for rent

scho0634

Hmm. Mijn eerste reactie is ook dat het flauwekul is. Maar er schijnt wel een regel te zijn dat je iets van 5 autolengtes achter de SC moet blijven rijden....en dat doet ie niet....hmmm moeilijk.

Alan Blues

Als je dat amateurfilmpje goed bekijkt, zie je dat de SC effe op zijn rem gaat om zich niet te vergalopperen in de bocht. Hamilton, die op zijn toeren moet blijven, wijkt uit om er niet op te rijden. Daardoor gaat hij van de ideale lijn af en zodoende verschieten de twee anderen achter hem en rijden ze op elkaar... Zo simpel is het.

Ik hoop alvast dat Hamilton hiervoor niet wordt gestraft.


En, by the way, ik haat racisten. Welke kleur ze ook hebben...

meatball

Citaat van: 0634 op 04 oktober 2007 - 18:24:56
Citaat van: kojack op 04 oktober 2007 - 18:16:55

Als Alonso dit gedaan had zou het wel wat anders geweest zijn maarja een kleurling mag je niet straffen anders ben je een rascist hé

???

Waar slaat dat nou op?

Citaat van: bogief1 op 04 oktober 2007 - 18:22:16

De Fia wil zo het WK spannend houden, zoals in het verleden...
Schumacher in 94...

Toen was zijn bodemplaat te ver afgesleten. Dat is meetbaar, en de straf daarvoor is vooraf bekend. Is een hele ander situatie als dit.
Zijn bodemplaat was afgesleten omdat hij spinnde tijdens de race ,die straf was onzin om het wk spannend te houden,en ik denk dat ze daar nu ook op aansturen.
Het is gewoon twee keer de zelfde nonsens >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Er spinnen wel vaker mensen. De auto moet aan het eind van de race aan de regels voldoen. Doet ie dat niet volgt er een sanctie. Moeilijk he?

meatball

Citaat van: 0634 op 04 oktober 2007 - 21:41:04
Er spinnen wel vaker mensen. De auto moet aan het eind van de race aan de regels voldoen. Doet ie dat niet volgt er een sanctie. Moeilijk he?
Dus als ik het goed begrijp vind jij dat ,als bv zondag Hamilton's voorvleugel afbreekt in de laatste rond,hij bereikt wonder boven wonder de lijn,hij moet gediskwalificeert worden omdat zijn auto niet meer aan de regels voldoet, toffe f1 suporter ben jij.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: meatball op 04 oktober 2007 - 21:54:37
Citaat van: 0634 op 04 oktober 2007 - 21:41:04
Er spinnen wel vaker mensen. De auto moet aan het eind van de race aan de regels voldoen. Doet ie dat niet volgt er een sanctie. Moeilijk he?
Dus als ik het goed begrijp vind jij dat ,als bv zondag Hamilton's voorvleugel afbreekt in de laatste rond,hij bereikt wonder boven wonder de lijn,hij moet gediskwalificeert worden omdat zijn auto niet meer aan de regels voldoet, toffe f1 suporter ben jij.

Nee, dat vind ik niet maar de FIA wel. Dan kunnen we wel over de regels gaan mekkeren en misschien zou er ook wel het 1 en ander aangepast moeten worden. Maar de regels zijn nou eenmaal zo. Dus onlogisch was die straf destijds niet.

Overigens zou ik het belachelijk vinden als Hamilton straf krijgt hiervoor.

Jasper

Citaat van: 0634 op 04 oktober 2007 - 20:49:24
Hmm. Mijn eerste reactie is ook dat het flauwekul is. Maar er schijnt wel een regel te zijn dat je iets van 5 autolengtes achter de SC moet blijven rijden....en dat doet ie niet....hmmm moeilijk.

Ik had nog nooit gehoord van die regel, dus ben ik het gaan opzoeken, en er is hier wat ruimte voor "kommaneuken":

Citaat40.8 All competing cars must then form up in line behind the safety car no more than 5 car lengths apart and overtaking, with the following exceptions, is forbidden until the cars reach the Line after the safety car has returned to the pits. Overtaking will be permitted under the following circumstances:
[...]

FIA Sporting Regulations, F1.com

Wat er dus staat, is dat de wagens achter de SC moeten rijden en niet verder dan 5 wagenlengtes uit elkaar, niet dat de leider binnen de 5 wagenlengtes van de SC moet zitten.

Interessante situatie. Volgens mij treft Hamilton geen enkele schuld. Hij reed ver naast de rijlijn om brokken te voorkomen, en ging traag omdat hij anders de SC gepasseerd zou hebben. Dit was volgens mij het beste dat hij in die situatie kon doen.

Tim C

Hamilton is zonder twijfel schuldig, zo wordt hij namelijk in volle primetime kampioen en anders is het zo vroeg in de morgen ;)

FerrariMan

Ik denk dat ze niet alleen dit incident onderzoeken hoor. Er was ook sprake van een braketest op Alonso en nog andere dingen. Dat vertelden ze op RTBF toch.

Schumi nr1

http://www.youtube.com/watch?v=_QJurnfxRm4&feature=bz303

Ik dacht nochtans dat de eerste die achter de SC reed het ritme bepaalde, dus zie ik niet in waarom Lewis hier schuld aan heeft. Het  was aan Webber en de rest om het rit me te volgen.

TurboBoost

Citaat van: Schumi nr1 op 05 oktober 2007 - 10:57:00
http://www.youtube.com/watch?v=_QJurnfxRm4&feature=bz303

Ik dacht nochtans dat de eerste die achter de SC reed het ritme bepaalde, dus zie ik niet in waarom Lewis hier schuld aan heeft. Het  was aan Webber en de rest om het rit me te volgen.

Dat is alleen als de saftycar in de pit gaat.
Zolang zijn lichten branden bepaald de SC het tempo

amp

Voor mij ligt de schuld bij Webber en Vettel.

Hamilton vroeg meermaals door zijn boordradio om Webber meer afstand te laten houden.
Hetzelfde geldt voor Vettel, als die niet even afgeleid was had hij volgens mij moeten zien dat Webber afremde.

In zo'n sc situatie moet je sowieso heel aandachtig zijn.