GP van Japan

Gestart door Doefie, 20 september 2007 - 13:48:21

« vorige - volgende »

Tim C

"No I don't," he said. "I mean, if the team want to keep him they keep him, but I'm here to stay as long as they want me."

Het is hun keuze en nogmaals, die uitspraak heeft volgens mij veel te maken met het feit dat de Spanjaard in Spa gewoon aan het grappen was met de straf die McLaren kreeg...

scho0634

Citaat van: Tim C op 30 september 2007 - 11:34:30
Nee, inderdaad echt lekker zag het er niet uit. Heel de race achteraan blijven hangen, zelfs niet van deadlast tot op het podium geraakt...

Volgens mij had ik het over Ferraris capriolen aan het begin van de race... :P

Volgens mij snapte je dat ook best wel.


Tim C

Welke capriolen? Die verboden banden omdat ze van niets wisten?

scho0634

Citaat van: Tim C op 30 september 2007 - 12:34:11
Welke capriolen? Die verboden banden omdat ze van niets wisten?

Het gaat er niet eens om dat dat verboden is (al wist de rest het wel), het waren ook nog eens de verkeerde banden. Het zag er volgens de meteorologen ook niet naar uit dat het vlotjes op zou klaren.

Dat je die gok neemt, okee. Dat kan. Als het zou opdrogen zouden ze een grote slag kunnen slaan. Maar die gok neem je dan toch niet met beide rijders? Als je dat wil gokken dan neem je die met eentje, en doe je de ander op dezelfde banden als je concurrenten. Dat lijkt me slimmer. Nu ben je direct vrijwel kansloos voor de zege, al moet je dat in de regen uiteraard altijd nog maar afwachten.

Dat vind ik vreemde capriolen. Dat Kimi (ook en Massa trouwens) verder nog goed rijden en knap terugkomen is leuk, maar de vreemde beslissing aan het begin van de race zorgde feitelijk voor een kansloze race van achteruit.

Grappig trouwens, die late extra pitstop van Massa. Verdacht, verdacht....;)

Ferrari 2010

Ik vraag me af ofdat die regel eigenlijk echt wel bestaat. Het enige wat ik kan vinden is:
Citaat
Prior to the start of the qualifying practice session wet and extreme-weather tyres may only be used after the track has been declared wet by the race director, following which extreme, wet or dryweather tyres may be used for the remainder of the session.
Bron: F1.com - FIA regulations

Dit gaat dus enkel over de kwali, over de race kan ik niets vinden van regels over het al dan niet gebruiken van regenbanden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 30 september 2007 - 12:43:58
Citaat van: Tim C op 30 september 2007 - 12:34:11
Welke capriolen? Die verboden banden omdat ze van niets wisten?

Het gaat er niet eens om dat dat verboden is (al wist de rest het wel), het waren ook nog eens de verkeerde banden. Het zag er volgens de meteorologen ook niet naar uit dat het vlotjes op zou klaren.

Dat je die gok neemt, okee. Dat kan. Als het zou opdrogen zouden ze een grote slag kunnen slaan. Maar die gok neem je dan toch niet met beide rijders? Als je dat wil gokken dan neem je die met eentje, en doe je de ander op dezelfde banden als je concurrenten. Dat lijkt me slimmer. Nu ben je direct vrijwel kansloos voor de zege, al moet je dat in de regen uiteraard altijd nog maar afwachten.

Dat vind ik vreemde capriolen. Dat Kimi (ook en Massa trouwens) verder nog goed rijden en knap terugkomen is leuk, maar de vreemde beslissing aan het begin van de race zorgde feitelijk voor een kansloze race van achteruit.

Grappig trouwens, die late extra pitstop van Massa. Verdacht, verdacht....;)
100% mee eens. Ferrari kan wel klagen over dat ene incident waarbij ze van niks wisten maar hun werkelijke strategie trok nergens op.

meatball

Citaat van: FerrariMan op 30 september 2007 - 12:56:53
Citaat van: 0634 op 30 september 2007 - 12:43:58
Citaat van: Tim C op 30 september 2007 - 12:34:11
Welke capriolen? Die verboden banden omdat ze van niets wisten?

Het gaat er niet eens om dat dat verboden is (al wist de rest het wel), het waren ook nog eens de verkeerde banden. Het zag er volgens de meteorologen ook niet naar uit dat het vlotjes op zou klaren.

Dat je die gok neemt, okee. Dat kan. Als het zou opdrogen zouden ze een grote slag kunnen slaan. Maar die gok neem je dan toch niet met beide rijders? Als je dat wil gokken dan neem je die met eentje, en doe je de ander op dezelfde banden als je concurrenten. Dat lijkt me slimmer. Nu ben je direct vrijwel kansloos voor de zege, al moet je dat in de regen uiteraard altijd nog maar afwachten.

Dat vind ik vreemde capriolen. Dat Kimi (ook en Massa trouwens) verder nog goed rijden en knap terugkomen is leuk, maar de vreemde beslissing aan het begin van de race zorgde feitelijk voor een kansloze race van achteruit.

Grappig trouwens, die late extra pitstop van Massa. Verdacht, verdacht....;)
100% mee eens. Ferrari kan wel klagen over dat ene incident waarbij ze van niks wisten maar hun werkelijke strategie trok nergens op.
Dit soort fouten zag je de vorige jaren niet bij Ferrari,toen wonnen ze soms op strategie,nu waren ze op voorand kansloos.
We zullen er ons bij moeten neerleggen dat Hamilton wk word.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Wie bepaalt daar eigenlijk tegenwoordig de strategie? Vroeger hoorde je steeds van Brawn, maar ik heb eigenlijk nog maar zelden iets van zen opvolger gehoord. Volgens mij zijn ze gewoon vergeten een nieuwe strateeg aan te schaffen :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

#188
Hoe arrogant:

CitaatLewis, how were you informed of Fernando’s crash and did you feel there was poetic justice after all the ‘stuff’ that has happened this year?
LH: The answer to the second part of that: no.

Lewis, mathematically there are still two other guys who can have a go at you but have you really started thinking about the championship or are you trying to not think about it and concentrate on the upcoming races?
LH: Well, I think at the back of your mind in the sub-conscious you do think about it a little bit but I think the key for me is just focus on the next race and just make sure my preparations are right and take it as it comes. I hope I finish the next race, do the best job I can. I hope we have the pace to again have the opportunity to win. We’ll see after the next race. I think after the next race then you really really have to start thinking about it but I don’t think it’s something you should think about because you can either worry or… I just really enjoy it. I couldn’t imagine having four wins in my first year. After the first pole and after the first win I was like… come on, get out of here but now it’s just way way beyond anything I imagined.

bogief1

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Schumi nr1

Citaat van: bogief1 op 30 september 2007 - 16:37:24
Welk deel is arrogant Tim?

Ik vraag mij net hetzelfde af, ik vind geen arrogantie terug in zijn antwoord. Of zijn we in een sarcastische mood?

robbert

dat is toch makkelijk hé dat er een aparte topic bestaat over de gp van Japan en een ander topic waar je ALLEEN maar kunt discussieren over wie WK word. ::)

Tim C

#192
Citaat van: Schumi nr1 op 30 september 2007 - 16:42:50
Of zijn we in een sarcastische mood?
We have a winner ;)


@Robbert: Bij deze is dat dan ook gedaan ;)

meatball

We kunnen deze topic wel afsluiten denk ik de winnaar is bekent :-\
Alonso zal wel balen,ik dacht echt dat hij de laatste race's naar zijn hand ging zetten,zeker in de regen had ik hem beter dan Hamilton verwacht,fout dus.
Wie echter in zijn eerste jaar f1 zo presteerd is terecht wk,al had ik dat echt niet verwacht
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Tim C, ik heb niet gezegd dat Hamilton opeens door en door arrogant is. Die 3 uitspraken lieten volgens mij gewoon zien dat er hier en daar wat arrogantie begint door te schijnen.