McLaren fraude team: de reden van de slechte relatie tussen Mosley en Dennis

Gestart door jandr, 17 september 2007 - 12:36:08

« vorige - volgende »

jandr

Ik zal nog even de hond in het kegelspel zijn...

Volgens mij is de verhouding Max Mosley - Ron Dennis zo slecht omwille van een ander fraude geval van Mc Laren.

Eind jaren negentig was Mc Laren plots oppermachtig, een beetje vanuit het niets. Toen was traction control verboden en waren er constant geruchten over het al dan niet gebruik van illigale TC door bepaalde teams. Eerst was er het Mc Laren systeem met de 2 rempedalen en dan blijvende hardnekkige geruchten.

Dan, ik geloof in 2000, beslist de FIA de TC terug toe te laten. Ze hebben zeer sterke vermoedens dat er 1 topteam de boel belazert maar ze hebben geen bewijzen. Dus vanaf de GP van Spanje is de TC toegelaten om fraude uit te sluiten.

Wat gebeurt er? vanaf de GP van Spanje is het Mc Laren tijdperk gedaan. Ferrari en Schumacher heersen als nooit gezien over de F1 gedurende 5 jaar.

Dat is dus mijn theorie: Max Mosley en de FIA hadden nog een rekening te vereffenen met Mc Laren en dat is bij deze recht gezet. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de straf onterecht is. Ze zouden nog harder gestraft moeten zijn!

jandr

Alle feiten en nieuwsberichten van die tijd die m'n stelling kunnen staven of tegen spreken zijn welkom! Ik heb jammer genoeg zelf geen tijd om in de archieven te duiken.

McLaren_über_alles

Citaat van: jandr op 17 september 2007 - 12:37:02
Alle feiten en nieuwsberichten van die tijd die m'n stelling kunnen staven of tegen spreken zijn welkom! Ik heb jammer genoeg zelf geen tijd om in de archieven te duiken.

Mja, over Ferrari kan je wss nog een lijstje maken dat een stuk langer is...

Doet er allemaal niet veel toe
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jasper

Dus het doel van deze topic is: "Laten we beginnen over iets van meer dan zeven jaar geleden zodat we McLaren nog wat meer kunnen bashen"?

jandr

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 19:45:11
Dus het doel van deze topic is: "Laten we beginnen over iets van meer dan zeven jaar geleden zodat we McLaren nog wat meer kunnen bashen"?

Nee hoor, gewoon wat achtergrond proberen te vinden.

damo

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 19:45:11
Dus het doel van deze topic is: "Laten we beginnen over iets van meer dan zeven jaar geleden zodat we McLaren nog wat meer kunnen bashen"?

Niet gedacht aan dergelijke reactie toen men Ferrari (ontercht dan nog) begon te "bashen" (?) met verhaaltjes over Maleisië 1999?

damo

Citaat van: jandr op 17 september 2007 - 12:36:08
Ik zal nog even de hond in het kegelspel zijn...

Volgens mij is de verhouding Max Mosley - Ron Dennis zo slecht omwille van een ander fraude geval van Mc Laren.

Eind jaren negentig was Mc Laren plots oppermachtig, een beetje vanuit het niets. Toen was traction control verboden en waren er constant geruchten over het al dan niet gebruik van illigale TC door bepaalde teams. Eerst was er het Mc Laren systeem met de 2 rempedalen en dan blijvende hardnekkige geruchten.

Dan, ik geloof in 2000, beslist de FIA de TC terug toe te laten. Ze hebben zeer sterke vermoedens dat er 1 topteam de boel belazert maar ze hebben geen bewijzen. Dus vanaf de GP van Spanje is de TC toegelaten om fraude uit te sluiten.

Wat gebeurt er? vanaf de GP van Spanje is het Mc Laren tijdperk gedaan. Ferrari en Schumacher heersen als nooit gezien over de F1 gedurende 5 jaar.

Dat is dus mijn theorie: Max Mosley en de FIA hadden nog een rekening te vereffenen met Mc Laren en dat is bij deze recht gezet. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de straf onterecht is. Ze zouden nog harder gestraft moeten zijn!

't Zou kunnen, we'll never know

Moest Luc hier nog komen (aldanniet onder fake ID) zou ie direct beginnen over berillium-gate en half-verzegelde-ECU-gate  :)
Tot voor de beerput van Mc Laren open ging had ik het gevoel dat alle (top)teams elkaar qua gefoefel wel wat in evenwicht hielden.

Jasper

Dat had niets te maken met zwartmaken van Ferrari, dat was gewoon een (poging tot) vergelijking om een verklaring te geven waarom de rijders hun punten niet kwijt zijn. Hier is de bottom line dat iedereen nog maar eens moet terugdenken aan de periode van voor 2000 toen McLaren ook al illegale dingen deed, en dat McLaren nu te licht gestraft is en toen ook al geen straf kreeg, durf nu nog eens te zeggen dat deze straf zwaar is!

scho0634

Zo kennen we er nog een paar. Ook het Benetton van Briatore en Schumacher waren regelmatig het doelwit van vermeende illegale praktijken in de jaren 94 en 95. Ook nooit bewezen. Valt wel op dat het doorgaans de winnende teams zijn die al dan niet terecht van dit soort dingen worden beschuldigt.