Prodrive

Gestart door Racerke007, 10 september 2007 - 23:23:12

« vorige - volgende »

janke

Hoog van de toren blazen en gezever. Alle autosporten waar BMW aan mee gedaan heeft is er ook wat bereikt. BMW zit in de F1 om te winnen en niets anders. DRM, Procar series, WTCC, Le Mans, F2 ,nog meer? Die gaan volgend jaar nog beter draaien al hoor je mij niet zeggen dat ze wereldkampioen worden. Over de succesjes die Honda en Toyota hebben gehad daar lach ik om. Ben ik al lang vergeten. Nou niet echt noemenswaardig na al die jaren. Die blazen hoog van de toren en verder niks. Die coureurs verdienen beter. Want ze rijden rond in zeepkisten.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Als je BMW gaat vergelijken met Toyota en Honda:

- Toyota begon van 0, BMW nam een team over dat redelijk wat ervaring en faciliteiten had en al eerder "best of the rest" was geweest
- Honda was in 2004 beter dan BMW nu

janke

En na 2004 ? Toyota begon inderdaad van nul maar blijft nul. Als je na zoveel jaar en geld het spelletje nog niet door hebt. Inderdaad BMW nam faciliteiten over. De nieuwe windtunnel wordt gebouwd onder regie van BMW. ( bijna af ) De faciliteiten in München zijn niet mis. Vooral de motoren afdeling. In heel veel raceklasses is BMW ook bij nul begonnen. Kijk eens in het museum wat daar aan winnaars staan. Kijk alleen al naar de andere merken met BMW motor zoals de Brabham BT52. March/BMW F2 winnaar. De Mclaren/BMW Le Mans winnaar. Denk aan de 24uren van Spa, Nürburgring. Sebring en Daytona, Mille Miglia. Enz enz. Er is geen een merk die in verschillende race klasses zoveel heeft gewonnen. Maar zoals ik al zei, volgend jaar zullen ze nog geen wereldkampioen worden. Maar races winnen zeker. Ik werk dan wel bij een BMW vestiging, maar het nivo van Ferrari en McLaren halen ze nog niet. Dat zie ik ook. Maar dat zijn dan ook niet de eerste de besten. Die 2 zijn één brok ervaring daar kan voorlopig niemand aan tippen. Zelfs Renault niet. Maar dit is allemaal mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Na 2004 de terugval, benieuwd wat BMW volgend seizoen nog te bieden heeft en dan zal je al dan niet je gelijk krijgen. Nu zeggen dat BMW het beter doet dan Toyota en Honda is ongegrond.

janke

Ik vind van niet. Maar je hebt gelijk we zullen het volgend seizoen wel zien.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Ik verwacht ook wel wat van BMW de komende jaren maar of ze volgend jaar al gaan winnen weet ik niet. En vlak Renault nog maar niet uit. Als er iemand veel gewonnen heeft en weet hoe het spelletje gespeeld moet worden.....

janke

Renault?? Komt niet in de buurt van Ferrari en McLaren. 2x wereldkampioen. Nou nou. En dan gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook de kwaliteit. Trouwens Benetton bracht toch een hele boel ervaring en faciliteiten mee.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 19 september 2007 - 22:42:52
Renault?? Komt niet in de buurt van Ferrari en McLaren. 2x wereldkampioen. Nou nou. En dan gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook de kwaliteit. Trouwens Benetton bracht toch een hele boel ervaring en faciliteiten mee.

2 titels ja, plus nog eentje met Benneton, en 4 met Williams. Het Renault team zit niet vol met koekenbakkers, Janke. Dat is echt wel een goed team. Maar ieder zijn favorieten. Ik heb veel respect voor BMW en ook voor Mario Theissen maar ik heb wel een beetje het idee dat jij ze een beetje geforceerd probeert te pushen naar een plek waar ze nog niet zijn. Ze moeten eerst maar eens bewijzen dat ze de strijd met McLaren, Ferrari en zelfs met Renault aankunnen. Vooralsnog hebben ze wel enigzins de aansluiting, maar iedere stap die ze nu ng moeten maken is moeilijker dan de stap ervoor.

Het is eigenlijk net als op de baan zelf, er naartoe rijden is 1 ding maar er voorbij is wel wat lastiger. Blijft overeind dat ze uitstekend bezig zijn. Overigens zitten we hier wel een pietsie beetje off topic te ouwehoeren ;)

janke

Als je mijn post leest heb ik ook gezegt dat BMW 2008 nog geen kampioen wordt. Dat ze een wedstrijd gaan winnen ben ik van overtuigd. Ik push ze ook niet, dat zal ze niet helpen dus dat heeft geen nut. Maar voorlopig moet Renault de aansluiting krijgen bij BMW en niet andersom, vind ik. Zoals ik al zei zijn Ferrari en McLaren op dit moment voor BMW een maatje te groot. En als de kompleet nieuwe auto van Williams het goed gaat doen in 2008 heeft BMW er een concurrent bij om voor de winst en de titel te gaan. Zeker als Rosberg blijft. Maar dat BMW in de autosport een boel heeft bewezen lijkt me duidelijk. En ik ben er van overtuigd dat dit ook in de F1 gaat gebeuren, en niet over 3 á 4 jaar. Maar nogmaals dit vind ik. Ieder zijn inzicht en mening en die respecteer ik van iedereen. Het is maar autosport.
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

Ik vind het grappig dat mensen zeggen dat iemand "in de sport zit om te winnen" en laat uitschijnen dat dit bij de rest niet het geval is ;D

En over Honda, mochten ze in 2005 en 2006 niet zo slecht aan het seizoen zijn gestart...

janke

Citaat van: Tim C op 20 september 2007 - 21:37:26
Ik vind het grappig dat mensen zeggen dat iemand "in de sport zit om te winnen" en laat uitschijnen dat dit bij de rest niet het geval is ;D

En over Honda, mochten ze in 2005 en 2006 niet zo slecht aan het seizoen zijn gestart...

1e Waar lees je dat

2de Dan was ...???
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 20 september 2007 - 19:31:39
Als je mijn post leest heb ik ook gezegt dat BMW 2008 nog geen kampioen wordt.

Heb ik ook niet beweerd, zoals je kan zien als je mijn post leest ;)

Citaat van: janke op 20 september 2007 - 19:31:39
Dat ze een wedstrijd gaan winnen ben ik van overtuigd. Ik push ze ook niet, dat zal ze niet helpen dus dat heeft geen nut. Maar voorlopig moet Renault de aansluiting krijgen bij BMW en niet andersom, vind ik. Zoals ik al zei zijn Ferrari en McLaren op dit moment voor BMW een maatje te groot. En als de kompleet nieuwe auto van Williams het goed gaat doen in 2008 heeft BMW er een concurrent bij om voor de winst en de titel te gaan. Zeker als Rosberg blijft. Maar dat BMW in de autosport een boel heeft bewezen lijkt me duidelijk. En ik ben er van overtuigd dat dit ook in de F1 gaat gebeuren, en niet over 3 á 4 jaar. Maar nogmaals dit vind ik. Ieder zijn inzicht en mening en die respecteer ik van iedereen. Het is maar autosport.

Renault heeft een minder jaar. Zoals ieder topteam wel eens heeft. Maar BMW moet eerst bewijzen dat ze het nivo dat Renault de afgelopen jaren heeft gehad, kan benaderen. Die laatste stap is vaak pittig, Janke. Overigens vind ik je voorliefde voor BMW mooi.

DJ Arno

Citaat van: Tim C op 19 september 2007 - 11:10:44
Citaat van: janke op 18 september 2007 - 22:40:57
Honda en Toyota lukt het niet en BMW-Sauber wel. Auto's bouwen kunnen ze wel maar de F1 hebben ze nog niet onder de knie. En dat samen na een miljard of iets meer aan investering. Uhh, sukkels. ???
Dat vind ik dus zo'n gezever. BMW beleeft één goed seizoen tot nu toe en zij hebben het onder de knie? Honda beleefde hetzelfde seizoen als BMW nu in 2004, Toyota deed dat in 2005. Laten we eerst maar eens zien of BMW volgend jaar nog op dit niveau meedoet vooraleer we hoog van de toren gaan blazen... ::)

Ik heb zo'n vermoeden dat BMW wel degelijk de komende jaren steeds langzamer vooruitgang gaat boeken. Alhoewel de wereldtitel nog ver weg is.

Tim C

Nogmaals, dat zei iedereen ook over Honda in 2004.

janke

#29
Citaat van: 0634 op 20 september 2007 - 22:20:02
Citaat van: janke op 20 september 2007 - 19:31:39
Als je mijn post leest heb ik ook gezegt dat BMW 2008 nog geen kampioen wordt.

Heb ik ook niet beweerd, zoals je kan zien als je mijn post leest ;)

Citaat van: janke op 20 september 2007 - 19:31:39
Dat ze een wedstrijd gaan winnen ben ik van overtuigd. Ik push ze ook niet, dat zal ze niet helpen dus dat heeft geen nut. Maar voorlopig moet Renault de aansluiting krijgen bij BMW en niet andersom, vind ik. Zoals ik al zei zijn Ferrari en McLaren op dit moment voor BMW een maatje te groot. En als de kompleet nieuwe auto van Williams het goed gaat doen in 2008 heeft BMW er een concurrent bij om voor de winst en de titel te gaan. Zeker als Rosberg blijft. Maar dat BMW in de autosport een boel heeft bewezen lijkt me duidelijk. En ik ben er van overtuigd dat dit ook in de F1 gaat gebeuren, en niet over 3 á 4 jaar. Maar nogmaals dit vind ik. Ieder zijn inzicht en mening en die respecteer ik van iedereen. Het is maar autosport.

Renault heeft een minder jaar. Zoals ieder topteam wel eens heeft. Maar BMW moet eerst bewijzen dat ze het nivo dat Renault de afgelopen jaren heeft gehad, kan benaderen. Die laatste stap is vaak pittig, Janke. Overigens vind ik je voorliefde voor BMW mooi.
Als je bijna 25 jaar met dat merk te maken hebt en een klein beetje in de keuken mag kijken krijg je dat vanzelf. Maar zo heeft ieder zijn team, rijder  en auto. En dat is mooi. Houdt het forum op gang. ;)
Some things are too important to be left in the past.