GP van België

Gestart door Karre, 09 september 2007 - 20:59:29

« vorige - volgende »

Jasper

#75
Citaat van: jandr op 17 september 2007 - 20:17:25
Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 19:36:49
Citaat van: FerrariMan op 17 september 2007 - 11:37:16
Ter verveling nog eens een update van het 'wie heeft meer pech?-statistiekje:

[tabellen]

Nu begint de pech van Massa dit seizoen toch zichtbaar door te wegen. Spijtig maar helaas. Hopelijk kan Kimi de titel alsnog pakken maar dan zal er toch minstens één keer een slecht resultaat voor beide Mac's moeten komen.

"Meer pech" is maar hoe je het bekijkt, Kimi heeft twee DNF's gehad en Massa maar 1. Je moet ook kunnen toegeven dat Massa in Hongarije gewoon een kutrace reed, want vanop een 14e plaats moet hij toch minstens ongeveer vijfde kunnen worden bijvoorbeeld.

Geldt zwarte vlag niet als DNF?

Oh ja, daar heb je gelijk, maar dat was niet door pech.

Citaat van: meatball op 17 september 2007 - 20:33:09
Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 19:36:49
Citaat van: FerrariMan op 17 september 2007 - 11:37:16
Ter verveling nog eens een update van het 'wie heeft meer pech?-statistiekje:

[tabellen]

Nu begint de pech van Massa dit seizoen toch zichtbaar door te wegen. Spijtig maar helaas. Hopelijk kan Kimi de titel alsnog pakken maar dan zal er toch minstens één keer een slecht resultaat voor beide Mac's moeten komen.

"Meer pech" is maar hoe je het bekijkt, Kimi heeft twee DNF's gehad en Massa maar 1. Je moet ook kunnen toegeven dat Massa in Hongarije gewoon een kutrace reed, want vanop een 14e plaats moet hij toch minstens ongeveer vijfde kunnen worden bijvoorbeeld.
In Hongarije word niemand vijfde vanaf de 14 e plaats,behalve bij regen of zo,je kan er zo goed als niet inhalen het is om het met uw woorden te zeggen en kutrace.

En toch is met een Ferrari van 14 naar 14 rijden een erg slechte prestatie. Kimi ging in Monaco van 16 naar 8 en daar kan je nog minder inhalen...

Citaat van: jandr op 17 september 2007 - 20:19:56
Citaat van: Alan Blues op 17 september 2007 - 16:39:38
Saaie race met een toch heel dominant Ferrari.
Alonso speelt het spel niet fair. Met een teamgenoot die kans maakt op de wereldtitel neem je zo'n risico's niet.
Voor hetzelfde geld bleven ze in elkaar haken en lagen ze er beiden uit...

Hamilton begint een beetje zijn beheersing te verliezen, dat zie je bij de starts. Al 2 GP's na elkaar dat hij een stuk naast het circuit moet gebruiken om in race te blijven. Benieuwd hoe lang het lot en de FIA dit nog zal tarten....

In beide gevallen ging hij wel naast de baan omdat iemand anders hem (bijna) eraf duwde. ::)

jandr

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 20:46:21
Citaat van: jandr op 17 september 2007 - 20:17:25
Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 19:36:49
Citaat van: FerrariMan op 17 september 2007 - 11:37:16
Ter verveling nog eens een update van het 'wie heeft meer pech?-statistiekje:

[tabellen]

Nu begint de pech van Massa dit seizoen toch zichtbaar door te wegen. Spijtig maar helaas. Hopelijk kan Kimi de titel alsnog pakken maar dan zal er toch minstens één keer een slecht resultaat voor beide Mac's moeten komen.

"Meer pech" is maar hoe je het bekijkt, Kimi heeft twee DNF's gehad en Massa maar 1. Je moet ook kunnen toegeven dat Massa in Hongarije gewoon een kutrace reed, want vanop een 14e plaats moet hij toch minstens ongeveer vijfde kunnen worden bijvoorbeeld.

Geldt zwarte vlag niet als DNF?

Oh ja, daar heb je gelijk, maar dat was niet door pech.

Citaat van: meatball op 17 september 2007 - 20:33:09
Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 19:36:49
Citaat van: FerrariMan op 17 september 2007 - 11:37:16
Ter verveling nog eens een update van het 'wie heeft meer pech?-statistiekje:

[tabellen]

Nu begint de pech van Massa dit seizoen toch zichtbaar door te wegen. Spijtig maar helaas. Hopelijk kan Kimi de titel alsnog pakken maar dan zal er toch minstens één keer een slecht resultaat voor beide Mac's moeten komen.

"Meer pech" is maar hoe je het bekijkt, Kimi heeft twee DNF's gehad en Massa maar 1. Je moet ook kunnen toegeven dat Massa in Hongarije gewoon een kutrace reed, want vanop een 14e plaats moet hij toch minstens ongeveer vijfde kunnen worden bijvoorbeeld.
In Hongarije word niemand vijfde vanaf de 14 e plaats,behalve bij regen of zo,je kan er zo goed als niet inhalen het is om het met uw woorden te zeggen en kutrace.

En toch is met een Ferrari van 14 naar 14 rijden een erg slechte prestatie. Kimi ging in Monaco van 16 naar 8 en daar kan je nog minder inhalen...

Citaat van: jandr op 17 september 2007 - 20:19:56
Citaat van: Alan Blues op 17 september 2007 - 16:39:38
Saaie race met een toch heel dominant Ferrari.
Alonso speelt het spel niet fair. Met een teamgenoot die kans maakt op de wereldtitel neem je zo'n risico's niet.
Voor hetzelfde geld bleven ze in elkaar haken en lagen ze er beiden uit...

Hamilton begint een beetje zijn beheersing te verliezen, dat zie je bij de starts. Al 2 GP's na elkaar dat hij een stuk naast het circuit moet gebruiken om in race te blijven. Benieuwd hoe lang het lot en de FIA dit nog zal tarten....

In beide gevallen ging hij wel naast de baan omdat iemand anders hem (bijna) eraf duwde. ::)

Volgens mij wringt hij zich zelf in zo'n posities door dingen te doen die niet kunnen

Jasper

Zijn starts zijn meestal wel vrij "heftig" te noemen, inderdaad. In Spa treft hij voor mij zeker geen enkele schuld. In Italië kunnen we nog discussiëren, maar wat hij daar in de chicane deed is voor mij niet meer dan een agressieve inhaalmanoeuvre. Zonder het tikje van Massa was hij op de baan gebleven dus eigenlijk was het ook nog eens geslaagd.

scho0634

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 01:02:00
Ik vind dus dat je tijdens een duel je tegenstander niet van de baan duwt, het is gewoon not done. En dan achteraf in de persconferentie komen zeggen dat Hamilton een voordeel behaalde door wijd te gaan in de eerste bocht. ::)

Alonso moet acheraf niet zeuren. Zo is het. Maar met de actie zelf heb ik weinig moeite. Het zijn sporters die tot het uiterste gaan om te winnen. Een beetje zoals een voetballer die een zgn. 'professionele' overtreding iemand de benen onder het lijf wegtrapt om een vrije doortocht te blokkeren. Niet netjes, maar zo gaat het. In dit geval deed Alonso het op een veilige plek waar tegenwoordig een hoop asfalt naast de baan ligt. Hamilton werd nou ook weer niet in de boarding geduwd. Als je het doet met 320 op een gevaarlijk stuk heb ik er meer moeite mee.

Overigens wil ik nog wel ff opmerken dat ik gisteren wel de bus-stop chicae heb gemist. Toch een mooie karakteristieke chicane. Ook weer weg :'(.

Jasper

Maar de Busstop is wel vervangen door een chicane die inhaalmogelijkheden biedt én veilig is. :)

scho0634

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 21:40:29
Maar de Busstop is wel vervangen door een chicane die inhaalmogelijkheden biedt én veilig is. :)

Jaja, ik weet het. Maar die nostalgie, he...

Jasper

Dat begrijp ik wel. :) Zelf vond ik de Busstop eigenlijk niet zo speciaal, en ik vond het zelfs irritant dat de startgrid zo in een bocht was.

scho0634

Overigens had de busstop (ik neem het ff voor deze karakteristieke bocht op ;)) ook inhaalmogelijkheden, hoor. Bij het aanremmen voor het linksaf sturen had je iedere race wel een paar inhaalcties. Ik zie Schumacher nog zo langs Hill in de Jordan glippen.

Jasper

Klopt. Maar nu heb je dus inhaalmogelijkheid+veiligheid, in plaats van inhaalmogelijkheid+traditie. De oude busstop bracht naar mijn mening toch ook enkele nadelen met zich mee, zoals al gezegd het smalle "rechte" stuk van start/finish. Ik ben heel tevreden over de veranderingen van dit jaar.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 19:36:49
Citaat van: FerrariMan op 17 september 2007 - 11:37:16
Ter verveling nog eens een update van het 'wie heeft meer pech?-statistiekje:

[tabellen]

Nu begint de pech van Massa dit seizoen toch zichtbaar door te wegen. Spijtig maar helaas. Hopelijk kan Kimi de titel alsnog pakken maar dan zal er toch minstens één keer een slecht resultaat voor beide Mac's moeten komen.

"Meer pech" is maar hoe je het bekijkt, Kimi heeft twee DNF's gehad en Massa maar 1. Je moet ook kunnen toegeven dat Massa in Hongarije gewoon een kutrace reed, want vanop een 14e plaats moet hij toch minstens ongeveer vijfde kunnen worden bijvoorbeeld.
In Hongarije reed hij een kutrace. Maar het circuit leent er zich geweldig voor.

Jasper

Wel ja, maar wat ik gewoon maar wil aangeven is dat het gemakkelijk is om aan de hand van die GP te zeggen dat Massa al meer pech heeft gehad dan Kimi. Het is allemaal maar hoe je het bekijkt en wil bekijken.

janke

Een sport van mens en mechaniek hè. En fouten natuurlijk. Zowel in de race als met pitstops. Dat hebben we toch vaak gezien.
Some things are too important to be left in the past.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 23:35:01
Wel ja, maar wat ik gewoon maar wil aangeven is dat het gemakkelijk is om aan de hand van die GP te zeggen dat Massa al meer pech heeft gehad dan Kimi. Het is allemaal maar hoe je het bekijkt en wil bekijken.
Ik heb het dan ook niet over die ene race maar over een heel seizoen.  ;)

Jasper

Inderdaad, en als ik naar dat seizoen kijk, dan zie ik dat Kimi vaker door pech is uitgevallen en dat Massa ook gewoon minder heeft gepresteerd dan Kimi.

meatball

Citaat van: Jasper op 19 september 2007 - 20:48:30
Inderdaad, en als ik naar dat seizoen kijk, dan zie ik dat Kimi vaker door pech is uitgevallen en dat Massa ook gewoon minder heeft gepresteerd dan Kimi.
Dan kijk jij wel door een heel speciale bril.
Toen Kimmi naar Ferrari kwam werd er gezegt dat Schumi stopte omdat hij bang was van de concurentie, en wat blijkt Kimi heeft veel geluk nodig om voor Massa te staan.
Dus is er maar een conclusie en dat is dat Kimmi zwaar overroepen is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat