Prodrive

Gestart door Racerke007, 10 september 2007 - 23:23:12

« vorige - volgende »

Racerke007

Het is nu wel héél kort dag aan het worden eerdat aangekondigt wordt hoe en waarmee deze jongens gaan rijden volgend jaar.
Het begint er zelfs meer en meer op te lijken dat Dave de uitslag van de FIA afwacht ... stel je voor dat Mclaren ook in 2008 niet mee mag doen dan mogen ze allesinds hun chassis ook niet doorverkopen ... . Ipv de beloofde twee extra auto's vier minder. Wel een excuus voor Dave om de boete aan Ecclestone niet te hoeven betalen.

Tim C

Een mens zou bijna zeggen dat iets zoals Kronos-Citroen van vorig jaar niet mogelijk is als je uw redenatie volgt ;)

Racerke007

 :-\

Toch zal de uitspraak van deze week bepalen over vier top-racewagens voor volgend seizoen.

Ferrari 2010

Mja, er zullen nog wel teams zijn die hun chassis willen doorverkopen zeker? Als je zelf geen chassis en motor moet maken, moet je eigenlijk niet ver op voorhand beginnen. Als ze tegen januari weten welke fabrikanten ervoor ullen zorgen is in principe tijd genoeg, starten moeten ze, daarom nog niet persé presteren (dat zou uiteraard wel beter zijn).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Karre

Man wat wordt de F1 toch een zootje, customer cars en dochterteams. Ik vraag me af wat ze in de toekomst daarmee op hun nek zullen halen. teamorders zijn verboden, maar wat als Torro Rosso plots begint te concurreren met een Red Bull? Het eerste probleem hebben dit seizoen al gezien. Honda levert aan super aguri en super aguri doet beter dan Honda dit seizoen.(van jezelf in het zak steken gesproken)Toyota levert motoren aan Williams en Williams doet het stukken beter in de contructeurstabel dan Toyota(mss heeft Rosberg hier iets mee te zien)

janke

#5
 Dit heeft toch meer met het chassis te maken  en de aerodynamica van Toyota vind ik. Dat is bij Williams toch wel beter.
Some things are too important to be left in the past.

Racerke007

Citaat van: Karre op 11 september 2007 - 15:48:34
Man wat wordt de F1 toch een zootje, customer cars en dochterteams. Ik vraag me af wat ze in de toekomst daarmee op hun nek zullen halen. teamorders zijn verboden, maar wat als Torro Rosso plots begint te concurreren met een Red Bull? Het eerste probleem hebben dit seizoen al gezien. Honda levert aan super aguri en super aguri doet beter dan Honda dit seizoen.(van jezelf in het zak steken gesproken)Toyota levert motoren aan Williams en Williams doet het stukken beter in de contructeurstabel dan Toyota(mss heeft Rosberg hier iets mee te zien)

Het wordt lastiger voor de FIA om 'orders' te controleren maar als de teams ervoor mogen gaan zoals Williams en Super Aguri dan krijgen wij vuurwerk te zien. Wie vindt het niet leuker dat een Mclaren uitvalt en underdog Prodrive met de eer gaat lopen ... .
Voor het kampioenschap is dit een goede zaak, ZEKER om eens terug een voller veld te krijgen.

De orders tja dat was in het verleden tussen Sauber en Ferrari al een discussiepunt, hoe de FIA dat kan vermijden: heb ik voorlopig nog geen idee over.

TheIceman

Ik vind dat alle teams hun eigen wagen moeten bouwen en als ze daar het geld niet voor hebben of weet ik wat voor reden dan moeten ze maar weg uit de Formule 1.

Jasper

Dat vind ik niet, F1 gaat erom dat je een snelle wagen op de baan zet. Hoe je die wagen op de baan zet, maakt helemaal niets uit. Andere teams moeten niet klagen omdat er teams zijn die een chassis kopen. Als dat dan echt zoveel beter is, moeten ze het zelf ook maar doen...

Ferrari 2010

Veronderstel dat McLaren volgend jaar sneller is dan alle andere topteams, hoe groot is de kans dat Prodrive dat dan ook is? Dat is wat ik me afvraag, krijgen ze echt maar een klantenversie, of krijgen ze in feite een volwaardige wagen die zo goed als de strijd aan kan met het origineel? Als dat laatste waar is, heeft McLaren gewoon 4 wagens op de grid ipv 2, en hebben ze dubbel zoveel testkilometers, dubbel zoveel kans op prijzen, alles dubbel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Inderdaad, briljant!

Ferrari 2010

Ja, brilliant, maar dan heb je gewoon 1 team dat met 4 wagens rondrijdt. Dan moeten ze gewoon zeggen dat alle teams 4 wagens in mogen zetten en slechts 6 teams laten meedoen hé...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Alle teams mogen een B-team helpen en op die manier met zo goed als 4 dezelfde wagens rijden. Iedereen is met andere woorden gelijk.

janke

#13
Nog even en dan rijden ze allemaal met een Dallara of weet ik wat vooreen chassis rond. Laat dat lekker in een andere klasse blijven en niet in de F1. Als je op die manier gaat racen is niet mijn ding. Maar een vol startveld is ook wat waard. Lees 22 á 24. Maar F1 onwaardig. Is het al bekend dat Pro Drive met een McLaren chassis gaat rijden dan? Nog niets concreets over gelezen behalve de niet geloofwaardige site's en kranten.Geroddel dus. Maar dat is in de F1 normaal. Zelfs F1 site's doen er aan mee. Er wordt wat afgespeculeerd. En de een weet het nog beter dan de ander. It's racing thats all.

Richards :: Aston Martin in vijf jaar een F1-team
Vrijwel niets is er nog duidelijk over hoe het ervoor staat met Prodrive. Het twaalfde Formule 1-team dat volgend jaar zijn debuut zal maken heeft nog niets bekend gemaakt over diens plannen. De eerste uitspraken beginnen nu te komen, buiten de leuzen als "we hebben nog geen haast" om.
David Richards, de eigenaar van het Britse bedrijf, heeft echter een boekje opengedaan tegen het Duitse kwaliteitsblad [i[Auto, Motor und Sport[/i]. "Er is een ding zeker: we zullen geen eigen wagen bouwen", liet de Brit weten. "Dat willen we nog niet doen. Je ziet hoe Honda en Toyota ondervinden hoe moeilijk het is om met een eigen wagen succes te hebben, ondanks het feit dat ze er onwijs veel geld in steken."
Richards is daarom met meerdere partijen in gesprek voor technische hulp en het kopen van een chassis en krachtbron, iets wat vanaf 2008 toegestaan is. "We willen in de winter gemeenschappelijk testen. We willen ook ingenieurs van partners overnemen, maar dat heeft nog geen haast. Er moet echter later duidelijk worden wie die partner wordt. Ik heb drie opties."

P.S

Honda en Toyota lukt het niet en BMW-Sauber wel. Auto's bouwen kunnen ze wel maar de F1 hebben ze nog niet onder de knie. En dat samen na een miljard of iets meer aan investering. Uhh, sukkels. ???
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

Citaat van: janke op 18 september 2007 - 22:40:57
Honda en Toyota lukt het niet en BMW-Sauber wel. Auto's bouwen kunnen ze wel maar de F1 hebben ze nog niet onder de knie. En dat samen na een miljard of iets meer aan investering. Uhh, sukkels. ???
Dat vind ik dus zo'n gezever. BMW beleeft één goed seizoen tot nu toe en zij hebben het onder de knie? Honda beleefde hetzelfde seizoen als BMW nu in 2004, Toyota deed dat in 2005. Laten we eerst maar eens zien of BMW volgend jaar nog op dit niveau meedoet vooraleer we hoog van de toren gaan blazen... ::)