GP van Italië

Gestart door Karre, 30 augustus 2007 - 12:41:11

« vorige - volgende »

bogief1

Als je een tik op je achterwiel krijg, schuift de "poep" weg. Kon je duidelijk zien op de beelden trouwens dat Lewis moest tegensturen.
Neutraal zijn is ooo zo moeilijk voor velen.

Prachtig inhaalmaneuver van diezelfde Lewis.
Enige hoop om het constructeurskampioenschap te winnen voor Ferrari is als ze donderdag beslissen dat McLaren hun punten verliest denk ik.

Al bij al een mooie race.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Ik denk dat ze het hadden over Lewis die de eerste chicane afsnijdt vlak na de start (en zo voorbij Massa gaat). Een beetje een "hoe je het bekijkt" moment, maar gezien Lewis zijn verleden dit seizoen...

bogief1

Citaat van: Tim C op 09 september 2007 - 15:40:55
Ik denk dat ze het hadden over Lewis die de eerste chicane afsnijdt vlak na de start (en zo voorbij Massa gaat). Een beetje een "hoe je het bekijkt" moment, maar gezien Lewis zijn verleden dit seizoen...

Ik doelde ook op dat maneuver  ;). Ik vond het niet meer dan een raceaccident. Misschien wat frustratie's van de ferrari-fans.
Ik vrees voor hen dat ferarri de titel -sportief althans- verloren hebben op hun thuiscircuit.
Kimi was 1sec trager/ronde, stond wel zwaarder, maar in het laatste deel was dit 2sec...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Schumi nr1

Citaat van: Tim C op 09 september 2007 - 15:40:55
Ik denk dat ze het hadden over Lewis die de eerste chicane afsnijdt vlak na de start (en zo voorbij Massa gaat). Een beetje een "hoe je het bekijkt" moment, maar gezien Lewis zijn verleden dit seizoen...

Ja, maar dat afsnijden werd wel ferm geforceerd door de tik die hij kreeg van Massa, anders kon hij hem volgens mij perfect gehaald hebben. Ik aanzie dit als een gewoon race incident, niemand hoeft er hier gestraft worden.

Ik vond het overigens een geweldig publiek op Monza, het aplaus was er niet veel  minder op ondanks de mindere prestaties van de Scuderia.

alonsolover

Een hele mooie race met inhaalmaneuvres

Tim C

Citaat van: bogief1 op 09 september 2007 - 15:48:40
Ik doelde ook op dat maneuver  ;). Ik vond het niet meer dan een raceaccident. Misschien wat frustratie's van de ferrari-fans.
Ik vrees voor hen dat ferarri de titel -sportief althans- verloren hebben op hun thuiscircuit.
Kimi was 1sec trager/ronde, stond wel zwaarder, maar in het laatste deel was dit 2sec...
Ik vond het ook een raceincident, het enige beetje twijfel dat ik heb komt door Lewis zijn starts dit seizoen...

robbert

Het seizoen is jammergenoeg afgelopen voor Ferrari, maar wie weet kan de FIA daar een stokje tussen steken donderdag, maar dat zie ik niet gebeuren :(

Jasper

Dat Lewis de eerste chicane afsneed was inderdaad een race-incident, zonder het tikje had hij hem wel gehaald.

Het was al bij al een redelijk mooie race omdat Räikkönen er de spanning wat in hield. Wat Alonso liet zien met +/- 20 ronden te gaan vond ik trouwens zeer knap. Hij reed gewoon weg van Lewis. En een heel mooi inhaalmanoeuvre van Lewis op Kimi, in de parabolica zat hij er nog héél ver achter.

TurboBoost

Citaat van: Schumi nr1 op 09 september 2007 - 15:49:50
Citaat van: Tim C op 09 september 2007 - 15:40:55
Ik denk dat ze het hadden over Lewis die de eerste chicane afsnijdt vlak na de start (en zo voorbij Massa gaat). Een beetje een "hoe je het bekijkt" moment, maar gezien Lewis zijn verleden dit seizoen...

Ja, maar dat afsnijden werd wel ferm geforceerd door de tik die hij kreeg van Massa

Wat moest Massa dan doen? Verdwijnen of in het gras gaan rijden ofzo?
Als ze via de race control aangeven dat er een fout is gebeurt dan moeten ze straffen, punt.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2007 op 09 september 2007 - 14:11:38
Citaat van: 0634 op 09 september 2007 - 14:10:16
Citaat van: Ferrari 2007 op 09 september 2007 - 14:02:27
Wat Hamilton daar deed in de eerste chicane was geen slimme zet, wordt wsl wel betstraft... Massa rijdt wel erg agressief! :)

Lewie kreeg wel een tikkie, he. Daarom miste hij de chicane.
Ben ik het niet mee eens, ook zonder dat tikje had hij hem absoluut niet kunnen nemen, hij kwam der veel te snel aangevlogen. Overigens, een tikje aan je achterwiel gaat niet dat als resultaat geven hoor ;)

Hij had de bocht m.i. best wel kunnen halen, hoor. Zo overdreven hard kwam hij niet aangevlogen. Maar goed, meningen verschillen. Ik had een stop and go overdreven gevonden. Had de race trouwens wel leuker gemaakt als Lewis achterop had geraakt door een tijdstraf.

Verder wel een mooie inhaalactie op Kimi. Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het verschil toen ook in de banden zat. Voor Kimi wordt het nu wel een lastig verhaal. Voor de ongelukkige Massa lijkt het me helemaal voorbij. Kimi kan nog geluk hebben als de Macs in Belgenland uitvallen. Maar ja...

Citaat van: TurboBoost op 09 september 2007 - 17:11:53

Wat moest Massa dan doen? Verdwijnen of in het gras gaan rijden ofzo?
Als ze via de race control aangeven dat er een fout is gebeurt dan moeten ze straffen, punt.

Alleen als de rijder er wat aan kon doen, he ;)

Sept

Citaat van: bogief1 op 09 september 2007 - 15:48:40
Kimi was 1sec trager/ronde, stond wel zwaarder, maar in het laatste deel was dit 2sec...

Ik weet niet of de pace van Raikkonen op het einde van de race er een was van niet sneller kunnen of gewoon de motor sparen aangezien de tweede plaats onhaalbaar was en de vierde een eeuwigheid achter kwam..
1991 - 2004 = 7

Schumi nr1

#86
Citaat van: TurboBoost op 09 september 2007 - 17:11:53
Citaat van: Schumi nr1 op 09 september 2007 - 15:49:50
Citaat van: Tim C op 09 september 2007 - 15:40:55
Ik denk dat ze het hadden over Lewis die de eerste chicane afsnijdt vlak na de start (en zo voorbij Massa gaat). Een beetje een "hoe je het bekijkt" moment, maar gezien Lewis zijn verleden dit seizoen...

Ja, maar dat afsnijden werd wel ferm geforceerd door de tik die hij kreeg van Massa

Wat moest Massa dan doen? Verdwijnen of in het gras gaan rijden ofzo?
Als ze via de race control aangeven dat er een fout is gebeurt dan moeten ze straffen, punt.

Citaat van: Schumi nr1 op 09 september 2007 - 15:49:50
Ja, maar dat afsnijden werd wel ferm geforceerd door de tik die hij kreeg van Massa, anders kon hij hem volgens mij perfect gehaald hebben. Ik aanzie dit als een gewoon race incident, niemand hoeft er hier gestraft worden.

Van waar die opmerking, als je iets quote moet je alles quoten, ik verwijd massa niks.  Race incidenten gebeuren nu eenmaal, daar kan niemand iets aan doen, that's racing!

scho0634

Citaat van: Tim C op 09 september 2007 - 15:55:28
Ik vond het ook een raceincident, het enige beetje twijfel dat ik heb komt door Lewis zijn starts dit seizoen...

Die vat ik even niet, wat is er met Hamiltons starts?

Tim C

Hamilton is niet wat je noemt een propere starter, maar goed, dat zorgt voor veel leuke starts ;)

FerrariMan

Byebye Ferrari. In plaats van zoveel kabaal te maken over de spionage zouden ze beter die wagens een doen heel blijven.

Als McLaren een schorsing zou krijgen zal ik nog lang niet blij zijn met de titels.

En ivm de start, Hamilton duwt Massa wat op het gras, Massa tikt wat erna tegen Hamilton...het is daar ook zo krap.
Race incident, meer niet.