GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 19 augustus 2007 - 09:04:00

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Volgens de Ferrari-rijders was de wind in de 2de sessie gedraaid waardoor ze minder grip hadden, dat verklaart voor mij de mindere tijden, aangezien het de laatste tijd al steeds zo is dat Ferrari minder is wanneer er veel downforce vereist is. Afhankelijk van de windrichting zal het dus al dan niet spannend worden tijdens het weekend.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

RS op 3 e plaats :-\

was het maar iedere race zo ;)

Racerke007

Ferrari lijkt de betere voor dit weekend ja... op oude banden zo'n tijden rijden: indrukwekkend.

janke

Citaat van: alonsolover op 24 augustus 2007 - 20:29:03
RS op 3 e plaats :-\

was het maar iedere race zo ;)
Voor RS of Toyota. ???
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: Ferrari 2007 op 24 augustus 2007 - 18:30:38
Volgens de Ferrari-rijders was de wind in de 2de sessie gedraaid waardoor ze minder grip hadden, dat verklaart voor mij de mindere tijden, aangezien het de laatste tijd al steeds zo is dat Ferrari minder is wanneer er veel downforce vereist is. Afhankelijk van de windrichting zal het dus al dan niet spannend worden tijdens het weekend.

Dus als de windrichting in de verkeerde richting is, dan zal mclaren dominant zijn. Daar vrees ik voor.

Hopelijk waait de wind in de juiste richting, dus in het voordeel van Ferrari

scho0634

Citaat van: Ferrari 2007 op 24 augustus 2007 - 18:30:38
Volgens de Ferrari-rijders was de wind in de 2de sessie gedraaid waardoor ze minder grip hadden, dat verklaart voor mij de mindere tijden, aangezien het de laatste tijd al steeds zo is dat Ferrari minder is wanneer er veel downforce vereist is. Afhankelijk van de windrichting zal het dus al dan niet spannend worden tijdens het weekend.

Er is altijd iets niet goed, he.

Van dit soort reacties van teams wordt ik zo moe...Ze hebben zeker op Monaco, de VS, Canada, Hongarije en al die andere banen waar de MAcs wonnen last gehad van verkeerde wind....zucht....Honderden miljoenen gaan er doorheen maar als het ff niet lukt is het de wind....misschien moet je eens de auto in de windtunnel zetten.

Jasper

Met de windtunnel kan je geen zijwind simuleren, dat is het probleem net. :) voor zo'n dingen heb je CFD nodig (computed fluis design of zoiets) maar die technologie staat nog niet helemaal op punt (al zijn zowel McLaren als Ferrari er wel hard aan aan het werken).

In ieder geval... Ralf op vrijdagavond: "we gaan proberen beide wagens in de top-10 te kwalificeren." Zaterdagmiddag: Ralf uitgeschakeld na de eerste sessie, op de 18e plaats. ::)

cannonball


scho0634

Nou de wind is gedraaid ;)

Mooie pole van Massa. Jammer van Kimi's kleine foutje in de laatste ronde.

FA vermoedelijk zwaarder van start, gezien ook dat hij op harde banden staat als enige van de 4 toppers.

dj Peter

P1  Massa
P2  Hamilton
P3  Raikkonen
P4  Alonso

Dat belooft weer vuurwerk morgen!    :)

scho0634

Al valt de race vaak wel wat tegen.... :'(

FerrariMan

Strategie van Alonso? Ik vond thans dat hij nogal 'neen' aan het knikken was na de aankomst...

Hopen op een 1-2 van Ferrari.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 25 augustus 2007 - 14:25:24
Strategie van Alonso? Ik vond thans dat hij nogal 'neen' aan het knikken was na de aankomst...

Hopen op een 1-2 van Ferrari.

Wat is er zo raar aan strategie van Alonso?

Dat nee-schudden heb ik niet gezien. Maar ik heb eigenlijk na de quali de tv meteen uitgezet,dus vandaar. Maar misschien vroegen ze over de boordradio of ze koffie voor hem klaar moesten zetten :D

Ik hoop ook op 1-2 voor Ferrari. Liefst met 2 DNF's voor de Mac's. Niet dat ik voorkeur heb, maar dat zo gaaf zijn voor het WK.


janke

En dan een BMW-Sauber maar op 3 ;)
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 25 augustus 2007 - 12:28:12
Citaat van: Ferrari 2007 op 24 augustus 2007 - 18:30:38
Volgens de Ferrari-rijders was de wind in de 2de sessie gedraaid waardoor ze minder grip hadden, dat verklaart voor mij de mindere tijden, aangezien het de laatste tijd al steeds zo is dat Ferrari minder is wanneer er veel downforce vereist is. Afhankelijk van de windrichting zal het dus al dan niet spannend worden tijdens het weekend.

Er is altijd iets niet goed, he.

Van dit soort reacties van teams wordt ik zo moe...Ze hebben zeker op Monaco, de VS, Canada, Hongarije en al die andere banen waar de MAcs wonnen last gehad van verkeerde wind....zucht....Honderden miljoenen gaan er doorheen maar als het ff niet lukt is het de wind....misschien moet je eens de auto in de windtunnel zetten.

Dat is wat men onder andere DOWNFORCE noemt. In GP's waar veel downforce vereist is, is Ferrari dit seizoen trager, waar er minder vereist is, zijn ze sneller. Dan hangt het nog af zoals Jasper al zei dat je geen zijwind kan simuleren, misschien hebben ze daar een probleem, dat weet ik niet. In ieder geval, wanneer de wind slecht staat hebben ze minder downforce van die wind en hebben ze het lastiger dan de Mac's, aangezien de Mac's hun mechanische grip waarschijnlijk beter in orde hebben of toch op een of andere manier meer downforce kunnen krijgen zonder snelheid te verliezen.

Ik denk dat de Mac's ietsje llichter staan dan de Ferrari's (nuja, daar hoop ik uiteraard steeds op :P), Massa en Hamilton staan vlak bijeen en Alonso en Raïkkönen staan vlak bijeen. Als de Mac's lichter staan dan kan Ferrari hun voordeel eruit slaan bij de pitstops, als ze er dan nog niet over zijn. Ik las overlaatst ergens dat het circuit er op vrijdag erg stoffig bij lag aangezien er niet veel gereden is de laatste tijd, aangezien de Mac's op de vuile kant van de grid staan is dit dus een groot voordeel voor Ferrari en in het bijzonder Raïkkönen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.