Mclaren hoorzitting op 19/9 in Parijs

Gestart door Racerke007, 17 augustus 2007 - 17:51:44

« vorige - volgende »

Krijgt Mclaren gelijk en hun punten alsnog of niet?

Ja
12 (60%)
Nee
8 (40%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 16 september 2007 - 17:51:44

Karre

als mclaren gediskwalificeerd wordt, dan mogen massa en raikkonen het WK uitvechten.
als mclaren niet gediskwalificeerd wordt, dan kan in principe alles nog in het WK, al heb ik zo'n vaag vermoeden dat in dat geval een mclaren wereldkampioen gaat worden. (als het dan geen ferrari wordt, dan nog liefst vanal hamilton. Ik hoop dat de titelstrijd tot de laatste GP onbeslist blijft en dat in die laatste GP die arrogante zak van een alonso zichzelf in de bandenmuur rijdt!)

dus wat de uitspraak ook moge wezen, het WK blijft spannend voor ons! ;D

robbert

eigenlijk is dat waar hé dus als Mclaren eruit gegooid wordt, blijft het WK spannend tussen Massa en Raikkonen, dan zal het pas nog leuke races zijn voof de ferrari-fans

alonsolover


Jasper

Citaat van: robbert op 21 augustus 2007 - 21:21:29
eigenlijk is dat waar hé dus als Mclaren eruit gegooid wordt, blijft het WK spannend tussen Massa en Raikkonen, dan zal het pas nog leuke races zijn voof de ferrari-fans

Denk je? Ik zou het afschuwelijk vinden om op die manier te moeten winnen.

Als McLaren gediskwalificeerd wordt, dan heeft de F1 bij mij afgedaan.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2007 - 18:44:10
Citaat van: robbert op 21 augustus 2007 - 21:21:29
eigenlijk is dat waar hé dus als Mclaren eruit gegooid wordt, blijft het WK spannend tussen Massa en Raikkonen, dan zal het pas nog leuke races zijn voof de ferrari-fans

Denk je? Ik zou het afschuwelijk vinden om op die manier te moeten winnen.

Als McLaren gediskwalificeerd wordt, dan heeft de F1 bij mij afgedaan.

Waarom? Omdat een team bestraft wordt voor illegale zaken? Zou de F1 eveneens voor je afgedaan hebben als het Ferrari of BMW of Renault of eender welk team zijn geweest?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ten eerste, "bestraft" is wel een ferm eufemisme, het gaat hier om een twee seizoenen durende verbanning.

Ten tweede, als ze "bestraft" zouden worden, zou het niet wegens illegale zaken zijn maar wegens vermoedens.

Ten derde, als Ferrari/BMW/Renault op dat moment aan de leiding zouden staan in beide kampioenschappen, ja, dan zou de F1 eveneens voor mij afgedaan hebben.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2007 - 19:14:02
Ten eerste, "bestraft" is wel een ferm eufemisme, het gaat hier om een twee seizoenen durende verbanning.

Ten tweede, als ze "bestraft" zouden worden, zou het niet wegens illegale zaken zijn maar wegens vermoedens.

Ten derde, als Ferrari/BMW/Renault op dat moment aan de leiding zouden staan in beide kampioenschappen, ja, dan zou de F1 eveneens voor mij afgedaan hebben.

Gaat het er dan puur om dat ze aan de leiding staan? Een leidend team mag niet zwaar gesanctioneerd worden maar een ander team wel? Leve de democratie! Iedereen gelijk voor de wet Jasper, leider of geen leider.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Geen enkel team mag gesanctioneerd worden op basis van vermoedens. Leider of geen leider. Als ze bovendien ook nog eens leider of challenger zijn, dan is elke geloofwaardigheid van de sport verloren gegaan. Als dat gebeurt, heeft het ook geen zin meer om te kijken naar de F1 als sport, en voor mij bijgevolg ook de F1 tout court.

Racerke007

CitaatTen tweede, als ze "bestraft" zouden worden, zou het niet wegens illegale zaken zijn maar wegens vermoedens.

Ehm .... dat is de reden waarom al die mensen van Mclaren nu bestraft zijn Jasper!
Dat roep ik toch al weken te zeggen dat de FIA toch wel degelijk beslissingen kan nemen die correct zijn. (als ze niet door de stewards op het circuit genomen worden)
En dat is de reden waarom nog niemand bestraft is.

Maar hier gaat dit topic niet over .... .
Dit gaat over Hongarije.

Over de spionagezaak ... een interessante 'wending' als het slecht zou uitdraaien voor Mclaren: zie topic.

alonsolover

Ik sta helemaal aan de kant van Jasper,
Als ze zo een topteam zouden deskwalificeren zou er geen strijd meer zijn om de titels alleen KR en FM,
Ik zie het liever me 4 topcoureurs die strijden en niet me 2

Ferrari 2010

Citaat van: alonsolover op 24 augustus 2007 - 13:55:21
Als ze zo een topteam zouden deskwalificeren zou er geen strijd meer zijn om de titels alleen KR en FM,
Dat heeft geen reet met topteam ofzo te maken, het diskwalificeren van een topper laat juist zien dat ze het goed menen met de sport, en dat rotte appels geweerd worden. Zo kan Red Bull of super aguri of wel minder team dan ook, ook wel even bij wijze van spreken bij Ferrari, MacLaren en BMW informatie gaan stelen, volgend jaar kampioenrijden, wetende dat er gefoefeld is en toch gewonnen hebben. Das dikke bullshit! Ik weet het, F1 is geen wielrennen, maar Landiswordt waarschijnlijk ook nog gestraft, net zoals Vinokourov uit de tour is gezet en vele andere zaken. Zoiets is gewoon de sport zuiveren, dat is gewoon noodzakelijk op dit moment!

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2007 - 19:24:42
Geen enkel team mag gesanctioneerd worden op basis van vermoedens. Leider of geen leider. Als ze bovendien ook nog eens leider of challenger zijn, dan is elke geloofwaardigheid van de sport verloren gegaan.
Vermoedens? Ok, er zijn geen harde bewijzen, maar zeg nu zelf, als de topontwerper de documenten heeft gezien en bovendien aan meerdere mensen binnen het team heeft laten zien, dan is het wel zeker dat hij deze documenten heeft bekeken en hebben ze er voordeel uit kunnen halen.
Dat van de leider heb ik hierboven al duidelijk gemaakt, dat maakt geen zak uit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

ok dus er mag spionage zijn in de f1 volgens jasper

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 24 augustus 2007 - 17:34:28
ok dus er mag spionage zijn in de f1 volgens jasper
Mooi samengevat Robert!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 24 augustus 2007 - 18:04:03
Citaat van: robbert op 24 augustus 2007 - 17:34:28
ok dus er mag spionage zijn in de f1 volgens jasper
Mooi samengevat Robert!

Ja, want dat is exact wat ik gezegd heb! Even iets anders, wanneer gaan jullie leren lezen?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 24 augustus 2007 - 18:05:51
Citaat van: Ferrari 2007 op 24 augustus 2007 - 18:04:03
Citaat van: robbert op 24 augustus 2007 - 17:34:28
ok dus er mag spionage zijn in de f1 volgens jasper
Mooi samengevat Robert!

Ja, want dat is exact wat ik gezegd heb! Even iets anders, wanneer gaan jullie leren lezen?

Zo'n 12 jaar terug zou ik daar binnenkort mee beginnen. Misschien dat we het zinnetje van Robbert inderdaad wat moeten aanpassen:
ok dus er mag spionage zijn bij de topteams in de f1 volgens jasper
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.