GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 19 augustus 2007 - 09:04:00

« vorige - volgende »

Racerke007

Je kan écht niet zomaar instappen in een wagen en er je talent mee laten zien.
Wat Senna in 93 liet zien dat is nu gewoon niet meer mogelijk. Men kan het niet en deels door alle technische snufjes, deels omdat de rijders enkel nog maar moeten draaien aan het wieleke en op twee pedalen duwen.

Door dit is het logisch dat mannen als Alonso en Raikonnen moeten aanpassen en wennen aan hun nieuwe omgeving. Of het goed is voor hun teammaten dat ze gelijke tred houden? Weet ik niet, voor Hamilton is er het voordeel dat hij zijn eerste seizoen rijdt én dat Alonso een winnaar is maar voor Massa speelt er niets enkel 'ik wil wereldkampioen worden'. En dat is nu net iets wat we al meerdere seizoenen gehoord van véél rijders.  ;)

CitaatVolgend jaar kunnen we beter zien hoe de onderlinge verhoudingen liggen tussen deze twee.
Ik hoop ergens dat het niet zo ver moet komen... Massa heeft voor mij hét nog steeds niet, ook al wint hij nu alle races van start tot finish zal ik nog niet overthuigd zijn. In een man tot man gevecht heb ik Massa altijd (meestal toch) aan het kortste eind weten trekken: ofwel in de fout ofwel verliest ie.
Als hij daarentegen de komende wedstrijden écht moet jagen en opgejaagd wordt en anderen in de fout kan dwingen of 'pakt' dan zie ik hem nog graag in een Ferrari maar anders ... nee dank u. Hij heeft gewoon écht geen meerwaarde voor het team in mijn ogen. Dus, als het aan mij ligt: volgend jaar Massa eruit of hij moet in Monza en Spa iets laten zien.


Karre

Geen meerwaarde? De man haalt kostbare WK-punten binnen voor Ferrari en doet wat hij moet doen, niet meer niet minder. Wat voor nut heeft het mooie dingen te laten zien ( mooie dingen zijn meestal ook gevaarlijke dingen ) als je toch al aan de leiding rijdt? Hij hield toch Kimi 8er hem in Turkije en ze rijden me een identieke wagen.

FerrariMan

#122
Citaat van: Racerke007 op 30 augustus 2007 - 23:26:57ook al wint hij nu alle races van start tot finish zal ik nog niet overthuigd zijn.
Jij misschien niet maar de Ferrari top wel, wees daar maar zeker van. Een piloot die al zijn poles (of zoveel mogelijk) kan omzetten in overwinningen heeft geen nood aan man tot man duels. Ik snap dat iedereen liever een piloot ziet die aan de kop van de race de duels wint maar we moeten ook eerlijk zijn, zóveel duels heeft Massa aan de kop ook nog niet uitgevochten dit seizoen. Kimi evenmin. Uit het hoofd kan ik de GP van Europa noemen en die ene race waar hij Lewis aanviel en eraf ging. Het eerste voorbeeld had dan ook weer veel met de regen te maken. Ik ben van mening dat hij niet al te slecht is als hij moet inhalen, getuige al zijn inhaalraces. 2 dit seizoen en vorig jaar ook van 21 naar 5, vóór Schumacher.

Kom eens met wat argumenten waarom Massa altijd aan het kortste eind trekt in duels? Dat hij al zijn gewonnen races vanaf de pole heeft gehaald kan evenwel toeval zijn.
Ik wil anders gerust wel eens uitzoeken hoeveel duels Massa heeft uitgevochten in de top 6 vorig en dit seizoen en of hij echt zo slecht is als je beweert.

Want zomaar dingen roepen........dat kan iedereen.  ;)
Kom eens met wat voorbeelden.

Racerke007

CitaatJij misschien niet maar de Ferrari top wel, wees daar maar zeker van. Een piloot die al zijn poles (of zoveel mogelijk) kan omzetten in overwinningen heeft geen nood aan man tot man duels.
Dat klopt volledig.
Verdedigen kan hij en ontken ik niet. Maar met een stabiele wagen is dit 'makkelijk' te doen. Het is niet om hem af te kraken maar ik ben gewoon benieuwt hoe dit seizoen afloopt ... .

scho0634

Citaat van: Karre op 31 augustus 2007 - 11:25:36
Geen meerwaarde? De man haalt kostbare WK-punten binnen voor Ferrari en doet wat hij moet doen, niet meer niet minder.

Dat deden Barrichello en Irvine ook in de Ferrari. En ik geef je op een briefje dat mannen als DC, Fisico, Trulli, Webber, etc etc ook kostbare WK punten zouden kunnen binnenhalen in een Ferrari. Is geen heel bijzondere prestatie in deze auto.

Het gaat erom; is hij een topcoureur of een subtopper in een topauto? Op dit moment is hij voor mij het laatste. Kimi overigens ook nog steeds, maar die krijgt van mij op basis van zijn prestaties in de Mac en het feit dat dit zijn eerst Italiaanse jaartje is nog het voordeel van de twijfel. Misschien ten onrechte, maar ook dat zullen we moeten afwachten.

meatball

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2007 - 20:39:13
Citaat van: Karre op 31 augustus 2007 - 11:25:36
Geen meerwaarde? De man haalt kostbare WK-punten binnen voor Ferrari en doet wat hij moet doen, niet meer niet minder.

Dat deden Barrichello en Irvine ook in de Ferrari. En ik geef je op een briefje dat mannen als DC, Fisico, Trulli, Webber, etc etc ook kostbare WK punten zouden kunnen binnenhalen in een Ferrari. Is geen heel bijzondere prestatie in deze auto.

Het gaat erom; is hij een topcoureur of een subtopper in een topauto? Op dit moment is hij voor mij het laatste. Kimi overigens ook nog steeds, maar die krijgt van mij op basis van zijn prestaties in de Mac en het feit dat dit zijn eerst Italiaanse jaartje is nog het voordeel van de twijfel. Misschien ten onrechte, maar ook dat zullen we moeten afwachten.
Zijn prestatie's in de Mac ;D ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: meatball op 01 september 2007 - 21:32:40

Zijn prestatie's in de Mac ;D ;D ;D

Ik snap niet waarom je dat zo grappig vind. In 2003 eindigde hij slechts 3 puntjes achter MS, in 2005 had hij volgens 80% van dit forum de titel verdiend, ipv FA. Zijn zege op Suzuka dat jaar, is een van de mooiste in de F1 geweest. Van bijna achteraan naar P1. Hij reed, gedwongen door het WK verloop, het hele jaar aanvallend en haalde 7 mooie zeges, terwijl hij moest concurreren met een uitstekende Alonso in een uitstekende Renault. Maar ja, jij vind het een prutser en er deugt blijkbaar niks aan hem. Ik vraag me dan wel af wat Massa dan gepresteerd heeft wat hem dan wél zo goed maakt .....

alonsolover

Citaat van: 0634 op 01 september 2007 - 22:44:54
Citaat van: meatball op 01 september 2007 - 21:32:40

Zijn prestatie's in de Mac ;D ;D ;D

Ik snap niet waarom je dat zo grappig vind. In 2003 eindigde hij slechts 3 puntjes achter MS, in 2005 had hij volgens 80% van dit forum de titel verdiend, ipv FA. Zijn zege op Suzuka dat jaar, is een van de mooiste in de F1 geweest. Van bijna achteraan naar P1. Hij reed, gedwongen door het WK verloop, het hele jaar aanvallend en haalde 7 mooie zeges, terwijl hij moest concurreren met een uitstekende Alonso in een uitstekende Renault. Maar ja, jij vind het een prutser en er deugt blijkbaar niks aan hem. Ik vraag me dan wel af wat Massa dan gepresteerd heeft wat hem dan wél zo goed maakt .....

Ben ik helemaal mee eens,,
Een renault is ook niet helemaal een ferrari en toch hield hij de ferarri altijd achter hem,
Alonso is een goede rijder en mijn gedacht zal ook nooit veranderen

Ferrari 2010

Citaat van: alonsolover op 02 september 2007 - 10:45:34
Een renault is ook niet helemaal een ferrari en toch hield hij de ferarri altijd achter hem,

Dit slaagt nergens op, in de F1 draait het er niet om of je nu de naam van een sportwagenfabrikant of van een gezinswagenfabrikant draagt. Het Ferrari-team is niets minder dan het Renault-team, en niets meer. Jaguar is ook een sportwagenfabrikant (ofja, luxewagen, hoe je het noemen wilt) en ze presteerden ook niks. Als morgen Lada en Bugatti in de F1 komt hebben zijn even veel kans om een overwinning te behalen, dit maakt niks uit van welke fabrikant ze vertegenwoordigen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: alonsolover op 02 september 2007 - 10:45:34
Citaat van: 0634 op 01 september 2007 - 22:44:54
Citaat van: meatball op 01 september 2007 - 21:32:40

Zijn prestatie's in de Mac ;D ;D ;D

Ik snap niet waarom je dat zo grappig vind. In 2003 eindigde hij slechts 3 puntjes achter MS, in 2005 had hij volgens 80% van dit forum de titel verdiend, ipv FA. Zijn zege op Suzuka dat jaar, is een van de mooiste in de F1 geweest. Van bijna achteraan naar P1. Hij reed, gedwongen door het WK verloop, het hele jaar aanvallend en haalde 7 mooie zeges, terwijl hij moest concurreren met een uitstekende Alonso in een uitstekende Renault. Maar ja, jij vind het een prutser en er deugt blijkbaar niks aan hem. Ik vraag me dan wel af wat Massa dan gepresteerd heeft wat hem dan wél zo goed maakt .....

Ben ik helemaal mee eens,,
Een renault is ook niet helemaal een ferrari en toch hield hij de ferarri altijd achter hem,
Alonso is een goede rijder en mijn gedacht zal ook nooit veranderen

Dat is heel mooi voor je, jammer genoeg gaat het helemaal niet over Alonso maar over Räikkönen...

Karre

das juist, de naam van het team is geen afspiegeling van hoe goed de auto's zullen presteren. dingen zoals budget en kwaliteit van je ingenieurs/werknemers in de fabriek zijn dat wel. alhoewel, Toyota loopt al 5 jaar te zwaaien met hun hoogste f1 budget en nog steeds zijn geen buitengewone prestaties gezien bij hen...
maar daar is het meer een kwestie van hun budget goed te spenderen ;)

FerrariMan

Citaat van: Karre op 02 september 2007 - 17:33:34
das juist, de naam van het team is geen afspiegeling van hoe goed de auto's zullen presteren. dingen zoals budget en kwaliteit van je ingenieurs/werknemers in de fabriek zijn dat wel. alhoewel, Toyota loopt al 5 jaar te zwaaien met hun hoogste f1 budget en nog steeds zijn geen buitengewone prestaties gezien bij hen...
maar daar is het meer een kwestie van hun budget goed te spenderen ;)
Volgens mij heeft McLaren het grootste budget. Dat heb ik toch onlangs gelezen, dacht ik.

scho0634

Het zal best aan mij liggen, maar ik had het over Raikkonen.....al die reacties daarop vat ik ff niet....

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 02 september 2007 - 22:39:44
Het zal best aan mij liggen, maar ik had het over Raikkonen.....al die reacties daarop vat ik ff niet....
de overige reacties zijn merendeel een reactie op Alonsosolovers reactie ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2007 op 02 september 2007 - 23:26:51
Citaat van: 0634 op 02 september 2007 - 22:39:44
Het zal best aan mij liggen, maar ik had het over Raikkonen.....al die reacties daarop vat ik ff niet....
de overige reacties zijn merendeel een reactie op Alonsosolovers reactie ;)

klopt ;), daar ging het ook mis, want ik had het over Kimi en niet over Fernando. Maakt verder ook niet uit, hoor. Maar ik vond het wel grappig :)