CHAMP CAR -- Zolder 25 - 26 augustus

Gestart door Racerke007, 16 augustus 2007 - 22:42:01

« vorige - volgende »

Wie gaat er naar Zolder voor de primeur van de Champ Car?

Tribunekaartje weekend
2 (14.3%)
Algemene inkom weekend
0 (0%)
Ik ga als het weer mee valt het weekend
0 (0%)
Ik ga op zondag
2 (14.3%)
Ik ga op zaterdag
1 (7.1%)
Ik ga op vrijdag
0 (0%)
Ik ga op één dag dat het weer mee valt
0 (0%)
Ik ga net: te stom
0 (0%)
Ik ga niet: te duur
3 (21.4%)
Ik ga niet: geen tijd
6 (42.9%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 27 augustus 2007 - 22:42:01

janke

Racerke leeft in zijn eigen pseudo racewereldje, laat hem. Ik vind het wel amusant. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Schumivill

#16
Ben vandaag geweest,en vond het echt wel de moeite,ze mogen ieder jaar komen van mij :),en heb een mooi aandenken in de vorm van het programma boekje,die ik door alle piloten (uitgenomen Dan Clarck) heb laten ondertekenen!
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Tim C


McLaren_über_alles

Zal vanmiddag toch es naar VT4 zien...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Schumivill

Ze zijn nog maar begonnen met de uitzending en hoor al meteen dat de laatste gp F1 op zolder in 1982 was,nu,das nu iet da ik nie begrijp hoor....
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Doefie

"Toch knap hoe hij Legge in één tijd nam" ... geweldige statement ;D

Jasper

Citaat van: Schumivill op 26 augustus 2007 - 14:36:55
Ze zijn nog maar begonnen met de uitzending en hoor al meteen dat de laatste gp F1 op zolder in 1982 was,nu,das nu iet da ik nie begrijp hoor....

Ik begrijp dat perfect, aangezien het een smal circuit is met nauwelijks tribunes en een naar F1-normen slechte accommodatie voor de teams. Bovendien is Francorchamps als circuit tien keer beter.

Schumivill

#22
Bedoel gewoon dat de laatste Gp F1 in Zolder in 1984 was...en ik zo'n fouten toch wel zwak vind,als je dan commentator bent van autosport,en de mensen zodoende totaal verkeerde informatie geeft.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Doefie

Welkom bij de doorsnee Belgische commentator die geen bal van autosport snapt ;) (en voor één keertje niet op de VRT te vinden is). Koen Wouters vond ik persoonlijk niet slecht, weet niet wat anderen daarvan vinden. Wouters kent het circuit dan ook door en door (zij het wel in een Porshe en niet in een eenzitter)

Racerke007

Citaat van: Jasper op 26 augustus 2007 - 17:14:02
Citaat van: Schumivill op 26 augustus 2007 - 14:36:55
Ze zijn nog maar begonnen met de uitzending en hoor al meteen dat de laatste gp F1 op zolder in 1982 was,nu,das nu iet da ik nie begrijp hoor....

Ik begrijp dat perfect, aangezien het een smal circuit is met nauwelijks tribunes en een naar F1-normen slechte accommodatie voor de teams. Bovendien is Francorchamps als circuit tien keer beter.

Er stonden toch een tiental tribunes op Zolder, als ik goed getelt heb.
Slechte accommodatie?? De champs willen niet in boxen staan maar in tenten ... die mannen waren méér dan tevreden hoor!! Van meerdere piloten (Bourdais, Junqueira, Power, Jani & Doornbos) toch te horen gekregen dat ze het een uitdagend circuit vinden.

kevin

Voor wat betreft de Belgische Champcar-race, vond ik de "publiciteit" in de algemene media maar povertjes.

Het dagelijkse item in "Studio-TVL", met o.a. Jan Heylen, de "speaker", (ik dacht) de circuit directeur,... vond ik wel goed.

In Nederland is de voorverkoop al een 50.000 kaarten. Dit ook m.i. door het warm maken van de mensen met het "stratenevenement" met de wagen van Robert Doornbos.

Een goede raad voor de organisatie voor volgend jaar:
- zoeken naar een goede hoofdsponsor
- meer publiciteit om het publiek warm te maken (eventueel een gratis toegang op bijv. donderdag om met de wagens kennis te maken, zo een stratenevenement,...)
- goede samenwerking met plaatselijke handelaars (om wrevel te vermijden door bijv. afsluiten van straten)
- een goed vervoersplan om verkeersopstroppingen te vermijden
-...

Hopelijk komen ze nog enkele jaren naar Circuit Zolder. Zodoende kan het management de nodige aanpassingen financieren om de veiligheid nog te verhogen EN om een mooi Vlaamse alternatief te vormen voor Spa-Francorchamps. Een circuit met een historie van meer dan 40 jaar zou niet verloren mogen gaan.

Greetz
K.
Schumacher rulez!

Racerke007

Men wou een stratenevenement houden in Hasselt, het stadsbestuur legde echter een snelheidsbeperking op van 50 km/u wat onmogelijk is voor de wagens ... . Een evenement in Antwerpen mocht ook niet. Het enige wat op donderdag was was de presentatie in Brussel, door enkele cameraploegen én politie bij de bus die de rijders vervoerde trok dit aandacht maar daardoor wist men nog niet wat een champcar is.
Van wat ik hoorde heeft de organisatie alvast dus hun best gedaan, en het kan enkel beter ja! Zeker het actieplan wat zelfs niet gebruikt wordt tijdens een World Series wanneer er +50000 man is ...  ::)

kevin

Citaat van: Racerke007 op 27 augustus 2007 - 15:03:48
Men wou een stratenevenement houden in Hasselt, het stadsbestuur legde echter een snelheidsbeperking op van 50 km/u wat onmogelijk is voor de wagens ... . Een evenement in Antwerpen mocht ook niet. Het enige wat op donderdag was was de presentatie in Brussel, door enkele cameraploegen én politie bij de bus die de rijders vervoerde trok dit aandacht maar daardoor wist men nog niet wat een champcar is.
Van wat ik hoorde heeft de organisatie alvast dus hun best gedaan, en het kan enkel beter ja! Zeker het actieplan wat zelfs niet gebruikt wordt tijdens een World Series wanneer er +50000 man is ...  ::)

Voor mij zijn de Champcars en het evenement "World Series by Renault" op Circuit Zolder niet met elkaar te vergelijken. Temeer omdat de World Series 3.5 er dit jaar niet bij waren. Hier gaat het echt om een promotie-evenement van Renault. Vergeet ook niet dat het eigenlijk een "gratis" evenement is, want de kaarten zijn bij de Renault dealers af te halen.

Renault maakt er een familie-aangelegenheid van met uiteraard de F1-demo's. Moest de F1-bolide er niet zijn, zou toeschouwer-aantal niet in de 50.000 liggen.

Ik had ook vernomen van het afgeketste stratenevenement in Hasselt en Antwerpen. Voor wat betreft Hasselt, zou dit een tweede maal in 1 week zijn dat men het centrum van de stad zou afsluiten (cfr. Eneco-tour proloog). Wat de reden van Antwerpen geweest is ???

Gewoon een goede planning maken en goed "onderhandelen" met de betrokken actoren, zou volgens mij veel "wrevel" vermijden en bijdragen tot een nog mooier evenement.

Daarnaast zal de concurrentie met Assen ook wel hebben meegespeeld. 2 races in 2 weken tijd (op relatief korte afstand) doet een doorsnee burger een keuze maken. Volgend jaar zullen we een beter zicht krijgen aangezien de planning is om de race in Zolder in het voorjaar door te laten gaan (8 juni) en deze van Assen in het najaar.

In een artikel in de krant stond ook dat het prijskaartje voor een onbekende raceklasse in België nogal aan de hoge kant was.
Laat de mensen er mee kennismaken, bouw een mooi toeschouwersaantal op en begin dan te denken in redelijk hoge tickets (cfr. de evolutie in prijs van de F1-tickets).

Greetz
K.
Schumacher rulez!

Racerke007

Ik vergelijk de beiden niet, het ging om het aantal bezoekers. Bij de WSbR moesten al die maatregelen niet én nu zag je elke 150 meter politie ... . Een beetje té, zeker doordat de autostradebrug afgesloten werd ma soit... .

Tja, de datum is veranderd omdat het van Bernie niet op 9/9 mocht doorgaan ... dan had Hasselt geen excuus meer gehad.
Maar soit, Hasselt zei ok maar maximim 50 km/u .... dus ... .

Door de race in Assen zullen er inderdaad een pak Hollanders minder zijn afgekomen ... tja.

Racerke007

Als iemand trouwens links heeft met mooie foto's van de Champcar ... post ze even, zo kunnen zij die er waren even nagenieten en diegenen die er niet waren zien wat ze misten.
Knap van Bourdais, volgend jaar in de F1 wordt ie ook een geprogrammeerde robot vrees ik, dit zullen we niet meer moeten verwachten.