Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

janke

Oké mooi begin. De beste auto die ik gezien heb is/was de Williams FW 14/B Nigel Mansell. Dat jaar een groot kampioen. En hij is nog mooi ook. Rank en slank.

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Eén van de meest revolutionaire F1-wagen ooit. ;)

leproffesseur

Awel dat is nu ook 1 van mijn topfavorieten.
En de williams en mclaren van 93 vind ik ook super.
Niet zo moeilijk om mee te rijden met die supertechnologie maar heel mooi.
En voor de rest vond ik de ferrari s van 88 tot 94 ook mooi.


janke

En wat is jou mening over de beste?? Foto mag toch??
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Ik vond de ground effect autos met skirts enzo van Colin Chapman wel gaaf. Al ken ik die alleen van oude beelden. In ieder geval invloedrijk op later wagens.

janke

Wat ook goed was in een jaar (1978) en mooi, de Lotus 78, vind ik. Ook zien rijden met Andretti en Peterson oa op Zandvoort.

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Jawadde 8) 8)
Als ik moest kiezen tussen een huidge f1 wagen en die schoonheid dan weet ik het wel hoor!

Ferrari 2010

Ik ook, dan kies ik de nieuwe. Al die lelijke vierkante oude bakken, neen danku! De wagens van helemaal in het begin, die zijn ook mooi, maar wagens van 20 jaar terug, bah!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 augustus 2008 - 10:14:29
Ik ook, dan kies ik de nieuwe. Al die lelijke vierkante oude bakken, neen danku! De wagens van helemaal in het begin, die zijn ook mooi, maar wagens van 20 jaar terug, bah!
Echt wel, de Mclaren Hondas van Senna waren best mooi destijds. Ik vond het hele turbo tijdperk niet verkeerd.

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 augustus 2008 - 10:14:29
Ik ook, dan kies ik de nieuwe. Al die lelijke vierkante oude bakken, neen danku! De wagens van helemaal in het begin, die zijn ook mooi, maar wagens van 20 jaar terug, bah!
Zo vind ik de huidige auto's maar rijdende kermisattraktie's, niks esthetisch aan. Maar gelukkig heeft een ieder zijn eigen smaak.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

De huidige wagens en van de laaste 13 jaar stralen minder snelheid uit met al die ayrodenamische troep en zonder dat groundefffect.Het lijkken wel versierde kerstbomen de dag vanvandaag :(

Ferrari 2010

Eerlijk gezegd straalt voor mij een vierkante bak geen snelheid uit. Een gestroomlijnde wagen, zoals de hedendaagse, die stralen snelheid uit! Iets dat vierkant is en overal een hoop weerstand opwekt, dat straalt toch geen snelheid uit? Dat is als zeggen dat een vrachtwagen snelheid uitstraalt maar een viper niet ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Je vind een raceauto mooi of niet. Gewoon een kwestie van iemands smaak. Maar sinds wanneer zijn de huidige F1 auto's gestroomlijnd. Vleugeltje hier en vleugeltje daar. Ja goed voor de downforce. Maar stroomlijn, nee toch. Dat is toch heel wat anders volgens mij??
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 augustus 2008 - 15:19:59
Eerlijk gezegd straalt voor mij een vierkante bak geen snelheid uit. Een gestroomlijnde wagen, zoals de hedendaagse, die stralen snelheid uit! Iets dat vierkant is en overal een hoop weerstand opwekt, dat straalt toch geen snelheid uit? Dat is als zeggen dat een vrachtwagen snelheid uitstraalt maar een viper niet ...
Welke vierkante bak heb jij het nou steeds over?

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 15 augustus 2008 - 15:55:27
Maar stroomlijn, nee toch. Dat is toch heel wat anders volgens mij??
Downforce is iets wat je verkrijgt door de stroomlijn. Die vleugeltjes, de motorkap die naar een scherpe top toeloopt, bargeboards. Allemaal tekens van een gestroomlijnde wagen. Die vleugeltjes dienen inderdaad ook veel voor downforce, als ik het maar op de lucht mooier naar de achtervleugel te laten stromen. Maar als je al die dingen voor downforce maar niks vind, moet je al terug gaan naar het tijdperk voor de vleugels.

Citaat van: 0634 op 15 augustus 2008 - 17:18:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 15 augustus 2008 - 15:19:59
Eerlijk gezegd straalt voor mij een vierkante bak geen snelheid uit. Een gestroomlijnde wagen, zoals de hedendaagse, die stralen snelheid uit! Iets dat vierkant is en overal een hoop weerstand opwekt, dat straalt toch geen snelheid uit? Dat is als zeggen dat een vrachtwagen snelheid uitstraalt maar een viper niet ...
Welke vierkante bak heb jij het nou steeds over?
Alles van voor pakweg voor 1990. En pas vanaf 2003 beginnen ze echt mooi te worden voor mij. Maar zoals Janke al zei, het is een kwestie van smaak. Les goûts et les couleurs ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.