Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

janke

Citaat van: 0634 op 02 augustus 2008 - 12:23:53
Ben net terug van vakantie.... lees ik hier op het beste coureur topic ineens de naam van Andrea de Crasharis.... Hoelang ben ik in godsnaam weggeweest?  ;)

Neem dat nou niet (te) serieus. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 07 augustus 2008 - 16:58:26
Ik wou maar zeggen dat michael zijn palmares groter was dan hij was als rijder.

Want? De successen zijn echt niet aan komen waaien. Ook in de ontwikkelingen van zowel de Benetton als de Ferrari heeft Schumacher een grote factor gespeeld. Het is niet zo dat Schumacher in een gespreid bedje terecht kwam zoals een Hill, Villeneuve, Hamilton maar ook een Senna en Prost (om maar wat voorbeelden te noemen).

Wizard

Ow, en ja een gewaagde uitspraak, maar ben best bereid wat dieper op die materie in te gaan.

Voor alle duidelikheid, ik bedoel er echt niet mee te zeggen dat het afbreuk doet aan de prestaties van de boven genoemde coureurs, maar dat de palmares van Schumacher groter was dan hij als rijden ben ik het absoluut niet mee eens. Zonder Schumacher te willen ophemelen.

leproffesseur

Denk je dat :o
En wat als schummi een rijder van het kaliber senna,prost naast zich had gehad dan?
En wat als niet het hele team rond hem gebouwd was en zijn teamgenoten gelijke kansen gehad hadden bij pitsstopstrategie want er was wel degelijk sprake dat hij op dat vlak bevoordeeld werd.
Dat neemt niet weg dat hij de betere was van zijn teammaats maar hij had veel minder overwinningen geboekt met degelijke concurrentie binnen het team.Hij had onmogelijk zoveel overwinningen of titels kunnen halen indien mijn eerste 2 stellingen gebeurd waren.Dus is zijn palmares groter dan hij als rijder.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 09 augustus 2008 - 01:29:47
Hij had onmogelijk zoveel overwinningen of titels kunnen halen indien mijn eerste 2 stellingen gebeurd waren.Dus is zijn palmares groter dan hij als rijder.
Misschien kun je dat laatste zinnetje beter verwoorden als: een ander rijder van zijn kaliber zal hoogstwaarschijnlijk nooit zijn palmares evenaren of nog maar in de buurt komen. Gewoonweg omdat hij een aantal privileges had, en een mooie portie geluk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: leproffesseur op 09 augustus 2008 - 01:29:47
Denk je dat :o
En wat als schummi een rijder van het kaliber senna,prost naast zich had gehad dan?
En wat als niet het hele team rond hem gebouwd was en zijn teamgenoten gelijke kansen gehad hadden bij pitsstopstrategie want er was wel degelijk sprake dat hij op dat vlak bevoordeeld werd.
Dat neemt niet weg dat hij de betere was van zijn teammaats maar hij had veel minder overwinningen geboekt met degelijke concurrentie binnen het team.Hij had onmogelijk zoveel overwinningen of titels kunnen halen indien mijn eerste 2 stellingen gebeurd waren.Dus is zijn palmares groter dan hij als rijder.

En zo is dat bij iedereen het geval, Hamilton die vordeel krijgt op alonso,... .

Das in elke sport, Wielrennen op kop.

Wizard

#486
Citaat van: leproffesseur op 09 augustus 2008 - 01:29:47
Denk je dat :o
En wat als schummi een rijder van het kaliber senna,prost naast zich had gehad dan?

Zo kun je toch bij iedere coureur die een titel haalt vraagtekens gaan plaatsen. Stel Alonso had iemand van het kaliber Senna naast zich gehad, was hij dan kampioen geweest? Stel Kimi had........dat werkt toch niet? Het is gewoonweg niet reëel om zo te denken, het is niet reëel om zo kanttekeningen bij iemand zijn palmares te plaatsen want deze lijn kan ik doortrekken tot in den treure en bij iedereen de zelfde vragen stellen. Het is zo als het is. Schumacher heeft  Senna niet naast zich gehad net als Alonso, Mika, Kimi, Villeneuve geen Schumacher naast zich hadden en Hamilton dat ok niet heeft, SOW WHAT?

CitaatEn wat als niet het hele team rond hem gebouwd was en zijn teamgenoten gelijke kansen gehad hadden bij pitsstopstrategie want er was wel degelijk sprake dat hij op dat vlak bevoordeeld werd.

Bevoordeeld wel, maar niet bijvoorbaat. Iedere coureur bij Ferrari heeft/had een eerlijke kans, dat Schumacher ieder seizoen weer, zijn teamgenoten overwalst en zich bombardeerd tot titelkandidaat kun je hem toch niet kwalijk nemen? Ferrari evenmin. Kovalainen rijdt nu ook "in dienst" voor Hamilton, doet dat dan afbreuk aan zijn eventuele titel?

CitaatDat neemt niet weg dat hij de betere was van zijn teammaats maar hij had veel minder overwinningen geboekt met degelijke concurrentie binnen het team.Hij had onmogelijk zoveel overwinningen of titels kunnen halen indien mijn eerste 2 stellingen gebeurd waren.Dus is zijn palmares groter dan hij als rijder.

Niet mee eens, je kunt je ook afvragen waarom hij geen betere rijder naast zich heeft gehad. Waarom wilde Alonso en Kimi niet naast een Schumacher rijden? Juist omdat hij zo goed is en daarmee dwing je een bepaalde status af. Als je als coureur kunt kiezen tussen 2 teams waarmee je kampioen kunt worden, team a en team b, en bij team a rijdt een meervoudig wereldkampioen die vaker wordt neergezet als de beste ooit, is je keuze snel gemaakt. Dan kies je de weg van de minste weerstand. Logisch.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 augustus 2008 - 10:16:24
Citaat van: leproffesseur op 09 augustus 2008 - 01:29:47
Hij had onmogelijk zoveel overwinningen of titels kunnen halen indien mijn eerste 2 stellingen gebeurd waren.Dus is zijn palmares groter dan hij als rijder.
Misschien kun je dat laatste zinnetje beter verwoorden als: een ander rijder van zijn kaliber zal hoogstwaarschijnlijk nooit zijn palmares evenaren of nog maar in de buurt komen. Gewoonweg omdat hij een aantal privileges had, en een mooie portie geluk.

En hoe kwam Schumacher aan die privileges? Omdat het zo'n mooie jongen is?

Wizard

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 09 augustus 2008 - 10:33:20
En zo is dat bij iedereen het geval, Hamilton die vordeel krijgt op alonso,... .

Das in elke sport, Wielrennen op kop.

Van welk voordeel heeft Hamilton dan genoten? Volgens mij zijn beide rijders gelijk behandeld en eiste Alonso juist een voorkeursbehandeling op. Alonso wilde kampioen worden door een voorkeursbehandeling, maar hij wist deze niet af te dwingen d.m.v prestaties.

Ferrari 2010

Wizard, je begrijpt het punt van de professor niet. Hij wil alleen maar zeggen dat men zich niet moet miskijken om het palmares van Schumi. Hij heeft een geweldig groot palmares, 2 tot 3 keer groter dan vele andere toprijders uit de F1, maar dat maakt hem niet 2 of 3 keer beter dan die. Misschien wel iets beter, maar de verhouding is niet dezelfde als bij het palmares.

En hoe kwam Schumi aan die privileges? Omdat hij een team had gevonden dat het de moeite waard vond om hem die te geven in ruil voor zijn komst. Vergeet niet dat ik ook Schumacher fan ben hé, ik ben de laatste die zijn prestaties zal afbreken. De allerlaatste.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Suggestie, maak een MS topic aan. :)
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Ik weet niet hoor.Toen senna naar mclaren ging kreeg hij een 2 voudige kampioen naast zich en toch ging hij.
En dat kimmi en alonso niet wilden is begrijpelijk maar had niks te maken met dat ze niet durfden om de concurrentie aan te gaan maar inderdaad omdat ze geen gelijke kansen zou krijgen.
Ferrari had massa s geld voor schummi over en heeft alles rond hem gebouwd.Ze waren ook slim om geen seriuze
titelkandidaat naast hem te laten rijden want na 2 seizoennen wist men toch bij ferrari dat irvine en rubens niet goed genoeg waren om schummi te bekampen.Nu ja achteraf bekeken heeft ferrari op die manier bijna het  maximum kunnen halen uit de het aantrekken van schummi en ik denk dat ze het heel slim hebben gedaan.
En hij is echt wel 1 van de allergrootste die de f1 had maar niet mijn favorietste.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 augustus 2008 - 13:18:57
Wizard, je begrijpt het punt van de professor niet. Hij wil alleen maar zeggen dat men zich niet moet miskijken om het palmares van Schumi. Hij heeft een geweldig groot palmares, 2 tot 3 keer groter dan vele andere toprijders uit de F1, maar dat maakt hem niet 2 of 3 keer beter dan die. Misschien wel iets beter, maar de verhouding is niet dezelfde als bij het palmares.

Dat zul je mij nooit horen zeggen, het is ook niet dat een coureur die 4 overwinningen heeft 4 x zo goed is als een coureur die er 1 heeft. Dat wilt niet zeggen dat zijn palmares groter was dan hij als rijder. Zou Schumcher nu telkens zijn ingestapt bij wagens die rijp waren voor het WK, had je een punt gehad, nu niet.

CitaatEn hoe kwam Schumi aan die privileges? Omdat hij een team had gevonden dat het de moeite waard vond om hem die te geven in ruil voor zijn komst. Vergeet niet dat ik ook Schumacher fan ben hé, ik ben de laatste die zijn prestaties zal afbreken. De allerlaatste.

Schumacher kreeg die priveleges door de overtuigen. Hij dwong dit keer op keer af. Zou hij een teamgenoot hebben gehad, die ook wist te overtuigen en Schumacher de baas was, had hij genoten van een kopmanstatus. Ferrari wilt maar één ding en dat is kampioen worden.

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 09 augustus 2008 - 19:36:59
Ik weet niet hoor.Toen senna naar mclaren ging kreeg hij een 2 voudige kampioen naast zich en toch ging hij.

Ja, dus? Senna was ook geen debutantje meer.

CitaatEn dat kimmi en alonso niet wilden is begrijpelijk maar had niks te maken met dat ze niet durfden om de concurrentie aan te gaan maar inderdaad omdat ze geen gelijke kansen zou krijgen.

Je bron? Aangezien niks contractueel bepaald stond, zijn de kansen niet vooraf bepaald. Dat Alonso en Raikkonen kozen voor de weg met de minste weerstand, neem ik ze niet kwalijk. Met gelijk materiaal is Schumacher moeilijker te verslaan dan met beter materiaal. Dat beter materiaal kon hij (A en R) niet krijgen als je bij Ferrari instapt.

CitaatFerrari had massa s geld voor schummi over en heeft alles rond hem gebouwd.Ze waren ook slim om geen seriuze
titelkandidaat naast hem te laten rijden want na 2 seizoennen wist men toch bij ferrari dat irvine en rubens niet goed genoeg waren om schummi te bekampen.Nu ja achteraf bekeken heeft ferrari op die manier bijna het  maximum kunnen halen uit de het aantrekken van schummi en ik denk dat ze het heel slim hebben gedaan.

Ja.........?

Citaat
En hij is echt wel 1 van de allergrootste die de f1 had maar niet mijn favorietste.

Hij is de succesvolste, alleen betekend dat niet dat hij ook meteen de beste ooit is. ;)

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 09 augustus 2008 - 19:36:59
Ik weet niet hoor.Toen senna naar mclaren ging kreeg hij een 2 voudige kampioen naast zich en toch ging hij.
En dat kimmi en alonso niet wilden is begrijpelijk maar had niks te maken met dat ze niet durfden om de concurrentie aan te gaan maar inderdaad omdat ze geen gelijke kansen zou krijgen.
"Ferrari had massa s geld voor schummi over en heeft alles rond hem gebouwd."Ze waren ook slim om geen seriuze
titelkandidaat naast hem te laten rijden want na 2 seizoennen wist men toch bij ferrari dat irvine en rubens niet goed genoeg waren om schummi te bekampen.Nu ja achteraf bekeken heeft ferrari op die manier bijna het  maximum kunnen halen uit de het aantrekken van schummi en ik denk dat ze het heel slim hebben gedaan.
En hij is echt wel 1 van de allergrootste die de f1 had maar niet mijn favorietste.

Ik zou ook"Massa's" Geld over hebben om een goede coureur in mijn team te halen.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)