Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

scho0634

Ben net terug van vakantie.... lees ik hier op het beste coureur topic ineens de naam van Andrea de Crasharis.... Hoelang ben ik in godsnaam weggeweest?  ;)

TheIceman

Citaat van: 0634 op 02 augustus 2008 - 12:23:53
Ben net terug van vakantie.... lees ik hier op het beste coureur topic ineens de naam van Andrea de Crasharis.... Hoelang ben ik in godsnaam weggeweest?  ;)
Ik ben ook net terug. Beste lijkt wel een beetje op slechtste hè? ;)

scho0634

Hij is wel de beste als het gaat om crashen. Ik kan me geen coureur voor de geest halen die vaker eraf gekleund is. Zelfs jos the Boss niet....

Wizard

Gilles. :P Overigens crashte Zanardi ook best vaak zover als ik weet.

leproffesseur

Wie komt er trouwens in aanmerking voor slechtste rijder aller tijden?
Ik herinner me vaag een fransman in de eerste helft van de jaren 90 (waarschijnlijk bij lotus???)
die meer dan 8 seconden trager was dan de pole tijd.Hij heeft zeer weinig f1 raceweekends meegedaan maar
achteraf was dat maar goed ook  ;)
Nu eigenlijk is dat zeer weinig op een circuit van meer dan 4 km want ik zou zeker niet beter doen!

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 03 augustus 2008 - 00:27:07
Wie komt er trouwens in aanmerking voor slechtste rijder aller tijden?
Ik herinner me vaag een fransman in de eerste helft van de jaren 90 (waarschijnlijk bij lotus???)
die meer dan 8 seconden trager was dan de pole tijd.Hij heeft zeer weinig f1 raceweekends meegedaan maar
achteraf was dat maar goed ook  ;)
Nu eigenlijk is dat zeer weinig op een circuit van meer dan 4 km want ik zou zeker niet beter doen!
Jean-Deniz Deletraz bedoel jij denk ik. Bij larousse geloof ik. Betaald coureur en heeft geloof ik 5 jaar in de F1 gereden.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur


Wizard

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 02:17:43
Jean-Deniz Deletraz bedoel jij denk ik. Bij larousse geloof ik. Betaald coureur en heeft geloof ik 5 jaar in de F1 gereden.

Jean-Denis Deletraz 5 jaar?? Volgens mij reed hij 1 race voor Larrousse, waarna hij (en Noda) vervangen werd door Baretta en Comas en bij Pacific reed hij iets van 2 races.

Buitendat, correct me if i'm wrong, maar Deletraz is een Zwiter en geen Fransman.


Wizard

Citaat van: leproffesseur op 03 augustus 2008 - 00:27:07
Wie komt er trouwens in aanmerking voor slechtste rijder aller tijden?
Ik herinner me vaag een fransman in de eerste helft van de jaren 90 (waarschijnlijk bij lotus???)
die meer dan 8 seconden trager was dan de pole tijd.Hij heeft zeer weinig f1 raceweekends meegedaan maar

Geen idee over wie je het hebt eigenlijk. Begin jaren 90 reden, Hakkinen, Herbert, Bailey, Zanardi, Lamy voor Lotus.

Wel reed er ooit een Belg 2 races voor Lotus, Philippe Adams, maar kan me niet herinneren dat hij zoveel langzamer was dan de poletijd.

Ben je niet in de war met Paul Belmondo? Hij kwalificeerde zich 2 keer volgens mij met de Pacific in 1994. Dat was echt te triwst om aan te zien. Mja, Belmondo zal toch een kleine 30 races? hebben gereden. In 1992 kwam hij uit voor March, 1994 voor Pacific.

leproffesseur

Het was idd deletraz bij larousse en niet bij lotus.

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 13:02:03
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 02:17:43
Jean-Deniz Deletraz bedoel jij denk ik. Bij larousse geloof ik. Betaald coureur en heeft geloof ik 5 jaar in de F1 gereden.

Jean-Denis Deletraz 5 jaar?? Volgens mij reed hij 1 race voor Larrousse, waarna hij (en Noda) vervangen werd door Baretta en Comas en bij Pacific reed hij iets van 2 races.

Buitendat, correct me if i'm wrong, maar Deletraz is een Zwiter en geen Fransman.


Ja klopt, maar ik had al een vermoeden dat hij Delatraz bedoelde. Maar volgens mij heeft hij toch wel wat jaartjes betaald weten te rijden. Las laatst toevallig artikel over hem, maar kan ook zijn dat hij maar jaar heeft gereden.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

In 94 en 95 reed ie rond. Kwam niet verder dan 3 races. Drama die vent. Ik ben nog sneller op mijn fiets.

Wizard


Wizard

Citaat van: leproffesseur op 04 augustus 2008 - 14:23:40
Het was idd deletraz bij larousse en niet bij lotus.

Deletraz is een Zwitser, geen Fransman. ;)

leproffesseur