Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

Ferrari 2010

De laatste keer dat er hier off-topic werd gegaan is 13 dagen geleden, niet echt relevant om daar nu nog over te zeveren hé ;) (maar goed, deze regel is ook off-topic, hmm :))
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 01 juli 2008 - 22:51:09
De laatste keer dat er hier off-topic werd gegaan is 13 dagen geleden, niet echt relevant om daar nu nog over te zeveren hé ;) (maar goed, deze regel is ook off-topic, hmm :))
Ja inderdaad. Schaam je, jong.  >:( ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 18 juni 2008 - 16:00:58
Citaat van: leproffesseur op 17 juni 2008 - 22:36:57
Tja ...ik kon moeilijk een nickname vinden toen ik mij registreerde en heb gewoon de knoop moeten doorhakken :).
Als Senna fan een rare keuze maar ik was ook fan van Prost .Schummie heeft bij nooit de passie opgeroepen die ik in het prost-senna tijdperk voelde en dat is een persoonlijke mening.
Als coureur heeft hij mij ook nooit echt aan gesproken. Hij reed goed, maar ik miste gewoon een persoonlijkheid denk ik.

Heb je het nu over Schumacher? Als hij je niet heeft weten te imponeren, heb je toch onder een steen geslapen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 06 juli 2008 - 12:51:40
Citaat van: Burorri op 18 juni 2008 - 16:00:58
Citaat van: leproffesseur op 17 juni 2008 - 22:36:57
Tja ...ik kon moeilijk een nickname vinden toen ik mij registreerde en heb gewoon de knoop moeten doorhakken :).
Als Senna fan een rare keuze maar ik was ook fan van Prost .Schummie heeft bij nooit de passie opgeroepen die ik in het prost-senna tijdperk voelde en dat is een persoonlijke mening.
Als coureur heeft hij mij ook nooit echt aan gesproken. Hij reed goed, maar ik miste gewoon een persoonlijkheid denk ik.

Heb je het nu over Schumacher? Als hij je niet heeft weten te imponeren, heb je toch onder een steen geslapen.

Waar zeg ik dat hij mij niet Imponeerde?
Hij sprak mij gewoon niet aan als Coureur en soms was ik ook helemaal niet onder de indruk van Schumacher. MAar over al gemeen was hij een Fenomeen.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Een beetje vergezocht maar ik wou dit toch meegeven:
Indien je alle gp meerekent waar prost verslaan werdt door zijn teamgenoot en er dus geen teamorders waren
dan had prost er toch wel een 20 meer gewonnen ongeveer.Dat zijn er nog altijd minder dan schummi maar hij reed ook 2 jaar minder dan schummi ;)
En eigenlijk had prost 6 keer kampioen of 7 keer  moeten worden want 1 keer verloor hij met een half puntje en
in het begin van de jaren 80 zat hij er zeer dicht bij maar  vooral door pech werdt dat verhinderd.
Om een meer duidelijk beeld te hebben zou ik dat eens moeten uitpluizen maar dat zal voor tijdens de vakantie zijn
denk ik ;D

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 06 juli 2008 - 21:53:46
Een beetje vergezocht maar ik wou dit toch meegeven:
Indien je alle gp meerekent waar prost verslaan werdt door zijn teamgenoot en er dus geen teamorders waren
dan had prost er toch wel een 20 meer gewonnen ongeveer.

Huh? Ik volg je niet.

CitaatDat zijn er nog altijd minder dan schummi maar hij reed ook 2 jaar minder dan schummi ;)
En eigenlijk had prost 6 keer kampioen of 7 keer  moeten worden want 1 keer verloor hij met een half puntje en
in het begin van de jaren 80 zat hij er zeer dicht bij maar  vooral door pech werdt dat verhinderd.

Ja?? Ook hier begrijp ik totaal niet het punt dat je probeert te maken.




Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 06 juli 2008 - 21:53:46
Een beetje vergezocht maar ik wou dit toch meegeven:
Indien je alle gp meerekent waar prost verslaan werdt door zijn teamgenoot en er dus geen teamorders waren
dan had prost er toch wel een 20 meer gewonnen ongeveer.Dat zijn er nog altijd minder dan schummi maar hij reed ook 2 jaar minder dan schummi ;)
En eigenlijk had prost 6 keer kampioen of 7 keer  moeten worden want 1 keer verloor hij met een half puntje en
in het begin van de jaren 80 zat hij er zeer dicht bij maar  vooral door pech werdt dat verhinderd.
Om een meer duidelijk beeld te hebben zou ik dat eens moeten uitpluizen maar dat zal voor tijdens de vakantie zijn
denk ik ;D

Dan had ik intussen ook al 2-voudig wereldkampioen moeten zijn. Heb dikke pech gehad dat men ouders geen geld hebben om een autosportcariere te financieren. Maar als ze dat wel hadden gehad, en zonder alle teamorders en als en als en als en als. Ja sorry, als we pech gaan meerekenen was Michael 15 voudig wk hé, heeft gewoon de pech gehad van een aantal jaar een slechte auto te hebben gehad, en de pech dat die Renault sneller was in 2006. Sja, pech.:)

Als ik jouw was zou ik dat niet verder gaan uitpluizen, want het is zoals je zelf al aangaf, een beetje vergezocht ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Ik wou maar meegeven dat indien prost een voorkeursbehandeling in zijn carriere had gehad zoals schummi
dat hij zeker 3titels(84 ,88,89)meer had behaald.Evenveel overwinningen als schummi zat er niet in maar 7 titels
zeker als je weet dat hij minstens 3 keer (nipt) werdt verslaan door zijn teamgenoot.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 14:32:17
Ik wou maar meegeven dat indien prost een voorkeursbehandeling in zijn carriere had gehad zoals schummi
dat hij zeker 3titels(84 ,88,89)meer had behaald.Evenveel overwinningen als schummi zat er niet in maar 7 titels
zeker als je weet dat hij minstens 3 keer (nipt) werdt verslaan door zijn teamgenoot.
Ga dan eens kijken hoeveel wereldtitels Michael minder had gehad als hij geen voorkeursbehandeling had gekregen? In ieder geval geen 3. En ze zouden zeker en vast niet afgesnoept zijn door zen teamgenoot, maar door andere rijders (zoals Kimi bijvoorbeeld in 2004 als ik me niet vergis). En dan is zo'n voorkeursbehandeling duidelijk de beste keuze. Hadden Alonso of Lewis verleden jaar die behandeling gekregen, had er een Mac het wk van de rijders gewonnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 14:32:17
Ik wou maar meegeven dat indien prost een voorkeursbehandeling in zijn carriere had gehad zoals schummi
dat hij zeker 3titels(84 ,88,89)meer had behaald.Evenveel overwinningen als schummi zat er niet in maar 7 titels
zeker als je weet dat hij minstens 3 keer (nipt) werdt verslaan door zijn teamgenoot.

Prost kreeg vaak zat een voorkeursbehandeling. ;) 1990-1991-1993. ;)

leproffesseur

In 90 mocht Mansel wel winnen wat hij deed bij ferrari en in 91 was Alesi gewoon de mindere.
In 93 heb ik mijn twijfels want teamgenoot Hill won 3 keer en mocht dus winnen van het team en hij had er 4
kunnen winnen zonder pech.Of hij ervaren was om naast prost geplaast te worden is wat anders maar hij mocht winnen en bij Schummi was men slim genoeg om een "mindere teamgenoot" te plaatsen die de 2 e rol accepteerde.
Indien er geen enkele teamgenoot dicht bij schummi eindigde betekent  dat simpel
dat zijn teamgenoten niet goed genoeg waren of dat ze op 1 of andere manier benadeeld werden(bv via pitsstop).

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 17:09:46
en in 91 was Alesi gewoon de mindere.
Dan heeft Schumacher ook geen voorkeursbehandeling gehad, aangezien Barichello en Massa ook gewoon de mindere waren ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


leproffesseur

Klopt niet volgens mij ::)
Schumacher wou gewoon alles namelijk een betere strategie en een mindere teamgenoot.
Irvine en Barrichello hebben zelf verklaard dat  alles rond hem draaide en bij Ferrari heeft men verklaard
dat de wagens gelijk waren maar dat de pitstopstrategie in het voordeel van schummi werden gepland...
Hoe kan je trouwens verklaren dat Schummi met ruime voorsprong in het kampioenschap overwinningen
kado kreeg.En bij Ferrari wist men na 2 jaar dat Irvine en Barrichello geen partij waren maar toch werd het contract verlengd.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 19:15:00
Klopt niet volgens mij ::)
Schumacher wou gewoon alles namelijk een betere strategie en een mindere teamgenoot.
Irvine en Barrichello hebben zelf verklaard dat  alles rond hem draaide en bij Ferrari heeft men verklaard
dat de wagens gelijk waren maar dat de pitstopstrategie in het voordeel van schummi werden gepland...
Hoe kan je trouwens verklaren dat Schummi met ruime voorsprong in het kampioenschap overwinningen
kado kreeg.En bij Ferrari wist men na 2 jaar dat Irvine en Barrichello geen partij waren maar toch werd het contract verlengd.
Uiteraard, Schumi was de nummer 1. Dat is de strategie en zo simpel was het. Een effectieve strategie, waar ik graag nog eens op wil wijzen. Als 2 honden vechten om een been (neem nu Lewis en Alonso) gaat een derde er mee lopen (bijvoorbeeld Kimi). En dat is iets wat dankzij de 1e man strategie niet zo snel voorkomt, waarmee je rijder meer kans maakt op de rijderstitel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.