Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

Jasper

Gewoon niet mogelijk, omdat hij nog minder kans heeft gehad en dus eigenlijk sowieso al een handicap heeft tegenover die anderen?

Ik snap je punt helemaal niet, want ook al finisht hij vanaf nu elke race als laatste, dat doet nog altijd niks af aan zijn palmares.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 14 mei 2008 - 03:01:46
Gewoon niet mogelijk, omdat hij nog minder kans heeft gehad en dus eigenlijk sowieso al een handicap heeft tegenover die anderen?

Ik snap je punt helemaal niet, want ook al finisht hij vanaf nu elke race als laatste, dat doet nog altijd niks af aan zijn palmares.
Als hij dat in een topwagen doet, verandert dat voor mij wel iets aan zen palmares. Maar weet je, daar zitten we weer dat het begrip beste relatief is, ieder dus zijn mening daarover :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 13 mei 2008 - 22:32:09
Citaat van: Burorri op 13 mei 2008 - 22:24:28Beste aller tijden heeft niets te maken met afgesloten carriere, maar met de prestatie.
Daarom dat ik ook zeg dat je zoiets doorgaans pas na een carrière kan zeggen, of tijdens de carrière wanneer men veel toont. Ok, zoals MS is wel wat overdreven, het is wel duidelijk dat hij bij de besten aller tijden hoort. Maar om van Alonso nu al te zeggen dat hij de beste aller tijden is? Na amper 5 seizoenen of weet ik veel hoe lang hij meedraaid, hij zal nog veel rijden en dat zal zijn kwaliteiten moeten bevestigen. Ik vind het vergelijken van de prille carrière van iemand als Alonso of Kimi met die van de andere namen die hierboven staan, gewoon nog niet mogelijk.
Alonso rijd toch zeker al 7 jaar mee(met dit zijn 7de seizoen.) dat vind ik geen prille carriere meer.
gemiddelde carrieres duren 10 of 11 jaar. En ja misschien is het nog vroeg om te zeggen beste allertijden, maar andere kant heeft hij wel wat laten zien wat gewoon goed is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 mei 2008 - 14:52:24
Citaat van: Ferrari 2008 op 13 mei 2008 - 22:32:09
Citaat van: Burorri op 13 mei 2008 - 22:24:28Beste aller tijden heeft niets te maken met afgesloten carriere, maar met de prestatie.
Daarom dat ik ook zeg dat je zoiets doorgaans pas na een carrière kan zeggen, of tijdens de carrière wanneer men veel toont. Ok, zoals MS is wel wat overdreven, het is wel duidelijk dat hij bij de besten aller tijden hoort. Maar om van Alonso nu al te zeggen dat hij de beste aller tijden is? Na amper 5 seizoenen of weet ik veel hoe lang hij meedraaid, hij zal nog veel rijden en dat zal zijn kwaliteiten moeten bevestigen. Ik vind het vergelijken van de prille carrière van iemand als Alonso of Kimi met die van de andere namen die hierboven staan, gewoon nog niet mogelijk.
Alonso rijd toch zeker al 7 jaar mee(met dit zijn 7de seizoen.) dat vind ik geen prille carriere meer.
gemiddelde carrieres duren 10 of 11 jaar. En ja misschien is het nog vroeg om te zeggen beste allertijden, maar andere kant heeft hij wel wat laten zien wat gewoon goed is.
Coulthard is 10 jaar ouder dan Alonso en draait ook nog steeds mee. Zolang Alonso in een topteam kan meedraaien zie ik hem de eerste 10 jaar niet stoppen hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 mei 2008 - 15:49:44
Citaat van: Burorri op 17 mei 2008 - 14:52:24
Citaat van: Ferrari 2008 op 13 mei 2008 - 22:32:09
Citaat van: Burorri op 13 mei 2008 - 22:24:28Beste aller tijden heeft niets te maken met afgesloten carriere, maar met de prestatie.
Daarom dat ik ook zeg dat je zoiets doorgaans pas na een carrière kan zeggen, of tijdens de carrière wanneer men veel toont. Ok, zoals MS is wel wat overdreven, het is wel duidelijk dat hij bij de besten aller tijden hoort. Maar om van Alonso nu al te zeggen dat hij de beste aller tijden is? Na amper 5 seizoenen of weet ik veel hoe lang hij meedraaid, hij zal nog veel rijden en dat zal zijn kwaliteiten moeten bevestigen. Ik vind het vergelijken van de prille carrière van iemand als Alonso of Kimi met die van de andere namen die hierboven staan, gewoon nog niet mogelijk.
Alonso rijd toch zeker al 7 jaar mee(met dit zijn 7de seizoen.) dat vind ik geen prille carriere meer.
gemiddelde carrieres duren 10 of 11 jaar. En ja misschien is het nog vroeg om te zeggen beste allertijden, maar andere kant heeft hij wel wat laten zien wat gewoon goed is.
Coulthard is 10 jaar ouder dan Alonso en draait ook nog steeds mee. Zolang Alonso in een topteam kan meedraaien zie ik hem de eerste 10 jaar niet stoppen hoor ;)
Dat heeft er niets mee te maken ;) ALonso heeft ooit keer gezegt(net zoals Raikkonen.) nooit zolang als Schumacher te willen door gaan, ook al is hij zolang succesvol. Feit is nu dat Alonso al 7 jaar mee rijd, en dat kan ik niet meer pril noemen. En zelfs volgens jou eigen redenatie, zou hij bijna op de helft zitten. ;) iemand die nog maar Prillle carierre heeft is BV Hamilton, Kubica, Vettel. Die hebben niets gepresteerd dat men over 10/20/30 jaar nog zou herinneren als deze coureurs nu zouden stoppen. Alonso heeft toch 2 titels op zak, hij heeft Schumacher in zijn 2de toch 1 keer wel enig sinds zijn Deriere laten zien.
En vorig jaar had hij een erg grote kans om WK te worden. Het is nog niets vergeleken bij Schumacher, maar kom, dat is even een uitzondering.
Senna word ook tot de grootste gerekend en hij heeft slechts 10 jaar gereden en ook"maar" 3 titels opzak.
En je zegt zelf: of tijdens zijn carriere veel toont. En dat heeft hij toch zeker wel gedaan. Ik vind de prestatie van Alonso dit jaar toch niet heel slecht.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 mei 2008 - 17:02:55
Dat heeft er niets mee te maken ;) ALonso heeft ooit keer gezegt(net zoals Raikkonen.) nooit zolang als Schumacher te willen door gaan, ook al is hij zolang succesvol. Feit is nu dat Alonso al 7 jaar mee rijd, en dat kan ik niet meer pril noemen. En zelfs volgens jou eigen redenatie, zou hij bijna op de helft zitten. ;) iemand die nog maar Prillle carierre heeft is BV Hamilton, Kubica, Vettel. Die hebben niets gepresteerd dat men over 10/20/30 jaar nog zou herinneren als deze coureurs nu zouden stoppen. Alonso heeft toch 2 titels op zak, hij heeft Schumacher in zijn 2de toch 1 keer wel enig sinds zijn Deriere laten zien.
En vorig jaar had hij een erg grote kans om WK te worden. Het is nog niets vergeleken bij Schumacher, maar kom, dat is even een uitzondering.
Senna word ook tot de grootste gerekend en hij heeft slechts 10 jaar gereden en ook"maar" 3 titels opzak.
En je zegt zelf: of tijdens zijn carriere veel toont. En dat heeft hij toch zeker wel gedaan. Ik vind de prestatie van Alonso dit jaar toch niet heel slecht.
Met Senna is het moeilijk vergelijken, die heeft de kans niet gehad zijn carriere af te maken. Alonso en Kimi kunnen wel zeggen niet zo lang te willen doorgaan, maar volgens mij is de beslissing voor hen om te stoppen groter dan eender welke beslisisng die wij ooit zullen nemen. Dat is in theorie op pensioen gaan, maar in de praktijk nogf veel meer. Wij hebben nig een leven buiten ons werk/studies, zij amper. Stoppen is daardoor niet zo evident, bovendien doen ze het met volle wil en 100% passie, autosport is iets wat je graag doet en met de snelste wagens ter wereld rijden maakt het denk ik helemaal top. Stoppen is in de F1 denk ik een beslissing die eerder te laat dan te vroeg genomen wordt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 mei 2008 - 20:02:25
Citaat van: Burorri op 17 mei 2008 - 17:02:55
Dat heeft er niets mee te maken ;) ALonso heeft ooit keer gezegt(net zoals Raikkonen.) nooit zolang als Schumacher te willen door gaan, ook al is hij zolang succesvol. Feit is nu dat Alonso al 7 jaar mee rijd, en dat kan ik niet meer pril noemen. En zelfs volgens jou eigen redenatie, zou hij bijna op de helft zitten. ;) iemand die nog maar Prillle carierre heeft is BV Hamilton, Kubica, Vettel. Die hebben niets gepresteerd dat men over 10/20/30 jaar nog zou herinneren als deze coureurs nu zouden stoppen. Alonso heeft toch 2 titels op zak, hij heeft Schumacher in zijn 2de toch 1 keer wel enig sinds zijn Deriere laten zien.
En vorig jaar had hij een erg grote kans om WK te worden. Het is nog niets vergeleken bij Schumacher, maar kom, dat is even een uitzondering.
Senna word ook tot de grootste gerekend en hij heeft slechts 10 jaar gereden en ook"maar" 3 titels opzak.
En je zegt zelf: of tijdens zijn carriere veel toont. En dat heeft hij toch zeker wel gedaan. Ik vind de prestatie van Alonso dit jaar toch niet heel slecht.
Met Senna is het moeilijk vergelijken, die heeft de kans niet gehad zijn carriere af te maken. Alonso en Kimi kunnen wel zeggen niet zo lang te willen doorgaan, maar volgens mij is de beslissing voor hen om te stoppen groter dan eender welke beslisisng die wij ooit zullen nemen. Dat is in theorie op pensioen gaan, maar in de praktijk nogf veel meer. Wij hebben nig een leven buiten ons werk/studies, zij amper. Stoppen is daardoor niet zo evident, bovendien doen ze het met volle wil en 100% passie, autosport is iets wat je graag doet en met de snelste wagens ter wereld rijden maakt het denk ik helemaal top. Stoppen is in de F1 denk ik een beslissing die eerder te laat dan te vroeg genomen wordt.
Nee klopt, Senna heeft zijn Carriere  nooit kunnen afmaken. Maar stel dat Alonso per nu direct stopt. Wat is jou mening over Alonso?

En ik denk dat Coureurs een beter groter en leuker leven hebben dan jij nu schetst. Kijk naar Kimi, die zuipt zich ook lam als hij de kans krijgt. Of hij het nou doet omdat hij het lekker vind of omdat hij het doet om dingen te vergeten, maakt niet uit. Hij heeft Kennelijk tijd om dat te doen. En onderschat ook zeker niet de relatie tussen een coureur en een team. En als je zo beroemd en rijk bent als een WK, kan je genoeg dingen doen om op te vallen of om een boeiend leven te leiden, mocht je daar voor kiezen.

Maar nogmaals: ik ben van mening dat Alonso genoeg heeft laten zien al, om tot een van de grotere(grootste) te behoren.


Daarnaast: Ik heb een en ander gelezen en moet toch even wat recht trekken.
Mansel is een groter en beter coureur dan die 1e WK doet vermoeden. En Prost is een kwalligere WK dan iedereen wilt toegeven.
Wat ik heb gelezen is dat hij moedwillig Mansel heeft tegen gewerkt en het team overtuigd te hebben om zich alleen op Prost te richten, omdat dat de enige manier zou zijn om Senna te verslaan. Hij heeft zelfs de auto van Mansel gestolen(volgens Formule1/racereport..
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

#323
Mijn mening over Alonso is dan dat hij in de jaren dat hij WK werd, een kwal was en het jaar erop een absolute zieligaard. Maar bovenal een geweldig rijder met 2 wereldtitels en prachtige acties, helaas doorgaans enkel op de momenten dat hij safe zat (Japan 2006 bijv.), maar dat op safe rijden is nu eenmaal het gevolg van de betrouwbaarheid van de wagens. Tot de grootsten behoren, dat doet hij voor mij nog niet. Wel van zijn generatie uiteraard, maar verder niet. Maar dat kan uiteraard ook komen omdat ik nog maar 3 rijders WK heb weten worden (waarvan één met een absolute succesreeks), misschien ligt mijn limiet daardoor hoger ;)

Kimi heeft zeker nog een leven naast de F1, maar toch niet zoals de gemiddelde mens denk ik. Als hij stopt, verdwijnt zijn dagactiviteit, hetgene wat hij jaar en dag altijd voor bezig heeft geweest. Hij heeft nog niet eens kinderen ofzo om zich dan wat meer op te storten. Genoeg dingen om te doen, maar je ziet wel, waar zit bijvoorbeeld MS? Nog steeds regelmatig op het circuit, is het niet met een moto dan wel met een F1 of met zen zoon op één of ander kartbaantje ;) Hij zit nog steeds vlak bij de autosport terwijl hij het zo veel langer heeft gedaan dan de gemiddelde piloot, maar niet elke gestopte piloot krijgt de kans om na zen carriere nog met F1-wagens te rijden of in de LMS (zie Villeneuve etc.) te rijden. In het seizoen is een F1 piloot altijd wel ergens bij het team op enkele weekends en een verlofperiode na, dus dat valt dan allemaal weg. het geeft veel vrije tijd, in het begin leuk maar na een maandje denk ik dat je toch gaat zeggen, "damn, wat moet ik nu nog gaan doen? Ik heb alles al gedaan..."
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#324
Citaat van: Burorri op 18 mei 2008 - 02:54:02
Daarnaast: Ik heb een en ander gelezen en moet toch even wat recht trekken.
Mansel is een groter en beter coureur dan die 1e WK doet vermoeden. En Prost is een kwalligere WK dan iedereen wilt toegeven.
Wat ik heb gelezen is dat hij moedwillig Mansel heeft tegen gewerkt en het team overtuigd te hebben om zich alleen op Prost te richten, omdat dat de enige manier zou zijn om Senna te verslaan. Hij heeft zelfs de auto van Mansel gestolen(volgens Formule1/racereport..
Prost was zeker een kwal. Maar dat zijn eigenlijk alle kampioenen die ik heb meegemaakt wel een beetje. En ik kijk van begin jaren 80, zo'n beetje. Mika Hakkinen is de uitzondering daarop. En Kimi heeft nog niet veel relletjes op zijn naam staan.

Maar Prost was een kwal, ja. Hij stuurde overduidelijk te vroeg in op Suzuka 89. Hij beinvloede de Japanse Honda monteurs, door ze openlijk aan de schandpaal te nagelen, hij had vele akkefeitjes op de baan. Maar Mansell was ook een ploert zo af en toe. Zo is zijn tweestrijd met teamgenoot Piquet bijna net zo heftig geweest als die tussen Prost/Senna. En een schandalig dieptepunt was natuurlijk het uit de race rammen van Senna door Mansell ndat de Brit een zwarte vlag had gehad, maar gewoon lekker nog een paar rondes doorreed. Piquet was ook een leuke. Die noemde de vrouw van Mansell openlijk in de pers; een lelijk wijf. (was ook wel zo, trouwens).

Maar ja, dat maakt het allemaal wel leuker en zo hebben wij nog wat om over te lullen op dit forum ;).

Martin

Beste ga ik niet op in. De leukste en een van de betere was Jacques Laffite.
Tijdens een bandentraining op Zandvoort zat ik in het restaurant tijdens de lunch naast hem.
Ja, dat kon in de jaren '70 nog. Gewoon de pits binnenrijden.
Maar met Jacques heb ik gewoon een half uur zitten kletsen en moppen maken.
We zaten met wat mensen en verschillende coureurs aan een lange tafel.
Carlos Reutemann leek saai maar is dat beslist niet. Hij zat tegenover mij.
Echt lachen met die man. En het hoogste woord had H.J. Stuck.
En had het lef niet om mister Laffite of mister Reutemann te zeggen.
Gewoon Jacques en Carlos. Het waren gewone mensen.

Folkert

Citaat van: Martin op 18 mei 2008 - 10:36:56
Beste ga ik niet op in. De leukste en een van de betere was Jacques Laffite.
Tijdens een bandentraining op Zandvoort zat ik in het restaurant tijdens de lunch naast hem.
Ja, dat kon in de jaren '70 nog. Gewoon de pits binnenrijden.
Maar met Jacques heb ik gewoon een half uur zitten kletsen en moppen maken.
We zaten met wat mensen en verschillende coureurs aan een lange tafel.
Carlos Reutemann leek saai maar is dat beslist niet. Hij zat tegenover mij.
Echt lachen met die man. En het hoogste woord had H.J. Stuck.
En had het lef niet om mister Laffite of mister Reutemann te zeggen.
Gewoon Jacques en Carlos. Het waren gewone mensen.
Daar heb ik vaker dingen over gehoort inderdaad. Coureurs waren vroeger meer mens dan tegen woordig. Heeft zeker met de tijd en samenleving temaken, maar desalniet min jammer dat het tegen woordig zo'n toneel is.

MAar inderdaad, een coureur moet inderdaad ook wel wat harder zijn, maar sommige dingen gaan in mijn ogen te ver. Het kan ook anders in mijn ogen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Ik zie me vandaag de dag ook niet meer in zo'n situatie. Ten eerste kom je pits niet meer in en ten tweede lunchen de coureurs niet meer in het restaurant op het circuit. Maar ik ben blij dat ik het meegemaakt. Dat pakt niemand mij af.

Folkert

Citaat van: Martin op 18 mei 2008 - 14:42:31
Ik zie me vandaag de dag ook niet meer in zo'n situatie. Ten eerste kom je pits niet meer in en ten tweede lunchen de coureurs niet meer in het restaurant op het circuit. Maar ik ben blij dat ik het meegemaakt. Dat pakt niemand mij af.
Wel ik pak het van je af.
*kijkt in je ogen*

van af nu ben jij al jou herinneringen over de F1 kwijt.

*knip*
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Sorry dat ik hem weer naar boven haal, maar wil toch even weten van Schumi# 1 waarom hij denkt dat het Record van Schumi nooit meer zal worden gebroken en dat er in 100 jaar(een tijd waar denk ik zoooo veel veranderingen gaan plaats vinden dat het misschien wel mogelijk is dat een mens 40 jaar F1 kan en wil rijden.)

En waarom de fouten van Schumacher niet dom waren en de fout van Raikkonen wel.
Schumacher heeft ook veel domme fouten gemaakt die een WK niet waardig zijn.
En wat maakt het uit of de fouten van Schumacher 1 zijdig waren of niet?
een domme fout is toch domme fout?
Trotse vader van Rosalie(L)